Kesärenkaiden vaihtoilmoitukset

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
PuoliPöhkö sanoi:
Tollaselta näyttää TM:n uusimman kesärengasvertailun tulokset:

Rengasmallit :

Barum Bravuris
Bridgestone Turanza ER300
Continental ContiPremiumContact 2
Dayton D210
Goodride R-VH 680
Goodyear HydraGrip
Hankook Ventus Prime
Kumho Ecsta SPT
Michelin Energy Saver
Nokian Hakka H
Triangle Talon GLS
Vredestein Hi-Trac
Jaha, josko noista sitten ehkä huomenissa menis tekeen kauppoja.

Harkinnan alla noi top-4, eli:
Bridgestone Turanza ER300
Continental ContiPremiumContact 2
Goodyear HydraGrip
Nokian Hakka H

Talvirenkaat on Continentalit, mutta eipä se merkki ole mikään mieluisuus/epämieluisuuskysymys. Bridgestonet oli tasaisen hyvät ja muistaakseni kuivalla kelillä ihan ykköset, Continentalit oli hiljaiset ja mukavat ja tasaiset lukuunottamatta jotain vesiliirtoa suoralla, Nokialaiset oli kanssa hyvin tasaiset (ja hiljaiset), mutta "'ääritilanteissa" oli jotain perän irtoamista ja Goodyearit oli myöskin hyvin tasaiset, mutta hieman äänekkäämmät. Noi nyt tuli ihan ulkomuistista, toivottavasti ei menneet pahasti pieleen..

Onko kenelläkään hyviä tai huonoja syitä ostaa tai olla ostamatta jotain noista merkeistä? Miten nopeasti nuo eri merkit kuluvat? Muuten kehuja tai haukkumisia noista merkeistä ja/tai malleista?

burb

.
Mun vaihtoilmoitus venyy tuonnemmaksi.
Jos tossa suomalaisen työn päivän tienoilla tulee käytyä Suomussalmella tsekkaamassa lumilippatilannetta niin luultavasti on viisainta mennä sinne nastat alla. Vaikka kai siellä tiet vois ollakin jo sulat...?

Vellu

Kuninkaalleninen
Sijainti
Vantaa, Finland
Perjantaina ostan rengaat ja vaihdatan alle. Klo 13 oli heillä aikaa. Continentalit tulee olemaan. Hinnaston mukaan 320e vaihdon kera.

En muistanutkaan, että eräs niistä renkaista oli rikkipuhki ajettuani mökkireissulla kuoppaan. Oli tuuman mittaisia reikiä renkaan kyljessä parissakin kohdassa.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Vellu sanoi:
Perjantaina ostan rengaat ja vaihdatan alle. Klo 13 oli heillä aikaa. Continentalit tulee olemaan. Hinnaston mukaan 320e vaihdon kera.
Hyvin noi on palvelleet ekan 1200 kilometriä mun autossani. Ei pahaa sanaa.
Muusta en tiedä, mutta paljon tukevammat nää on kaarteissa kuin edelliset
Bridgestonet (mallia en muista), jotka jotenkin antoivat myöden, vaappuivat
ja sortivat vähän reippaammin kaarteeseen ajettaessa.

Mä maksoin noin 70 egeä / kipale + asennus 40,- (195/65 R15)

Palkopoika

Juntti-Urpo & kateellinen
Sijainti
Denver
Vellu sanoi:

En muistanutkaan, että eräs niistä renkaista oli rikkipuhki ajettuani mökkireissulla kuoppaan. Oli tuuman mittaisia reikiä renkaan kyljessä parissakin kohdassa.
Mulla sekä Mersussa että Volvossa Continentalit. Ei pahaa sanaa niistä:thumbup:
Toimii hyvin rankkasateessakin, jos ja kun nousee veden päälle, menevätten kuitenkin suoraan. Ei tule mitään ylimääräistä ohjelmaa kabiiniin.

Knoukka

Well-known member
Palkopoika sanoi:
Mulla sekä Mersussa että Volvossa Continentalit. Ei pahaa sanaa niistä:thumbup:
Toimii hyvin rankkasateessakin, jos ja kun nousee veden päälle, menevätten kuitenkin suoraan. Ei tule mitään ylimääräistä ohjelmaa kabiiniin.
Entä jos tie kääntyy?

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Vetäsisköhän vaan raakasti vanhat haistapaska-nakit alle ja kiroilisi kun poksuvat ja Micra vaihdon jälkeen kuin "liikkuva" ruumisarkku.

-Hai-

keio
Sijainti
Oulu
Äskön vaihdoin. Löyty kesärenkaasta mukava yllätys. Semmonen 5 mm ruuvi. Ruuvasin sen pois ja löin renkaan paikoilleen. Oiskohan pitäny vaan jättää siihen :rolleyes: Katoin että on vielä 6mm pintaa jäljellä niin ei se varmaan puhki ole. Aika iso kolo siihen vain jäi.

Paappa

Komia on aina komia
Sijainti
Mustalampi
Vaihdatettu, 30€ makso, jätin vielä renkaat liikkeeseen talletukseen 20€ lisähintaan.

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
Vaihdoin perinteisesti kirkon pihan hyvällä asfaltilla. Aikaa meni tolkuttomasti, puhelin metelöi vähän väliä. Kerran tohkeissani vaihdoin jo kerran vaihdetun renkaan uudestaan :eek:

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
jupla sanoi:
Vaihdoin perinteisesti kirkon pihan hyvällä asfaltilla. Aikaa meni tolkuttomasti, puhelin metelöi vähän väliä. Kerran tohkeissani vaihdoin jo kerran vaihdetun renkaan uudestaan :eek:
Työkaveri oli eilen viemässä autoa katsastukseen. Kesken matkan huomasi, että alla oli väärä auto. :thumbup:

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Kerran tohkeissani vaihdoin jo kerran vaihdetun renkaan uudestaan

Työkaveri oli eilen viemässä autoa katsastukseen. Kesken matkan huomasi, että alla oli väärä auto.
Mä vaihdoin kerran tohkeissani asuntoa ja huomasin kerran autoilleeni vanhan asunnon pihaan työpäivän päätteeksi.
Vaikka piti siis tietysti karauttaa peltihevosella sen uuden pihaan. Siis asunnon.

Joskus on puhelinkeskustelua käydessä tullut ajettua sellaisesta risteyksestä suoraan yli, joska piti kääntyä.
Oikealle tai vasemmalle piti - mutta ei suoraan.

Se on näiden pikaisten huomioiden perusteella hyvin häiriöherkkä laji - tää autoilu nimittäin.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
PuoliPöhkö sanoi:
Mä vaihdoin kerran tohkeissani asuntoa ja huomasin kerran autoilleeni vanhan asunnon pihaan työpäivän päätteeksi.
Vaikka piti siis tietysti karauttaa peltihevosella sen uuden pihaan. Siis asunnon.
Moon kerran umpihumalassa aamuyöllä kapakasta ajanut taksilla vanhaan osoitteeseeni. En tajua miten olen päässyt porraskäytävään, mutta havahduin "tähän maailmaan" entisen asuntoni oven takaa, johon olin sammunut.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Minäpä joskus katselin, että mitä hittoa vanhemmat Tampereella ajavat, ennenkuin tajusin jotta eihän he voi vastaan ajella, kun itse ajan samanmoisella.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Nyt on vaihdettu. Ilmankos syksyllä ei tahtonut ilmat pysyä yhdessä renkaassa, siinä oli naula:alppu: Lisäksi pimppasin Micraa ostamalla pölykapselit. Aika päheet 12 tuumaisissa vanteissa:eek: