Kiinan GP - Jälkihöyryt

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5141
Mun mielestä ajoi ihan hyvin. Sopiva välimatka molempiin suuntiin ja cruisailua ilman rengas- tai polttoainehämminkiä.
No kun ei vaan toimi Hamiltonia vastaan se, että jos ekassa mutkassa jää jälkeen, niin sitten luovuttaa kokonaan. Bottasin täytyy kyetä antamaan painetta myös takana ollessaan ja osoittaa raakaa nopeutta. Nyt hän kykeni olemaan edes pieni huolenaihe Hamiltonille vain siinä kohti, kun ekoilla stopeilla Bottas otettiin ensin sisään ja sen jälkeen hän saavutti Hamiltonia kierroksen tai parin ajan, kun hänen renkaansa olivat optimilämmöissä ja Hamiltonin hieman viileät.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Ennen kautta Ferrarin piti olla se kärkitalli. Kolme kisaa takana ja Mersulla kolme kaksoisvoittoa. Jos oikein kuulin, niin on eka kerta sitten vuoden 1992 kun joku talli on tähän pystynyt. Samaa paskaa vuodesta toiseen. Valtterilta ihan ok kisa, Kimi nousi hyvin.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
8420
Sijainti
Helsinki
Ennen kautta Ferrarin piti olla se kärkitalli. Kolme kisaa takana ja Mersulla kolme kaksoisvoittoa. Jos oikein kuulin, niin on eka kerta sitten vuoden 1992 kun joku talli on tähän pystynyt. Samaa paskaa vuodesta toiseen. Valtterilta ihan ok kisa, Kimi nousi hyvin.
Oikeassa olet, vuonna -92 kolmessa ensimmäisessä kilpailussa Williams otti kaksoisvoiton.

Kilpailu oli kyl tylsä, heti avauskierrosten jälkeen tuli sellainen fiilis, että Lewis vie ja Bottas tulee varmasti toiseksti. Kuinka oikeassa olinkaan. Leclercin olisi kannattanut kieltäytyä tallimmäräyksen noudattamisesta, niin oltaisiin saatu jännitystä aikaan. Ferrari ajattelee aina tallin etua ja he kokevat sen saavan sitä selkeällä ykköskuskillaan. Kimiltä ok kilpailu.
Mikäli "Torpedo" ei olisi syöksynyt, niin Norrisilla olisi jäänyt muutakin, kuin luu käteen.

Bakussakin mennään samalla tavalla, vaikea uskoa mersujen mokaavan.
 

Corvair

Well-known member
Liittynyt
10.10.2016
Viestit
882
Oli kyllä tosiaan melko pliisu kilpailu. Ferrarilla oltiin taas vaihteeksi ihan hukassa niin vauhdin kuin taktiikoiden suhteen. Gaslyltä ensimmäinen ns. normaalisuoritus viikonloppuna, mutta eipä tuostakan paljoa hurrattavaa jää. Otti tosin uusilla softeilla sen nopeimman kierroksen kymmenyksen erolla Vettelin paljon aiemmin ja täten raskaammalla autolla ja muistaakseni kuluneemmilla, kovemmilla renkailla ajettuun aikaan :D Mutta joo, onnittelut Lewis Hamiltonille ja Mersulle tämän vuoden maailmanmestaruuksista, pitää toivoa että Bottas saa sen verran pantua kampoihin, ettei homma käy Hämikselle liian helpoksi. Ihan siedettävältähän tuo Valtterin osalta toki näyttikin, ei missään vaiheessa jäänyt kuitenkaan älyttömästi.

Keskikastista silmään pisti ainakin Haasin heikko kisavauhti. Albon oli positiivinen yllätys, ja melko iloiseltahan hän kisan jälkeen vaikuttikin. Kimiltäkin ihan kelpo ajo ottaen huomioon, että eipä se Alfa Romeo taida lopulta olla edes keskikastin nopein auto, vaikka testien aikaan hehkutus vielä kovana kävikin. Ricciardokin voinee olla tyytyväinen omaan suoriutumiseensa.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4198
Vettel melkein jo puolet pisteissä perässä Hamiltonia, aika monta kisaa saa voittaa että ollaan kärkikamppailussa jälleen mukana.

Mikähän Ferrarin motteja oikein vaivaa, selkeästi ollaan menty virittämisessä yli ja turvamarginaalin takia suorituskyvystä joudutaan tinkimään.
 
Viimeksi muokattu:

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Kvyatin rangaistus oli täysin kaikkien linjojen vastainen. Perä heitti kiihdytyksessä ja sattumien summana osui McLareneihin. Millaista ajamisesta tulee jos tuo on rangaistavaa?!!
 

christian86

Well-known member
Liittynyt
17.9.2005
Viestit
315
Kvyatin rangaistus oli täysin kaikkien linjojen vastainen. Perä heitti kiihdytyksessä ja sattumien summana osui McLareneihin. Millaista ajamisesta tulee jos tuo on rangaistavaa?!!
Eikä tuo edes ollut yksin Kvyatin vika, tuskin oli edes tietoinen toisesta mclarenista. Sainzilta täysin järjetön veto tunkea keulansa oman tallikaverin ja Kvyatin väliin, vaikka siinä olisi auton tila ollutkin niin se ei tosiaan tarvitse kuin tuollaisen pienen perän irtoamisen ja kolari on varma.
 

