Iltalehti
La Gazzetta dello Sport -lehden lauantailiite omisti kahdeksan sivua Kimi Räikköselle.
- Ferrari edustaa minulle unelman toteutumista, Räikkönen toteaa italialaislehden haastattelussa.
Jos italialaista urheilulehteä La Gazzetta dello Sportia on uskominen, Kimi Räikkönen on omaksunut palan italialaisuutta luonteeseensa. Lauantaina julkaistussa kahdeksan sivun haastattelussa lehti kertoi, että "Jäämies" suli kysymysten edessä ja puhkesi useasti jopa makeaan nauruun.
- Oltuani useita vuosia McLarenilla aloin etsiä muutosta. Ferrari edustaa minulle unelman toteutumista. Kun menen Maranelloon, voin käyttää tilaisuutta hyväkseni ja syödä parman kinkkua, koska kaupunki on lähellä. Tietysti myös mozzarellaa, joka on toinen suosikkini, Räikkönen paljastaa haastattelussa.
Makumieltymystensä lisäksi Räikkönen kertoo italialaislehdelle muun muassa monipuolisesta harjoittelusta, jota huippukuski tarvitsee.
- Harrastan mielelläni eri urheilulajeja esimerkiksi hiihtoa ja jääkiekkoa, kuten jokainen hyvä suomalainen. Vältän luonnollisesti riskejä. Teen kuten Michael Schumacher, joka pelatessaan jalkapalloa vetää koiven taakse, jos se estää haaverin. Paras tapa valmistautua kilpailuun on nukkua hyvin tai kuunnella musiikkia. Suomalaista rockia minun tapauksessani, Räikkönen kertoo.
Räikkösen haastattelu päättyy sanoihin "Benvenuto, Kimi!".
Räikkönen on tervetullut Maranelloon