Kimi & Ferrari -toikki

leipurihiiva

puunaama
Sijainti
viiskulmasta olariin
Observer sanoi:
Irwin sanoi:
Paskat, eihän se mies osaa kunnolla edes puhua.
Pistäpä oma ääninäytteesi jakoon jonnekin mp3:na niin voidaan vertailla.
Observer sanoi:
Sinun mielestäsi ei saisi keskustella siitä mitä F1-hahmot puhuvat? Aika hiljasta olis tälläkin palstalla silloin.
foorumin jäätäviä helmiä. arkistoon. :D

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Irwin sanoi:
Schumacheria haukutaan täällä paljon enemmän --> Puoli foorumia komppaa välittömästi

Mulkkua porukkaa, jos tämä ei olisi ainut "kunnollinen" F1-aiheinen foorumi, niin pysyisin kyllä visusti poissa. Kunnollisella en todellakaan tarkoita tämän foorumin keskustelijoita. Toki, ainahan muutama poikkeus löytyy...
Ööö, mitä on tehty galluppeja täällä ja Maikkarin sivuilla siitä, kumpi olisi mieluisampi mestari tälle kaudelle, niin Maikkarin pollin voitti Sumi jotain 78,2% vastaan Alozondon 21,8%:eek:

Törni

Well-known member
Vilperi sanoi:
Joo, kyllä tiedostan tuon Häkä-Räkä yhteyden. Mutta en mä pysty nyt tässä tilanteessa näkemään miksi toi olisi yhtään harmittomampi kuin toi kulmis vaikkei se suoraan liitykään ulkonäköön. Kyllä toi Räkä on sanana mun mielestäni loukkaavampi, mutta kuten sanottua, en jaksa siitä itseeni ottaa.
No joo minusta esimerkiksi pallopää tai finninaama on Kimille aivan harmiton lempinimi. En ymmärrä kuinka sellaisen käytöstä voisi kukaan vetää poroja nenään. Se on aivan täysin yhtä harmiton eikä loukkaa yhtään sen enempää kuin muidenkaan kuskien fyysisitä ominaisuuksista väännetyt lempinimet. Kulmis, leuka, finninaama yms. samaa kategoriaa ne on kaikki.

Enkä alkuunkaan ymmärrä kuinka joku voi näistä itseensä ottaa? :thumbup:

WebSlave

Trackman
Törni sanoi:
No joo minusta esimerkiksi pallopää tai finninaama on Kimille aivan harmiton lempinimi. En ymmärrä kuinka sellaisen käytöstä voisi kukaan vetää poroja nenään. Se on aivan täysin yhtä harmiton eikä loukkaa yhtään sen enempää kuin muidenkaan kuskien fyysisitä ominaisuuksista väännetyt lempinimet. Kulmis, leuka, finninaama yms. samaa kategoriaa ne on kaikki.

Enkä alkuunkaan ymmärrä kuinka joku voi näistä itseensä ottaa? :thumbup:
Pointti on varmaankin siinä, että ulkonäköön viittaaminen on yleisestikin jos nyt ei aina suorastaan loukkaavaa, niin ainakin epäkohteliasta. Eivät F1-kuskit ole tämän suhteen erityisasemassa. Toinen pointti on se, että nämä useimmiten on luotu nimenomaan haukkumistarkoituksessa, ei "harmittomiksi".

Itse vältän kuskien lempinimiä, elleivät kuskit itse ole niitä hyväksyneet. Tällaisia ovat mm. Schumi ja Fisico. Lisäksi käytän alkukirjaimia. Ulkonäköä kritisoiville lempinimille en näe mitään tarvetta.

Jeeves

Well-known member
Niki Lauda epäröi Räikkösen kykyä jatkaa Ferrarin menestyskulkua.

Kyseessä on pari päivää vanha juttu, joten on saatettu mainita täälläkin. En jaksanut lähteä etsimään kaiken roskan seasta.

Törni

Well-known member
WebSlave sanoi:
Pointti on varmaankin siinä, että ulkonäköön viittaaminen on yleisestikin jos nyt ei aina suorastaan loukkaavaa, niin ainakin epäkohteliasta. Eivät F1-kuskit ole tämän suhteen erityisasemassa. Toinen pointti on se, että nämä useimmiten on luotu nimenomaan haukkumistarkoituksessa, ei "harmittomiksi".
:thumbup:

Reef

Den Här satserna
Sijainti
Turku
Irwin sanoi:
Mulkkua porukkaa, jos tämä ei olisi ainut "kunnollinen" F1-aiheinen foorumi, niin pysyisin kyllä visusti poissa. Kunnollisella en todellakaan tarkoita tämän foorumin keskustelijoita. Toki, ainahan muutama poikkeus löytyy...
no sahan voit perustaa "kunnollisen" F1-aiheisen foorumin vaiks keskustelut.netissa.net:iin :)

Viimeksi muokattu:

Observer

Well-known member
WebSlave sanoi:
Itse vältän kuskien lempinimiä, elleivät kuskit itse ole niitä hyväksyneet. Tällaisia ovat mm. Schumi ja Fisico. Lisäksi käytän alkukirjaimia.
Ei kai tuossa ole mitään pahaa kun eihän nuo kumpikaan taida tarkoittaa yhtään mitään toisinkuin esimerkiksi "Räkä".

