Kimihän tuli kaikkea muuta kuin katettuun pöytää.
Ensinnäkin toimiva johto tallissa oli vaihtunut - nyt voidaan sanoa, että hyvin toimivaa johtoa ei ole. Vasta siellä opettelevat.
Rengastoimittaja vaihtui - mutta vielä oleellisempaa oli, että renkaiden ominaisuuksia lähdettiin yhdessä FIAn ja Brizzojen toimesta muuttamaan siten, että ne vaikuttavat kilpailujen kulkuun.
Schumi & co mukaanlukien Todt jr ja heikko tallipäällikön auktoriteetti Massan takana varmasti vaikeuttaa Kimiä saamasta omia näkemyksiään tarpeeksi tehokkaasti läpi.
Schumin talliin iskostama täysin erilainen ajotapa kuin Kimin on tuottanut insinööriportaalle vaikeuksia omaksua Kimin toiveita. Tätä vielä agitoi se seikka, että Massa on huolellisesti opetellut ( muuta vaihtoehtoa hänelläkään ei ollut ) tämä ajotapa ja menestyy sillä. Tämä ristiriita pakottaa monesti ratkaisuissa valitsemaan joko tai vaihtoehdon.
Voidaan myös sanoa, että talli potee Schumin jälkeistä ylimenokautta. Suorituksia verrataan Schumin aikaisiin vaikka aika ja autot ovat tyystin toiset. Kaikkein huomattavin ero on, että nykyisin talli yrittää palvella kahta erilaista kuskia kun ennen se toinen oli selkeästi alistettu toisen eduksi. Vasta aivan lopussa tästä hieman hellitettiin Schumin otteen herpaantuessa. Kuitenkin ollaan kuin vuosisatojen päässä tilanteesta, että toinen kuski testaa osia jopa kisoissaan ja ykköstykki ottaa ne käyttöön jos ne hyväksi todetaan - jopa kesken gp-viikonlopun.
Ja jotta homma menisi vielä kyllin vaikeaksi niin vallitseva testikielto myös estää näiden muutosten opettelun myös tallin sisäisesti. Auton kaksien säätöjen etsiminen on tuplasti vaikeampaa kuin yksien vanhan metodien mukaisten. Kirsikkana ongelmiin alati muuttuvat säännöt, tupladiffut, kerssit, aeromuutokset ja selkeä aerodynaamisen pidon pudotus mekaanisen pidon ja näiden surkeiden renkaiden varaan.
että valmiiseen pöytää... joo-o.
Ensinnäkin toimiva johto tallissa oli vaihtunut - nyt voidaan sanoa, että hyvin toimivaa johtoa ei ole. Vasta siellä opettelevat.
Rengastoimittaja vaihtui - mutta vielä oleellisempaa oli, että renkaiden ominaisuuksia lähdettiin yhdessä FIAn ja Brizzojen toimesta muuttamaan siten, että ne vaikuttavat kilpailujen kulkuun.
Schumi & co mukaanlukien Todt jr ja heikko tallipäällikön auktoriteetti Massan takana varmasti vaikeuttaa Kimiä saamasta omia näkemyksiään tarpeeksi tehokkaasti läpi.
Schumin talliin iskostama täysin erilainen ajotapa kuin Kimin on tuottanut insinööriportaalle vaikeuksia omaksua Kimin toiveita. Tätä vielä agitoi se seikka, että Massa on huolellisesti opetellut ( muuta vaihtoehtoa hänelläkään ei ollut ) tämä ajotapa ja menestyy sillä. Tämä ristiriita pakottaa monesti ratkaisuissa valitsemaan joko tai vaihtoehdon.
Voidaan myös sanoa, että talli potee Schumin jälkeistä ylimenokautta. Suorituksia verrataan Schumin aikaisiin vaikka aika ja autot ovat tyystin toiset. Kaikkein huomattavin ero on, että nykyisin talli yrittää palvella kahta erilaista kuskia kun ennen se toinen oli selkeästi alistettu toisen eduksi. Vasta aivan lopussa tästä hieman hellitettiin Schumin otteen herpaantuessa. Kuitenkin ollaan kuin vuosisatojen päässä tilanteesta, että toinen kuski testaa osia jopa kisoissaan ja ykköstykki ottaa ne käyttöön jos ne hyväksi todetaan - jopa kesken gp-viikonlopun.
Ja jotta homma menisi vielä kyllin vaikeaksi niin vallitseva testikielto myös estää näiden muutosten opettelun myös tallin sisäisesti. Auton kaksien säätöjen etsiminen on tuplasti vaikeampaa kuin yksien vanhan metodien mukaisten. Kirsikkana ongelmiin alati muuttuvat säännöt, tupladiffut, kerssit, aeromuutokset ja selkeä aerodynaamisen pidon pudotus mekaanisen pidon ja näiden surkeiden renkaiden varaan.
että valmiiseen pöytää... joo-o.