Ketä äänestät/äänestit?

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Hetken aikaa näytti, että foorumin kolmatta vuosikymmentä jatkuvissa hallitusneuvotteluissa ollaan lähempänä sopua, kuin koskaan aiemmin ja uhkana oli tarve uuden puheenaiheen keksimisestä. Onneksi jaska tuli pelastamaan tilanteen.
Puhtaan tasaveron voi unohtaa ihan kokonaan...:D

Pakko ottaa esille tämä uutinen. Jotain tämän tyylistähän kirjoittelin aiemmin eli Portugali -ratkaisusta ei tule kynnyskysymystä uutta hallitusta muodostattaessa.
http://www.iltasanomat.fi/vaalit2011/He tekevät Suomen Portugali-ratkaisun/art-1288384153562.html

Eipä ole...ainakaan vielä...Persukset konahtanut aiheesta eli se, että "kaikki voittavat" piti paikkaansa... siis kun ratkaisun tekee joku muu kuin uusi hallitus tai "uusi" eduskunta.

edit: Ahaa..nyt selvisi eli toimitus on pläsäyttänyt tohon listan vanhasta valiokunnasta. Uusi valiokunta valitaan toukokuun alussa.

Viimeksi muokattu:

jjv

Arschloch
Puhtaan tasaveron voi unohtaa ihan kokonaan...:D
Mun puolesta sen voi ottaa käyttöön sitten, kun tarve veroeuroille on niin pieni, ettei kenenkään tuloveroprosenttia, eikä mitään muutakaan veroa tarvitse korottaa tasaveron käyttöönoton takia.

Ehkä se öljylähde vielä Suomestakin löytyy...

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Mun puolesta sen voi ottaa käyttöön sitten, kun tarve veroeuroille on niin pieni, ettei kenenkään tuloveroprosenttia, eikä mitään muutakaan veroa tarvitse korottaa tasaveron käyttöönoton takia.

Eikös Kainuusta tai jostain Soinin selän takaa löydy sheikki.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt

Etlan viimekertaisissa laskelmissa (oisko ollut 2007) oli 7000€ veroton tulo, jonka jälkeen 29% tasavero. Käytännössä kaikki verovähennykset ois poistunuyt.

Jos vähennysten poistumista ei otettu huomioon, niin kenenkään vero% ei tuossa selvityksessä laskenut. Valtion tulot laskki vähän (alle miljardi), jonka Etla ehdotti otettavan työnantajilta (en muista millä verolla)

Archie

Well-known member
Etlan viimekertaisissa laskelmissa (oisko ollut 2007) oli 7000€ veroton tulo, jonka jälkeen 29% tasavero. Käytännössä kaikki verovähennykset ois poistunuyt.

Jos vähennysten poistumista ei otettu huomioon, niin kenenkään vero% ei tuossa selvityksessä laskenut. Valtion tulot laskki vähän (alle miljardi), jonka Etla ehdotti otettavan työnantajilta (en muista millä verolla)
Tuo laskelma varmaan perustui siihen, että se kattaisi nykyisen järjestelmän maksamisen sellaisenaan - eli ei mitään toiminnan järkeistämisiä ja tehostamisia.

Mitä paremmin asiat hoitaisi, sitä pienemmällä verokertymällä ne voisi tehdä.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Tuo laskelma varmaan perustui siihen, että se kattaisi nykyisen järjestelmän maksamisen sellaisenaan - eli ei mitään toiminnan järkeistämisiä ja tehostamisia.

Mitä paremmin asiat hoitaisi, sitä pienemmällä verokertymällä ne voisi tehdä.
näin juuri. Tuossa ei esim. otettu huomioon miten paljon helpompaa moisen verotuksen järjestäminen olisi ja kuinka paljon silllä säästettäisiin verohallinnossa.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Kimble on ihan hyvä peli, jos on avuja siinä pärjätä. Esim. rinnat.

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Sinähän siellä vakuuttelit sosialismin ja markkinoiden sääntelyn toimivuutta, mutta et pystynyt osoittamaan yhtään esimerkkiä aiheesta. Minä ehdotin Kuubaa, joka oli huono esimerkki. Johtuisiko siitä, että toivemaailmastasi ei vain ole hyviä esimerkkejä olemassa?
Tiedän, että ajatteleminen on vaikeaa mutta, että lukeminenkin.

Jos nyt vaikka tuota läntistä Eurooppaan tarjoaisi esimerkiksi siitä, mitä etuja ja haittoja siitä on kun sääntelyä lisätään/vähennetään.

Missään vaiheessa en ole sosialismia väittänyt toimivaksi järjestelmäksi, tämä on ihan omaa kuvitelmaasi.

Kuubaa tarjosit esimerkiksi johon totesin mihin totesin olevan huono esimerkki, koska se ei istu parametreihin. Tähän huiman kekseliäs vastauksesi oli, että keksi itse parempi.

Edit:
No sitä mä tässä yritän todistella, kun Fyffe ja Markojii kehuivat Zaikomin todisteluja paremmiksi kuin monet muut. :D
Taas pannaan suuhun. Sanoin, että se oli paremmin argumentoitu en muuta.

Viimeksi muokattu:

Archie

Well-known member
Nyt kun punaistenkin päässä aletaan heräillä, niin toistan vielä kysymyksen..

Mikä teidän mielestänne selittää työllisyyden/työttömyyden olemassa olon ja vaihtelun?

markoj jo poissulki mm. verotuksen, työntekijäetujen tai sääntelyn vaikutuksen. Nyt meinaa jäädä avoimeksi, että mikä sitten?

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Mikä teidän mielestänne selittää työllisyyden/työttömyyden olemassa olon ja vaihtelun?
Tää on helppo, se on ilkeä kapitalisti. Välillä kapitalistia vituttaa ja pistetään poppoota pihalle, välillä leikitään ihmisystävää ja otetaan niitä sitten töihin.

FW08

Sijainti
Behind the rabbit
Olen pistänyt merkille, mutta kyllä se siitä.
Ei se mitään. On kaikenlaisia apukouluja, henkilökohtaisia avustajia tai ihmelääkkeitäkin, jotka voivat auttaa sinua ongelmasi kanssa.

Edit:
Onk tää niit kysymyksii, ku pitää vastata kuudel sanal tai al? Hiuka vaikke o sillai tämmösee vastat.

Archie

Well-known member
Ei se mitään. On kaikenlaisia apukouluja, henkilökohtaisia avustajia tai ihmelääkkeitäkin, jotka voivat auttaa sinua ongelmasi kanssa.
Tiedätkö muuten, että sosialismiinkin on lääke. Sitä ei tarvitse käydä apteekista, koska lääkkeen nimeä sanotaan tiedoksi.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Fyffe:
Ekaksi take it easy! Tokaksi tosta sun mulle osoitetusta (?) kommentista ei saa oikein tolkkua kun on quotet väärin..*tähän väliin välttämätön sossu-kortti vinoilu* En ole kirjoitellut hirveästi kuubasta. Hiukka liioittelin Simcitystä, mutta siitä kirjoittelu oli minusta yhä edelleen hauskaa/huvittavaa...eikä kyseistä argumenttia voi ottaa tosissaan. *tähän aku ankka -kortti*

FW08

Sijainti
Behind the rabbit
Tiedätkö muuten, että sosialismiinkin on lääke. Sitä ei tarvitse käydä apteekista, koska lääkkeen nimeä sanotaan tiedoksi.
:D

Käyppäs nyt vaikka sivistämässä itseäsi noiden poliittisten järjestelmien nimitysten suhteen. Jos vaikka palataan asiaan sitten kun olet jotenkin kartalla.

Edit:
Fyffe:
Ekaksi take it easy! Tokaksi tosta sun mulle osoitetusta (?) kommentista ei saa oikein tolkkua kun on quotet väärin..*tähän väliin välttämätön sossu-kortti vinoilu* En ole kirjoitellut hirveästi kuubasta. Hiukka liioittelin Simcitystä, mutta siitä kirjoittelu oli minusta yhä edelleen hauskaa/huvittavaa...eikä kyseistä argumenttia voi ottaa tosissaan. *tähän aku ankka -kortti*
Katos. Siinähän oli koko taitto päin pinppaa.

Eihän sitä voikkaan, mutta on se silti paremmin argumentoitu kuin esim. yksikään Archien postaus.

Viimeksi muokattu:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla

Ja vastauksia...ei tartte olla tyhjentäviä...voi esittää tämän viestin alapuolelle.

oldez

Well-known member
Jos nyt vaikka tuota läntistä Eurooppaan tarjoaisi esimerkiksi siitä, mitä etuja ja haittoja siitä on kun sääntelyä lisätään/vähennetään.
Minä ainakin haluaisin että Suomessa harjoitettaisiin enemmän oikeistolaista talouspolitiikkaa ja vasemmistolaista sosiaalipolitiikka. Missä tällainen esimerkki valtio on? Yleensä talous- ja sosiaalipolitiikka menevät käsi kädessä. Esim. jenkeissä on oikeistolainen talouspolitiikka ja oikeistolainen sosiaalipolitiikka. Suomessa taas vasemmistolainen talouspolitiikka ja vasemmistolainen sosiaalipolitiikka. Tietenkään nämä on karkeita vetoja, mutta varmaan ymmärtänet. Näin saataisiin oikeistolaisen talouspolitiikan hyödyt ja vasemmistolaisen sosiaalipolitiikan hyvinvointi. Tämä olisi minun mielestäni ihannevaltio.