Bobakki
@f1hog
Sateella linjavalinnat sanelee useimmiten muut asiat kuin se, mikä olisi periaatteessa paras tapa ajaa mutka läpi. Ensinnäkin rata silottuu normaalin ajolinjan kohdalta, minkä takia se on yleensä vesikelillä liukas, mikä osaltaan selittää tarkoituksella pitkäksi ajamista. Lisäksi valintoihin vaikuttaa se, mihin vesilätäköt kerääntyvät sekä hieman yllättäen radalla oleva roska ja kumipuru, joka normaalin vaikutuksensa sijaan tarjoaakin pitoa. Hyvänä esimerkkinä Alonson upea ohitus Unkarin radan loivassa satakasikymppisessä ulkokautta 2006.Oberfeldwebel sanoi:Huomasin myös itse näiden kahden kuljettajan samantyyliset ajolinjat. Kyseessä ei minun käsittääkseni ole kuitenkaan jouhea ajolinja. Jouheassa, kuten kuvailit, pyritään pitämään mutkanopeus korkeana. Se ei onnistu ajamalla aluksi "pitkäksi" ja kääntämällä sen jälkeen jyrkästi. Vahvuus on jossain muussa, autossa melko varmasti.
Viimeksi muokattu: