Kiinan Grand Prix

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Schumihan muuten myönsi arvioineensa Klienin ajolinjan väärin ja piti osumaa normaalina kilpailutilanteena. Schumi myös myönsi ajaneensa liian lähellä Alonsoa mutkassa ja menetti pidon ja pyörähti. Renkaan rikkominen kanttareihin oli ainoa "virhe" jota hän ei suoraan myöntänyt. Noi osumat kilpakumppaniin ja vaarallinen pyörähtäminen omasta virheestä laskevat Schumin arvosanaa (jos semmoinen nyt välttämättä on pakko antaa) suurinpiirtein 6+ tasoon.

Aika hauska toi "Schumacher ei keskeytä" kommentti. Williams parhaillaan pohtii Pizzonian ajattamista Ralfin sijasta Japanissa juuri sen takia, että "Schumacher ei suostunut jatkamaan kisaa".:D
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Karpow sanoi:
Tämmöset löyty jo Atlakselta:

Autosport Driver Ratings China 2004:

Barrichello 7½
M. Schumacher 5

Coulthard 10
Raikkonen 5

Button 10+
Sato 5

Alonso 5

:D ;)
Näyttää enemän british sportilta :D
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Olipa säälittävä kisa Kerppenin Keisarilta. Ei olis uskonnu. Lähtivät vielä liikkeelle säälittävällä turva-autotaktiikalla. Enempi agressiivisuutta peliin mutta kun ei niin ei. Onneksi Rubens hoiti homman.
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
Se että täällä mouhutaan McLarenin pilanneen Räikkösen kisan taktiikallaan ei pidä paikkaansa. Kimillä ei vain ollut munaa toteuttaa sitä kuten eräillä on tapana. :ahem:

Rubens kontrolloi kisaa miten tahtoi eikä Kimillä ollut pienintäkään saumaa Kiinan Keisariksi. Punainen auto meni menojaan silloin kun siihen oli tarve.
 

sillipiipari

Active member
Liittynyt
28.4.2004
Viestit
37
Sijainti
f1racing.net
MaranelloRed sanoi:
Olipa säälittävä kisa Kerppenin Keisarilta. Ei olis uskonnu. Lähtivät vielä liikkeelle säälittävällä turva-autotaktiikalla. Enempi agressiivisuutta peliin mutta kun ei niin ei. Onneksi Rubens hoiti homman.
Joo, ei ollut rehtori/pehtori/suurvisiiri/... vireessä, luokatonta pyörimistä pitkin viikonloppua. Onneksi tajusi ottaa sen aika-ajopiruetin omalle kontolleen, kun renkaista ei vikaa löytynytkään.

Edit: typo
 

Charlie

Elämän jakojäännös
Liittynyt
13.12.1999
Viestit
6454
Sijainti
Pahassa paikassa
MaranelloRed sanoi:
Olipa säälittävä kisa Kerppenin Keisarilta. Ei olis uskonnu. Lähtivät vielä liikkeelle säälittävällä turva-autotaktiikalla. Enempi agressiivisuutta peliin mutta kun ei niin ei. Onneksi Rubens hoiti homman.
Miten sinä olisit varustanut auton numero yksi kisaa varten? Olisitko mahdollisesti valinnut kolmen pysähdyksen taktiikan ja paikan lähtöruudukosta? Kannattaa ottaa huomioon, että takarivistä lähtiessä menettää paljon aikaa ensimmäisissä mutkissa. Entä miten olisi enää voinut ajaa aggressiivisemmin, nytkin yritystä oli liiankin kanssa.

Veikkaan, että Schumilla oli aika-ajossa kolmen pysähdyksen taktiikan bensat. Tähän viittaisi se, että Ferrari ei päätynyt samaan ratkaisuun kuin BAR Saton kohdalla (he toki tiesivät jo ennen aika-ajoa lähtöruudun olevan perällä).

Tarkastellessa Schumin "surkeutta" kisan alussa, kannattaa ottaa huomioon se, miten paljon hän antoi etumatkaa tankkauksen takia muita vastaan. Autoa kun sai tankata varikolla vasta kisan käynnistyttyä, ja pelkästään Minardien kiinniottamiseen meni 2-3 kierrosta.

On aika vaikea laskea mikä olisi ollut paras ratkaisu tuossa tilanteessa, mutta auton ollessa kahden stopin taktiikalla ruudussa, takaakin pystyi nousemaan hyvin. Sen Sato osoitti, ja Schumin olisi voinut olettaa pystyvän vähintään samaan. Kolari Klienin kanssa ei vienyt aikaa juuri ollenkaan, mutta spinnaus sai alun näyttämään huonolta, koska siinä meni aika tasan 10 sekuntia hukkaan.

Minusta kahden pysähdyksen taktiikka oli nopein tapa ajaa kisa läpi. Kolmesta pysähdyksestä ei tällä radalla ole takaa lähtiessä erityistä hyötyä, koska ohittamiseen ei tarvita mitään erikoista painoetua, ohi pääsee muutenkin jos on nopeampi. Ja koska perältä lähtiessä joutuu joka tapauksessa ohittelemaan, kärsii kevyellä autolla suhteellisesti enemmän jatkuvasti edessäolevista hitaammista autoista. Mutkissa kun niistä ei kuitenkaan pääse ohi.

Näin minä sen näin. :)
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Kisassa pysyi jännitys yllä melkein koko matkan kärkiautojen ajaessa aika lähekkäin mutta lopulta Barrichellon voitto oli aika selvä. Hyvä ajo häneltä kuten Monzassakin. Buttonin suorituksessakaan ei ollut mitään vikaa. On paha sanoa pilasiko taktiikka Räikkösen kilpailun mutta ei hänkään mitenkään huonosti ajanut, podium on aina hyvä. Sato teki hyvän nousun pisteille ja Sauberit olivat jälleen melko hyvillä sijoituksilla. M. Schumacherin viikonloppu oli huono, virheitä tuli ja olihan hänellä vähän epäonneakin pitkästä aikaa. Johtuneeko sitten mestaruuden varmistumisesta vai mistä, mutta hän ajoi kauden huonoimman kisansa.
 

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
697
Heh heh. Saton arvostelupisteet TS:ssä 6 ja tuolla brittisaitilla 4.
Tallipäällikön näkemys samasta asiasta:

"- Button ajoi hienosti, mutta olen erityisen iloinen Saton suorituksesta. Se oli ehkä hänen paras ajonsa ikinä, Richards tähdensi."

Olen kyllä enemmän samoilla linjoilla Richardsin kanssa.
 

thInk

Palava peikko
Liittynyt
10.6.2002
Viestit
273
Sijainti
Maranello
Suurena Verrarivanina vaadin anteeksipyyntöä Sgumilta; nöyryytit kämmellykselläsi sekä Verraria että meitä vaneja pahemman kerran puolentoistamiljardin kiinalaisen silmien alla. Ymmärrän toki että liimarenkaistasi oli paineet sekaisin ja automaattinen ajonohjausjärjestelmä ei toiminut kunnolla, mutta silti.. :mad_old:

Eronpyyntöanomuksesi voit lähettää tähän toikkiin. :mad:
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
312T4 sanoi:
Olen tyytyväinen Ferrarin voittoon Kiinassa!:thumbup:
Paskaa puhut arvon lehtori. Joudut pesemään hampaasi 6 kertaa päivässä, koska puhut niin paljon paskaa. Olet aina toivonut Alasinleuan voittavan, nyt ei voittanut pari kisaa ollenkaan ja alat puhua paskaa. Asiointi riippuu ylläpidon mielipiteistä, että hylätäänkö vai eikö hylätä. (so much idiot and shit so more than in a planet called Terras)
 

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Liittynyt
11.1.1999
Viestit
2266
Sijainti
Absurdia
epämääräisiä havaintoja kilapilusta

Schumacherin Michaelilla oli pitkästä aiqaa ongelmia mikä lämmitti mieltäni:ahem:

Barrichellon ja Räkän, Buttonin ja Alonson, Webberin ja Villeneuven taistelut piristivät mieltä :)

Mutta vaikka kärjessä mentiinkin ja maailmanmestarikin oli palannut niin olisivat kyllä voineet näyttää hiukka enempi Massan ja Coulthardin taistelua viimeisestä pisteestä:dunno:

Zontan keskeytys jäi vähän harmittamaan mies oli parhaimmillaan taas pisteen syrjässä kiinni ja tämä oli luultavasti hänen viimeinen GeePeensä...:thumbdown

Kyll nyt vois joissain tiimeissä kattoo peiliin taktikoinnista vastaavat tahot kun 2 eikä 3 pysähyksen taktiikoilla voiteta Ferraria. Välillä näyttää että Räkäpäällä on kaikki mahdollisuudet, Sitten näyttää että Nappi vois voittaa mutta Puolkaljuha se siellä keskimmäisellä...tekikse sen muuten sen horjahus jutskan???? tekikö? KERTOKAA JO!:jaska:

Joitain lauseita kuskejen suorituksista:

Baumgartner: jos ei epäonni riitä niin sitten voi pyörähdellä ihan itse. EI EI. Auto on huono mutta tämä oli niin huono suoritus...
Glock: "Rutiini"in omainen suoritus
Panis: Tais olla jotain häikkää siinä alussa...tuskin olis sijoitus parantunut kuitenkaan kuin yhellä pykälällä.
Heidfeld: Rutiinimainen suoritus, ei taida paljoa Quick-Shit-Nickilläkään motivaatiota olla. Jordanilla ei paljoa näyttöjä anneta ja sen Nicki on jo huomannu jo varmaan kauan sitten. Jos ei sitten yllättäen Bmw olis kiinnostunut. (tai Honda mutta Davidsonkin näyttää paremmalta vaihtoehdolta.)
MSchumi: Kerrankin epäonnea.
Villeneuve: Eka kisa, vähän ulosajeli silloin tällö olis se Webberin voittanu ku olis varmemmassa vedossa ollu
Webber: Autolla ei parempaan parempaan pysty.
Coulthard: Ilman epäonnista rengasrikkoa olis tullu pisteitä..
Massa: Se selvästi hitaampi Sauber kuski alkaa löytää varmuutta.
Fisi: Hyvä taktikointi Sauberin äijiltä. Fisico takas sijoituksen pisteillä.:)
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
MaranelloRed sanoi:
Se että täällä mouhutaan McLarenin pilanneen Räikkösen kisan taktiikallaan ei pidä paikkaansa. Kimillä ei vain ollut munaa toteuttaa sitä kuten eräillä on tapana. :ahem:
Kuten? :rolleyes:
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
J.Heldenview sanoi:
Siinä vähän ajamisen mallia nuoremmille :ahem:
Hehe... Kolarointi ja pyörähdys tuskin on kovin hyvää mallia. :D

Ja eihän se Schumi tosiaan keskeytä, kun eihän sen auto edes hajoa koskaan. Ei, vaikka kolairoi muiden kanssa. :doubtful:
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
MaranelloRed sanoi:
Se että täällä mouhutaan McLarenin pilanneen Räikkösen kisan taktiikallaan ei pidä paikkaansa. Kimillä ei vain ollut munaa toteuttaa sitä kuten eräillä on tapana.
Sanopa muuta. Harmi vaan että eräs oli käyny viime hetkellä kusella ja jäättänyt housunsa auki. Tuloksen näimme kun muna jäi polkimien väliin jo ensimmäisessä jarrutuksessa. Ei ole ihme ettei ajaminen tällä kertaa sujunut :idea: :confused:
 

jkjanne

Well-known member
Liittynyt
12.1.2000
Viestit
604
Se mikä pomppasi kisasta suoraan silmille oli Schumacherin epätavallisen helpolta näyttäneet pyörähdykset. Pyörähdys aika-ajoissa oikealle kääntyvässä mutkassa, pyörähdys kisassa oikealle kääntyvässä mutkassa, ja mikä kaikkein erikoisinta, Schumin oikaistaessa autoa kisassa tapahtuneen pyörähdyksen jälkeen vain toinen takarengas savusi, muistaakseni vieläpä vasen takarengas. Tähän "salaliittoon" kun lisätään kauden loppupuoli, Ferrarin ja Schumin varmistettu mestaruus, ei Schumin auton "virittämiselle" ollut varmaankaan mitään estettä. Tavallisiin "kömmähdyksiin" ja ajovirheselityksiin en usko :thumbdown: hmm... vaikka toisaalta Schumilla on tapana törttöillä aina sopivin väliajoin muutenkin (Suzuka -03) :dunno:
 
Ylös