Observer

Well-known member
Törni sanoi:
Räkä on normaali väännös sukunimestä (vähän analogiaa "Häkään").
Jos sinun nimesi olisi Kimmo Susi olisiko mukavaa jos sinua kutsuttaisiin vaikkapa lempinimellä Kusi?

WebSlave

Trackman
Observer sanoi:
Ei kai tuossa ole mitään pahaa kun eihän nuo kumpikaan taida tarkoittaa yhtään mitään toisinkuin esimerkiksi "Räkä".
Ne olivatkin esimerkkejä lempinimistä, jotka kuskit ovat hyväksyneet.

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Törni sanoi:
Se on aivan täysin yhtä harmiton eikä loukkaa yhtään sen enempää kuin muidenkaan kuskien fyysisitä ominaisuuksista väännetyt lempinimet. Kulmis, leuka, finninaama yms. samaa kategoriaa ne on kaikki.
Paksu-Pablo! :D

Törni

Well-known member
Median keksimille lempinimille emme voi mitään. Tietysti niitä voidaan täällä tukea tai olla tukematta. Kuljettajan ulkoisista ominaisuuksista media ei kuitenkaan väännä nimiä. Ne ovat syntyneet täällä. Olen WebSlaven kanssa täysin samaa mieltä siitä, että ulkonäöstä syntyneitä nimityksiä ei ole tarkoitettu harmittomiksi. Ne on alkujaan suunniteltu nimen omaan halventamaan kuljettajaa. Tämän havaitsee mainiosti siitä, että kirjottajat eivät keksi omien suosikkikuljettajiensa kasvonmuodoista lempinimiä. Ne kehitetään juurikin niiden kuljettajien ulkomuodosta joista ei pidetä. Niiden säännöllinen käyttäminen huolimattomasti muun kommentoinnin yhteydessä on nimen omaan tarkoitettu halventamaan kyseistä kuljettajaa.

Observer

Well-known member
Törni sanoi:
Ne kehitetään juurikin niiden kuljettajien ulkomuodosta joista ei pidetä. Niiden säännöllinen käyttäminen huolimattomasti muun kommentoinnin yhteydessä on nimen omaan tarkoitettu halventamaan kyseistä kuljettajaa.
Kuten myös "Räkä" vaikka ethän sinä sitä tule koskaan myöntämään. :rolleyes:

Törni

Well-known member
Observer sanoi:
Kuten myös "Räkä" vaikka ethän sinä sitä tule koskaan myöntämään. :rolleyes:
Ei sen myöntäminen tuota pienintäkään ongelmaa. Räkää ei minusta tulisi käyttää enkä ole sitä myöskään itse käyttänyt :thumbup:

Vilkku

Not member anymore
Räikkönen Kimi Matias ei taaskaan testannut. Ei enää saa testata
Mc Larenilla?
Testasivat ensi kauden kuljettajaa?

Timppa78

License to SPY
Sijainti
Täällä
Iltalehti

La Gazzetta dello Sport -lehden lauantailiite omisti kahdeksan sivua Kimi Räikköselle.

- Ferrari edustaa minulle unelman toteutumista, Räikkönen toteaa italialaislehden haastattelussa.

Jos italialaista urheilulehteä La Gazzetta dello Sportia on uskominen, Kimi Räikkönen on omaksunut palan italialaisuutta luonteeseensa. Lauantaina julkaistussa kahdeksan sivun haastattelussa lehti kertoi, että "Jäämies" suli kysymysten edessä ja puhkesi useasti jopa makeaan nauruun.

- Oltuani useita vuosia McLarenilla aloin etsiä muutosta. Ferrari edustaa minulle unelman toteutumista. Kun menen Maranelloon, voin käyttää tilaisuutta hyväkseni ja syödä parman kinkkua, koska kaupunki on lähellä. Tietysti myös mozzarellaa, joka on toinen suosikkini, Räikkönen paljastaa haastattelussa.

Makumieltymystensä lisäksi Räikkönen kertoo italialaislehdelle muun muassa monipuolisesta harjoittelusta, jota huippukuski tarvitsee.

- Harrastan mielelläni eri urheilulajeja esimerkiksi hiihtoa ja jääkiekkoa, kuten jokainen hyvä suomalainen. Vältän luonnollisesti riskejä. Teen kuten Michael Schumacher, joka pelatessaan jalkapalloa vetää koiven taakse, jos se estää haaverin. Paras tapa valmistautua kilpailuun on nukkua hyvin tai kuunnella musiikkia. Suomalaista rockia minun tapauksessani, Räikkönen kertoo.

Räikkösen haastattelu päättyy sanoihin "Benvenuto, Kimi!".

Räikkönen on tervetullut Maranelloon
:thumbup: :alppu: :D :ahem: :cool: