Kimi Räikkönen - Aikansa paras?

  • Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Kimihän tuli kaikkea muuta kuin katettuun pöytää.

Ensinnäkin toimiva johto tallissa oli vaihtunut - nyt voidaan sanoa, että hyvin toimivaa johtoa ei ole. Vasta siellä opettelevat.

Rengastoimittaja vaihtui - mutta vielä oleellisempaa oli, että renkaiden ominaisuuksia lähdettiin yhdessä FIAn ja Brizzojen toimesta muuttamaan siten, että ne vaikuttavat kilpailujen kulkuun.

Schumi & co mukaanlukien Todt jr ja heikko tallipäällikön auktoriteetti Massan takana varmasti vaikeuttaa Kimiä saamasta omia näkemyksiään tarpeeksi tehokkaasti läpi.

Schumin talliin iskostama täysin erilainen ajotapa kuin Kimin on tuottanut insinööriportaalle vaikeuksia omaksua Kimin toiveita. Tätä vielä agitoi se seikka, että Massa on huolellisesti opetellut ( muuta vaihtoehtoa hänelläkään ei ollut ) tämä ajotapa ja menestyy sillä. Tämä ristiriita pakottaa monesti ratkaisuissa valitsemaan joko tai vaihtoehdon.

Voidaan myös sanoa, että talli potee Schumin jälkeistä ylimenokautta. Suorituksia verrataan Schumin aikaisiin vaikka aika ja autot ovat tyystin toiset. Kaikkein huomattavin ero on, että nykyisin talli yrittää palvella kahta erilaista kuskia kun ennen se toinen oli selkeästi alistettu toisen eduksi. Vasta aivan lopussa tästä hieman hellitettiin Schumin otteen herpaantuessa. Kuitenkin ollaan kuin vuosisatojen päässä tilanteesta, että toinen kuski testaa osia jopa kisoissaan ja ykköstykki ottaa ne käyttöön jos ne hyväksi todetaan - jopa kesken gp-viikonlopun.

Ja jotta homma menisi vielä kyllin vaikeaksi niin vallitseva testikielto myös estää näiden muutosten opettelun myös tallin sisäisesti. Auton kaksien säätöjen etsiminen on tuplasti vaikeampaa kuin yksien vanhan metodien mukaisten. Kirsikkana ongelmiin alati muuttuvat säännöt, tupladiffut, kerssit, aeromuutokset ja selkeä aerodynaamisen pidon pudotus mekaanisen pidon ja näiden surkeiden renkaiden varaan.

että valmiiseen pöytää... joo-o.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1025
Sijainti
Helsinki
Vai olisiko niin että saavutukset ovat kiistattomat kun katsoo tilastoja, tähän ei todella tarvita mitään tietämystä F1:stä. Normaalilla maalaisjärjellä tiedät myös että tilastojen taakse saattaa kätkeytyä yhtä sun toista ja sitten jos tiedät jotain F1:stä niin tiedät kaiken lisäksi että mitä :)
Sen lisäksi että Schumi oli kaikkien aikojen paras, oli hän myös Sennan ohella eräs kaikkein häikäilemättömimmistä kuljettajista. Eikö niin? No se on jokaisen oma asia jos ei fanittamisen keskeltä pysty katsomaan asioita realistisesti, mutta jos joku täällä tosissaan kirjoittaa että Schumi oli yliarvostettu niin kyllä aika kapeaa tietämys on.

Jotenkin tässä Kimin hommassakin täällä tuntuvat ihmiset olevan aika hyväuskoisia tyyliin Montezemolo tykkää Kimistä, se päättää. Kimi on luonnollinen johtaja yms. Ei pystytä näkemään omaa suosikkiaan kriittisessä valossa, suljetaan silmät totuudelta fanittamisen taakse. Ja mikähän se totuus Kimin suhteen on: Miehen asema on heikentynyt Ferrarilla huomattavasti kauden 2008 epäonnistumisen jälkeen, päätä on vaadittu vadille myös muualla kuin Espanjassa ja Italiassa. Kimi on tehnyt myös virheitä,radan ulkopuolella: esim. jäätelön syöminen keskeytyksen jälkeen oli aivan karmea PR-moka josta puhistiin kansainvälisesti aika paljonkin (vaikka en todellakaan ymmärrä miksi).

