Kimi Räikkönen - Aikansa paras?

• Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

WebSlave

Trackman
Tahallista väärinymmärrystä. Tuo Montezemolon "Yes" viittaa ilmiselvästi kysyjän ensimmäiseen lauseeseen eikä vastaa kysymykseen Kimin lähdöstä. Näkeehän sen jo kyseisen virkkeen jatkosta.

Revolt

Lead Singer
Q: But you weigh less than you did last year. How much do you weigh ?
Raikkonen: ''I don't know, I don't have a balance.''
Puhuu paskaa 100% varmuudella...

Q: Do you listen to what the critics have to say of you ?
Raikkonen: ''That doesn't interest me. Everyone has his own opinion, following what they say of me is a waste of time and I can't be bothered doing that.''

Q: Well then do you read what's written about you ?
Raikkonen: ''Sometimes. There are those that rate you and others who don't. Everyone's free to write what he thinks.''
Vähän riistiriidassa nuo vastaukset...

Q: Did you ever take a look around in Maranello ?
Raikkonen: ''No. I've spent time outside the town, it doesn't seem like a big place to me.''

Q: Can you say one ?
Raikkonen: ''There's no reason to do so.''

Q: You now have a different race engineer. You have a very good relationship with Stella.
Raikkonen: ''I don't think a lot will change for me.''
Uskomatonta sosiaalisen pelisilmän puutetta. Vaikka kuinka olisi Iceman. :thumbfh: Tässä juuri huomaa ne pikkujutut, joilla tiimiä, faneja ja mediaa voisi saada paremmin taakseen. Mutta kun ei niin ei. "Mä oon niiiiin jäämies et mua ei vittu kiinnosta nuolla kenenkään persettä eikä mua kiinnosta mitä ne kelaa". Hohhoijaa. Miksiköhän Schumi ja Massa ovat Ferrarilla pidetympiä? Voisitteko kuvitella kummankaan vastaavan noihin kolmeen kysymykseen samalla lailla? Ai niin, mutta nehän onkin selittelijöitä ja itkijöitä kun taas Kimi on oma rehti itsensä...

Viimeksi muokattu:

F1-fani82

Well-known member
Sijainti
Vantaa
Virallisesti: "Haluamme että räkä on yhtä hyvä kuin 2007"
Suomimedian suomennos: "OMG! räkä joutuu lähtemään jos ei aja mestaruutta kuten vuonna 2007!"
Eiköhän nuokin otsikot olleet yhtä suuria mitä eilen Mclaren/Lewis Hamilton. Ihan tekaistuja lähinnä.

Se on kuitenkin fakta, ettei Kimille saa tulla toista huonoa kautta Ferrarilla peräkkäin tai tallin vaihto on edessä. Se on nykyformuloissa vaan niin, että heti ja jatkuvasti on menestystä tultava, ainakin päihitettävä tallitoverinsa. Mut eiköhän katsota kummiskin tämä kausi ja spekuloidaan sitten. Itsestä tuntuu, että tästä kaudesta tulee Räkän ja Massan välillä todella tasainen!

F1-fani82

Well-known member
Sijainti
Vantaa
Uskomatonta sosiaalisen pelisilmän puutetta. Vaikka kuinka olisi Iceman. :thumbfh: Tässä juuri huomaa ne pikkujutut, joilla tiimiä, faneja ja mediaa voisi saada paremmin taakseen. Mutta kun ei niin ei. "Mä oon niiiiin jäämies et mua ei vittu kiinnosta nuolla kenenkään persettä eikä mua kiinnosta mitä ne kelaa". Hohhoijaa. Miksiköhän Schumi ja Massa ovat Ferrarilla pidetympiä? Voisitteko kuvitella kummankaan vastaavan noihin kolmeen kysymykseen samalla lailla? Ai niin, mutta nehän onkin selittelijöitä ja itkijöitä kun taas Kimi on oma rehti itsensä...
Kimistä ei tule koskaan samanlaista sankaria Ferrarille kuin Schumacher. Ei edes vaikka voittaisi pari mestaruutta lisää. Kimin luonne ei sytytä italialaisia, mutta antaa Kimin olla Kimi. Kaikkia ei tarttee miellyttää, mutta ainakin kohteliaampi voisi olla.

EDIT: tässä tarkoitin sankaria italialaisten silmissä, en niinkään Ferrarin.

Viimeksi muokattu:

mjk

...
Revolt taas elementissään.

Sosiaalinen pelisilmä? Mitä hyötyä Kimille on siitä että jauhais pr:rrää ja ois avoimempi? Niin, ei mitään. Ja Revoltin sisäpiiristä löytynyt tieto että Kimistä ei pidetä Ferrarilla? Räikkösen persoona oli se toinen asia vauhdin lisäksi minkä takia Ferrari halus palkata Kimin.

Jan1

Well-known member
Sijainti
Nurmijärvi
On se ainakin oma itsensä! ;)
Ihan hyvä haastattelu, tosin huomaa että haastattelija yrittää vähän johdatella, mutta Kimi kyllä piti tutun linjansa ja hyvä niin. Kuka tahansa joka uskaltaa esiintyä vain omana itsenään saa kyllä arvostusta ainakin multa. Sitä paitsi suurin osa Kimin faneista fanittavat häntä sen aitouden takia ja siksi että Kimi ei yritä esittää ketään eikä nuolla ketään. Tämä on myös itselleni syy, ei niinkään kansalaisuus. Todisteena tästä myös Kimin monet ulkomaalaiset fanit jotka ovat sanoneet juuri nämä syyt siihen miksi Kimi on heidän suosikkinsa. Rata tapahtumat tähän siis lisäksi vielä.

Jokaisen ihmisen pitäisi saada toimia niinkuin itse haluaa, ei mulla ole mitään Hamiltonin "pr-tyyliä" vastaankaan, jos Hamilton itse kerran pitää siitä. Eikä mulla ole mitään sitä vastaan että Kimi ei välttämättä aina halua puhua yksityiselämästään jne. Vaikka he ovat kuinka julkkiksia ja esimerkkejä nuorille niin he ovat silti ihan normaaleja ihmisiä jotka haluavat tehdä asiat kuten parhaaksi näkevät. Eikä tässä pitäisi olla mitään ihmeellistä.

F1-fani82

Well-known member
Sijainti
Vantaa
Revolt taas elementissään.

Sosiaalinen pelisilmä? Mitä hyötyä Kimille on siitä että jauhais pr:rrää ja ois avoimempi? Niin, ei mitään. Ja Revoltin sisäpiiristä löytynyt tieto että Kimistä ei pidetä Ferrarilla? Räikkösen persoona oli se toinen asia vauhdin lisäksi minkä takia Ferrari halus palkata Kimin.
Eikös italialaiset=Ferrari. Ainaskin Italian media hyökkää helpommin Kimin kimppuun verrattuna Schumacher. Voi olla, että itse muistan vaan väärin tai olen unohtanut jo Schumi-ajat. Tälläinen käsitys on itsellä.

CamoN

Kurvailija
Sijainti
Kouvola
Olipahan taas haastattelu. Mutta oli siellä muutama hyväkin kysymys.

Q: When you make a mistake then do you get angry with yourself ?
Raikkonen: ''I know when I make mistakes. Getting angry over it means wasting too much energy. It ends once you've understood the reasons as to why something has happened.''
Selkeästi Kimi oppi monia asioita menestymisestä ja kilpaurheilusta voitettuaan mestaruuden, ja sen takia viime kaudella nähtiin vähemmän niiden ongelmien ja pettymysten kuvastumista miehen kasvoilta, koska hän on oppinut käsittelemään vastoinkäymisiä. Kimi tietää mitä menestymiseen vaaditaan ja miten virheet sekä ongelmat siihen vaikuttavat.

Revolt sanoi:
Uskomatonta sosiaalisen pelisilmän puutetta. Vaikka kuinka olisi Iceman. Tässä juuri huomaa ne pikkujutut, joilla tiimiä, faneja ja mediaa voisi saada paremmin taakseen.
En ymmärrä, miksei Ferrarilla tai Italiassa yleisesti voitaisi arvostaa vaikka Räikkösen rehellisyyttä? Käsittääkseni siellä ollaan aika avoimia ja suvaitsevaisia ainakin tähän pikku-Amerikkaan (jota Suomeksi kutsutaan) verrattuna, eikä sen pitäisi olla mikään ongelma jos pohjoisen poika tekee asiat omalla tavallaan, kertoo tekemisistään rehellisesti eikä pyöri Maranellossa vapaa-ajallaan, jos ei kiinnosta. Nojoo, ehkä avoimemmalla mediakäytöksellä saisi sen verran sympatiapisteitä ettei huonon kisan jälkeen olisi italialaisessa mediassa aivan täysi nolla (ainoastaan nelonen kouluarvosana-asteikolla), mutta Italian mediapa ei tee päätöksiä siitä kuka ajaa Ferrarin F1-autoa.

Ei tule unohtaa myöskään sitä, että Ferrarilla on tällä hetkellä ihanteellinen kuljettajakaksikko. Arvostavat toisiaan eikä se ole sen takia kummallekaan maailmanloppu, jos sattuu häviämään tallikaverille. En usko että esimerkiksi kaksikot Alonso/Massa, Alonso/Räikkönen, Vettel/Massa tai Hamilton/Massa toimisivat yhtä hyvin yhteen.

M.Webber

Well-known member
Tuon Panchen postaaman haastattelun on tehnyt Pino Allievi, joka fanaattisesti haluaa Alonson Ferrarille. Aika jännä juttu, mutta Atlaksella keskustelijat pitivät ennemminkin haastattelijaa ja kysymyksiä idioottimaisina kuin Kimiä. ;)

WebSlave

Trackman
En ymmärrä, miksei Ferrarilla tai Italiassa yleisesti voitaisi arvostaa vaikka Räikkösen rehellisyyttä?
Kyllä siellä arvostetaankin. Se mitä ei ehkä niinkään on tapa jolla se tuodaan ilmi. Rehellisyys ja kohteliaisuus eivät ole toisensa poissulkevia.

Calvin

Well-known member
Niin, taas on otettu yksi lause irralleen asiasta. Toki hän sanoo, että haluamme entisen Kimin takaisin.

Q: This year will be key for Raikkonen. Will he leave Ferrari if he has another dissapointing season ?
Di Montezemolo: ''Yes, for Raikkonen this season is very important because we want the Kimi back that we've seen in 2007. But, mind you: we have the best driver pairing on the grid, in 2007 we won with Kimi, in 2008 Felipe missed the title by a whisker. I've seen Kimi in good form, he's thin, focussed, prepared. We'll see. The sum of the results by both drivers is very good.''

Q: You have great confidence...
Di Montezemolo: ''I have a lot of confidence in this young Ferrari team, it's 'home made' and I like it a lot. I've mixed together a lot of teams, what I've liked since 1993 till now is that there's a great stabilty in the evolution of the team. In the past there were internal problems and rifts. Being at the top since '97 also means that Ferrari is a solid team independently of what happens outwards.''

Q: A final word on the drivers again. Hamilton is brilliant, isn't he ?
Di Montezemolo: ''Hamilton is a great driver and so is Alonso. I'm amused by the never ending stories of Alonso moving to Ferrari. Ferrari will continue to be involved in racing, life is long and you can never say never. But we have a great pair of drivers.''
Jesh. Sitä paitsi olisi epäloogista kehua kuskikaksikkoa parhaaksi ja sitten kuitenkin uhkailla potkuilla toista tai molempia. Jos Monte tosissaan tarkoittaa, että Ferrarilla on heidän mielestään paras kaksikko, ei ole mitään syytä tehdä muutoksia ainakaan pariin vuoteen.

Calvin

Well-known member
Kimistä ei tule koskaan samanlaista sankaria Ferrarille kuin Schumacher. Ei edes vaikka voittaisi pari mestaruutta lisää. Kimin luonne ei sytytä italialaisia, mutta antaa Kimin olla Kimi. Kaikkia ei tarttee miellyttää, mutta ainakin kohteliaampi voisi olla.

EDIT: tässä tarkoitin sankaria italialaisten silmissä, en niinkään Ferrarin.
Totta. Mutta Kimillä on kaikesta huolimatta ihan omanlaisensa sädekehä Maranellossa kaikesta huolimatta. Se johtuu kahdesta seikasta:

1. Voitti ensimmäisen kisansa Ferrarilla
2. Voitti kuljettajien mestaruuden heti ensimmäisellä Ferrari-kaudellaan

Näitä meriittejä ei ole Schumillakaan. Eikä voidan väittää että Kimi olisi nämä meriitit hankkinut jotenkin ylivoimaisella autolla a la 2002, 2004, vaan pikemminkin perushyvällä autolla.

Calvin

Well-known member
Tuon Panchen postaaman haastattelun on tehnyt Pino Allievi, joka fanaattisesti haluaa Alonson Ferrarille. Aika jännä juttu, mutta Atlaksella keskustelijat pitivät ennemminkin haastattelijaa ja kysymyksiä idioottimaisina kuin Kimiä. ;)
Tätä Alonso Ferrarille -kuviota en itse käsitä lainkaan. Ensinnäkin kyseessä on kuljettaja joka todistetusti on heikompi kuin esim. Hamilton. Eli hankkimalla Alonson varmistat, että tarvitset ainakin McLarenia paremman auton jotta voit voittaa. Toiseksi Alonso oli erittäin tietoinen McLarenin kieroiluista 2007, mutta ei vaivautunut kertomaan asiasta sen enempää FIA:lle kuin Ferrarillekaan (saati poliisille, kyseessä kun oli rikollinenkin toiminta). Kaiken kukkuraksi Alonso osoitti olevansa kiinnostunut vain itsestään, ei tallin menestyksestä tai tallin sisäisestä toimivuudesta, jopa kiristi Ronia. Miksi Ferrari haluaisi tällaisen henkilön talliinsa? Itse en ainakaan moista kaveria palkkaisi ikinä.