Meloni

Well-known member
Liittynyt
26.11.2018
Viestit
67
Grosjean ja Sainz vieläkin nollilla pisteiden puolelta :tongue:
Ei kai Grosjeanilta vaan taas käy niinkuin viime vuonna... Mutta Sainzilla voisi olla jo paljon pisteitä, vähän tunaroinut itse paikkoja. Gaslyllä pientä heräämistä mutta aika syvällä vieläkin kyntää, toki vielä syvemmällä on Kubica ja pienellä varauksella Gio :nope:
 

Davros

Well-known member
Liittynyt
14.5.2013
Viestit
5717
Grosjean ja Sainz vieläkin nollilla pisteiden puolelta :tongue:
Ei kai Grosjeanilta vaan taas käy niinkuin viime vuonna... Mutta Sainzilla voisi olla jo paljon pisteitä, vähän tunaroinut itse paikkoja. Gaslyllä pientä heräämistä mutta aika syvällä vieläkin kyntää, toki vielä syvemmällä on Kubica ja pienellä varauksella Gio :nope:
Sainz olisi ollut todennäköisesti hyvillä pisteillä Bahrainissa, mutta kolarointi Verstappenin kanssa pilasi kisan. Eiköhän tuosta vielä nouse, ollut vauhdillisesti aika tasoissa Norriksen kanssa.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5141
Oikeassa olet, vuonna -92 kolmessa ensimmäisessä kilpailussa Williams otti kaksoisvoiton.

Kilpailu oli kyl tylsä, heti avauskierrosten jälkeen tuli sellainen fiilis, että Lewis vie ja Bottas tulee varmasti toiseksti. Kuinka oikeassa olinkaan. Leclercin olisi kannattanut kieltäytyä tallimmäräyksen noudattamisesta, niin oltaisiin saatu jännitystä aikaan. Ferrari ajattelee aina tallin etua ja he kokevat sen saavan sitä selkeällä ykköskuskillaan.
Kyllä Ferrarista on nyt Marchionnen poistuttua tullut yhden miehen talli, nimittäin Vettelin talli. Tänään Ferrari uhrasi tallin tuloksen petaamalla Vettelille itselleen hieman ansaittua parempaa pistepottia ja kevyempää henkistä taakkaa. Hänen tallikaveriaan käytettiin härskisti hyvksi myös Mersujen häiritsemiseen, jotta Vettel voisi ehkä saada mahdollisuuden oman sijoituksensa parantamiseen. Tämän seurauksen Leclerc menetti täysin pelin taistelussa neljännestä sijasta, ja talli myös menetti nopeimman kierroksen tuoman lisäpisteen lopussa Red Bullille ja Gaslylle.

Kisan alla ennakkolähetyksessä Sky'lla näytettiin Ferrarin tallipäällikön Binotton haastattelu, missä mies "selvensi" tallin kuskipolitiikkaa sanomalla, että "50–50-tilanteessa" talli antaa edun Vettelille. Tänään kyllä nähtiin, että tuo lausahdus oli valetta, sillä Vettel sai paljon muutakin kuin vain paremman taktiikan ja varikkoedun. En usko, että Vetteliä alennettaisiin koskaan jäämään puoli minuuttia tallikaverilleen ja toimimaan tulppana toiselle autolle.

Sainz olisi ollut todennäköisesti hyvillä pisteillä Bahrainissa, mutta kolarointi Verstappenin kanssa pilasi kisan. Eiköhän tuosta vielä nouse, ollut vauhdillisesti aika tasoissa Norriksen kanssa.
Sainz keskeytti Bahrainin kisan tekniseen vikaan eli ei olisi ottanut pisteitä missään olosuhteissa. Omasta mielestäni hän on ollut reilusti Norrisin edellä, joten siksikin olisi tärkeää nähdä hänen selviävän maaliin ja ilman yllättäviä lisämutkia.
 
Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
No kun ei vaan toimi Hamiltonia vastaan se, että jos ekassa mutkassa jää jälkeen, niin sitten luovuttaa kokonaan. Bottasin täytyy kyetä antamaan painetta myös takana ollessaan ja osoittaa raakaa nopeutta. Nyt hän kykeni olemaan edes pieni huolenaihe Hamiltonille vain siinä kohti, kun ekoilla stopeilla Bottas otettiin ensin sisään ja sen jälkeen hän saavutti Hamiltonia kierroksen tai parin ajan, kun hänen renkaansa olivat optimilämmöissä ja Hamiltonin hieman viileät.
Nyt olis kiva tietää mistä sait rengaslämmöt Mercedekseltä?
 

Bunder

Well-known member
Liittynyt
21.2.2017
Viestit
835
On muuten mielenkiintoista verrata Kimin tätä kautta Ferrarilla ajetun 2014 kauden kanssa rinnakkain kisa kisalta. Tuolloin loppusijoitus oli 12:sta ja 55 pistettä. Nyt kolme ensimmäistä kisaa on Kimiltä sujunut paremmin kuin tuolloin. Outoa ajatella miten huono tuo kausi Kimiltä ja myös Ferrarilta oli.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5141
Nyt olis kiva tietää mistä sait rengaslämmöt Mercedekseltä?
No näkeehän sen nyt silmälläkin, että järjestään varikolta tulleet kuljettajat olivat sen ensimmäisen kierroken ongelmissa niiden kuljettajien kanssa, jotka olivat tehneet ns. undercutin. Verstappen pääsi yrittämään ohitusta Vettelistä ja Bottas kavensi eroa yli puolella sekunnilla hänkin. Ja se vaan on fakta, että kun varikolla laitetaan kiinni renkaat, jotka ovat kylmemmät kuin optimilämpötila, niin ne eivät siinä varikkosuoralla ja ensimmäisten mutkien aikana lämpeä yhtään sen paremmiksi.
 
Ylös