Kesät kuumenevat

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
muistanko nyt ihan väärin, että viime talvi oli kylmä ja luminen .. ja silloin ihmeteltiin, että "Missä se kasvihuoneilmiö on"

...?
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
jaska sanoi:
muistanko nyt ihan väärin, että viime talvi oli kylmä ja luminen .. ja silloin ihmeteltiin, että "Missä se kasvihuoneilmiö on"

...?
Eikös se ollu toissatalvi, kun oli tammikuussa pirun kylmää?
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
OoPee sanoi:
Eikös se ollu toissatalvi, kun oli tammikuussa pirun kylmää?
juu sillon ainakain, mutta oli musta viimevuonnakin kylmää (ja lunta oli paljon heti marraskuusta lähtien, myös Helsingissä...)
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
jaska sanoi:
juu sillon ainakain, mutta oli musta viimevuonnakin kylmää (ja lunta oli paljon heti marraskuusta lähtien, myös Helsingissä...)
Kah, kun en tiedä, kun en viime talvena ollu Suomessa :rolleyes:

Mutta toissatalvena olin, ostin jopa ihan erikseen pipon, tai itteasiassa kaksikin, sitä reissua varten :D Yli 30 asteen pakkanen iski naamalle heti Helsinki-Vantaalla, meillä Wienissä tais olla plussan puolella :eek!: :eek!: :eek!:
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
OoPee sanoi:
Kah, kun en tiedä, kun en viime talvena ollu Suomessa :rolleyes:

Mutta toissatalvena olin, ostin jopa ihan erikseen pipon, tai itteasiassa kaksikin, sitä reissua varten :D Yli 30 asteen pakkanen iski naamalle heti Helsinki-Vantaalla, meillä Wienissä tais olla plussan puolella :eek!: :eek!: :eek!:
OoPee muistaa tuon oikein. Mun piti ottaa valokuvakin lämpömittarista :) Viime talvi oli leuto, sen näkee hyvin lämmityskustannuksistakin:thumbup:
 

Archie

Well-known member
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
13050
Voi olla että ole ymmärtänyt väärin, mutta eikö kasvihuoneilmiö lisää säiden vaihtelua (kylmyyttä, lämpöä, sademääriä..)?
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Willer sanoi:
Voi olla että ole ymmärtänyt väärin, mutta eikö kasvihuoneilmiö lisää säiden vaihtelua (kylmyyttä, lämpöä, sademääriä..)?
Lämpöä ja sademääriä kyllä, mutta ei mun ymmärtääkseni suoranaisesti kylmyyttä? Välillisesti tosin kylmyyttäkin suhtkoht dramaattisesti siinä vaiheessa kun/jos golfvirtaa lakkaa Atlantin lämpenemisen ja suolapitoisuuden vähentymisen seurauksena toimimasta.
 

Tose

Kääntyy oikealle
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
7245
Sijainti
The City
Helsinki on jossain Alaskan ja Siperian korkeudella, että jos Golf-virta lakkaisi virtaamasta, saattaisi Norjan, Ruotsin ja Suomen ilmastot hieman muuttua.
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Tose sanoi:
Helsinki on jossain Alaskan ja Siperian korkeudella, että jos Golf-virta lakkaisi virtaamasta, saattaisi Norjan, Ruotsin ja Suomen ilmastot hieman muuttua.
Niistä tulisi kuulemma suhtkoht asuinkelvottomia.....
 

312T4

Lehtori
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
14346
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Matxi sanoi:
Joita kaipaa kuka?
Kuka edes kaipaa jotain 20 asteen pakkasia? Kyllä 10 on aika ehdoton maksimi, sen jälkeen ei ole enää kellään kivaa.
Kun on pakkasta yli -40, niin on se vaan aika jännää:thumbup: Autoa ja taloa saa lämmittää koko ajan ettei moottori ja putket jäädy! Ulkona on mukava käydä ihmettelemässä, kuinka pirun kylmää voi olla! Autolla on mukava ajaa, kun renkaat ovat neliskulmaiset ja ei tiedä jäätyykö moottori milloin kokonaan! Bensankulutuskin on aivan kauheata tommoisella pakkasella, samoin moottorin käynnistäminen! Se on semmoista jännää aikaa nuo miinus neljänkymmenen pakkaset! Viimeksi meni yli neljänkymmenen tammikuussa 1999 - 42 astetta!
 

OoPee

Nuori ikäisekseen
Liittynyt
2.6.1999
Viestit
81527
Sijainti
Far enough
Jr- sanoi:
Kylmää ainakin olis

Käsittääkseni vielä kylmempää kuin tuolla, sillä golfvirran seisahtuminen johtaisi uuteen jääkauteen. Tutkimustulokset ovat nimittäin vahvistaneet, että kaikkiin tähänastisiin jääkausiin on liittynyt se, että golfvirta on seisahtunut tai pikemminkin kai voidaan sanoa, että golfvirran seisahtuminen on johtanut jääkausiin.

Niinkuin jo tuolla vapaan puolella oli taannoin puhetta, ovat asiantuntijat sitä mieltä, että golfvirta saattaa seisahtua seuraavan parinkymmenen vuoden kuluessa mikäli ilmaston lämpeneminen jatkuu.
 

sooda

Alan Parsa
Liittynyt
25.1.2001
Viestit
5068
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
Australiassa (jossain päin Australiaa, en tiedä missä) oli ollut joku päivä sitten pensaspalohälytys. Seuraavana päivänä oli satanut 15 cm lunta. Oliko peräti eka kerta 150 vuoteen?
 

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
hän oli tosi upee näky
lyhyessä kesämekossaan
mä hänet rantatiellä näin
ajoin satamaan päin
hän nousi satulaan

pojat rannalla kulkevat ylpeinä
- se naisia naurattaa
aurinko selkää polttaa
jään sisältä sulattaa

on pitkä kuuma kesä
ja mä aion elää sen
pitkä kuuma kesä, sen sain,
se mullisti mun maailmain

sydän lujaa lyö kun meidät ottaa yö
mennään toiseen kaupunkiin
sitten näytetään
tori kierretään
kyntes uppoo nivusiin

on pitkä kuuma kesä
ja mä aion elää sen
pitkä kuuma kesä, sen sain,

aamuyön raikas tuuli
meren rantaan käveltiin
purista mua lujaa beibe
pistä silmäs kiinni
huuda tyttö tää maa sun on
se päästä päähän ajetaan
mä tahdon nähdä kaiken
- ja jokaista rakastaa

on pitkä kuuma kesä
ja mä aion elää sen
pitkä kuuma kesä, sen sain,
se mullisti mun maailmain

on pitkä kuuma kesä
ja mä aion elää sen

pitkä kuuma kesä, en jää,
on pitkä kuuma kesä
ja mä aion elää sen

on pitkä kuuma kesä
ja mä aion elää sen, en jää
paikoilleni en nyt jää

…en jää…
 

300 SLR

Well-known member
Liittynyt
15.8.2000
Viestit
316
Sijainti
Oulu
Sam sanoi:
AJ toi mieleen 80-luvun loistavat kesät:thumbup:
Nyt on ihan pakko olla tylsä ja rikkoa tuo kupla.



ja



Ei tuo 80-luku niin kuumalta näytä, aika kultaa muistot?

Tosin kyllä sitä ainakin ite muistaa lapsuuden kesät aurinkoisina ja lämpiminä, kuka niitä sateita jaksaiskaan muistella.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
300 SLR sanoi:
Ei tuo 80-luku niin kuumalta näytä, aika kultaa muistot?

Tosin kyllä sitä ainakin ite muistaa lapsuuden kesät aurinkoisina ja lämpiminä, kuka niitä sateita jaksaiskaan muistella.
Hyi hyi. Ei saa murskata lapsuutensa kesiä muistelevan ihmisen illuusioita tylyillä tilastoilla :nope:
 
Ylös