F1-fani82

Well-known member
Sijainti
Vantaa
Jesh. Sitä paitsi olisi epäloogista kehua kuskikaksikkoa parhaaksi ja sitten kuitenkin uhkailla potkuilla toista tai molempia. Jos Monte tosissaan tarkoittaa, että Ferrarilla on heidän mielestään paras kaksikko, ei ole mitään syytä tehdä muutoksia ainakaan pariin vuoteen.
Massa ja Räikkönen on hyvä kaksikko. Voi olla, että Räikkönen jatkaisi tosiaan vaikka vuoden 2010. Eriasia on kuitenkin, onko palkka sidottu kenties menestykseen. Seuraavaan sopimukseen on vaikea saada näin suurta palkkaa, jos näytöt on viimekautisia. Jos tämä kausi menee Kimillä loistavasti, se on eriasia.

Kuljettajien kehuminen näin kauden alussa on jokavuotista puuhaa. Eiköhän jokaisella tallilla ole parhaat mahdolliset kuljettajat, ainakin omasta mielestään.

Quasimodo

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Tätä Alonso Ferrarille -kuviota en itse käsitä lainkaan. Ensinnäkin kyseessä on kuljettaja joka todistetusti on heikompi kuin esim. Hamilton. Eli hankkimalla Alonson varmistat, että tarvitset ainakin McLarenia paremman auton jotta voit voittaa. Toiseksi Alonso oli erittäin tietoinen McLarenin kieroiluista 2007, mutta ei vaivautunut kertomaan asiasta sen enempää FIA:lle kuin Ferrarillekaan (saati poliisille, kyseessä kun oli rikollinenkin toiminta). Kaiken kukkuraksi Alonso osoitti olevansa kiinnostunut vain itsestään, ei tallin menestyksestä tai tallin sisäisestä toimivuudesta, jopa kiristi Ronia. Miksi Ferrari haluaisi tällaisen henkilön talliinsa? Itse en ainakaan moista kaveria palkkaisi ikinä.
Kovin monet vain tuntuvat unohtavan nämä seikat Alonsosta puhuttaessa, kuten myös jotkut Alonsoon liittyvät negatiiviset asiat edellisiltä kausilta :thumbdown. Esimerkiksi täällä F1-foorumillakin Alonso tuntuu olevan melkoisessa suosiossa.

Viimeksi muokattu:

ToXiCiTy

I am fabulous!
Sijainti
Järvenpää
Pino Allievi lähetti vaatimus kirjeen Alonson palkkaamisesta Ferrarille,sen jälkeen kun Kimi allekirjoitti jatkosopimuksen.:thumbdown

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Olen täysin samaa mieltä.

F1-fani82

Well-known member
Sijainti
Vantaa
Tätä Alonso Ferrarille -kuviota en itse käsitä lainkaan. Ensinnäkin kyseessä on kuljettaja joka todistetusti on heikompi kuin esim. Hamilton.
Tämä nyt ei pidä alkuunsa paikaansa. Kuis tuon todistat? McLaren kausilla olivat tasavahvoja. Alonson luonteesta olen täysin samaa mieltä, hieman kiukkuileva ja poukkoileva.

Vuoden 2007 tapahtumista pitää todeta, ettei ongelmat Hamiltonin/Mclarenin ja Alonson välillä olleet aivan Fernandon syytä yksistään. Oli siinä tallillakin osuutta. McLaren ei ole kaite kaikkein ihanteellisin talli työilmapiiriltään kun muistellaan esim. Kimin kommentteja tai tapaus Montoya.

SPE 04A

Well-known member
Montoyalla taisi kyllä olla pahoja ongelmia jokaisessa (no kummassakin) F1-tallissaan, johtuneisiko miehestä itsestäänkin osa... :rolleyes:

En täysin ymmärrä, miksi Ferrarin pitäisi antaa kummallekaan kuskilleen fudua. Taitavat nämä huhut enemmän johtua tiettyjen piirien halusta nähdä tietyt kuljettajat voittavassa autossa. Jos tallissa on maailmanmestari ja melkein maailmanmestari, jotka sentään eivät ole avoimessa sodassa toisiaan vastaan (malliin Senna-Prost, Mansell-Piquet tai Hamliton-Alonso), mitä tässä nyt äkkinäisiä korjausliikkeitä tekemään...

Status
Ei avoinna uusille viesteille.