Kevättreeniä 2007!

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
23.5.
Kaksi tuntia pyörin salilla, mutta itse treeneihin meni aikaa ehkä tunti. Käytiin ohjaajan kanssa läpi treeniohjelmaa, ja laitettiinkin se ihan kokonaan uusiksi. Nyt on käytännössä kolme eri ohjelmaa: keskivartalo, yläkroppa ja kaikki lihasryhmät. Pääpaino tulee siis siirtymään enemmän tuonne keski ja yläkropan puolelle. Itse treeneissä tein yläkroppaa..

Saldo 2007:
Hiihto: 376,6km (34h26min) (vapaa 50km; perinteinen 326,6km)
Pyöräily: 1367km (59h54min)
Juoksu: 6,8km (45min)
Kävely ja sauvakävely: 23,8km (3h25min)
Sauvajuoksu: 13,6km (1h30min)
Sali: 63h

Thunder

Vihan aiheuttaja
Moe Szyslak sanoi:
Aloitin 7-vuotiaana Taalintehtaan Jäntevän yleisurheilu- ja jalkapalloharjoituksilla. Sitä ennen kovia pihapelejä.
Väärin. Aloitit silloin, heti kun opit kävelemään jaloillasi ja äitiäsi karkuun.:D

Okei, mutta ei siinä mitään, taidan pidättäytyä alkuperäisessä suunnitelmassani aloittaa kuntoni kohentamisen. Työhön liittyy paljon raskasta työtä ja on siksi pakko huolehtia omasta kunnosta, että on syksyllä valmis fyysiseen työhön, siksi tässä kyselinkin.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Thunder sanoi:
Okei, mutta ei siinä mitään, taidan pidättäytyä alkuperäisessä suunnitelmassani aloittaa kuntoni kohentamisen. Työhön liittyy paljon raskasta työtä ja on siksi pakko huolehtia omasta kunnosta, että on syksyllä valmis fyysiseen työhön, siksi tässä kyselinkin.
Sama vika. Autolla ajaminen on yllättävän rankkaa ja kropalle käyvää. Kovaa kuntoilua niin ei selkä prakaa.

Parikin kolleegaa on tänä keväänä käynneet todella isossa selkäleikkauksessa ja 3-4 kk sairaslomilla sen myötä.:thumbfh:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
24.5. 5 min lämppärit. Sitten 4 x 4 min ja 4 x 2 min. Loppuverra 5 min. Yhteensä noin 9 km.:ahem:

Meinas kuolema tulla.:yuck:

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
24.5

40 minuutin jalkapallopeli. Paremmin meni kuin viimeeksi, ja hauskaa oli, vaikka maalit karttoivat meikää. Monta paikkaa ja nollatulos, vitutti kun pallo pomppi aina jalan ohi! Oli turhan paljon vaihtopelaajia, joten joutui olemaan vaihdossa vähän turhan useasti, olisi jaksanut painaa vielä enemmänkin lopussa.

Suoraan sieltä 50 minuutiksi salille. Rinnallevetoa, leuanvetoa ja ojentajaa väänsin ja lopuksi vatsat.

Saldo 2007:

Juoksua 498,5km, n. 44h19min
Punttisali 54 h 50 min
Sulkapallo 1 h 15 min
Jalkapalloa 80 min
Hiihto 108 km, 10h42 min
Sekalaista (luistelua,kävelyä,sählyä jne...) 3h30min

Jacques

Sijainti
Helsinki
24.5.
Bodypumpissa tunti..

Saldo 2007:
Pyöräily: 1367km (59h54min)
Sali: 64h

Teukka

Jarnapoliisi
Sijainti
Jarnapolis
Juoksua 32km.

Reidet jumissa. Pitaa venytella. 3h5min meni.

Saa nahda vedanko loppukirin. Toi meni hengastymatta ja
olis ollut vitusti vartsua.

Jacques

Sijainti
Helsinki
Pyöräilyä yhteensä 115km. Aamupäivällä 72km (Pitsku - Nuuksio - Veikkola - Pitsku) ja iltapäivällä kaupunkikierros kaivopuiston ja itäkeskuksen kautta.
Aamupäivän mäkiosuus nuuksiossa oli kyllä jees. Pidin pääpainon ylämäissä ja pari kertaa onnistuinkin tikkaamaan ihan kiitettävällä nopeudella.

Nyt ei oikeastaan ole mitään erikoista enää tehtävissä.. viikon päästä on k-rauta-ajot ja olen luottavaisin mielin lähdössä kokeilemaan vauhtiani. :)

Saldo 2007:
Pyöräily: 1482km (64h37min)
Sali: 64h

Viimeksi muokattu:

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
27.5

Maastojuoksua 11 km aikaan 59 minuuttia ja risat päälle. Hyvä aika vaikka tuntemukset oli jotain ihan muuta. Ainut oikeasti hyvältä tuntuva hetki oli 35 minuutin kohdalla, kun ohitin kaksi nuorta miestä, jotka kanssa olivat lenkillä - ongelmitta. Ei se kunto siis mitenkään huono ole, kivalta tuntuu, kun voi huidella muista ohi miten huvittaa, eikä musta sitten kukaan tule ohi.

Saldo 2007:

Juoksua 509,5km, n. 45h18min
Punttisali 54 h 50 min
Sulkapallo 1 h 15 min
Jalkapalloa 80 min
Hiihto 108 km, 10h42 min

Tblair sanoi:
Juoksua 32km.

Reidet jumissa. Pitaa venytella. 3h5min meni.

Saa nahda vedanko loppukirin. Toi meni hengastymatta ja
olis ollut vitusti vartsua.
Hyvä lenkki! Minkälaisia reittejä sielläpäin on juosta? Asvalttia, maastoa, paljon mäkiä? Tuohon tahtiin kun vetäset maratonin, niin neljä tuntia rikkoutuu helposti. Ja tottakai vedät loppukirin maratonilla, viimeiset metrit hampaat irvessä veren maku suussa, sen jälkeen on taatusti uskomaton fiilis maalissa!

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
Jacques sanoi:
Nyt ei oikeastaan ole mitään erikoista enää tehtävissä.. viikon päästä on k-rauta-ajot ja olen luottavaisin mielin lähdössä kokeilemaan vauhtiani. :)
Jeah kannattaa olla kovat tavoitteet, jos tuollaisiin lähtee mukaan. Mutta kannattaa silti pitää realiteetit mielessä, eikä pettyä, jos ei ehdikkään muitten vauhtiin.

Mä mietiskelin voimani tunnossa, että olisi voinut osallistua Imatralla pidettäviin maastojuoksun SM-kisoihin. Tulokset kun näin, niin onneksi en osallistunut, oisin hävinnyt aika nöyryyttävästi. Parhaiden 12 km ajat olivat 34 minuutin luokkaa, joten mun ennätys 53 minsaa olisi ollut aika kevyttä kamaa. Varmaan viimeinen olisin ollut maalissa. Tämä vain esimerkkinä, miten yllättävän kovaa ne enemmän lajia harrastaneet menee.

Jacques

Sijainti
Helsinki
Juhis sanoi:
Jeah kannattaa olla kovat tavoitteet, jos tuollaisiin lähtee mukaan. Mutta kannattaa silti pitää realiteetit mielessä, eikä pettyä, jos ei ehdikkään muitten vauhtiin.
Juu mulla on käytännössä kaksi tavoitetta.. Eka on pysyä pääjoukossa niin pitkään kuin omat voimat riittävät ja toinen ois saada aika painumaan selvästi alle 3 tunnin. Fillarifoorumin keskustelujen perusteella molemmat tavoitteet olis mulle ihan realistisia jopa.

Faustus

Well-known member
On jääny lenkkeilyt vähän vähemmälle viime aikoina. Nostin harjoitusmääriä ehkä hieman liikaa, mistä seurasi se, että polvien ulkosyrjiä alkoi vihlomaan (tjsp.) tosi paljon. Pidin pari viikkoa taukoa ja kävin kokeilemassa uudelleen, mutta polvet vaivasivat edelleen. Motivaatiota kyllä riittäisi.

Tänään tein ekan kunnon maastopyörälenkin varmaan 13 vuoteen. Muuten meni ihan hyvin, mutta perse puutui, kuten saattoi olettaakin.

n. 40 km: n. 1 h 55 min

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
28.5

Punttia tunti ja vartti päälle. Jalat, selkä ja vähän haukkareita oli epistolana. Loppuun jaksoin vielä vääntää kivat vatsasarjat. Kova treeni, oli jalat varsin väsyneitä treenin jälkeen, ei tehnyt mieli enää juoksemaan.

Saldo 2007:

Juoksua 509,5km, n. 45h18min
Punttisali 56 h
Sulkapallo 1 h 15 min
Jalkapalloa 80 min
Hiihto 108 km, 10h42 min

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
Ajattelin yrittää hieman toisenlaista rytmitystä tämän treenaamisen kanssa. En edes yritä kahta treeniä per päivä, eli käydä salilla ja juoksemassa, vaan teen viikolla vain jompaa kumpaa tiettynä päivänä, ja sitten viikonloppuna vähän enemmän. Tälläisellä ratkaisulla uskoisin helpottavani treeneemaan lähtöä, koska ei oo kauheeta stressiä, että pitää saada molemmat treenit aikaiseksi. Yhden treenin jälkeen ehtii vielä tekemään venehommiakin.

Eli rytmitys olisi jotenkin näin:

Ma: Juoksua
Ti: Punttia
Ke: Juoksua:
To: Punttia
Pe: Välipäivä
La: Molempia
Su: Molempia

Eli tällä tavalla saisin molempia lajeja aikaiseksi neljä treeniä viikossa, mikä on jo tosi hyvä määrä. Eikä haittaa, vaikka jättäisi yhden päivän pois, kolme treeniä molempia olisi jo riittävä määrä. Muutaman viikon jälkeen nähtäneen, miten hommat on toiminut.

Jacques

Sijainti
Helsinki
28.5.
Tunti salilla.. kaikki lihasryhmät.. Olin ajatellut tehdä jalkojen ja selän osalta kevyemmän treenin, mutta niinpä vaan unohtui se ja sitten selkäprässissä tuli nopea pistävä kipu ja kuului naksahdus. Alaselässä on sen jälkeen tuntunut kipua ja se on mielestäni illan mittaan alkanut säteilemään reisiin. Pitää nyt toivoa, että kyse olisi jostain venähdyksestä tms. jolloin se ehtii parantumaan ennen sunnuntaita. Tämmöinen samanlainen oli reilu kuukausi sitten myös, mutta silloin kipu tuntui vain selässä eikä säteillyt jalkoihin. Toki jalatkin ovat vähän jumissa, joten voi olla ettei jaloissa tuntuva kipu johdu tästä selän niksahduksesta.

Nyt päätin etten enää tee kuin kevyttä treeniä ennen kisaa. Huomenna on salilla 45min venyttelytunti ja siihen ajattelin ehdottomasti mennä.

Saldo 2007:
Pyöräily: 1482km (64h37min)
Sali: 65h

Viimeksi muokattu:

Jacques

Sijainti
Helsinki
yön aikana selkäkivut poistuivat, joten kyse ei ollut onneksi sen vakavammasta. Ehkä joku nikama niksahti hetkeksi paikoiltaan.. :)

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
29.5

Juoksua se 9 kilsan maastolenkki aikaan 46 minsaa ja 28 sekuntia. Hyvä lenkki ja helposti tulee nykyään ihan kivoja aikoja.

Hyvin tuntuu tällöinen erilainen rytmitys toimivan, hyvin ehti tehdä vaikka mitä, kun ei tarttenut stressata kahdesta treenistä. Taitaa olla niin, että yhden treenin päivillä viikon kokonaistreenimääräksi tulee enemmän kuin kahden treenin/päivä väkisin puurtamisella. Kummallista, mutta totta. Tällein jatkuu!

Jacques, millainen laite selkäprässi on? Ensimmäinen kerta, kun kuulen sen nimityksen.

Nimimerkki kokemusta on kertoo, että selkävaivat on aivan saakelin ikäviä ja ne voi säteillä ihan mihin vain, joten niitä kannattaa todella varoa. Selkä on vielä niin outo paikka, että välttämättä ei tee yhtään erilailla kuin aikaisemmin, mutta silti siellä tapahtuu jotain ja sitten koskee. Mulla itellä ei ole selkä ihan napsahtanut, mutta monesti on venähtämisoireita ollut. Tuo huonommassa jamassa oleva polvi kyllä napsuu vähän joka treenissä, ja nariseekin tätä nykyään.

Jacques

Sijainti
Helsinki
29.5.
Pyöräilyä 42km ja päälle salilla ohjattu venyttelytunti, joka oli kyllä niin mahtava kun vaan voi olla. Nyt on kyllä relaxoitunut olo.

Nyt alkaa sitten palautumisvaihe. Ei enää fyysisesti raskaita treenejä ennen sunnuntaita. Venyttelyä ja verryttelyä. Perjantaina tulee olemaan suuri haaste kun pitäisi pyöräillä Hyvinkäälle ihan oikeasti rauhallisesti. Aikaa pitäisi kulua kolme tuntia tai enemmänkin. Tulee olemaan tosi vaikeaa, koska en osaa ajaa hiljaa.

Saldo 2007:
Pyöräily: 1524km (66h28min)
Sali: 66h

Juhis sanoi:
Jacques, millainen laite selkäprässi on? Ensimmäinen kerta, kun kuulen sen nimityksen.

Nimimerkki kokemusta on kertoo, että selkävaivat on aivan saakelin ikäviä ja ne voi säteillä ihan mihin vain, joten niitä kannattaa todella varoa. Selkä on vielä niin outo paikka, että välttämättä ei tee yhtään erilailla kuin aikaisemmin, mutta silti siellä tapahtuu jotain ja sitten koskee. Mulla itellä ei ole selkä ihan napsahtanut, mutta monesti on venähtämisoireita ollut. Tuo huonommassa jamassa oleva polvi kyllä napsuu vähän joka treenissä, ja nariseekin tätä nykyään.
Joo, mulla tuo termistö on hakusessa, mutta mielestäni ohjaajani sanoi sitä selkäprässiksi. Mutta satuinpa googlella löytämään kuvan laitteesta, joka luullakseni on sama:

Tohon siis mennään istumaan sillai linkussa.. tuo härpäke vedetään alemmas ja sitten sitä nostetaan ylöspäin alaselän lihaksilla..

Tosiaan.. kun mulla on tosi hyvässä kunnossa selkälihakset, niin tuo hilavitkutin on ehkä vähän riskialtis? Saadakseni kunnon tehon, pitää painoja laittaa reippaasti. Sitten kun on paljon painoa kropan päällä ja tekee pienen harhaliikkeen niin se ei tunnu kovin kivalta. Olenkin nyt uudessa ohjelmassa siirtymässä enemmän selkäpenkin puolelle, koska se tuntuu tehokkaammalta ja liikerata on mieluisampi. Keskivartalon kierrothan olen jo tehnyt pitkän aikaa penkissä enkä siihen suunnitellulla hilavitkuttimella.

Mä venyttelin eilen selkää varmaan tunnin illalla. Uskon sen auttaneen nopeaan toipumiseen. Eli siis jokin venähdys se sitten varmaan oli..

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
Jacques sanoi:
Joo, mulla tuo termistö on hakusessa, mutta mielestäni ohjaajani sanoi sitä selkäprässiksi. Mutta satuinpa googlella löytämään kuvan laitteesta, joka luullakseni on sama:

Tohon siis mennään istumaan sillai linkussa.. tuo härpäke vedetään alemmas ja sitten sitä nostetaan ylöspäin alaselän lihaksilla..

Tosiaan.. kun mulla on tosi hyvässä kunnossa selkälihakset, niin tuo hilavitkutin on ehkä vähän riskialtis? Saadakseni kunnon tehon, pitää painoja laittaa reippaasti. Sitten kun on paljon painoa kropan päällä ja tekee pienen harhaliikkeen niin se ei tunnu kovin kivalta. Olenkin nyt uudessa ohjelmassa siirtymässä enemmän selkäpenkin puolelle, koska se tuntuu tehokkaammalta ja liikerata on mieluisampi. Keskivartalon kierrothan olen jo tehnyt pitkän aikaa penkissä enkä siihen suunnitellulla hilavitkuttimella.

Mä venyttelin eilen selkää varmaan tunnin illalla. Uskon sen auttaneen nopeaan toipumiseen. Eli siis jokin venähdys se sitten varmaan oli..
Taitaa sulla olla termistö paremmin hanskassa kuin mulla noitten hilavitkuttimien suhteen. Kerran oon tuota kokeillut, oli mielestäni niin turhan tuntuinen vekotin, että en ole sen jälkeen tehnyt tuolla. Tuossa laitteessa on sama vika kuin suurimmassa osassa muita hilavitkuttimia, ensiksi pitää säädellä useita vipuja ennenkuin pääsee tekemään ja silti niitten teho on niin onneton, että joutuu vääntään älyttömän monta toistoa. Selkäpenkki on mielestäni paljon parempi selkäliike kuin tuo. Hilavitkuttimien ainut hyvä puoli on mielestäni se, että niissä on todella turvallista tehdä, joten en usko olleen laitteen vika, että sun selkä paukkuu. Siellä on vain joku mennyt väärin ja niin olisi voinut käydä muissakin liikkeissä. Mutta pyydäppä säkin niitä ohjaajia neuvomaan sulle selkäliikkeiden ylivoimaisen ykkösen, maastavedon. Voittaa kaikki hilavitkuttimet ja selkäpenkit 107-0. Tosin, on myös samanverran vaikeampi ja vaarallisempi liike, jos tekee väärin, särkee paikat helposti.

Mun pitäisi saada aikaiseksi, että venyttelisin enemmän. Oon liian jäykkä paska. :(

Knoukka

Well-known member
Jätkät reenaillu aika kovaa! :thumbup: Jakkeus varsinkin.... mutta mullon pers'tuntuma etten oo edes Jakkeukselle jää viime viikkojen reeneissä.

Ja vittu pitäkää niitä lepopäiviä. Sillon se kunto kasvaa. Tootte nuoria kundeja ja vielä pehmeitä, siinä menee kesä piloille kun lasahtaa ylikuntoon.

Reenipäiväkirjaan tulee päivitystä illemmalla.