Pidän yhä Kimiä Alonson ja Hamiltonin ohella tämän hetken parhaana kuljettajana mutta pois Ferrarilta äkkiä, johonkin talliin jossa asioihin suhtaudutaan viileämmin ja tapakulttuuri on lähempänä Kimin omaa. Nämä ovat siis mielipiteitäni, en väitä että mitään faktoja.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1025
Sijainti
Helsinki
Kimihän tuli kaikkea muuta kuin katettuun pöytää.

Ensinnäkin toimiva johto tallissa oli vaihtunut - nyt voidaan sanoa, että hyvin toimivaa johtoa ei ole. Vasta siellä opettelevat.

Rengastoimittaja vaihtui - mutta vielä oleellisempaa oli, että renkaiden ominaisuuksia lähdettiin yhdessä FIAn ja Brizzojen toimesta muuttamaan siten, että ne vaikuttavat kilpailujen kulkuun.

Schumi & co mukaanlukien Todt jr ja heikko tallipäällikön auktoriteetti Massan takana varmasti vaikeuttaa Kimiä saamasta omia näkemyksiään tarpeeksi tehokkaasti läpi.

Schumin talliin iskostama täysin erilainen ajotapa kuin Kimin on tuottanut insinööriportaalle vaikeuksia omaksua Kimin toiveita. Tätä vielä agitoi se seikka, että Massa on huolellisesti opetellut ( muuta vaihtoehtoa hänelläkään ei ollut ) tämä ajotapa ja menestyy sillä. Tämä ristiriita pakottaa monesti ratkaisuissa valitsemaan joko tai vaihtoehdon.

Voidaan myös sanoa, että talli potee Schumin jälkeistä ylimenokautta. Suorituksia verrataan Schumin aikaisiin vaikka aika ja autot ovat tyystin toiset. Kaikkein huomattavin ero on, että nykyisin talli yrittää palvella kahta erilaista kuskia kun ennen se toinen oli selkeästi alistettu toisen eduksi. Vasta aivan lopussa tästä hieman hellitettiin Schumin otteen herpaantuessa. Kuitenkin ollaan kuin vuosisatojen päässä tilanteesta, että toinen kuski testaa osia jopa kisoissaan ja ykköstykki ottaa ne käyttöön jos ne hyväksi todetaan - jopa kesken gp-viikonlopun.

Ja jotta homma menisi vielä kyllin vaikeaksi niin vallitseva testikielto myös estää näiden muutosten opettelun myös tallin sisäisesti. Auton kaksien säätöjen etsiminen on tuplasti vaikeampaa kuin yksien vanhan metodien mukaisten. Kirsikkana ongelmiin alati muuttuvat säännöt, tupladiffut, kerssit, aeromuutokset ja selkeä aerodynaamisen pidon pudotus mekaanisen pidon ja näiden surkeiden renkaiden varaan.

että valmiiseen pöytää... joo-o.
No siellä oli kuitenkin toimiva tiimi taustalla, esim. suunnittelutiimi oli käytännössä pysynyt samana vuosia, organisaatio oli kuitenkin vielä hyvässä kunnossa. Teistä kun ei monet enää muista sitä entisajan Ferraria, se touhu oli tämän vuoden alkukauteenkin verrattuna aivan hirveää säheltämistä. Toistan, Kimi istui voittaja-autoon, Schumacher autoon jolla oli voitettu 5-vuoden aikana about yksi kisa (Kanadan GP, Jean Alesi).
 

Nicole

Well-known member
Liittynyt
15.6.2008
Viestit
744
Kimihän tuli kaikkea muuta kuin katettuun pöytää.

Ensinnäkin toimiva johto tallissa oli vaihtunut - nyt voidaan sanoa, että hyvin toimivaa johtoa ei ole. Vasta siellä opettelevat.

Rengastoimittaja vaihtui - mutta vielä oleellisempaa oli, että renkaiden ominaisuuksia lähdettiin yhdessä FIAn ja Brizzojen toimesta muuttamaan siten, että ne vaikuttavat kilpailujen kulkuun.

Schumi & co mukaanlukien Todt jr ja heikko tallipäällikön auktoriteetti Massan takana varmasti vaikeuttaa Kimiä saamasta omia näkemyksiään tarpeeksi tehokkaasti läpi.

Schumin talliin iskostama täysin erilainen ajotapa kuin Kimin on tuottanut insinööriportaalle vaikeuksia omaksua Kimin toiveita. Tätä vielä agitoi se seikka, että Massa on huolellisesti opetellut ( muuta vaihtoehtoa hänelläkään ei ollut ) tämä ajotapa ja menestyy sillä. Tämä ristiriita pakottaa monesti ratkaisuissa valitsemaan joko tai vaihtoehdon.

Voidaan myös sanoa, että talli potee Schumin jälkeistä ylimenokautta. Suorituksia verrataan Schumin aikaisiin vaikka aika ja autot ovat tyystin toiset. Kaikkein huomattavin ero on, että nykyisin talli yrittää palvella kahta erilaista kuskia kun ennen se toinen oli selkeästi alistettu toisen eduksi. Vasta aivan lopussa tästä hieman hellitettiin Schumin otteen herpaantuessa. Kuitenkin ollaan kuin vuosisatojen päässä tilanteesta, että toinen kuski testaa osia jopa kisoissaan ja ykköstykki ottaa ne käyttöön jos ne hyväksi todetaan - jopa kesken gp-viikonlopun.

Ja jotta homma menisi vielä kyllin vaikeaksi niin vallitseva testikielto myös estää näiden muutosten opettelun myös tallin sisäisesti. Auton kaksien säätöjen etsiminen on tuplasti vaikeampaa kuin yksien vanhan metodien mukaisten. Kirsikkana ongelmiin alati muuttuvat säännöt, tupladiffut, kerssit, aeromuutokset ja selkeä aerodynaamisen pidon pudotus mekaanisen pidon ja näiden surkeiden renkaiden varaan.

että valmiiseen pöytää... joo-o.
Loistava kommentti, Mikael :thumbup:
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Toistan, Kimi istui voittaja-autoon, Schumacher autoon jolla oli voitettu 5-vuoden aikana about yksi kisa (Kanadan GP, Jean Alesi).
Tosta kirjoituksestasi ei oikein saa selvää. Tarkoititko, että Kimi istui Schumacher -voittajaautoon jolla viiden vuoden aikana oli voitettu yksi kisa ( niin tuossa itseasiassa kirjoitit ) ja senkin voitti Alesi. Mikäs auto muuten viisi vuotta samana pysyisi.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
rakennettu Schumin ympärille hänen vahvan johtajuutensa viedessä tallin --
Tämä on kyllä jonkinlainen illuusio, että Schumi olisi ollut juuri se tekijä, joka vei Ferrarin tuohon menestysputkeen. Täytyy kuitenkin huomioida, että Todt tuli puikkoihin Montrealiin 1993 ja vuotta myöhemmin Hockessa Berger katkaisi neljän vuoden voitottoman putken.

Yhdessä Schumin kanssa talliin kaudeksi 1996 siirtyivat Brawn ja Byrne, joiden merkitys menestysaika-kaudessa on suurempi kuin Schumin. Tästä kaikesta huolimatta Schumilla meni neljä kautta, ennen kuin mestaruus tuli.

Tavallaan offtopikkia, ja pointi kateissa? Haen tässä nyt sitä, että koska miehen tilastot ovat niin huikeita kuin ovat, niin hänen ominaisuuksiaan helposti liioitellaan.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1025
Sijainti
Helsinki
Tosta kirjoituksestasi ei oikein saa selvää. Tarkoititko, että Kimi istui Schumacher -voittajaautoon jolla viiden vuoden aikana oli voitettu yksi kisa ( niin tuossa itseasiassa kirjoitit ) ja senkin voitti Alesi. Mikäs auto muuten viisi vuotta samana pysyisi.
No harvemmin kirjoittelen tällä äidinkielellä niin näköjään alkaa menemään sekavaksi :)

Niin siis kun Schumi meni Ferrarille oli autolla voitettu 1 kisa viiden vuoden aikana, kun Kimi meni Ferrarille oli autolla (ei tietenkään sama auto mutta samojen miesten suunnittelemalla autolla) voitettu ziljoona kisaa viimeisen viiden vuoden aikana.

Kummallista että näköjään meikäläinen näyttää teidän mielestänne olevat joku Kimi-bashaaja täällä kun yleensä puolustan miestä eräällä toisella keskustelupalstalla aika "verisestikin". Siis tehtäköön selväksi vielä kerran että olen kyllä Kimin kannattaja. :dunno:

Tämä on kyllä jonkinlainen illuusio, että Schumi olisi ollut juuri se tekijä, joka vei Ferrarin tuohon menestysputkeen. Täytyy kuitenkin huomioida, että Todt tuli puikkoihin Montrealiin 1993 ja vuotta myöhemmin Hockessa Berger katkaisi neljän vuoden voitottoman putken.

Yhdessä Schumin kanssa talliin kaudeksi 1996 siirtyivat Brawn ja Byrne, joiden merkitys menestysaika-kaudessa on suurempi kuin Schumin. Tästä kaikesta huolimatta Schumilla meni neljä kautta, ennen kuin mestaruus tuli.

Tavallaan offtopikkia, ja pointi kateissa? Haen tässä nyt sitä, että koska miehen tilastot ovat niin huikeita kuin ovat, niin hänen ominaisuuksiaan helposti liioitellaan.
Tuo on ihan totta, mutta Schumi nimenomaan halusi Benettonin avainmiehet mukaansa. Mutta joo, eiköhän jätetä tää johonkin Schumi ketjuun.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Tämä on kyllä jonkinlainen illuusio, että Schumi olisi ollut juuri se tekijä, joka vei Ferrarin tuohon menestysputkeen. Täytyy kuitenkin huomioida, että Todt tuli puikkoihin Montrealiin 1993 ja vuotta myöhemmin Hockessa Berger katkaisi neljän vuoden voitottoman putken.

Yhdessä Schumin kanssa talliin kaudeksi 1996 siirtyivat Brawn ja Byrne, joiden merkitys menestysaika-kaudessa on suurempi kuin Schumin. Tästä kaikesta huolimatta Schumilla meni neljä kautta, ennen kuin mestaruus tuli.

Tavallaan offtopikkia, ja pointi kateissa? Haen tässä nyt sitä, että koska miehen tilastot ovat niin huikeita kuin ovat, niin hänen ominaisuuksiaan helposti liioitellaan.
Naulan kantaan. Schumin takana olevan dynastian ja mm Brawnin aivojen kanssa olisi useammastakin kuskista saatettu tehdä vastaava legenda. Ehtona yhtälöön oli, että kuski on tarpeeksi omahyväinen jaksaakseen ylläpitää illusiota paremmuudestaan kun toinen ehto on kakkosasemaan alistettu tallitoveri. Ja ilman muuta erinomainen auto joka oli parhaina vuosinaan ehdottoman luotettava ( kiitos Brawnin testimetodien ) ja joissa alvariinsa liikuttiin onnistuneesti sääntöjen rajamailla ( tätä toki yrittivät kilpailijatkin ). Tämä ei tarkoita, etteikö Schumi olisi ollut hyvä kuski - mutta ei sen kummenpi kuin moni muukaan. Ehkä hänen suurin ansionsa ei niinkään ollut ajotaidot vaan uutteruus ja sen aikainen suuri testausahkeruus.
 

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Liittynyt
21.6.2006
Viestit
3348
Sijainti
J:vi
Niin siis kun Schumi meni Ferrarille oli autolla voitettu 1 kisa viiden vuoden aikana, kun Kimi meni Ferrarille oli autolla (ei tietenkään sama auto mutta samojen miesten suunnittelemalla autolla) voitettu ziljoona kisaa viimeisen viiden vuoden aikana.
Mutta jos se dreamteamin suunnittelema auto ei pari vuotta sitten ollutkaan ihan NIIN hyvä, kuin aiemmin.
Ei kai se, että sama tiimi suunnittelee vuodesta toiseen autoja, automaattisesti tarkoita sitä, että ne autot ovat vuodesta toiseen voittaja-autoja.
 

Nikos

Kisaaja
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
881
Tosta kirjoituksestasi ei oikein saa selvää. Tarkoititko, että Kimi istui Schumacher -voittajaautoon jolla viiden vuoden aikana oli voitettu yksi kisa ( niin tuossa itseasiassa kirjoitit ) ja senkin voitti Alesi. Mikäs auto muuten viisi vuotta samana pysyisi.
Se tarkoitti, että Kimi istui valmiiseen pakettiin kun Schumi taas aikanaan talliin joka oli rämpinyt keskikastissa. Schumin avulla sieltä keskikastista ei kuitenkaan noustu, vaan niiden neljän Schumi-vuoden aikana tapahtui tallissa isoja muutoksia kunnes se mestaruus sitten vuonna 2000 tuli.

Edit: too slow
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
No harvemmin kirjoittelen tällä äidinkielellä niin näköjään alkaa menemään sekavaksi :)

Niin siis kun Schumi meni Ferrarille oli autolla voitettu 1 kisa viiden vuoden aikana, kun Kimi meni Ferrarille oli autolla (ei tietenkään sama auto mutta samojen miesten suunnittelemalla autolla) voitettu ziljoona kisaa viimeisen viiden vuoden aikana.
Kuten itsekin mainitsit, vertaus ei luonnistu hyvin. Vastaavassa tilanteessa Kimi olisi siirtynyt Ferrarille mukanaan McLaren -tallin hänelle voittaja-auton suunnitelleet ja tallia johtaneet avainhenkilöt. Ja niiden olisi vielä pitänyt tehdä luotettavat autot. Samaten autoa teknisesti rajaavien sääntöjen olisi pitänyt pysyä enemmän entisellään. Ja Massa olisi pitänyt alistaa 2-kuskin asemaan mm testaamaan auton komponetteja Kimin autoa varten.
 

Nicole

Well-known member
Liittynyt
15.6.2008
Viestit
744
Sen lisäksi että Schumi oli kaikkien aikojen paras, oli hän myös Sennan ohella eräs kaikkein häikäilemättömimmistä kuljettajista. Eikö niin? No se on jokaisen oma asia jos ei fanittamisen keskeltä pysty katsomaan asioita realistisesti, mutta jos joku täällä tosissaan kirjoittaa että Schumi oli yliarvostettu niin kyllä aika kapeaa tietämys on.
Ei se välttämättä niin kapeaa ole. Schumi on kiistatta saavuttanut eniten. Toinen asia taas on keinot joita hän on käyttänyt. Joku arvostaa niitä, toinen taas ei. Niinkuin tässä on jo tuotu esiin monta kertaa: Ferrari oli silloin yhden miehen talli. Siinä mielessä ei ole nähty miten mies olisi pärjännyt tasavertaisella kohtelulla.

En väitä etteikö hän olisi saavuttanut eniten. Se on vain niin helppoa katsoa pelkkiä tuloksia ja unohtaa että ei ole lähdetty 'samalta viivalta'. Siinä mielessä voi ehkä sanoa että mies on yliarvostettu???

Jotenkin tässä Kimin hommassakin täällä tuntuvat ihmiset olevan aika hyväuskoisia tyyliin Montezemolo tykkää Kimistä, se päättää. Kimi on luonnollinen johtaja yms. Ei pystytä näkemään omaa suosikkiaan kriittisessä valossa, suljetaan silmät totuudelta fanittamisen taakse. Ja mikähän se totuus Kimin suhteen on: Miehen asema on heikentynyt Ferrarilla huomattavasti kauden 2008 epäonnistumisen jälkeen, päätä on vaadittu vadille myös muualla kuin Espanjassa ja Italiassa. Kimi on tehnyt myös virheitä,radan ulkopuolella: esim. jäätelön syöminen keskeytyksen jälkeen oli aivan karmea PR-moka josta puhistiin kansainvälisesti aika paljonkin (vaikka en todellakaan ymmärrä miksi).

Pidän yhä Kimiä Alonson ja Hamiltonin ohella tämän hetken parhaana kuljettajana mutta pois Ferrarilta äkkiä, johonkin talliin jossa asioihin suhtaudutaan viileämmin ja tapakulttuuri on lähempänä Kimin omaa. Nämä ovat siis mielipiteitäni, en väitä että mitään faktoja.
Sori mutta nyt joku toinen vääristelee asioita.... Ei Kimiä ole ylistetty luonnollisena johtajana, totuus kuitenkin on että kun joutui sen tehtävän eteen niin hän otti sen roolin. Omalla tavallaan, ei Schumin tavalla.

Argh, aina nämä samat jutut, sokeat fanit :jaska:

Selitä minulle miksi jäätelöstä syntyi niin suuri kohu kun taas britti-lehdessä kerrottiin miten Puttonen keskeyttämisen jälkeen joi rauhassa teetä ja söi kakkua ja siitä ei tehty mitään numeroa foorumeilla? Tai siitä miten Vettel ratkoo ristikoita ja sudokuja harjoitusten aikana? Foorumeilla ollaan aivan hiljaa.

Vaihda nimet Kimin nimeen niin johan alkaa topicit syntyä kuin sieniä sateella ;)

Juuri näiden juttujen takia moni Kimi-fani pimahtaa. Yhtä katsotaan negatiivisen suurennuslasin alla kun taas toinen tehdessään saman ei herätä mitään kohua.

Jos tällaisten juttujen perusteella Kimi päätä halutaan vadille niin eihän se ole mikään ihme että jotkut fanit nousee vastarintaan.

Kimi on tehnyt virheitä, totta. Hamilton ei? Alonso ei? Kimi on tehnyt yhden virheen tämän kauden aikana - totta.

Nyt on mahdollisuus nähdä Kimi samalla viivalla kuin Alonso ja Hamilton - ykköskuskina - vasta sitten voidaan vertailla.

Ja voin sanoa että moni Ferrari-fani haluaa Kimin pois Ferrarilta koska fanittavat myös Kimiä. Heitäkin ottaa päähän se miten Kimiä kohdellaan ja he toivovat hänen pääsevän talliin missä häntä arvostetaan.

Macca-fanit haluavat Kimin takaisin. Kimi ei koskaan saanut mitään negatiivista julkisuutta siellä - ovat ihan toista maata kuin espanjalaiset ja italiaanot.

Kutsu vain sokeaksi faniksi mutta eniten tässä rassaa epäoikeudenmukainen kohtelu. Jos Kimiä ei vainottaisi jok'ikisestä liikkeestä niin olisin luultavasti hippa hiljaa.

Terveisin sokea Kimi-fani :ahem:
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1025
Sijainti
Helsinki
Mutta jos se dreamteamin suunnittelema auto ei pari vuotta sitten ollutkaan ihan NIIN hyvä, kuin aiemmin.
Ei kai se, että sama tiimi suunnittelee vuodesta toiseen autoja, automaattisesti tarkoita sitä, että ne autot ovat vuodesta toiseen voittaja-autoja.
Ei tietenkään, en tarkoitakkaan sitä. Väitteeni koski ainoastaan miten kilpailukykyinen Ferrari oli Schumin tai Kimin tullessa sinne. Faktojen perusteella Kimillä oli paljon parempi tilanne hänen tullessaan Ferrarille. Mutta eiköhän lopeteta tämä, en mä tosta Schumista jaksa enää kirjoittaa. :dunno:
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1025
Sijainti
Helsinki
Ei se välttämättä niin kapeaa ole. Schumi on kiistatta saavuttanut eniten. Toinen asia taas on keinot joita hän on käyttänyt. Joku arvostaa niitä, toinen taas ei. Niinkuin tässä on jo tuotu esiin monta kertaa: Ferrari oli silloin yhden miehen talli. Siinä mielessä ei ole nähty miten mies olisi pärjännyt tasavertaisella kohtelulla.

En väitä etteikö hän olisi saavuttanut eniten. Se on vain niin helppoa katsoa pelkkiä tuloksia ja unohtaa että ei ole lähdetty 'samalta viivalta'. Siinä mielessä voi ehkä sanoa että mies on yliarvostettu???



Sori mutta nyt joku toinen vääristelee asioita.... Ei Kimiä ole ylistetty luonnollisena johtajana, totuus kuitenkin on että kun joutui sen tehtävän eteen niin hän otti sen roolin. Omalla tavallaan, ei Schumin tavalla.

Argh, aina nämä samat jutut, sokeat fanit :jaska:

Selitä minulle miksi jäätelöstä syntyi niin suuri kohu kun taas britti-lehdessä kerrottiin miten Puttonen keskeyttämisen jälkeen joi rauhassa teetä ja söi kakkua ja siitä ei tehty mitään numeroa foorumeilla? Tai siitä miten Vettel ratkoo ristikoita ja sudokuja harjoitusten aikana? Foorumeilla ollaan aivan hiljaa.

Vaihda nimet Kimin nimeen niin johan alkaa topicit syntyä kuin sieniä sateella ;)

Juuri näiden juttujen takia moni Kimi-fani pimahtaa. Yhtä katsotaan negatiivisen suurennuslasin alla kun taas toinen tehdessään saman ei herätä mitään kohua.

Jos tällaisten juttujen perusteella Kimi päätä halutaan vadille niin eihän se ole mikään ihme että jotkut fanit nousee vastarintaan.

Kimi on tehnyt virheitä, totta. Hamilton ei? Alonso ei? Kimi on tehnyt yhden virheen tämän kauden aikana - totta.

Nyt on mahdollisuus nähdä Kimi samalla viivalla kuin Alonso ja Hamilton - ykköskuskina - vasta sitten voidaan vertailla.

Ja voin sanoa että moni Ferrari-fani haluaa Kimin pois Ferrarilta koska fanittavat myös Kimiä. Heitäkin ottaa päähän se miten Kimiä kohdellaan ja he toivovat hänen pääsevän talliin missä häntä arvostetaan.

Macca-fanit haluavat Kimin takaisin. Kimi ei koskaan saanut mitään negatiivista julkisuutta siellä - ovat ihan toista maata kuin espanjalaiset ja italiaanot.

Kutsu vain sokeaksi faniksi mutta eniten tässä rassaa epäoikeudenmukainen kohtelu. Jos Kimiä ei vainottaisi jok'ikisestä liikkeestä niin olisin luultavasti hippa hiljaa.

Terveisin sokea Kimi-fani :ahem:
Yhdestä asiasta lienemme kaikki samaa mieltä: toivomme että Kimi voittaa ensi vuonna maailmanmestaruuden. :thumbup:



Kuten itsekin mainitsit, vertaus ei luonnistu hyvin. Vastaavassa tilanteessa Kimi olisi siirtynyt Ferrarille mukanaan McLaren -tallin hänelle voittaja-auton suunnitelleet ja tallia johtaneet avainhenkilöt. Ja niiden olisi vielä pitänyt tehdä luotettavat autot. Samaten autoa teknisesti rajaavien sääntöjen olisi pitänyt pysyä enemmän entisellään. Ja Massa olisi pitänyt alistaa 2-kuskin asemaan mm testaamaan auton komponetteja Kimin autoa varten.
Ihan miten vaan mutta 1996 Schumi ajoi Barnardin Englannissa suunnittelemalla autolla 3 voittoa ja käänsi tallin suunnan yhdessä hänen mukanaan tulleiden Benettonin avainhenkilöiden kanssa (edit, niin nuo Benettonin miehet tulivat vasta pikkuisen myöhemmin, myös 97 Ferrari oli vielä Barnardin käsialaa ja sillä Schumi tuli toiseksi MM-taistossa). Mä en ymmärrä mistä sä väännät? Et kai tosissasi väitä että Kimin tilanne Ferrarille tullessa oli yhtä vaikea kuin Schumin sinne mennessä 1996? Ei se Kimi olisi Mclarenilta vuoden 96-tason Ferrarille edes lähtenyt.
 
Viimeksi muokattu:

Nicole

Well-known member
Liittynyt
15.6.2008
Viestit
744
Niin siis kun Schumi meni Ferrarille oli autolla voitettu 1 kisa viiden vuoden aikana, kun Kimi meni Ferrarille oli autolla (ei tietenkään sama auto mutta samojen miesten suunnittelemalla autolla) voitettu ziljoona kisaa viimeisen viiden vuoden aikana.
Pakko sanoa vielä että Ferrari ei ollut kyllä mikään voittaja-auto siinä vaiheessa. Vuodet 2005 ja 2006 ei ihan mennyt putkeen niillä.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1025
Sijainti
Helsinki
Pakko sanoa vielä että Ferrari ei ollut kyllä mikään voittaja-auto siinä vaiheessa. Vuodet 2005 ja 2006 ei ihan mennyt putkeen niillä.
MIten niin, 2006 Schumi taisteli Alonson kanssa mestaruudesta? 2005 oli huono vuosi, Byrne antoikin autosta "kreditit" Aldo Costalle :)
 

Pobeda

Well-known member
Liittynyt
18.4.2008
Viestit
936
Totta mutta kun Schumi meni Ferrarille oli talli aika heikossa hapessa.
Ferrari oli ollut heikossa hapessa pitkään kun scumi meni sinne. Silloin oli kuitenkin käynnissä formuloiden napamiesten ja koko yhteisön yhteinen ponnistus saada ferrari takaisin huipulle koska se oli kaikkien etu. Siihen hyökyaaltoon scumi meni ja onnistuminen oli varma.

mutta jos joku täällä tosissaan kirjoittaa että Schumi oli yliarvostettu niin kyllä aika kapeaa tietämys on.
Jos joku väittää että scumi ei ole yliarvostettu vaan on voittamiensa mestaruuksien lukumäärän arvoinen, vähättelee niihin vaikuttaneiden henkilöiden ja olosuhteiden vaikutusta ja scumin tapoja radalla. Nämä nyt ovat kuitenkin itse kunkin arvostusasioita joten väittely on aika turhaa.

