Juu tää oli tätä aikaa kun ykkösauto vietiin talliin kun JJ tuurasi Schumia. Autostahan se oli pelkästään kiinni.Tarkennetaan, että Schumin käyttämä ykkösauto.
Juu tää oli tätä aikaa kun ykkösauto vietiin talliin kun JJ tuurasi Schumia. Autostahan se oli pelkästään kiinni.Tarkennetaan, että Schumin käyttämä ykkösauto.
Kuten Verstappenin rikkoma runko, jolla JJ joutui ajamaan kisan :thumbfh:Juu tää oli tätä aikaa kun ykkösauto vietiin talliin kun JJ tuurasi Schumia. Autostahan se oli pelkästään kiinni.
Edelleen haluat jättää kaiken muun Ferrarin nousuun vaikuttavat tekijät taustalle ja nostaa scumin esiin, jätät huomiotta ja vähättelet minunkin ja varsinkin FW08:n hyvät kijoitukset nousun muista syistä. Syytät Kimin kannattajia fanittamisen sokeudesta joille scumi on punainen vaate. Peiliin katsominen tuntuu olevan vaikeaa.Valaiseppa hiukan? Tarkoitat etten ota huomioon olosuhteita, esim syitä siihen miksi Ferrari nousi tuhkasta ja ettei se ollut kokonaan Schumin ansiota? No kyllähän minä sen tiedän, mutta Schumi LOI ne olosuhteet sinne Ferrarille, hän HALUSI ne miehet sinne, hän HALUSI että tiimi rakennetaan hänen ympärilleen ja se toi menestystä. Oliko se reilua, no ei tietenkään.
Yleinen mielipide pakkaa useasti olemaan iltiksen lööpit -tasoisen tiedonvälityksen varassa.No kyllä se oli yleinen mielipide että Adrian Neweyn suunnittelma Williams oli paras auto 1995-kaudella. Näkeehän sen aika-ajotuloksistakin, Coulthard ja Hill olivat luvattoman usein Schumia nopeampia aika-ajoissa. Tosin voihan sen ajatella niinkin että he olivat vain yksinkertaisesti parempia kuskeja :tongue:
Maailmanmestaruudet on silti 0-1. Eikä ole Kimin vika jos hän pääsi parempaan autoon 2007 kun Schumi 96. Kimi on ajanut kolmella Ferrarikaudellaan upeasti kahdesti. 07 ja 09. Vai voiko tätä kiistää? Maailmanmestaruus 07 ja 5 podiumia surkealla autolla 09 vain tallin tekemät taktiikkavirheet ja auton kehityksen lopettaminen estävät taistelun maailmanmestaruudesta tänäkin vuonna.Verrataan tässä vaiheessa Schumin kolmea ekaa kautta Ferrarilla Räkän kolmeen ekaan Ferrari-kauteen, vaikka se kolmas kausi on vielä kesken. Voitot ovat Schumille 14-9, pisteet 223-178, podiumsijoitukset 27-26 sekä paalupaikat 10-5. Voitoissa, pisteissä ja paalupaikoissa Räkä ei voi enää päästä edelle, mutta podiumsijoituksissa on mahdollista mennä Schumin edelle. Pisteet on laskettu sillä vanhalla systeemillä. Kumpi muuten pääsi parempaan kalustoon, Schumi 1996 vai Räkä 2007?
Voi hyvää joulua Vertaat formula ykkösten huikeinta kuljettajasuoritusta Räikkösen ferrari-kauteen jonka aikana Massa on ollut hienoisesti Kimiä niskan päällä (kaikki ajot ynnättyinä). Voi hyvä espanja sentään tätä objektiivisuutta :alppu:Verrataan tässä vaiheessa Schumin kolmea ekaa kautta Ferrarilla Räkän kolmeen ekaan Ferrari-kauteen, vaikka se kolmas kausi on vielä kesken. Voitot ovat Schumille 14-9, pisteet 223-178, podiumsijoitukset 27-26 sekä paalupaikat 10-5. Voitoissa, pisteissä ja paalupaikoissa Räkä ei voi enää päästä edelle, mutta podiumsijoituksissa on mahdollista mennä Schumin edelle. Pisteet on laskettu sillä vanhalla systeemillä. Kumpi muuten pääsi parempaan kalustoon, Schumi 1996 vai Räkä 2007?
No toi mun mielipide perustui Autosport-lehden lukemiseen, jonka tilaaja olen ollut vuodesta 1993, sekä John Watsonin Eurosport-selostuksiin.Yleinen mielipide pakkaa useasti olemaan iltiksen lööpit -tasoisen tiedonvälityksen varassa.
Kaudella 1995 Schumin keskimääräinen lähtöruutu oli 2,941, Herbertin 7.352, Hillin 2.470 ja Coulthardin 2.647. Ilman SPAn 16:sta lähtöruutua Schumin ka. on 2.124. Ja tuolloin Benettonia pidettiin yleisesti vahvempana kisoissa kuin aika-ajossa.
Ihmetyttää vain tuo asenne, että jos joku on ollut Schumia nopeampi, niin eron täytyy tulla autosta.
Voin ehtiessäni laskeskella, miten tuo Schumin ja Herbertin keskimääräisen lähtöruudun ero vertautuu Schumin muihin tallikavereihin.
Niin, tämä trolli on kuitenkin melko varmasti seurannut tätä touhua kauemmin kuin sinä.Ei olisi aikaa eikä varsinkaan halua vängätä trollin kanssa. Ensinnäkin arvostelit kimiä suosikkina pitäviä kritiikin puutteesta kun sulkevat silmät Kimin aseman heikkenemiseltä. Mulle väite on täysin käsittämätön.
Edelleen haluat jättää kaiken muun Ferrarin nousuun vaikuttavat tekijät taustalle ja nostaa scumin esiin, jätät huomiotta ja vähättelet minunkin ja varsinkin FW08:n hyvät kijoitukset nousun muista syistä. Syytät Kimin kannattajia fanittamisen sokeudesta joille scumi on punainen vaate. Peiliin katsominen tuntuu olevan vaikeaa.
Miksi ihmeessä sun täytyy nyt yrittää päteä täällä tolla "Mä olen seurannut näitä juttuja kauemmin kuin sä oot eläny". Olen minäkin seurannu Formula ykkösiä vuodesta 1982, mutta so what. Ei se, kuinka kauan sä niitä olet seurannut, tee susta yhtään sen parempaa asiantuntiaa. Suomessa on sentään eräs Erkki Mustakarikin, eikä hänenkään asiantuntemusta paljoa täällä arvosteta :frank:Niin, tämä trolli on kuitenkin melko varmasti seurannut tätä touhua kauemmin kuin sinä.
Asiaan, vaikka kaikki muut Ferrarin nousuun liittyvät tekijät huomioitaisiin, ei Schumin ansiot siitä silti kalpene. Se että en vastannut noihin kirjoituksiinne johtuu siitä että ne ovat minulle ihan tuttua tietoa. Vaikka Schumille pedattiin kaikki valmiiksi ovat hänen suorituksensa silti todisteiden perusteella kaikkien aikojen parhaat. Kuten tuolla Revolt kirjoittikin, hän oli kaikkien aikojen paras kuljettaja, kun ajatellaan kokonaisuutta, ei pelkästään ratin takana istumista. Paineensietokyky ei ollut kovinkaan hyvä esim. verrattuna Häkkiseen mutta se ei ole oleellista, tulokset ovat ne jotka ratkaisevat.
Syy miksi syytin Kimin fanittajia sokeudesta on se että täällä Kimin tilanne ja asema nähdään aivan yltiöpositiivisena verrattuna mihinkään muuhun keskustelupalstaan tai mediaan. Näköjään monet eivät ymmärrä miten paha homma on hävitä kakkoskuskille Ferrarilla. Lisäksi täällä on näköjään pitkään elänyt joku naivi luulo siitä että joku Montezemolo on mukava mies joka pitää Kimin puolta.
Tuo fanittamisen aiheuttama sokeus johtuu nimenomaan fanittamisesta. Ei osata katsoa asioita objektiivisesti ja sen takia väännetään kaikki tapahtunut itselle parhaiten sopivaan muottiin. Sillä nyt ei ole väliä fanittaako Kimi, Alonsoa, Hamiltonia tai vaikka yhtä Korhosta.Syy miksi syytin Kimin fanittajia sokeudesta on se että täällä Kimin tilanne ja asema nähdään aivan yltiöpositiivisena verrattuna mihinkään muuhun keskustelupalstaan tai mediaan.
Siksi että olen kirjoitellut vuosia tonne motorsport-forumsille ja olen vähän ihmeissäni siitä että täällä tämä kirjoittajien asiantuntemus ei olekaan keskimäärin lähellekään sitä luokkaa kun siellä. Sorry, ei millään pahalla. Muutamat nimimerkit tekevät kyllä poikkeuksenMiksi ihmeessä sun täytyy nyt yrittää päteä täällä tolla "Mä olen seurannut näitä juttuja kauemmin kuin sä oot eläny". Olen minäkin seurannu Formula ykkösiä vuodesta 1982, mutta so what. Ei se, kuinka kauan sä niitä olet seurannut, tee susta yhtään sen parempaa asiantuntiaa. Suomessa on sentään eräs Erkki Mustakarikin, eikä hänenkään asiantuntemusta paljoa täällä arvosteta :frank:
Lähinnä olen huomannut tuota latinomaista tunneryöppyä tällä forumilla kovilla Kimi-faneilla.Huvittavaa miten jotkut jättävät huomiotta täysin sellaiset olennaiset seikat mitkä ovat vaikuttaneet siihen, miksi Kimi viime kaudella pisteiden valossa hävisi Massalle
Näille huvittaville tyypeille on turha yrittää vääntää edes rautalangasta täyttä faktaa ku aivot on pesty latinomaisella tunneryöpyllä. Eipä siinä, meitä on joka lähtöön :thumbup:
Täällä näköjään käydään lämpiminä....Syy miksi syytin Kimin fanittajia sokeudesta on se että täällä Kimin tilanne ja asema nähdään aivan yltiöpositiivisena verrattuna mihinkään muuhun keskustelupalstaan tai mediaan. Näköjään monet eivät ymmärrä miten paha homma on hävitä kakkoskuskille Ferrarilla. Lisäksi täällä on näköjään pitkään elänyt joku naivi luulo siitä että joku Montezemolo on mukava mies joka pitää Kimin puolta.
Juuri näin! Tuntuu olevan niin vaikea käsittää että niillä auton säädöillä on todella iso merkitys nopeuteen, eikä noissa nopeuksissa tarvitse olla kummoista vikaa säädöissä niin eroa tulee hyvinkin paljon. Sen lisäksi jos Kimikin on ajanut koko uransa samalla tyylillä niin ei sitä kyllä varmasti muuteta kauden aikana seuraavaan kisaan tuosta noin vain..Huvittavaa miten jotkut jättävät huomiotta täysin sellaiset olennaiset seikat mitkä ovat vaikuttaneet siihen, miksi Kimi viime kaudella pisteiden valossa hävisi Massalle
Näille huvittaville tyypeille on turha yrittää vääntää edes rautalangasta täyttä faktaa ku aivot on pesty latinomaisella tunneryöpyllä. Eipä siinä, meitä on joka lähtöön :thumbup:
No kannattaisko sitten ihan tosissaan kirjoitella ja vaan sinne ja lueskella sieltä niitä muiden asiantuntijoiden kommentteja siitä, miten esim. Schumi, on rakentanut palkannut juuri ne henkilöt ympärilleen, joilla hän sai Ferrarin niinkin suureen loistoon, kuin se oli. (muillahan siihen ei ollut mitään osuutta)Siksi että olen kirjoitellut vuosia tonne motorsport-forumsille ja olen vähän ihmeissäni siitä että täällä tämä kirjoittajien asiantuntemus ei olekaan keskimäärin lähellekään sitä luokkaa kun siellä. Sorry, ei millään pahalla.
Ongelma tuleekin siitä, että jotkut näkevät asiat siten, että tulokset ovat ne, mitkä ratkaisevat. Ja näinhän se monesti on käytännössäkin. Häviäjät selittävät ja kovat jätkät saavat olosuhteet järjestettyä sellaisiksi, että voittavat. Ja tässä tullaan tuohon Schumacherin erinomaisuuteen kokonaisuutena. Tapahtui se sitten millä keinoilla tahansa, fakta on se, että hän teki tulosta. Ei hän yksin sitä kaikkea aikaansaanut vaan sai muut tekemään hommia hänen puolestaan. Taito sekin. Ja jälleen kerran: ajotaidoista keskustelu on ihan eri asia.Huvittavaa miten jotkut jättävät huomiotta täysin sellaiset olennaiset seikat mitkä ovat vaikuttaneet siihen, miksi Kimi viime kaudella pisteiden valossa hävisi Massalle
Näille huvittaville tyypeille on turha yrittää vääntää edes rautalangasta täyttä faktaa ku aivot on pesty latinomaisella tunneryöpyllä. Eipä siinä, meitä on joka lähtöön :thumbup: