vmjs
Well-known member
- Liittynyt
- 9.7.2003
- Viestit
- 903
Muuten totta, mutta Suzukassa Kimillä on ollu yleensä varsin vaisut kisat. :dunno:verge sanoi:kun Räkä pystyy yleensä painamaan ihan "hurmoksessa" radalla kuin radalla.
Muuten totta, mutta Suzukassa Kimillä on ollu yleensä varsin vaisut kisat. :dunno:verge sanoi:kun Räkä pystyy yleensä painamaan ihan "hurmoksessa" radalla kuin radalla.
Poikkeus vahvistaa säännön :thumbup:vmjs sanoi:Muuten totta, mutta Suzukassa Kimillä on ollu yleensä varsin vaisut kisat. :dunno:
Johtuiskohan tuo tuosta päällänsä olevasta kilpailutilanteesta? :idea: Minun nähdäkseni Räkä ajaa juuri sitä linjaa, mitä kullakin hetkellä voisi kuvitella ohittajan/ohitettavan ajavan.Toni_V sanoi:Eipä tuota ajoa voi kyllä kehua - Kimi ajaa kaikki ensimmäiset mutkat pitkäksi, sen jälkeen meno alkaa vähän parantumaan.
Mistäs tämä tieto tulee?Toni_V sanoi:Yksi kuljettajana kehuttu JJ Lehto taas toisaalta monesti kitui säätöjen kanssa...
Leveäksi ajot johtuu siitä, että Kimi joutuu antamaan tilaa ohittamaan lähteneelle toisella kuljettajalle. Seuraa Kimin peilejä juuri ennen mutkaa, niin havaitset tämän. :thumbup:Toni_V sanoi:Eipä tuota ajoa voi kyllä kehua - Kimi ajaa kaikki ensimmäiset mutkat pitkäksi, sen jälkeen meno alkaa vähän parantumaan. Tosiaan Legends autot ovat tunnetusti hankalia ajettavia, tehoa on muttei pitoa. Kostea keli vielä lisää vaikeutta, kai noilla voi sitten selittää Kimin ajolinjat.
Tosissaan se Kimi kyllä ajelee :thumbup:
Tämä vertausta on nyt tuotu esille parissa muussakin paikassa ja se ontuu pahasti. Se Häkkisen Mäkisen kanssa ajama pätkä oli ajalliselta kestoltaan vain reilun minuutin mittainen ja kun sillä häviää sen muutaman sekunnin, niin siitä tulee minuuttitolkulla tommoisella esim. Ouninpohjan puoli tuntia kestävällä erikoiskokeella. Saatikka sitten kokonaisessa rallissa.mh_84 sanoi:
Olisi mielenkiintoista nähdä Kimi ralliauton ratissa. Muistan kun Mika kävi testaamassa Mäkisen mitsua ja hävisi vain muutaman sekunnin pätkäajassa.
Ja kisatilanne on päällä, mutta silti Kimi kyllä ajaa mutkat tohon alkuun pitkäksi, joutuu selkeästi nostamaan ja odottelemaan pitoa. Jos kyse olisi ns. normaalista ajosta kaveri vierellä, niin kaasulla oltaisiin mutkassa jotta seuraavaan mutkaan päästäisiin edellä. Mutta juu, ei tarkoitus ollut kritisoida Kimin ajoa enempää, lähinnä vain se ettei auto tuossa kohtaa kylmillä renkailla istunut niin kuin olisi pitänyt, ja auton tunteva kuski oikeilla säädöillä olisi kyllä mennyt karkuun. Jo seuraavilla kierroksilla auto kääntyy mutkiin paljon paremmin. Lähinnä vain sitä mietin ettei tuolla kelillä ja tuolla ajolla mitään rata-ennätyksiä tehdä. Ja selvyyden vuoksi todettakoon ettei kyse nyt suoranaisesta ajotaidosta ole, vaan siitä ettei auto oikein tuossa tilanteessa toimi.Juhis sanoi:Leveäksi ajot johtuu siitä, että Kimi joutuu antamaan tilaa ohittamaan lähteneelle toisella kuljettajalle. Seuraa Kimin peilejä juuri ennen mutkaa, niin havaitset tämän. :thumbup:
Ihan mukavan näköisesti Kimi noilla työntää menemään, varsinkin toisessa videossa on pari aika hurjannäköistä ajolinjaa.
(taitaa mennä toi quoteilu hiukka persiilleen, mut tosta se varmaan selviää kuitenkin...)Bobakki sanoi:quote:Originally posted by Toni_V
Yksi kuljettajana kehuttu JJ Lehto taas toisaalta monesti kitui säätöjen kanssa...
Mistäs tämä tieto tulee?
tai vaikkapa heikki kovalaiseen :thumbup:Bobakki sanoi:...ja sijoittihan Mika Sunnyn metsäänkin sitten lopulta, vai mites se meni.
En ehkä lähtisi Mikan rallikuskin taitoja ylistämään. Jos vertaa vaikkapa JJ Lehtoon
Ajotaitohan ei häviä sitten millään, niinkuin ei pyörällä ajamisen taitokaan, tai kirjoitustaito, kitaransoitto yms. Toki jos 10 vuotta on taukoa niin joutuu vähän hakemaan tatsia. Mutta reaktioajat tietääkseni hidastuvat iän myötä, harjoittelulla korkeintaan voi hidastaa sitä(?). Eikai Mika nyt niin vanha ole etteikö refleksit pelaisi. Ehkä jos otettaisiin luistonestoja pois niin Mika olisi vielä enemmän kotonaan Mutta kuitenkin, Mika itse sen varmaan pystyisi selvimmin sanomaan miten asia on.Karpow sanoi:
Mika on joka tapauksessa edelleen SE suomalainen F1-kuski minulle ja edelleen toivon Mikan comebackiä, vaikka tiedä, ettei se tule toteutumaan. Hyvä niin... Vaikka DTM-sarjassa Mika on jo nyt näyttänyt kyntensä, niin vähän on sellainen epäilys, että olisivatko Mikan refleksit enää tarpeeksi hyvät F1-autoa ohjaamaan voitoista voittoon. Kyllä niitä varmaankin pitää treenata jatkuvasti, jotta pysyisi vireessä. En tiedä.
Ookko nä lastentarhaopettaja vaan muuten vaan hoiva- tai holhous vietin ylitsekäymä.....Sen verran alentuvaa potaskaa toi koko kappale on....Calvin sanoi:
Kyllä Kimi on nopeampi, ollut vähintään 2003 lähtien. Ei Mika olisi kyennyt ajamaan mestaruudesta jollain MP4-17D:llä. Eipä olisi kyllä kukaan muukaan nykykuski Kimin lisäksi, mutta mitäs pienistä. Mika Häkkinen nyt vain sattuu olemaan sellaisessa jumalan asemassa ihmisten mielissä Suomessa että melko harva suostuu myöntämään melko selviä asioita hänestä suhteessa muihin kuljettajiin, oli vertailu sitten Kimiin tai vaikka Schumiin.
Minä en kyllä jaksa millään ymmärtää, miten Calvinin kirjoituksesta voi päätellä, että tyyppi on holhousvietin ylitsekäymä...???Oho sanoi:Ookko nä lastentarhaopettaja vaan muuten vaan hoiva- tai holhous vietin ylitsekäymä.....Sen verran alentuvaa potaskaa toi koko kappale on....