Kimi Räikkönen - Aikansa paras?

  • Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Hömmm. Ei se auto nyt niin huono ole. Australiassa olisi ollut palkinnoilla ilman omaa virhettä. Tänäänkin olisi ollut pisteillä ilman tallin virhettä. Silloin pisteitä olisi kasassa ehkäpä kymmenen, ja tilanne näyttäisi suht hyvältä. Haetaampa taas ne kirveet sieltä kaivosta eikä oteta niitä esiin ainakaan pariin kuukauteen. Kausi on pitkä.
No vaikka ei ole kirvestä kaivossa, niin ollaanpas vähä realistisempia.

Kimi ei olisi ollut palkinnoilla Ausseissa ilman muiden epäonnea ja tiukkaa olisi tehnyt Malesiassakaan yltää kuivalla 4 sijaa korkeammalle.

Kyllä se on vaan tosiasia, että Ferrari taistelee Bemarin kans omassa sarjassa ja heitä edellä ovat BGP omassa luokassaan, Toyota&Williams&RB heti siinä perässä.

Heti Ferrarin ja Bemarin takana kyttäävät Renault ja McLaren.

Ei paljon hanskalla paikkailut auta jos kärry ei vaan kovempaa kule.

Ehkä, siis suuri ehkä, Ferrarin renkaat olisivat kestäneet kuivalla hieman paria kilpailijaa pidemmälle Malesiassa mutta en usko, että vauhti olisi silti riittänyt palkinnoille. Loppu olisi sit riippunut siitä miten kovat renkaat olisi saatu tallien toimesta toimimaan.
 

Froilan Gonzales

Well-known member
Liittynyt
21.7.2008
Viestit
897
No vaikka ei ole kirvestä kaivossa, niin ollaanpas vähä realistisempia.

Kimi ei olisi ollut palkinnoilla Ausseissa ilman muiden epäonnea ja tiukkaa olisi tehnyt Malesiassakaan yltää kuivalla 4 sijaa korkeammalle.

Kyllä se on vaan tosiasia, että Ferrari taistelee Bemarin kans omassa sarjassa ja heitä edellä ovat BGP omassa luokassaan, Toyota&Williams&RB heti siinä perässä.

Heti Ferrarin ja Bemarin takana kyttäävät Renault ja McLaren.

Ei paljon hanskalla paikkailut auta jos kärry ei vaan kovempaa kule.
Kokonaisuudesta auto + kuski + renkaat + tallin toiminta Ferrarilla heikoin lenkki on tuo viimeinen ja toiseksi huonoin auto. Ihan sama kuka siellä autoa ajaa (tai ainakin melkein). Vaikka siellä olisi kuskeina olleet Narain Karthakeyan ja Gaston Mazzacane, ei olisi huonommin mennyt. (Ei voi olla alle 0 pistettä). Eikä sellaista kuskia ole vielä nähty, joka olisi ajamalla korkannut auton ja tallin puutteet.

F1:ssä ei ole niin paljon löysiä, että kukaan pystyisi ajamalla korjaamaan noiden kahden heikon lenkin vaikutusta.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Näinhän se menee. Eikä Ausseissa kyllä renkaiden toimintaakaan voi kehua. Malesiassa sentään olivat ottaneet oppia Australian kisan virheistä ja selvittävät perjantain harkoissa, miten renkaat kestävät.

Että kait ne pikku hiljaa oppivat virheistään siltä osin.

Ferrari toimii tällä hetkellä vähän samaan tapaan ku Häkkisen Mika kolarin jäljiltä. Muuttuvat olosuhteet on vähän sellanen akilleen kantapää. Menee tovi ennenku lähtee taas kulkemaan mut kyllä sit kulkee ku löytää sen jyvän :D
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
No vaikka ei ole kirvestä kaivossa, niin ollaanpas vähä realistisempia.

Kimi ei olisi ollut palkinnoilla Ausseissa ilman muiden epäonnea ja tiukkaa olisi tehnyt Malesiassakaan yltää kuivalla 4 sijaa korkeammalle.
Niin, että Kimin ja Ferrarin epäonni ja virheet lasketaan "normaalin suorituksen" piiriin, mutta muilla ne voidaan jättää huomiotta. ;)

Misa1 sanoi:
Näinhän se menee. Eikä Ausseissa kyllä renkaiden toimintaakaan voi kehua. Malesiassa sentään olivat ottaneet oppia Australian kisan virheistä ja selvittävät perjantain harkoissa, miten renkaat kestävät.

Että kait ne pikku hiljaa oppivat virheistään siltä osin.
Eiköhän Australiassa arvioitu renkaita ihan normaaliin tapaan, mutta niiden kahden seoksen väliltä ei sillä radalla ja tuolla autolla vaan löytynyt pätevää kisapituuden rengasta. Malesiassahan lähes kaikki tallit taisivat ajella pehmeillä niin kauan kuin oli kuivaa, kuten myös Ferrari.

Mutta Ferrarilla on tosiaan ongelmia renkaiden ja olosuhteiden kanssa enemmän kuin muilla. Domenicali sanoi jossain vaiheessa Malesian viikonlopun aikana, että heidän autonsa on liian herkkä rengasseoksien ja polttoainekuormien muutoksille. Brawn GP:llä mikään ei tunnu vaikuttavan mihinkään. Paitsi kisabensat Barrichellon Q3:n aikaan. :rolleyes:
 

keewee

Well-known member
Liittynyt
22.8.2008
Viestit
536
Kimi ei olisi ollut palkinnoilla Ausseissa ilman muiden epäonnea ja tiukkaa olisi tehnyt Malesiassakaan yltää kuivalla 4 sijaa korkeammalle.
Juu toki, mutta nekin pisteet tuli heitettyä pois ja voivat olla suuressa roolissa mikäli voimasuhteet muuttuvat merkittävästi kesään mennessä tai kesällä. Vaikka autolla ei tällä hetkellä kilpailla voitosta niin kaikki pisteet on hyvä kerätä talteen, koska se ehkäisee muiden karkaamista liian kauaksi :ahem:

Brawn GP:llä mikään ei tunnu vaikuttavan mihinkään. Paitsi kisabensat Barrichellon Q3:n aikaan. :rolleyes:
Juu, tämän allekirjoitan, tosin vielä hieman aikaista sanoa kahden kisan jälkeen, tai siis puolentoista kisan jälkeen, mutta tällä menolla brawnista tulee formuloiden kronos talli, se vaan toimii hyvin (paitsi barrichellon vaihteet)
 
Viimeksi muokattu:

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Niin, että Kimin ja Ferrarin epäonni ja virheet lasketaan "normaalin suorituksen" piiriin, mutta muilla ne voidaan jättää huomiotta. ;)
Jos katsot kaikkien osalta tilanteen siten, ettei kellään olisi ollut ns epäonnea vaan oltaisiin menty loppuun asti sen oman tason mukaan, niin oliko sinun mielestä Ferrarilla mahdollisuuksia palkintokorokkeelle? Eihän kukaan voi tuudittautua siihen, että no kyllä me pärjätään jos siitä nyt 5 autoa tippuu välistä pois :rolleyes:

Ja Australiassa tekivät virheen renkaiden kohdalla, minkä myöntivät itsekkin. Tosin niin teki moni muukin talli. Niillä joilla pehmeät suli alle 5-7 kierroksen jälkeen, olisi stinti kyseisillä kumeillä pitänyt pitää sen mittaisena. Jos tämän olisivat perjantain testien aikana kokeilleet. Eivät olisi lähteneet kisaan niillä kumeilla ja ajaneet niillä niin montaa kierrosta. Selkeä virhe, jonka itse myöntivät, josta ottivat oppia ja Malesiassa homma oli siltä osin kunnossa.
 

CamoN

Kurvailija
Liittynyt
11.7.2007
Viestit
1640
Sijainti
Kouvola
Jos katsot kaikkien osalta tilanteen siten, ettei kellään olisi ollut ns epäonnea vaan oltaisiin menty loppuun asti sen oman tason mukaan, niin oliko sinun mielestä Ferrarilla mahdollisuuksia palkintokorokkeelle? Eihän kukaan voi tuudittautua siihen, että no kyllä me pärjätään jos siitä nyt 5 autoa tippuu välistä pois :rolleyes:
Ymmärrän pointtisi, mutta en tiedä onko se kamalan relevantti. Moottoriurheilussa kuitenkin tapahtuu kaikenlaista ja monesti pienet asiat ratkaisee. Jättämättä kaiken "epäonnen" ja virheet huomiotta, jätetään samalla huomiotta aika suuri osa kilpailua. Absoluuttisessa nopeudessa Ferrari ei tosiaan ole tällä hetkellä vahvoilla, mutta aina sitä ei vaadita. Riittää kun on nopea oikeaan aikaan oikeassa paikassa. Sillä ei oltaisi voitettu Australiassa eikä Malesiassa, mutta hyviä pistesaaliita oli silti tarjolla. Button ei ole nyt edellä kuin 15 pistettä, se ero voisi olla alle 10 pistettä ainakin toisella Ferrari-kuskeista.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
No juu, ja nyt kun otetaan huomioon se tosiasia, ettei Kimin Ferrarilla olisi päästy luultavasti maalin luotettavuusongelmien vuoksi kummassakaan kisassa. Niin päästään siihen lopputulokseen, että Ferrari on lisäksi epäluotettava, että hidas. Eli se kaikista huonoin kompo.

Olisi edes luotettava, niin voisi kerätä jämäpisteitä tai olisi edes nopea, niin voisi keskittyä luotettavuuden kohentamiseen.
 

Feretti

Well-known member
Liittynyt
3.7.2007
Viestit
678
F1-sähkeet 7.4.

Italialainen urheilulehti La Gazzetta dello Sport kirjoittaa Lewis Hamiltonin jo haaveilevan siirrosta Ferrarille. Italiassa tehty kartoitus ei kuitenkaan suosi nykyistä maailmanmestaria.

Viidestä kuskiehdokkaasta Ferrarille eniten kannatusta sai Fernando Alonso, jota äänesti 41,5 prosenttia. Robert Kubica sai 24,6, Felipe Massa 16,8, Kimi Räikkönen 8,9 ja Hamilton 8,2 prosenttia äänistä.

TS/Rooma
On Kimi kannatus laskenut Italiassa aika paljon:thumbfh:
 

spessu

Well-known member
Liittynyt
15.2.2009
Viestit
379
On Kimi kannatus laskenut Italiassa aika paljon:thumbfh:
Tässä se taas nähdään, että Italiassa kuski on vain työkalu ja auto on se, joka ajaa. Niin, ja eihän sillä maailmanmestaruudellakaan ole enää mitään merkitystä. Jos suomalaiset "myy" suosikkinsa, niin entäs sitten italialaiset Ferrari-fanit? Tunteella kun eletään, niin nopeasti tuollaisetkin tilastot elävät. Muutama voitto Kimille, niin tilasto on taas jo ihan erilainen.
 

kasper

Well-known member
Liittynyt
16.2.2007
Viestit
493
Halushan noi makaronit Massankin ulos viime vuonna.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Lueskelin tuossa juuri James Allenin blogia ja huomasin tämän lauseen:
(JA siis pohdiskelee kirjoituksessaan mihin Hamilton menisi, jos lähtisi Mäkiltä)

So where would he go (Hamilton)? Ferrari is the first name on the list, but his old nemesis Fernando Alonso has got their first. He has an agreement to join Ferrari in 2011, with an option for 2010 if Raikkonen underperforms this season.

