Kimi Räikkönen - Aikansa paras?

• Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Nikos

Kisaaja
mä ajattelin viime kaudella ku kattelin kimiä että eikö kukaan muu näe siinä pulskaa poikaa..kelasin eka että jaa mä taidan vaan kuvitella että se on pulskistun sitten edellisen kauden..mutta on näköjään muutkin sitä mieltä, en siis kuullut näköharhoja viime kaudella. nyt kimi näyttäisi olevan timmissä kunnossa.
Niin tosiaan jos puoli unessa sijoittuu kolmanneksi mm sarjassa ja keskimäärin 0,5sekkaa jää kierroksel ja hommaa vielä 10 nopeinta kierrosaikaa kisoissa niin, ei se huonosti ole mennyt..aikansa paras.
Siinä Kimi viime syksynä: http://www.youtube.com/watch?v=RbI93pXXGvk

Ei se mun mielestä kovin läskiltä näytä.

ToXiCiTy

I am fabulous!
Sijainti
Järvenpää
Se on näköjään tänä vuonna Kimin vuoro olla dissattu kuski:nope: 2007 Alonso,2008 Lewis ja nyt Kimi.David "ensi vuosi on minun vuoteni" Coulthard on anorektikon näköinen keskitason kuski,joten nämä kommentit ovat vain hänen suomikuski vihaa.

F1-fani82

Well-known member
Sijainti
Vantaa
Se on näköjään tänä vuonna Kimin vuoro olla dissattu kuski:nope: 2007 Alonso,2008 Lewis ja nyt Kimi.David "ensi vuosi on minun vuoteni" Coulthard on anorektikon näköinen keskitason kuski,joten nämä kommentit ovat vain hänen suomikuski vihaa.
Itsestä David puhui tällä kertaa asiaa. Pakkoko se on loukkaantua aina jos Kimistä sanoo negatiivista aiheesta. Kuten kuvista näkee, Kimi on itsekin ymmärtänyt painon merkityksen ja nyt on timmissä kunnossa.

Poistettu jäsen 5082

Guest
Viimeksi muokannut moderaattori:

Mediaprofeetta

Well-known member
Sijainti
Itsestä David puhui tällä kertaa asiaa. Pakkoko se on loukkaantua aina jos Kimistä sanoo negatiivista aiheesta. Kuten kuvista näkee, Kimi on itsekin ymmärtänyt painon merkityksen ja nyt on timmissä kunnossa.
Itse vastaavasti tunnut lähtevän heti hyökkävälle linjalle, kun joku vähän erehtyy kehumaan Räikköstä.

Revolt

Lead Singer
Niin tosiaan jos puoli unessa sijoittuu kolmanneksi mm sarjassa ja keskimäärin 0,5sekkaa jää kierroksel ja hommaa vielä 10 nopeinta kierrosaikaa kisoissa niin, ei se huonosti ole mennyt..aikansa paras.
Tämä ei kyllä mielestäni ole mitenkään pätevä argumentti. Tokihan kolmas sija MM-taulukossa on noin periaatteessa sekin kova suoritus mutta kun miettii, että mies ajoi Ferrarilla ja tallikaveri hävisi mestaruuden pisteellä niin ei se nyt enää ihan niin kovalta suoritukselta tunnukaan. En myöskään antaisi ihan hirveästi painoarvoa noille nopeimmille kierroksille. Esimerkiksi siksi, ettei niillä ole mitään merkitystä ;)

Suorastaan hämmästyttävän usein ihmiset lukevat sijoituksia kisoissa ja MM-taulukossa vain sellaisenaan, eivätkä juurikaan ota huomioon kuskin kalustoa.

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Sijainti
Vantaa
Tämän päivän Hesarissa:

"Massalle häviäminen sai suomalaisen ryhdistymään. Lopetti juomisen, vaikuttaa nälkäiseltä. Pahin vastustaja oma tallikaveri."

IS Formula 1-liite, sivu 51:

Kysymys: Onko tosiaan totta, että olet laittanut korkin kiinni?

Jääkalikka: Se on yksityiselämääni. Siitä minun ei tarvitse puhua.

Tosta voi lukea lukea rivien välistä, että ei ole laittanut, kun ei myöntänyt. Onks tommonen oikeesti noin hankalaa myöntää, jos on laittanut korkin kiinni?

Quasimodo

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Kysymys: Onko tosiaan totta, että olet laittanut korkin kiinni?

