Kevättreeniä 2007!

Teukka

Jarnapoliisi
Sijainti
Jarnapolis
Eilen 45 minuutin kova lenkki.

Asken lounaalla tunti futista. Oli jalat vaarinpain perseessa kiinni. Yksi maali vaan. :frown:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
4.7.
Salilla tunti. Suhteellisen rankka vatsa-selkätreeni ja ohjattu venyttely päälle.

Saldo 2007:
Hiihto: 376,6km (34h26min) (vapaa 50km; perinteinen 326,6km)
Pyöräily: 2700km (114h58min)
Juoksu: 6,8km (45min)
Kävely ja sauvakävely: 23,8km (3h25min)
Sauvajuoksu: 13,6km (1h30min)
Suunnistus: 3km (1h)
Sali: 80h

Jacques

Sijainti
Helsinki
KnowHow sanoi:
Keskisyke 123
Maksimi 156
Minimi 76
Energian kulutus 1475kcal (aika vähän mun mielestäni!?!)
Keskinopeus 25,3km/h
Mä en ihan noin mataliin sykkeisiin pääse, mutta tuolla nopeudella ja ~140 keskisykkeellä mun kulutus on ~3000kcal/100km.. Eli tuplasti enemmän.. :rolleyes:

Knoukka

Well-known member
Jacques sanoi:
Mä en ihan noin mataliin sykkeisiin pääse, mutta tuolla nopeudella ja ~140 keskisykkeellä mun kulutus on ~3000kcal/100km.. Eli tuplasti enemmän.. :rolleyes:
Kattelin vanhempia logeja, joissa meikäläisenkin kulutus on tuota luokkaa, ja siis vähän korkeampi koska painankin enemmän.

Tuo eilisen lenkin poikkeuksellisen matala tempo vain hämäsi itseäkin, mullakin kun kovempi polkeminen nostaa keskisykkeen tuosta helposti 40-50 lyöntiä ylemmäs.

Knoukka

Well-known member
5.7.

Puolen tunnin lämppäripyöräily salille, tunnin olkapää- ja vatsatreeni ja palatessa tempoajo takasin.

Jacques

Sijainti
Helsinki
5.7.
51km pyöräilyä 2h37min. Aikaan sisältyy noin 10min kestänyt renkaanvaihto operaatio. Ajoin vain ylikovaa terävä reunaiseen töyssyyn ja eihän se etukumi sitä kestänyt. Onneksi oli vaihtokumi satulalaukussa. :)

Saldo 2007:
Pyöräily: 2751km (117h35min)
Sali: 80h

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Jacques sanoi:
5.7.
51km pyöräilyä 2h37min. Aikaan sisältyy noin 10min kestänyt renkaanvaihto operaatio. Ajoin vain ylikovaa terävä reunaiseen töyssyyn ja eihän se etukumi sitä kestänyt. Onneksi oli vaihtokumi satulalaukussa. :)
Tommoosella poika'miehellä' pitäis olla reilusti kumeja matkassa.:ahem:

Mutta joo, mullakin on satulalaukussa varanakki mukana. Ja pumppu.:eek:

5.7. kuntosalilla 200 vatsalihasta ja 500 reisilihastoistoa. Hyvät venyttelyt päälle ja alle.

Mulla on sitten artroosi eli nivelrikko tossa polvessa. Syssyllä tähystetään sieltä irtopalat yms. poijes. Ei se siitä parane enää, mutta kunhan nyt noi lukkiutumiset ja kipu lähtis pois.

Eli juoksut on sitten juostu pääosin. Pitää satsata pyöräilyyn ja uintiin enämpi. Juoksee sitten 'vanhasta' muistista sen mitä juoksee.:rolleyes:

Knoukka

Well-known member
Moe Szyslak sanoi:
Mulla on sitten artroosi eli nivelrikko tossa polvessa. Syssyllä tähystetään sieltä irtopalat yms. poijes. Ei se siitä parane enää, mutta kunhan nyt noi lukkiutumiset ja kipu lähtis pois.

Eli juoksut on sitten juostu pääosin. Pitää satsata pyöräilyyn ja uintiin enämpi. Juoksee sitten 'vanhasta' muistista sen mitä juoksee.:rolleyes:
Ikävä juttu. Mutta ne tekee nykyään pieniä ihmeitä siellä leikkauspöydällä, siihen tapiksi vielä hyvä fysioterapia niin oot kun uus mies. Toivotaan parasta!

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
Vittu joutui kelaamaan kaks sivua taaksepäin, että löysin edellisen treenini ja sieltä viimeisimmän saldon. Säälittäviä treenausmääriä nykyisin ehdin tekemään. :( Jätkät nöyryyttää mua saldoissa 107-0.

Tänään aamusta juoksua 9 kilsaa, jotain 47 minsaa meni. Töissä oli vähän erikoisjärjestelyjä, 11 piti vasta mennä, joten päätin käyttää aamuajan hyödyksi. Yllättävän hyvältä tuntui, mutta harmittaa kovasti kunnon selkeä alenamasuunta. Nooh syksyllä taas jatkan entistä kovempaa!

Saldo 2007:

Juoksua 570,5km, n.50h37min
Punttisali 59 h
Sulkapallo 1 h 15 min
Jalkapalloa 3 h 20 min
Hiihto 108 km, 10h42 min
Sekalaista (luistelua,kävelyä,sählyä jne...) 3h30min

Teukka

Jarnapoliisi
Sijainti
Jarnapolis
Punttia tunti. Kovat kyykkysarjat taas ja koko kroppa lapi.

Viikonloppuna vedan pitkan lenkin. Puolikkaan mummoholkkaa.

Teukka

Jarnapoliisi
Sijainti
Jarnapolis
Muijakaverin vanhemmat tuli. Sen faija on hirvee pyorainto. Mennaan katsomaan Touria. Valitaan joku hyva mutka, etta nahdaan edes jotain.

Knoukka

Well-known member
Sama 110km kuin tiistaina kylmemmässä ja karummassa kelissä. Nyt vedin kovemmalla tempolla, keskisykkeeksi tuli 132 ja keskinopeudeksi 30,5km/h. Enerkiaa meni 1689 kilokaloria, joten ei kauheesti noussut sekään. Ei tosin keskisykekään.

Tää oli selkeesti parempi pk-treeni ja EPOC nousi huimaan 2,2 lukemaan. :D Mutta hienot fiilarit oli ja tuli!

Mutta kyllä mun nyt täytyy kilpapyörä hankkia ja nopeesti! Ei vittu viitti tollasella ikivanhalla, rautasella ja raskaalla retkipyörällä ilman klosseja sotkee. Vaihteitakaan ole käytännössä kuin 3-4 käytössä. :jaska:

Ensi viikolla kaupunkiin ja fillariliikkeeseen! :ahem:

Knoukka

Well-known member
Juhis sanoi:
Nooh syksyllä taas jatkan entistä kovempaa!
Treenivinkki: nyt kun sulla on aika kortilla niin juokse mieluiten kerran viikossa kolmen tunnin pk-lenkki, 30-35km ja riittävän matalalla sykkeellä. Sen ajan kyllä löydät viikoittain? Näin sulla on kisa- ja kesäduunikauden jälkeen peruskunto teräksestä ja kestät aiempaa kovempia treenejä, ja vauhtikin löytyy yllättävän nopeasti.

Tuon lisäksi voit tehdä kalenterin salliessa lyhyitä tehotreenejä eli 20-30min 120% lasissa, olit sitten puntilla eli pururadalla. Näillä ärsytät sopivasti sun aineenvaihduntaa ja maksimaalisia ominaisuuksia.

Jacques

Sijainti
Helsinki
KnowHow sanoi:
Sama 110km kuin tiistaina kylmemmässä ja karummassa kelissä. Nyt vedin kovemmalla tempolla, keskisykkeeksi tuli 132 ja keskinopeudeksi 30,5km/h. Enerkiaa meni 1689 kilokaloria, joten ei kauheesti noussut sekään. Ei tosin keskisykekään.

Tää oli selkeesti parempi pk-treeni ja EPOC nousi huimaan 2,2 lukemaan. :D Mutta hienot fiilarit oli ja tuli!

Mutta kyllä mun nyt täytyy kilpapyörä hankkia ja nopeesti! Ei vittu viitti tollasella ikivanhalla, rautasella ja raskaalla retkipyörällä ilman klosseja sotkee. Vaihteitakaan ole käytännössä kuin 3-4 käytössä. :jaska:

Ensi viikolla kaupunkiin ja fillariliikkeeseen! :ahem:
Vittu mikä vauhti-syke yhdistelmä.. :eek!: :eek!:

Sä jättäisit mut kuin tikku paskaan. Etenkin kun saat sen kilpurin alle. :D Millaista pyörää oot nyt katsellut?
Mut ei muuta kun yhteislenkille vaan joskus! :thumbup: :thumbup:

6.7.
Salilla tunti. Tänään lepopäivä.

Saldo 2007:
Pyöräily: 2751km (117h35min)
Sali: 81h

Viimeksi muokattu:

Knoukka

Well-known member
Täytyy sanoa, että ajo maasto on aika tasaista tolla reitillä ja pienikin nosto tuosta nopeudesta nostaisi luultavasti sykettä aika rajusti. Saattaisi jopa hapottaa. Pitää kokeilla.

Toisaalta mulla on takana monen talven ajalta aika helvetinkin kovia spinning-treenejä.

Mutta pyöristä on nyt ykköslistalla Trek X0-1. Ei puhdas maantiekilpuri vaan cyclocrossariin päin. Kärsisi viedä hieman rouheampaankin maastoon. Paljon ajaneella kaverilla on, harrastaa triathlonia tolla, ja on kehunut kovasti. Ensi viikolla käyn tekeen koelenkin. Hinta rapiat 1500 euroo+varusteet.

Mitä mieltä Jakkeus ja muut ootte?

http://www2.trekbikes.com/bikes/subcategory.php?c=1&s=1 ja cyclocrossiin.

Viimeksi muokattu:

Jacques

Sijainti
Helsinki
Itsekin harkitsin pitkään cyclocrossarin ja kilpurin välillä ja päädyin kilpuriin, koska halusin pyörän soveltuvan kuntoajoihin mahd. hyvin. Nythän tilanne on se, että mua ei millään huvittaisi tehdä ~1000km pyöräretkeä hybridillä. Asia jota en sillon pyörää ostaessani ajatellut. Kun on tottunut hyvään, niin tuntuu epämiellyttävältä palata vanhaan huonompaan. Cyclocrossarilla olisi pyöräretket (ja talviajo) onnistunut, ja uskonkin että sellaisen tulen vielä joskus (=ensi vuonna) hankkimaan.

Tuosta ko. Trekin mallista en osaa sanoa muuta kuin, että jos pyörä vaan koeajaessa tuntuu istuvan hyvin ja mallista löytyy itselle hyvä runko-koko (kyllä Trekiltä 107% varmuudella löytyy, sanoisin) niin tuo on varmasti huippu pyörä.

Knoukka

Well-known member
Jacques sanoi:
Itsekin harkitsin pitkään cyclocrossarin ja kilpurin välillä ja päädyin kilpuriin, koska halusin pyörän soveltuvan kuntoajoihin mahd. hyvin. Nythän tilanne on se, että mua ei millään huvittaisi tehdä ~1000km pyöräretkeä hybridillä. Asia jota en sillon pyörää ostaessani ajatellut. Kun on tottunut hyvään, niin tuntuu epämiellyttävältä palata vanhaan huonompaan. Cyclocrossarilla olisi pyöräretket (ja talviajo) onnistunut, ja uskonkin että sellaisen tulen vielä joskus (=ensi vuonna) hankkimaan.

Tuosta ko. Trekin mallista en osaa sanoa muuta kuin, että jos pyörä vaan koeajaessa tuntuu istuvan hyvin ja mallista löytyy itselle hyvä runko-koko (kyllä Trekiltä 107% varmuudella löytyy, sanoisin) niin tuo on varmasti huippu pyörä.
Tänks. Mulla varmaan menee tuo ostojärjestys toisin päin eli ostan ensin cyclocrossarin ja ehkä vuoden päästä kilpurin. Näin ainakin ajattelin jo sesongista johtuen, mutta joku hyvä tarjous saattaa muuttaa hyvinkin tilanteen. Mutta cyclocrossaria järeempää/raskaampaa pyörää en halua. Ja kun oon nyt lukenut noita cyclocross-kisajuttuja niin on pirun mielenkiintoiselta kuulostava harrastus.

Mutta sen näkee kun käy ensin koeajamassa. Jos cc tuntuu hyvältä eikä esimerkiksi liian huteralta maantieajoon niin ostan sen ehkä kilpuria koeajamatta ettei mene pää sekaisin.

Mullahan on ollut maantiekilpuri 90-luvulla, mutta loppuunajettu ja runkokin kävi liian pieneksi mulle kun venähdin pituutta vielä yli kaksikymppisenä.

Jacques

Sijainti
Helsinki
8.7.
Pyöräilyä 74km keskinopeudella 25km/h, keskisyke 145, kalorit 1683kcal.

Saldo 2007:
Pyöräily: 2825km (120h40min)
Sali: 81h

Teukka

Jarnapoliisi
Sijainti
Jarnapolis
1.5 tunnin PK-lenkki.

Oli jalat jumissa kun jouduin kavelemaan 5 tuntia ympari Lontoota lauantaina. Appiukon kanssa katsomassa Touria. Meni ne aika lujaa. Ja aija autolla perassa. Huusi paa punaisena. 'Allez allez allez!!!". Tai 'Vamos vamos vamos!!!".

Knoukka hei!

Ajatteles jos tata otsikkoa lukee normaali tyyppi ja haluaa vinkkeja. "Jos haluat peruskuntoa, niin kerran viikossa sellainen 3h 'peruskunto' lenkki. 30-35km..." :D :D :D

Menis monella asenne. Jengi on suhteellisen hyvassa kunnossa tassa toikissa.