JA kirjoittaa tämän faktana ja joku lukija kysyykin häneltä, että onko esittää todisteita. Allen vastaa, että asiasta on puhuttu niin vahvasti kulissien takana, että se on luultavaa. Faktaksi se muuttuu vasta kun asia julkistetaan.

http://www.jamesallenonf1.com/
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
Tässä se taas nähdään, että Italiassa kuski on vain työkalu ja auto on se, joka ajaa. Niin, ja eihän sillä maailmanmestaruudellakaan ole enää mitään merkitystä. Jos suomalaiset "myy" suosikkinsa, niin entäs sitten italialaiset Ferrari-fanit? Tunteella kun eletään, niin nopeasti tuollaisetkin tilastot elävät. Muutama voitto Kimille, niin tilasto on taas jo ihan erilainen.
Täysin ymmärrettävistä syistä siellä ollaan jo lopen kyllästyneitä kuljettajaan, joka maksaa maltaita mutta ei saa mitään aikaiseksi. Jos asia tylysti ilmaistaan, niin Räikkönen on nyt vuoden päivät ollut täysin hyödytön Ferrarille. Kuka tahansa kuljettaja olisi tässä ajassa pystynyt tuomaan tallille yhtä paljon pisteitä kuin Räikkönen. Italialaisia tuskin siis enää voidaan syyttää siitä, että muuttavat mieltään useammin kuin sukkiaan, kun nyt on ihan oikeasti hyvä syy. Siellä ei enää vaan yksinkertaisesti jakseta katsella sitä samaa räpellystä viikonlopusta toiseen, ja tässä tilanteessa enää edes muutama voitto tuskin merkittävästi nostaisi Räikkösen suosiota, vaan siihen tarvittaisiin jo melkoisia ihmetekoja.
 
Viimeksi muokattu:

sakuraba

Well-known member
Liittynyt
20.4.2003
Viestit
661
Toisaalta ihan sama kuka siellä ajaa kun auto on hidas ja talli on paska, tällä hetkellä.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
voidaan tuo ajatella niinkin, että ferrarilla on ollut antaa aika onneton työkalu Kimille jo puolentoista vuoden ajan. Paha on nousua aloittaa viimevuoden vastoinkäymisten jälkeen kun meininki on nähdynlaista. Mikään kuski ei olisi pelastanut viime kisaa.

Ja kyllä ne tifosotkin Kimiä respekteeraa sitten kun Kimi olisi taas vastassa eikä omalla puolella.
 

Nikos

Kisaaja
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
881
Sama Alonso tilalle jonka tulokaskuski Lewis Hamilton päihitti Mäkillä? Mitä se kuskivaihdos muuttaisi jos Ferrari ei pysty tarjoamaan voittaja-autoa ja koko tiimi kusee hommat?
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Ihan sama mulle mitä ne italialaiset ajattelee Kimistä, ei vaikuta kierrosaikaan niin ei voi kiinnostaakaan..
 

Ratahans

Well-known member
Liittynyt
8.5.2001
Viestit
840
Aihe on kyllä sinällään mielenkiintoinen. Aiemminhan Ferkulla on ollut selkeä ykköskuski, nytten syystä taikka toisesta kaksi tasavahvaa kuskia (tulosten valossa). Mitkä olivat kenenkin ambtiot viimekaudella,en tiedä. Mutta voisinpa olettaa että Massan managerikuviot + muut jutut ovat vaikuttaneet aika merkittävästi tallin sisällä. Saapas nähdä ruvetaanko laittamaan munia yhteen koriin ja jos niin on jotenkiin tuntuu että Kimi olis tällä hetkellä heikoilla. Tiedä häntä, mutta tuntuu että talli haluaisi satsata enämpi Massaa ja luottavat hänen kykyihnsä, vai luottavatko sittenkään?

Ne pari palkitosijaa olis nyt kovaa valuuttaa. Mistä sen tietää vaikka tuo renkaan vaihtokin juontaa tallin sisäisiin juttuihin. Ainakin sillä torpeetoitiin Totaalisesti Kimin kisa ja Massa oli missä lieneekään.
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös