Voi olla, että tässä taas tuijotetaan niiden sinivalkoisten lasien läpi, mutta minä arvostan kimin ja hamiltonin kuljettajana jonkin verran alonson sekä reilusti massan yläpuolelle. Kaikki ovat nopeita ja lahjakkaita kuljettajia (keskinäisistä nopeuseroista en mene sanomaan), mutta hamiltonin ja kimin tyyliin kuuluu, ettei aleta armottomasti selitellä epäonnistumista ulkoisilla tekijöillä. Nyt lähimuistista sekä kimi, että hamilton myönsivät ranskan aika-ajossa tehneensä virheen ja olin ymmärtävänäni kimin sanoneen kisan jälkeen radiossa ettei pystynyt ajamaan täydellisiä kierroksia toisella stintilläkään ja kiitteli ferrarin varikkostoppia. Uskon jos joku väittää kuulleeni viimeisen väärin. Mutta massan selittely muuttui lähes itkemiseksi kisan lehdistötilaisuudessa. Hän ei sanonut yhtään asiaa, missä olisi itse voinut parantaa, hän oli itse täydellisyys kisassa, jossa ei kuitenkaan voittanut.
Teen taas rajun olettamuksen mutta luulen, että massa pitää itseään ferrarin kultapoikana, jonka annetaan voittaa, jos siihen tallin sisällä on mahdollisuus. Nyt tuo tuli ainakin massallekin selväksi, ettei näin ole. Itseasiassa olen itsekin ollut vähän tuollaisessa luulossa. Tähän asti en ole käsittänyt sitä, että kimi on useimmiten ollut painavammalla lastilla aika-ajossa/startissa ja luullakseni kärsinytkin siitä samaisissa hieman liian kohtalokkain seurauksin. Muistaako joku, onko kimi ollut missään muualla massaa kevyemmällä autolla kuin australiassa liikkeellä? Onko sitten kyseessä sellainen tilanne, että ferrarilla on todettu, että kimille sopii paremmin tuollainen tilanne; Massa on terävä aika-ajoissa ja Kimi hyvä painavalla autolla, joka saattaa olla hieman yliohjaavampi kuin ferrari tyhjänä. Pelkkää arvailua. Onneksi Kimillä käytettykin taktiikka toi välillä voiton. Reiluuden kuitenkin näkisin välillä mielellään kiminkin tuolla kevyemmällä lastilla liikkeellä. Toki massalle tulee silloin tarjota samat mahdollisuudet nousuun kuin kimillä oli ranskassa.
Lopuksi vielä täytyy todeta hamiltonin kunniaksi se, että ilman hamiltonia sarjassa olisi jäänyt kaipaamaan liikaa schumia. Oli tärkeää sarjan kannalta saada uusi kirkas tähti perinteisestä autourheilumaasta tai muuten olisi voinut tulla liian suuri lovi sarjan mainosarvoon. Urheilussa on tärkeä, että löytyy kilpailijoita jotka pystyvät lyömään entisiä ennätyksiä ja hamilton tuntuu olevan juuri tällainen.