Örfil
Guest
Joo kiitos :thumbup: Ton postauksen tulostin tästä vain ja laitoin työpisteen seinälle Se oli viikon pelastus T: käsiWilpuri sanoi:että sulla homma toimii kun olet kaikessa niin helvetin hyvä .
Joo kiitos :thumbup: Ton postauksen tulostin tästä vain ja laitoin työpisteen seinälle Se oli viikon pelastus T: käsiWilpuri sanoi:että sulla homma toimii kun olet kaikessa niin helvetin hyvä .
Voin vahvistaa tämän kokemuksen kautta, Kitkoin varustettu koeajoauto nimittäin yllätti ihan norminopeudessa kesäsateessa aika vinkeesti.Runar ja Kyllikki sanoi:talvirenkaiden märkäpito lämpimässä säässä on niin huono että voidaan käyttää sanaa hengenvaarallinen.
Voe kiesus.Jussi sanoi:Mutta olenhan sentään insinööri :thumbup:
Appiukko osti tänä talvena uudet talvinakit, vaikka vanhoissa oli pintaa 6mm. Ei kuulemma pitoa enää ollut. Minä en varmaankaan olisi raaskinut, mutta hyvä vaan kun ei väkipakolla urheile liikenteessä.Knoukkari sanoi:Mulla on niin saatanan pihi setä että se ajaa kaikki kesät entisillä talvirenkailla. Uudet Michelinit on roikkuneet tallin seinällä vuosikausia, säästää tuonnemmas. No, kukin taaplaa tavallaan, mutta ei jaksa ymmärtää. :nope:
Tolerantti sanoi:Älä aja niillä kitkoilla kesää. Ne ovat kesärenkaana todella huonot. Runko on pehmeämpi kuin kesärenkaan, tämä heikentää ajo-ominaisuuksia jo paljon. Mutta ennenkaikkea pito on yllättävän heikko.
Hyvä että tuli puheeksi tämä. Kiitos kommenteista, täytyy muuttaa suunnitelmia. Kai tuota olisi voinut itsekin tajuta selvitellä jostain.Runar ja Kyllikki sanoi:Radiossa yks päivä joku rengasasiantuntija varoitteli samaa ja sanoi että eritoten talvirenkaiden märkäpito lämpimässä säässä on niin huono että voidaan käyttää sanaa hengenvaarallinen.
Kauppiaan puhetta. Vikahan ei tietenkään ole kuskissa, jos henkensä menettää. Talvella niillä pärjää paljon liukkaammillakin kelillä. Viimepäivien rajuista kolareista voi varmaan syyttää liian hyviä olosuhteita?Runar ja Kyllikki sanoi:Radiossa yks päivä joku rengasasiantuntija varoitteli samaa ja sanoi että eritoten talvirenkaiden märkäpito lämpimässä säässä on niin huono että voidaan käyttää sanaa hengenvaarallinen.
Juurikaan tyhmemmin ei vois toimia. Homma on meinaan (kuulemma) niin, että vaikka renkaita ei käyttäis lainkaan, niin asiantuntijoiden (ADAC ja kumppanit) mukaan ne on noin neljän vuoden kuluttua kaatopaikkakamaa. Kumin rakenne nimittäin muuttuu vanhetessaan ja renkaat haurastuvat vaikka niitä siis ei käyttäiskään.Knoukkari sanoi:Uudet Michelinit on roikkuneet tallin seinällä vuosikausia, säästää tuonnemmas.
Noh, tosta oli Tekniikan Maailman testissäkin kyllä jokunen jokunen vuosi sitten. Kesärengastestissä oli vertailun vuoksi mukana kitkarenkaat. Tulos oli aika murskaava kitkarenkaiden kannalta. Kitkarengas oli ihan oikeesti hengenvaarallinen varsinkin märällä.Zaikom sanoi:Kauppiaan puhetta. Vikahan ei tietenkään ole kuskissa, jos henkensä menettää. Talvella niillä pärjää paljon liukkaammillakin kelillä. Viimepäivien rajuista kolareista voi varmaan syyttää liian hyviä olosuhteita?
Kaahataan tuhatta ja sataa eikä välitetä mistään mitään, keli on hyvä ja pitoa riittää. Kannattais varmaan ensimmäisenä hankkia uusi asenne. Ei maksa mitään.
Ps. Oliks sun edellinen nikki joku Heidin tyyppinen nimi?Jonkintasoinen rengasriski on mukana joka kuudennessa kuolonkolarissa, Autonrengasliiton puheenjohtaja Seppo Kupi muistuttaa.
Eniten harmia aiheuttavat keliin sopimattomat renkaat. Kesällä tällaisia ovat vanhat nastarenkaat, joista nastat on irrotettu, tai 1-2 talvea auton alla palvelleet kitkakumit.
<clipeti clip>
Kitkarengas sopii kesäkeliin yhtä hyvin kuin huopatossu heinäkuulle. Auton ohjauskäyttäytyminen on kitkoilla aivan erilaista, Nokian Renkaiden tuotekehityspäällikkö Teppo Huovila varoittaa.
<clipeti clip>
Vesiliirtoon jo viidessäkympissä
Kesällä puutteelliset rengasominaisuudet voivat yllättää sateella ja voimakkaissa jarrutuksissa märällä tiellä. Kummassakin tapauksessa vanha talvirengas on heikoilla.
Kitkarenkailla kulkeva auto voi joutua vesiliirtoon jopa reilun 50 kilometrin tuntinopeudessa. Uusilla kesärenkailla vaara on yhtä suuri vasta 80 km/h jälkeen
Runar ja Kyllikki sanoi:Ps. Oliks sun edellinen nikki joku Heidin tyyppinen nimi?
Erittäin hyvä asia, että tuotakin on viitsitty testata. Minä kun annoin vanhan autoni pikkuveljelle kera huonojen renkaiden, piti mun erikseen varoittaa hyvin huonosta märkäpidosta. Pikkuveli kiitteli myöhemmin varoituksesta.Runar ja Kyllikki sanoi:Tossa tulee kitkarenkaan huonous märällä aika hyvin ilmi. Häviää surkeimmallekin kesärenkaalle todella pahasti ja noita numeroarvoja tutkimalla tajuaa, miten vaarallinen moinen märällä on:
Juu kyllähän tua kumi on kuitenkin edelleenkin halvempaa kuin pelti, ihmishengestä nyt puhumattakaan.Sam sanoi:Yli kymmenen vuotta pilipalirenkailla ajaneena en enää halua huonoja kumia autooni, vaimon autosta nyt puhumattakaan. Pieni investointi ajamisen turvallisuuden puolesta, varsinkin kun miettii autoilun kustannuksia kokonaisuudessa.
burb sanoi:Runski se vaan jaksaa jatkaa tuota kauppiaan puhetta. :nope:
Huvittavinta tässä on, ettei kukaan väittänyt kitkojen olevan kesärenkaiden veroisia. Sieltä tuli kuin apteekkarin hyllyltä :ahem:burb sanoi:Runski se vaan jaksaa jatkaa tuota kauppiaan puhetta. :nope:
No niin kai. Runquistihan myy itte siellä Suomusjärvellä takapihaltaan Venäjältä salakuljetettua uudelleenpinnoitettuja renkaita. Oma lehmä ojassa kundilla kato! Häikäilemätön ja rahanahne paskiainen! :thumbdownburb sanoi:Runski se vaan jaksaa jatkaa tuota kauppiaan puhetta. :nope:
OoPee sanoi:No niin kai. Runquistihan myy itte siellä Suomusjärvellä takapihaltaan Venäjältä salakuljetettua uudelleenpinnoitettuja renkaita. Oma lehmä ojassa kundilla kato! Häikäilemätön ja rahanahne paskiainen! :thumbdown
Pistä postiin ja piilota "kama" sisään, niinkuin aina tähänkin mennessä :ahem:Runar ja Kyllikki sanoi:Laitetaaks postiin vai haekko ite??[/SIZE]