Jääkalikka: Se on yksityiselämääni. Siitä minun ei tarvitse puhua.

Tosta voi lukea lukea rivien välistä, että ei ole laittanut, kun ei myöntänyt. Onks tommonen oikeesti noin hankalaa myöntää, jos on laittanut korkin kiinni?
Muistelepa, että onko Räikkönen yleensäkään puhunut yksityiselämästään ;)

Crosby-92

Well-known member
Tämä ei kyllä mielestäni ole mitenkään pätevä argumentti. Tokihan kolmas sija MM-taulukossa on noin periaatteessa sekin kova suoritus mutta kun miettii, että mies ajoi Ferrarilla ja tallikaveri hävisi mestaruuden pisteellä niin ei se nyt enää ihan niin kovalta suoritukselta tunnukaan. En myöskään antaisi ihan hirveästi painoarvoa noille nopeimmille kierroksille. Esimerkiksi siksi, ettei niillä ole mitään merkitystä ;)

Suorastaan hämmästyttävän usein ihmiset lukevat sijoituksia kisoissa ja MM-taulukossa vain sellaisenaan, eivätkä juurikaan ota huomioon kuskin kalustoa.
No että saa sen hyvän auton alleen täytyy olla hyvä kuski, ei Ferrarille vaikka ajelemaan pääse jollei ole lahjakas. Sitten jos Kimin viime vuoden suoritusta sanoo heikoksi autoon nähden mitä voi sanoakaan Kovalaisesta, joka jäi seitsemänneksi pisteissä eikä kisoissa todellakaan vakuuttanut? Potkujen paikkahan tuon jo pitäisi olla vai? McLaren oli kuitenkin kokonaisuutena parempi auto.

No kertoohan ne nopeimmat kierrokset kuitenkin loistavasta kisanopeudesta parhaimmillaan. Viime vuonna vaan oli niin paljon ongelmia aika-ajoissa, stinttien aluissa + pari omaa mokaa, että kisanopeus jäi monessa kisassa ainakin osittain hyödyntämättä.

Eipä tuota Räikköstä mitenkään pulskaksi voi viime vuodenkaan osalta varmaan sanoa, mutta onhan se tänä vuonna vieläkin paremmassa fyysisessä kunnossa. Tuskin ylimääräiset muutama kiloa viime vuonnakaan pahemmin on suorituksia haitannut kuitenkaan.

No tänä vuonna toivottavasti Kimi on huipputikissä ja ongelmat auton kanssa on saatu korjattua. Samat sanat Kovalaiselle.

f1.

Well-known member
Sijainti
Different World
Toisen yksityiselämä ei todellakaan kuulu kenellekään muulle, joten Kimin ei tarvi siitä kertoa medialle yhtään mitään.

Revolt

Lead Singer
No että saa sen hyvän auton alleen täytyy olla hyvä kuski, ei Ferrarille vaikka ajelemaan pääse jollei ole lahjakas.
Mihin tämä nyt liittyy? Ainakaan minä en ole todellakaan kyseenalaistanut Kimin lahjakkuutta ja hyvyyttä, ainoastaan viime kauden suorituksen kovuuden. Kyllä hyvälläkin kuskilla voi olla huono kausi. Ja Kimillä oli viime vuonna huono kausi. Ei siitä pääse yli eikä ympäri, joten miksi sitä pitää yrittää kaikin mahdollisin keinoin kiistää?

Sitten jos Kimin viime vuoden suoritusta sanoo heikoksi autoon nähden mitä voi sanoakaan Kovalaisesta, joka jäi seitsemänneksi pisteissä eikä kisoissa todellakaan vakuuttanut? Potkujen paikkahan tuon jo pitäisi olla vai? McLaren oli kuitenkin kokonaisuutena parempi auto.
Miten tämäkään liittyy siihen, että Kimillä oli viime vuonna huono kausi? Räikkönen on Räikkönen ja Kovalainen on Kovalainen. Minä puhuin vain ensiksi mainitusta. Mutta kun nyt tuli puheeksi, niin Kovalaisella oli myös todella huono kausi, huonompi kuin Kimillä, siinä olet ihan oikeassa.

CamoN

Kurvailija
Sijainti
Kouvola
Minä olin lukevani että on laittanut, mutta ei vain halua seuraavan päivän Ilta-Lehden tai Seiskan lööpissä lukevan "KIMIN RAJU PÄÄTÖS - TIPATON KILPAKAUSI!!"

F1-fani82

Well-known member
Sijainti
Vantaa
Minä olin lukevani että on laittanut, mutta ei vain halua seuraavan päivän Ilta-Lehden tai Seiskan lööpissä lukevan "KIMIN RAJU PÄÄTÖS - TIPATON KILPAKAUSI!!"
Ja loppupeleissä, onko sillä hirveen suurta väliä ottaako vaikka kännit vapaa viikonloppuna. Kunhan vaan hoitaa testit, kisat ja sun muut kunnialla. Ehkä Räikkösen ja muiden urheilijoiden pitäisi olla esimerkkejä eikä örveltää julkisesti (Räikköstä en syytä tästä!). Räikkösen juomisesta on paisunut kohtuullisen suuri juttu. Eniten kerran huvitti juttu Räikkösen karaokesta ja humalatilasta, miks ei sais vetää karaokea vapaalla? Toisekseen nekin jutut ovat vain ulkopuolisten kuvaamia ja niissäkin on varmaan "julkkisten lisää" eli vähän maustetaan juttuja sivusta seuraajien toimesta.

Revolt

Lead Singer
Ja loppupeleissä, onko sillä hirveen suurta väliä ottaako vaikka kännit vapaa viikonloppuna. Kunhan vaan hoitaa testit, kisat ja sun muut kunnialla. Ehkä Räikkösen ja muiden urheilijoiden pitäisi olla esimerkkejä eikä örveltää julkisesti (Räikköstä en syytä tästä!). Räikkösen juomisesta on paisunut kohtuullisen suuri juttu. Eniten kerran huvitti juttu Räikkösen karaokesta ja humalatilasta, miks ei sais vetää karaokea vapaalla? Toisekseen nekin jutut ovat vain ulkopuolisten kuvaamia ja niissäkin on varmaan "julkkisten lisää" eli vähän maustetaan juttuja sivusta seuraajien toimesta.
No periaatteessa näin mutta käytännössä homma on vähän eri. Sellainen ajatusmalli ei vain toimi nykymaailmassa, että 'vittu mä teen vapaa-ajallani just mitä mua huvittaa'. Ikävä kyllä. Siinä roolissa, missä Kimi Ferrarin F1-kuljettajana on, ei voi kuvitella elävänsä jossain tyhjiössä, jossa pätevät vain omat säännöt. Sidosryhmiä on niin paljon ja osalla niistä on olennainen merkitys Kimin menestykseen. Mielikuvilla mennään hyvinkin paljon, oli se sitten oikein tai väärin. Millaisen kuvan esim. sponsorit ja tallin henkilökunta (erityisesti ne, jotka eivät Kimin kanssa henk. koht. tee töitä) saavat miehestä, josta saa joka toinen viikonloppu lukea lehdestä erilaisia viinanhuuruisia lööppejä? Antaako se kuvan tosissaan yrittävästä huippuammattilaisesta, jonka eteen jokainen tehtaan siivojaakin haluaa antaa kaikkensa vai nuoresta ylimielisestä miljonääristä, joka tykkää ajaa kilpaa? Näin vähän karrikoiden. Se on aivan yhdentekevää, ovatko nuo lööpit liioiteltuja vai jopa puhdasta valhetta. Jostain syystä sellaisia ei kuitenkaan saada juurikaan lukea muista kuskeista.

Lisäksi väitän, että vaikka se bilettäminen/dokaaminen jäisikin vain vapaa-ajalle, niin kyllä se jossain alkaa 29-vuotiaalla kaverilla jo näkymäänkin. Ja aina se kuitenkin on jostain pois. Samalla ajalla voisi kehittää fysiikkaa, ajaa simulaattoria jne jne. Mutta voihan sitä aina kusettaa itseään ja väittää, ettei niistä ole mitään hyötyä just mulle vaikka tallit maksavat niistä miljoonia ja muut kuskit istuvat niissä silmät ristissä päivät pääksytysten. Miksi muuten 99% maailman urheiluhuipuista elää erittäin kurinalaista elämää? Siksi, että se on ainoa tapa maksimoida suorituksensa. Uskooko joku ihan aidosti, että vaikkapa Tiger Woods pärjäisi ihan yhtä hyvin kuin nyt jos kävisi aina kisojen välisinä viikonloppuina kiskomassa kännit kavereidensa kanssa? (Nyt varmasti joku näsäviisas alkaa saivartelemaan sillä, miten en voi tietää, vaikka hän niin tekisikin. En tiedäkään. Vaikka tiedänkin. ;))

