Kevättreeniä 2007!

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Riippuu sarjasta. Kuntosarjassa 500 metriä uintia, 20 km fillarointia ja 5 km juoksua.

Suosittelen kaikille. 'Mahtava' fiilis hypätä reidet hapoilla fillarin selästä, vetää tossut jalkaan ja eiku juoksemaan. Suosittelen että pohjalliset yms. on kunnossa, kun paljain jaloin vedät nihkeetä kinttua tossuun. Voipi mennä kurttuun muuten. Varma tieto!

Reeni alkoi muuten ens vuoden kisaan. 1400 metriä uintia avovedessä kahdessa osassa. Tyyli vapaa. Reilu 30 minuuttia meni.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Moe Szyslak sanoi:
Riippuu sarjasta. Kuntosarjassa 500 metriä uintia, 20 km fillarointia ja 5 km juoksua.

Suosittelen kaikille. 'Mahtava' fiilis hypätä reidet hapoilla fillarin selästä, vetää tossut jalkaan ja eiku juoksemaan. Suosittelen että pohjalliset yms. on kunnossa, kun paljain jaloin vedät nihkeetä kinttua tossuun. Voipi mennä kurttuun muuten. Varma tieto!

Reeni alkoi muuten ens vuoden kisaan. 1400 metriä uintia avovedessä kahdessa osassa. Tyyli vapaa. Reilu 30 minuuttia meni.
pyöräilyosuus on kyl ihan liian lyhyt.. Eihän tossa ehdi päästä ees vauhtiin? :D

Mut joo.. ens vuonna mäkin vedän jonkun triathlonin (1/4 tai 1/8 riippuen talven uintitreenien onnistumisesta), mutta en välttämättä tuota kuopion triathlonia, koska niitä on inhimillisimmissäkin paikoissa noita skaboja. :D

Jacques

Sijainti
Helsinki
23.7.
73km rauhalliseen pk-vauhtiin. Lenkkini meni sillai, että suurimman osan matkasta ajoin itään päin ja idästä tuuli aika kiperästi. Eli keskinopeus nyt oli mitä oli, mutta muuten ihan hyvä treeni.

Lenkin jälkeen taas puolen tunnin kuntopiiri.

Saldo 2007:
Hiihto: 376,6km (34h26min) (vapaa 50km; perinteinen 326,6km)
Pyöräily: 3219km (134h50min)
Juoksu: 6,8km (45min)
Kävely ja sauvakävely: 23,8km (3h25min)
Sauvajuoksu: 13,6km (1h30min)
Suunnistus: 3km (1h)
Sali: 87h

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Jacques sanoi:
pyöräilyosuus on kyl ihan liian lyhyt.. Eihän tossa ehdi päästä ees vauhtiin? :D

Mut joo.. ens vuonna mäkin vedän jonkun triathlonin (1/4 tai 1/8 riippuen talven uintitreenien onnistumisesta), mutta en välttämättä tuota kuopion triathlonia, koska niitä on inhimillisimmissäkin paikoissa noita skaboja. :D
Kilpailijoitten mukaan kuitenkin yks Suomen parhaista kisoista.:thumbup:

Eikä se fillarointi ole kovin lyhyt kun olet ensin pumpannut kaikki veret käsiin uinnissa, ja sitten samantien maximisykkeillä takomaan Itkonniemelle päin kilsan nousua.:rolleyes:

Voipi herra Jakkeuskin olla hapoilla kun pitäis juosta saman tien. On meinaan noi Suomen huiputkin, jotka vetää täysmatkaa päämatkanaan. Teemu Lemettylä oli 13. Lanzaroten täyspitkällä 9. Syksyllä Hawayille.

http://www.teemulemmettyla.blogspot.com/

Jacques

Sijainti
Helsinki
Moe Szyslak sanoi:
Voipi herra Jakkeuskin olla hapoilla kun pitäis juosta saman tien. On meinaan noi Suomen huiputkin, jotka vetää täysmatkaa päämatkanaan.
No en mä sitä kai oo väittänytkään? Olen vaan sitä mieltä, että 20km pyöräilyä on mulle liian lyhyt matka. Uinnissa ja juoksussa sensijaan en tällä hetkellä varmaan pääsis mihinkään vaikka ei muita lajeja tarttiskaan vetää samaan pötköön. :D

Eli siis en puhunut koko suorituksen rankkuudesta mitään vaan vain sitä, että mulle kävis ainakin tällä hetkellä luonnollisesti vähän erilainen painotus noiden lajien suhteen. ;)

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Jacques sanoi:
No en mä sitä kai oo väittänytkään? Olen vaan sitä mieltä, että 20km pyöräilyä on mulle liian lyhyt matka. Uinnissa ja juoksussa sensijaan en tällä hetkellä varmaan pääsis mihinkään vaikka ei muita lajeja tarttiskaan vetää samaan pötköön. :D

Eli siis en puhunut koko suorituksen rankkuudesta mitään vaan vain sitä, että mulle kävis ainakin tällä hetkellä luonnollisesti vähän erilainen painotus noiden lajien suhteen. ;)
Eiku just tarkoitin että kyllä se 20 km pyöräilykin tuntuu rankalta, kun ajaa sen ihan täpöllä koko ajan ja uinti on alla. Mulla oli sykkeet pyöräilyssä noin 15 alle maksimin ja juoksussa välillä vain 4 laakia alle. Kertyyköhän maitohappoa.

Eli vielä, toi pikamatka on aika raastava juuri sen vaatiman nopeuden takia. Itsekin pärjäisin paremmin perusmatkalla, jos vaan selviäisin tosta uinnista vähän paremmin.

Ja kuten jo tossa kerroin, niin täysmatkojen miehetkin AIVAN hapoilla fillaroinnin jälkeen. Luonnollisesti kun mennään yli anaerobisten rajojen kokoajan.

Teukka

Jarnapoliisi
Sijainti
Jarnapolis
Armoton jalkatreeni ja 30min uintia paalle.

Joku valaan nakoinen vanha muija kroolasi vieressa. Ajattelin vetaa rintauintia samaan tahtiin ja kayttaa muijaa janiksena. Hyvaa treenausta. Laskimuijat vetaa tasaisen tappavaa vauhtia. Siina vaiheessa kun mun tekniikka on jo ihan suossa ja kurlaan vetta, niin muija menee vieressa kun veturi.

Vittu ne kelluu hienosti. Ma menen pohjaan kun kivi.

Jacques

Sijainti
Helsinki
Moe Szyslak sanoi:
Eiku just tarkoitin että kyllä se 20 km pyöräilykin tuntuu rankalta, kun ajaa sen ihan täpöllä koko ajan ja uinti on alla. Mulla oli sykkeet pyöräilyssä noin 15 alle maksimin ja juoksussa välillä vain 4 laakia alle. Kertyyköhän maitohappoa.

Eli vielä, toi pikamatka on aika raastava juuri sen vaatiman nopeuden takia. Itsekin pärjäisin paremmin perusmatkalla, jos vaan selviäisin tosta uinnista vähän paremmin.

Ja kuten jo tossa kerroin, niin täysmatkojen miehetkin AIVAN hapoilla fillaroinnin jälkeen. Luonnollisesti kun mennään yli anaerobisten rajojen kokoajan.
juu juu, kyl mä ymmärsin mitä tarkoitit, puhuin itse vaan vähän eri aspektilla asiasta.. Kun mun pyöräilykunto on selkeästi parempi kuin uinti ja juoksu tällä hetkellä, niin on luonnollista, että mulle sopis pidempi pyöräilyosuus. :) Toki.. talven aikana ois tarkoitus sitten pistää uinti ja juoksukunto paremmalle mallille.

Mut on tos pikamatkassa mulla tuokin, että kun en todellakaan oo mikään sprintteri, niin voi olla, että se 1/4 matka menis mulla suhteessa paremmin..
En kykene mihinkään hirmu hurjaan lyhytkestoiseen suoritukseen, mutta jaksan painaa pitkän matkaa hyvää vauhtia. Ihan kuten nuo mun pari fillarikisaa on osoittaneetkin.

Jacques

Sijainti
Helsinki
24.7.
Pyöräilyä 138km. Laitoin sit kuitenkin pitkät trikoot. Osoittautui oikeaksi valinnaksi alkumatkalla, mutta viimeiset kaksi tuntia paistoi aurinko, joten se lisäsi kuumuutta. No mut joo.. Tekemäni lenkki demosi pitkälti 9.9. ajettavan Tour De Helsingin reittiä. Täytyy sanoa että alkumatkasta on ne raskaimmat kohdat. Ne jos kestää muiden vauhdissa niin loppu menee helposti.

Harmi ettei f1-forumilta lähde tuohon skabaan muita kuin minä.. ois ollut kiva saada team f1-forum tohon. :)

Saldo 2007:
Hiihto: 376,6km (34h26min) (vapaa 50km; perinteinen 326,6km)
Pyöräily: 3356km (140h48min)
Juoksu: 6,8km (45min)
Kävely ja sauvakävely: 23,8km (3h25min)
Sauvajuoksu: 13,6km (1h30min)
Suunnistus: 3km (1h)
Sali: 87h

Teukka

Jarnapoliisi
Sijainti
Jarnapolis
8 kilsan lenkki. Voi vittu mita pakellysta.

Ihan hapoilla eilisen jalkatreenin jalkeen. Oli kaikki oireet:

- Jalat vaarinpain perseessa kiinni.
- Sahapukkijalat.
- Lantio ei liikkunut ensinkaan.
- Polvet koukussa.
- Tuskanhiki ja vapi-vapi tauti.
- Vitutti.

:jaska:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Tblair sanoi:
8 kilsan lenkki. Voi vittu mita pakellysta.

Ihan hapoilla eilisen jalkatreenin jalkeen. Oli kaikki oireet:

- Jalat vaarinpain perseessa kiinni.
- Sahapukkijalat.
- Lantio ei liikkunut ensinkaan.
- Polvet koukussa.
- Tuskanhiki ja vapi-vapi tauti.
- Vitutti.

:jaska:
Tuohan kuulostaa ihan triathlon-juoksemiselta. Miesten SM-kisassa juosseesta täyspitkienmatkojen miehestä Teemu Toivasesta yks juoksija sanoi että: Sehän juoksee kuin 50-vuotias.:rolleyes:

Knoukka

Well-known member
Tänään lämppärit fillarilla salille öpaut vartti per sivu ja siellä kova selkä-vatsa-treeni. Toissapäivänä olkapäätreeni. Tunti kummallakin kerralla.

Jotenkin ollu tällä viikolla löysä ja nuhanen olo. Ensin aattelin että hiomapölyviikkohan se taas, mutta tais olla vähän nuhanpoikastakin liikkeellä.