Meinaan että kaveri kääntää mutkaan, renkaat kääntyy, mutta auto ei. Auto puskee sekunnin ja sitten kääntyy paremmin kuin kellään muulla. Onko kyse renkaan lämpiämisestä tai vauhdin hidastumisesta.
QUOTE]
En tiedä, mitä kaikkea tekniset säännöt kielsivät tuolloin, mutta tekniikka antoi mahdollisuuden todella monenlaisiin toteutuksiin. Tarkoitus on hyvinkin voinut olla, että mutka aloitetaan voimakkaasti aliohjaavasti. Tällöin eturenkaat puhdistuvat ja pintakerros lämpiää sopivasti. Takapään ohjaukseen voitaisiin tehdä temppuja moottorin, jarrujen ja tasauspyörästön yhteistyönä. Säätöön voi osallistua ratin kääntökulma, eturenkaiden luisto sekä kaasupolkimen käyttö. Saattaa olla, että auto alkoi kääntyä, kun sisempää pyörää nopeasti jarrutettiin, jolloin tasauspyörästön avulla luistatettiin ulompaa, eikä siihen Alonso osallistunut millään poikkeavalla jarrutustoiminnolla vaan ehkä kaasupolkimella.
Täällähän on monissa viesteissä tuotu esiin, että Renault olisi ollut muita edellä moottorin ohjauksessa. Todellisuudessa säätöön vaikuttaa kaikki mahdollinen, mitä ei ole kielletty ja kaikki tiimit pyrkivät tietenkin saavutamaan suurimman hyödyn kaikilla kieltämättömillä keinoilla
Joissain loppukauden kisoissa nähtiin pylväsnäyttö Hamiltonin autosta, jonkun renkaan lämmöstä ja todennäköisesti pintalämpömittauksesta, joka poimittiin telemetriasta TV-lähetykseen. Samaa lämpötilamittausta, mutta tietenkin tarkempana käytettiin kaikissa tarvittavissa ohjaustoiminnoissa autossa koko ajan.
Todennäköisesti kanttareiden ylitys ohjelmoitiin moottorin, lukkoperän ja jarrujen ohjaukseen ja sen käynnisti eturipustuksen liike ja sen voimakkuuteen todennäköisesti vaikutti ratin kääntökulma. Starttiautomatiikka on todennäköisesti ollut säätöparamitreiltaan eräs helpoimmista ratkaista, tosin kokeiluja sekä tietoa renkaasta senkin optimoiminen on vaatinut.