Nicole
Well-known member
- Liittynyt
- 15.6.2008
- Viestit
- 744
Sori mutta nyt kyllä menet vähän liiallisuuksiin. Valta vai lupaSiinä mihin vastasin kyllä arveltiin onko Domenicalilla valta antaa 'virallista' lausuntoa. Siis valta, ei lupa.
Sori mutta nyt kyllä menet vähän liiallisuuksiin. Valta vai lupaSiinä mihin vastasin kyllä arveltiin onko Domenicalilla valta antaa 'virallista' lausuntoa. Siis valta, ei lupa.
Tifosojen suosikki vaihtuu yhtä helposti kuin tuulen suuntaTotta kai buuasivat, kun hän "petti" heidät. Voittoahan kaikki häneltä siellä suunnalla odotti
Ja Massasta ei tule kakkosta jos joku Alonso sinne talliin menee. Massasta tulee ykkönen Alonson tiedoilla. hihihiiii
Onneksi ei tarvitsekaan olla samaa mieltäKaikella kunnioituksella mutta en ole kanssasi samaa mieltä oikein mistään
Kimi on nimenomaan kuljettaja joka haluaa vain ajaa, kaikki muu toiminta on turhaa, onhan hän sen itsekin sanonut. Hän on äärimmäisen lahjakas ja ajaa autoa sen maksimirajoilla mutta mikään äänekäs teamleaderi hän ei todellakaan ole, siitä ei ole minkäänlaisia todisteita ja myös Montezemolon lausunnot, "aina sanoo ok" viittaavat tähän. Mies hyppää autoon, ajaa sen paalulle ja lähtee meneen.... En myöskään usko että Kimi olisi mitenkään erityisen kriittinen tai vaativa tiimissä, nimittäin muuten kaudella 2007 olisi tallikaveria syrjitty heti kauden alussa oikein kunnolla, näinhän tehtiin Schumin aikana. Todtin aikana Kimin asema tiimissä oli vahva mutta ilmeisesti hän ei halunnut Massan sen kummemmin pelaavan hänen pussiinsa.
siis eihän sulla oikeasti voi olla noin hitaalla. Tässä keskusteltiin, että Alonson mahdollisesti tullessa talliin on Schumi Massan taustajoukoissa eikä häntä sieltä helposti ( esim Alonson toiveina ) pois häädetä. Kait nyt jokainen tietää, että työsuhteet saa lopetettu työnantajan tarpeeksi niin halutessaan - miksi sää sitä jankkaat. Puhe oli aivan muusta kuin millä sinä vastaat kerta toisen jälkeen. Onhan se toisaalta auvoista, että keksit Schumista päästävän eroon, helpostikin, sitten kun työsuhde on loppu. Tai jopa sitä ennen, kun ei päästetä työpaikalle. Mutta kun se mihin vastasit keskusteli jostakin ihan muusta..
Ei uuden kuskin, vaan Ferrarin. Schumin sopimus on määräaikainen, joten viimeistään sen päättyessä miehestä on helppo päästä eroon. Ja jo sitä ennen voidaan yksinkertaisesti jättää kutsumatta kisoihin, Maranelloon tai muihin pippaloihin.
Niin eihän sitä lopullista totuutta kukaan tiedä mutta liittyen tähän Schumin johtamistapaan, kun koko talli on melkein kymmenen vuotta rakennettu Schumin ympärille hänen vahvan johtajuutensa viedessä tallin kaikkien aikojen suorituksiin on se tallille ainakin aluksi ainoa tapa. Jos he ovat tottuneet siihen että kuski hengailee koko ajan tehtaalla ja on äärimmäisen kiinnostunut kaikesta, voi shokki hiljaisen suomalaisen tullessa olla aika kova. Niin kauan kun se suomalainen voitti kaikki toimi mutta viime vuoden puoliväli muutti aika pahasti kaiken.Onneksi ei tarvitsekaan olla samaa mieltä
Johtajan voi määritellä monella eri tavalla. Ei sen aina tarvitse olla kopio Schumista.
Kimi hoitaa homman omaan tapaansa - vähäeleisesti. Tämä on nimenomaan karismaattisen ihmisen merkki. Kimin karismasta tuskin voidaan kiistellä.
Massa voi pitää kovaakin melua mediassa ja laukoa yhtä sun toista mutta näkeekö kukaan Massan oikeasti vahvana johtajana?
Kimi on persoonana erilainen ja toistan vielä, ei tarvitse kopioida toisten tapaa tehdä asioita.
Kimi kunnioittaa tiimikaveria ja lähti siitä että saa tasavertaisen kohtelun. Sitä olisi voitu jatkaa ja itse näen kyllä Kimin tämänhetkisenä johtajana joka puurtaa yksin Ferrarin eteen tekemättä siitäkään sen suurempaa numeroa.
Eri asia olisi tietenkin jos Kimi olisi musertunut taakan alla ja alkanut ajaa huonoja kisoja silloin kun olisi pitänyt yksin vetää pisteitä kotiinpäin tiimille. Näin ei käynyt.
Miksi kaikki olettavat että ainoa johtamistapa on Schumin tapa johtaa? Jos Schumiin vertaa niin onhan se selvät että ovat täysin erilaisia.
Yksi pointti vielä... meistä ei varmaan kukaan tiedä miten Ferrarilla nämä asiat toimivat, kommunikointi ym. Kimi ei ole puhelias, so what! Kun ennen Monacoa järjestettiin kokous missä teknisen suunnitteluosaston johtoportaan kanssa käytiin palaveria niin Kimi kutsuttiin sinne antamaan palautetta ja ideoita. Massa lähetettiin simulaattoriin.
Schumilla on työpaikka Ferrarilla loppuelämänsä jos hän niin haluaa, se jos joku asia on varma.siis eihän sulla oikeasti voi olla noin hitaalla. Tässä keskusteltiin, että Alonson mahdollisesti tullessa talliin on Schumi Massan taustajoukoissa eikä häntä sieltä helposti ( esim Alonson toiveina ) pois häädetä. Kait nyt jokainen tietää, että työsuhteet saa lopetettu työnantajan tarpeeksi niin halutessaan - miksi sää sitä jankkaat. Puhe oli aivan muusta kuin millä sinä vastaat kerta toisen jälkeen. Onhan se toisaalta auvoista, että keksit Schumista päästävän eroon, helpostikin, sitten kun työsuhde on loppu. Tai jopa sitä ennen, kun ei päästetä työpaikalle. Mutta kun se mihin vastasit keskusteli jostakin ihan muusta.
Ainakin minä ymmärsin tuon lauseesi siten, että onko Domenicalilla yleensä valtaa antaa virallisia lausuntoja. Jos tarkoitit vain lupaa antaa tätä kyseistä asiaa koskevaa virallista lausuntoa, niin sitten ymmärsin väärin.Sori mutta nyt kyllä menet vähän liiallisuuksiin. Valta vai lupa
Hmm... silti F1-Racing -lehdessä oli juttua siitä miten Ferrarin inssit sanoivat Kimin antavan tarkkaa palautetta autosta ja tekevän homman heille paljon helpommaksi kuin Schumi aikoinaan.Niin eihän sitä lopullista totuutta kukaan tiedä mutta liittyen tähän Schumin johtamistapaan, kun koko talli on melkein kymmenen vuotta rakennettu Schumin ympärille hänen vahvan johtajuutensa viedessä tallin kaikkien aikojen suorituksiin on se tallille ainakin aluksi ainoa tapa. Jos he ovat tottuneet siihen että kuski hengailee koko ajan tehtaalla ja on äärimmäisen kiinnostunut kaikesta, voi shokki hiljaisen suomalaisen tullessa olla aika kova. Niin kauan kun se suomalainen voitti, kaikki toimi mutta viime vuoden puoliväli muutti aika pahasti kaiken.
LOLAinakin minä ymmärsin tuon lauseesi siten, että onko Domenicalilla yleensä valtaa antaa virallisia lausuntoja. Jos tarkoitit vain lupaa antaa tätä kyseistä asiaa koskevaa virallista lausuntoa, niin sitten ymmärsin väärin.
Tulokset eivät kuitenkaan ole olleet yhtä hyvät kuin Schumin kaudella. Olen suuri KImi-fani mutta tosiasia on se että Kimin tulisi olla tällä hetkellä puolustava maailmanmestari, hänellä oli viime vuonna siihen auto, mutta syystä tai toisesta ei homma kulkenut. Eli joku siinä hommassa mättää.Hmm... silti F1-Racing -lehdessä oli juttua siitä miten Ferrarin inssit sanoivat Kimin antavan tarkkaa palautetta autosta ja tekevän homman heille paljon helpommaksi kuin Schumi aikoinaan.