Pidän Kimistä todella paljon ja arvostan hänen lahjakkuuttaan suuresti mutta olen kyllä erittäin samaa mieltä monen oikean asiantuntijan kanssa siinä, että Kimillä ei ole tuon lahjakkuuden lisäksi mitään muuta. Ei korkeaa työmoraalia, ei tiiminrakennustaitoja, ei motivointitaitoja, ei johtajan ominaisuuksia, ei erityisiä teknisiä taitoja. Ensimmäisen kohdan suhteen olen varauksella positiivisen odottavainen alkavan kauden suhteen koska vaikuttaa siltä, että nyt mies alkaisi ottamaan homman tosissaan. Jäämme mielenkiinnolla odottamaan.

Maco

Well-known member
Pidän Kimistä todella paljon ja arvostan hänen lahjakkuuttaan suuresti mutta olen kyllä erittäin samaa mieltä monen oikean asiantuntijan kanssa siinä, että Kimillä ei ole tuon lahjakkuuden lisäksi mitään muuta. Ei korkeaa työmoraalia, ei tiiminrakennustaitoja, ei motivointitaitoja, ei johtajan ominaisuuksia, ei erityisiä teknisiä taitoja. Ensimmäisen kohdan suhteen olen varauksella positiivisen odottavainen alkavan kauden suhteen koska vaikuttaa siltä, että nyt mies alkaisi ottamaan homman tosissaan. Jäämme mielenkiinnolla odottamaan.
Jos sillä olis nuo muut tuon lahjakkuuden lisäks, niin formulat ois aika tylsiä ollu kattella viimekset 7-8 vuotta en tiedä kyllä onko ne muutenkaan ollu kovin kiinnostavia.

Poistettu jäsen 5082

Guest
heh, ai taas lehdistössä arvuutellaan kimin alkoholipolitiikkaa, huoh :dunno:

mistäs tiiätte että ei ois sanonu vaan kettuillakseen toimittajalle tollai vaikka oliski vähentäny juomista.. itteäni ei ainakaan huvittas jutella toimittajalle tollasesta mikä ei sille pahemmin kuulu.. :doubtful:

kimi ei itse ole tehnyt alkoholin käytöstään minkäänlaista numeroa eikä varmaan haluakkaan ruokkia lehdistöä näillä jutuilla :dunno:

ppp

Active member
JJoo joo...ehkä ottaa ehkä ei...ttuako siitä.

:alppu:

Veidt

Well-known member
heh, ai taas lehdistössä arvuutellaan kimin alkoholipolitiikkaa, huoh :dunno:

mistäs tiiätte että ei ois sanonu vaan kettuillakseen toimittajalle tollai vaikka oliski vähentäny juomista.. itteäni ei ainakaan huvittas jutella toimittajalle tollasesta mikä ei sille pahemmin kuulu.. :doubtful:

kimi ei itse ole tehnyt alkoholin käytöstään minkäänlaista numeroa eikä varmaan haluakkaan ruokkia lehdistöä näillä jutuilla :dunno:
Niin, siis eikös tää koko homma lähtenyt siitä että Kimi oli silloin yks torstai kavereittensa kanssa jälleen karaokebaarissa, joi pelkästään cokista ja oli kavereilleen juoppokuskina. Kysehän oli luultavasti lähinnä siitä että Kimillä oli seuraavana aamuna se jääkiekkomatsi, eikä Kimi tietenkään halunnut mennä heikossa hapessa pelaileen.

Mutta IL tai IS siitä sitten repi lööpin että KIMI OLI SELVINPÄIN BAARISSA!

Ja eipäs mennyt kuin pari päivää niin kehiteltiin jo juttuja siitä että "tietojemme mukaan Kimi on ollut jo pari kuukautta juomatta."

Mutta esim. Tunturirallin jälkeisistä päivistä oon kuullut kyllä vähän ristiriitaista juttua..

Eiköhän tämä koko homma ole ollut taas lehdistön keksintöä, kun pitää saada jotain palstan täytettä. Ei ihme että Kimi vastaa kysymyksiin sitten, että "niinhän ne lehdissä kuulemma kirjoittaa."

Status
Ei avoinna uusille viesteille.