Syyttäkää talleja. Pat Symondsin mukaan keulasäännöistä tuli noin vinot tallien vastustuksen takia. FIA olisi mielelläään muuttanut niitä kohti vuoden 2014 sääntöjä, joissa korkea keula on mahdoton toteuttaa.Syyttäkää Fiaa. Eivät tallit noita yksin keksineet.
Totta. Mutta keulan korkeuden voi mitata muullakin tapaa, ettei syntyisi moista kynnystä. Eikös tarkoitus ollut vain laskea "keulapiikin" korkeutta.Syyttäkää talleja. Pat Symondsin mukaan keulasäännöistä tuli noin vinot tallien vastustuksen takia. FIA olisi mielelläään muuttanut niitä kohti vuoden 2014 sääntöjä, joissa korkea keula on mahdoton toteuttaa.
Joo kyllä McLaren osoitti, että suurin osa tallien suunnittelijoista on idiootteja. Miten voi samojen sääntöjen alaiset autot näyttää noin erilaisilta. Odotan Red Bullin auton olevan ns. smuuttii ku silkkii ja taistelevan McLarenin kanssa mestaruudesta.Syyttäkää talleja. Pat Symondsin mukaan keulasäännöistä tuli noin vinot tallien vastustuksen takia. FIA olisi mielelläään muuttanut niitä kohti vuoden 2014 sääntöjä, joissa korkea keula on mahdoton toteuttaa.
Se, ettei mitään muuta sääntöä muutettu nimenomaan synnyttää tuon portaan. Kyse on siitä, että monokokin "paksuudelle" on minimimitta ja jos keulasta haluaa mahdollisimman korkean, voi sitä alkaa ohentaa vasta mittauskohdan etupuolelta. Monokokin minimikokosääntö ja keulan kärjen korkeussääntö ovat siis keskenään ristiriidassa noin esteettiseltä kantilta katsottuna.Totta. Mutta keulan korkeuden voi mitata muullakin tapaa, ettei syntyisi moista kynnystä. Eikös tarkoitus ollut vain laskea "keulapiikin" korkeutta.
McLarenin auto on ollut tuollainen jo muutaman kauden nokan osalta. Nokan alapuolella oleva "lumiaura" mahdollistaa erilaisen nokan kuin muilla talleilla. Red Bullilta voi odottaa kyömynokkaa. Menee muuten konseptit aivan sekaisin. Jos haluaisivat McLaren tyylisen nokan niin auto pitäisi rakentaa käytännössä kokonaan uusiksi.Joo kyllä McLaren osoitti, että suurin osa tallien suunnittelijoista on idiootteja. Miten voi samojen sääntöjen alaiset autot näyttää noin erilaisilta. Odotan Red Bullin auton olevan ns. smuuttii ku silkkii ja taistelevan McLarenin kanssa mestaruudesta.
Mitäs jos Kiminkin auto on varustettu rumalla nokalla? :frank:Eihän tässä muuta voi kuin toivoa, että normaalikeulaiset menevät kovempaa.
Näiden sääntöjen takia itseni on hyvin vaikea ymmärtää Mclarenin ratkaisua. Kuinka he ovat saaneet keulan laskemaan niin tasaisesti ripustuksien jälkeen, kun sääntö määrää keulan maksimikorkeuden tuolle "keltaisenlaatikon" tasolle. En vaan saa kaaliin yhtälöä millä McLaren muka noudattaisi tuota sääntöpykälää. Jos joku ymmärsi kysymykseni, voisi hän hieman valaista
No tämä sen selittikin. Jotenkin pidin oletusarvona että kaikki ovat rakentaneet autonsa maksimikorkeuteen sen ollessa trendi.Mclarenilla näyttää olevan paljonkin eroa maksimi korkeuteen. Kumma kun muut eivät lumiauraa keulan alle kehittele.
Missäs vaiheessa toi sääntö muuten tuli? McLarenillahan olis viime kauden autokin varmaan mahtunut uuden säännön alle, mutta loppuiko muilta aika suunnitella koko keula uusiksi, vai katsoivatko paremmiksi 'kiertää' sääntöä näin?Syyttäkää Fiaa. Eivät tallit noita yksin keksineet.
Miksi ei?Ei mene millään jakeluun se että olisi tuo McLaren ääntöpykälien mukainen. Sivuprofiilissahan eturenkaan ylin osa on korkein osa kaulassa....Voiko se olla näin mitenkään noitten uusien pykälien mukaan?
Joo kyllähän F2002 taitaa olla kaikkien aikojen Ferrari. Niin ulkonäöltään kuin vahvuudelta suhteessa kilpailijoihin.No 2005 Mclaren MP4-20 olis varmasti Adrian Neweyn upein luomus niin kauneudeltaan kuin vauhdiltaan sitä ei voi kiistää. Toki F2002 oli yksi vallonkumouksellisista autoista kiitos Rory Byrnen
Tuo 550mm on maksimikorkeus ja sen alle saa mennä. Mclaren on siis täysin laillinen.
Eivät. Toi on vaan konservatiivinen ratkaisu. Jos olisi halunnut rakentaa esim. McLarenin kaltaisen nokan niin sitten olisi koko auton konsepti mennyt uusiksi.Hmm..juu..minä olin idiootti, minä en ymmärtänyt..Mutta en myöskään ymmärrä Caterhamin, ForceIndian, Ferrarin aivotuksia...jos maksimikorkeus olisi ollut 1 metri, olisio samaiset endgeneerit rakentaneet 1 metrin korkuisia nokkia?!?