Kimi tietää missä vika on, kertoo sen mekaanikoille ja mekaanikot yrittävät korjata sen. Mitä siellä Kimiä tarvitaan hengailemaan kun hän on työnsä tehnyt ja osoittaa näin kunnioituksensa myös mekaanikkoja kohtaan.
Eiköhän ne kaikki tiennyt jo etukäteen että Kimi on täysin erilainen kuin Schumi. Täytyy muistaa myös se että Ferrarilla hallitsivat Schumi, Todt, Brawn ja Stepney. Tämä rinki pyöritti toimintaa siellä, ei Schumi yksin.
Voih, ehkä Kimin pitäisi antaa kaikille kellot ja aurinkolasit lahjaksi joka kisan jälkeen
Schumilla kesti about 5 vuotta voittaa maailmanmestaruus Ferrarilla - Kimi voitti sen ekana vuotenaTulokset eivät kuitenkaan ole olleet yhtä hyvät kuin Schumin kaudella. Olen suuri KImi-fani mutta tosiasia on se että Kimin tulisi olla tällä hetkellä puolustava maailmanmestari, hänellä oli viime vuonna siihen auto, mutta syystä tai toisesta ei homma kulkenut. Eli joku siinä hommassa mättää.
Tämä nyt alkaa mennä aika kauas otsikon aiheesta, mutta menköön vielä tämän kerran. Mielestäni kyse on siitä millaiseen rooliin Alonso Ferrarille palkattaisiin. Jos hänestä odotetaan Schumin kaltaista ykköstykkiä, niin silloin hänelle annetaan mahdollisuus ottaa johtorooli. Ja se tehtäisiin sekä Massan että Schumin aseman kustannuksella. Ykkösasemaa ei saada ilman tallin johdon siunausta, joten johdon mielipiteillä ja odotuksilla on se suurin merkitys. Ei sillä mitä rivimekaanikot ajattelevat.Tässä keskusteltiin, että Alonson mahdollisesti tullessa talliin on Schumi Massan taustajoukoissa eikä häntä sieltä helposti ( esim Alonson toiveina ) pois häädetä.
Kimihän johti MM-sarjaa alkukaudesta. Kun siirryttiin kauden puoliväliin ja Silverstonen kisaan, ilmeisesti Massan sadekisan pyörähtelyjen takia autoa kehiteltiin hänen suuntaan, ja se taas ei sopinut Kimin hanskaan. 3-4 kisaa siinä meni Kimillä huonommin vaikka pisteitä tuli, mutta ei tarpeeksi. Siihen vielä päälle muutama keskeytyskisa. Ei riitä.Olen suuri KImi-fani mutta tosiasia on se että Kimin tulisi olla tällä hetkellä puolustava maailmanmestari, hänellä oli viime vuonna siihen auto, mutta syystä tai toisesta ei homma kulkenut. Eli joku siinä hommassa mättää.
Totta mutta kun Schumi meni Ferrarille oli talli aika heikossa hapessa, John Barnard suunnitteli autot Englannissa kun ei jaksanut asua Italiassa ja muutenkin talli oli ihan rakennustilassa. Kuten varmaan tiedät niin Schumihan toi Brawnin ja Byrnen mukanaan Benettonilta ja siihen Ferrarin menestys perustuu yhä, Byrnehän on yhä konsultti vaikka Aldo Costa pääsunnittelija onkin. Kimi tuli katettuun pöytään, suoraan voittaja-autoon.Schumilla kesti about 5 vuotta voittaa maailmanmestaruus Ferrarilla - Kimi voitti sen ekana vuotena
Ja minä kun luulin että Kimi aloitti Ferrarilla kauden 2007 alusta. Eikös ne kuitenkin ihan uudella autolla ajaneet, vai ajettiinko sinä vuonna vanhoilla autoillaKimi tuli katettuun pöytään, suoraan voittaja-autoon.
.
Eikö Kimin ja Schumin ajotyylit eroa sen verran toisistaan ettei Kimikään ihan katettuun pöytään astunut? Ottaen vielä huomioon vakoiluskandaalin, ainakin yksi estetty sabotointiyritys Monacossa, uudet renkaat, tasavertainen kohtelu ja kaikki muu?Totta mutta kun Schumi meni Ferrarille oli talli aika heikossa hapessa, John Barnard suunnitteli autot Englannissa kun ei jaksanut asua Italiassa ja muutenkin talli oli ihan rakennustilassa. Kuten varmaan tiedät niin Schumihan toi Brawnin ja Byrnen mukanaan Benettonilta ja siihen Ferrarin menestys perustuu yhä, Byrnehän on yhä konsultti vaikka Aldo Costa pääsunnittelija onkin. Kimi tuli katettuun pöytään, suoraan voittaja-autoon.
Meneenpäs tämä nyt schumi-hypetykseksi vaikka miestä Häkän aikana inhosinkin. Hänen saavutuksensa ja taitonsa nyt vaan ovat kuitenkin kiistattomat kaikille ykkösistä mitään ymmärtäville.
Se mitä mä nyt yritän sanoa on se että syystä tai toisesta Kimi ei ole vastannut odotuksia Ferrarilla ja sen takia Alonsoa sinne huhutaan. Olivatko odotukset epärealistia? todennäköisesti. Onko kulttuurieroilla vaikutusta? Veikkaanpa että on.
:ahem::ahem: :thumbup:Eikö Kimin ja Schumin ajotyylit eroa sen verran toisistaan ettei Kimikään ihan katettuun pöytään astunut? Ottaen vielä huomioon vakoiluskandaalin, ainakin yksi estetty sabotointiyritys Monacossa, uudet renkaat, tasavertainen kohtelu ja kaikki muu?
Miten Massaa ei sitten haukuta kun oli kerran jo asettunut taloon ja tottunut autoon sekä renkaisiin eikä silti pärjännyt? Jos tälle vertailulinjalle kerran lähdetään...
Loppujen lopuksi Kimi toi ekana vuotena molemmat maailmanmestaruudet tallille, Massalle oikein pedattiin maailmanmestaruutta Kimin avustuksella viimeiset kolme kisaa 2008 eikä silti onnistunut joten sekä Kimi että Massa toivat valmistajien mestaruuden tiimille. Aika heikkoa :ahem:
Mutta jos se ei kelpaa Ferrarille niin hyvä vaan jos lähtee sieltä. Kyllä jokainen työntekijä tarvitsee tukea ja arvostusta ja jos Kimin näytöt ei riitä niin ohhojjaa...
Yhtä juttua en kuitenkaan tajua? Ferrarilla olisi ollut kullanarvoinen tilaisuus istuttaa Alonso Valenciassa Ferrariin jotta olisi saanut enemmän tuntumaa autoon. Jos kerran tällainen sopimus on jo olemassa. Aina se ajankohta siirtyy ja siirtyy. Mikä se nyt on? Sopimus piti julkaista Monzassa, sitten viime maanantaina ja nyt se julkaistaan marraskuussa. Ihan satavarmasti!!!!!
Ja sitten tuodaan tämä ihmemies Alonso talliin jolla on uskomattomat kyvyt rakentaa autosta kuin autosta voittaja-auto - tosin nyt ei tainnut mennä ihan putkeen Renaultilla. Mikähän lie ongelmana? Ja taas skandaali! Järkätty voitto millä näytettiin että mestari osaa kuin osaakin voittaa traktorilla - selvä merkki siitä että on aivan huippuluokan kuljettaja joka täytyy ehdottomasti saada Ferrarille!
Oikeasti voisi olla ihan hauskaa komediaa nähdä kissatappeluita kun ykkösasemasta taistelevat Massa, Alonso ja Schumacher
Kaiken huippu olisi tietty se että Ferrari taistelisi Kimiä vastaan ensi vuonna - Ferrarin maksamalla palkalla
Siinä olisi tarpeeksi komediaa ensi kaudelle :thumbup:
Vai olisiko niin että saavutukset ovat kiistattomat kun katsoo tilastoja, tähän ei todella tarvita mitään tietämystä F1:stä. Normaalilla maalaisjärjellä tiedät myös että tilastojen taakse saattaa kätkeytyä yhtä sun toista ja sitten jos tiedät jotain F1:stä niin tiedät kaiken lisäksi että mitäMeneenpäs tämä nyt schumi-hypetykseksi vaikka miestä Häkän aikana inhosinkin. Hänen saavutuksensa ja taitonsa nyt vaan ovat kuitenkin kiistattomat kaikille ykkösistä mitään ymmärtäville.
Taisi olla Kimi joka tuli ja palautti Ferrarin takaisin mm-kantaan?Kimi tuli katettuun pöytään, suoraan voittaja-autoon.