Ei pystytä näkemään omaa suosikkiaan kriittisessä valossa, suljetaan silmät totuudelta fanittamisen taakse. Ja mikähän se totuus Kimin suhteen on: Miehen asema on heikentynyt Ferrarilla huomattavasti kauden 2008 epäonnistumisen jälkeen,
Kuten scumin kehumisessa, et välitä Kiminkään suhteen asioista joista hänen tilanteensa johtui. Niistä on kirjoitettu varsin hyvin viimeisen parin päivän aika jotka olen enemmän foorumia seurannut.


Minusta vastenmielisintä foorumilla on se, jotain kuskia hänen habituksensa takia harrastettu mollaus yritetään verhota kriittisyydeksi ja objektiivisuudeksi.
Nicolen eiliset kirjoitukset yhteisestä suosikkikuljettajastamme oli hauskaa luettavaa, kiitos niistä ja toivottavasti aktiivisuuttasi riittää tällekin foorumille.
Ainoan kommentin annan vain siitä että Alonson menoa ferrarille hänen tähän astiset touhut tuskin estävät. Tifosot rakastavat häntä heti ensimmäisen voiton jälkeen. Montezemolo taas saatta olla niin pragmaattinen, että katsoo ainoastaan tämän hetken tilanteen riippumatta siitä miten tähän on tultu. Jos tästä eteenpäin on edullisinta palkata Alonso, niin hän palkkaa. Viimeisimpien Alonson ylle tulleiden varjojen vaikutus saattaa tosin olla jo liikaa, saapa nähdä.
 
Viimeksi muokattu:

Nicole

Well-known member
Liittynyt
15.6.2008
Viestit
744
Yhdestä asiasta lienemme kaikki samaa mieltä: toivomme että Kimi voittaa ensi vuonna maailmanmestaruuden. :thumbup:
Totta puhuen sekään ei ole tärkeätä minulle. Haluan vain nähdä Kimin ajavan koska on tällä hetkellä urheilijamaisin kuljettaja F1:ssä. Muistan vieläkin suurella nautinnolla Kimin ja Kubican vääntöä radalla viime vuonna missä Kubica voitti lopulta.

Sillä ei ollut mitään väliä minulle katsojana, sillä taasen oli että tiesi pystyvänsä katsomaan heidän vääntöään pelkäämättä sitä että toinen tekee jonkun epäurheilijamaisen liikkeen.

Tämän takia toivon että Kimi on hyvässä tallissa, saa hyvän tuen ja pääsee vetämään täysillä mutta reilusti.
 

Nicole

Well-known member
Liittynyt
15.6.2008
Viestit
744
MIten niin, 2006 Schumi taisteli Alonson kanssa mestaruudesta? 2005 oli huono vuosi, Byrne antoikin autosta "kreditit" Aldo Costalle :)
Alkukausi ei ollut niinkään hyvä ja täytyy muistaa fiasko Indianapolisissa - Schumi voitti kaikki muut 5 autoa ;)
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1025
Sijainti
Helsinki
Jos joku väittää että scumi ei ole yliarvostettu vaan on voittamiensa mestaruuksien lukumäärän arvoinen, vähättelee niihin vaikuttaneiden henkilöiden ja olosuhteiden vaikutusta ja scumin tapoja radalla. Nämä nyt ovat kuitenkin itse kunkin arvostusasioita joten väittely on aika turhaa.

Kuten scumin kehumisessa, et välitä Kiminkään suhteen asioista joista hänen tilanteensa johtui. Niistä on kirjoitettu varsin hyvin viimeisen parin päivän aika jotka olen enemmän foorumia seurannut.

.
Ei pidä paikkaansa, en ole väittänyt missään viestissä että kausi 2008 olisi Kimin syytä, mutta syyllisillä ei ole väliä, se miltä asiat näyttävät on ikävä kyllä ykkösissä aika tärkeää. Olen todennut että Massa ei olisi saanut voittaa Kimiä, ja näinhän asia on. Ferrari ei näköjään ole kiinnostunut Kimin romahduksen syistä kun miehen arvostus tallissa oli laskenut ennen tätä Massan onnettomuutta. Mitä Schumiin tulee niin Schumihan muuten voitti niitä mestaruuksia ennen Ferrariakin, mikä täällä tuntuu olevan ihmisiltä unohtunut.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös