Mulla on selkä ollut ihan jumissa koko viikon. Ei sovi mulle nuo työnjohtohommien paperityöt tietokoneella. Alkaa koskemaan selkään se työasento.Moe Szyslak sanoi:On noi viikon asentelut ja hyllytykset kummasti vetäneet käpälät junturaan.:nope:
Tästä olen kyllä samaa mieltä...- Olen ilman muuta sitä mieltä, että nuorten pitäisi ensin saada perusravitsemus kuntoon. Sen jälkeen voidaan harkita tapauskohtaisesti lisäravinteiden käyttöä, sanoo nuorten maajoukkueurheilijoiden ravinto- ja terveyskonsulttina toimiva lääkäri Veli-Pekka Valkonen
Eikös ravintolisät ole juuri sitä varten että niillä halutaan vaikuttaa siiheen oikeaan suhteeseen? Eli jos ei saa ravinnosta tarpeeksi esim. proteiinia niin juuri siitä syystä sitä syödäänkin. Eihän tarkotus ole suinkaan syödä koko ajan pelkästään pelkkää proteiinijauhetta...- Kasvuvaiheessa olevien nuorten pitää saada energia- (hiilihydraatit, proteiinit, rasvat) ja suojaravinteita (vitamiinit, hivenaineet, kivennäisaineet) monipuolisesti ja riittävästi. Ravintolisissä näitä ei ole välttämättä oikeassa suhteessa ja imeytyvyyttä ei ole useinkaan osoitettu, Valkonen kertoo.
Minun mielestä suurin osa ravintolisistä on keinomakeutettuja juuri siitä syystä, että sokeri ei missään nimessä ole hyvää ravintoa. Huonointa mahdollista jos totta puhutaan. Eri juttu on sitten nämä "urheilujuomat", jotka ovat usein pelkkää sokeria.- Lisäksi monissa tuotteissa on lisätty runsaasti sokeria, josta kärsivät hampaat.
Minun mielestä taas lisäravinteiden lisähyöty on juuri maksimaalinen silloin kun kaikki muutkin asiat ovat kunnossa vai olenko väärässä?Valkonen korostaa, että nuorille urheilijoille, vanhemmille ja valmentajille pitäisi järjestää entistä enemmän koulutusta ravintoasioissa.
- Lisäravinteiden lisähyöty on käsitykseni mukaan minimaalinen silloin, kun nuori urheilija harjoittelee, lepää ja ruokailee oikein.