Kimi Räikkönen - Aikansa paras?

  • Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Total Bummer

Well-known member
Liittynyt
14.3.2008
Viestit
698
Niin massa oli pari kolme kymmenystä hitaampi kuin skumi jokunen vuosi sitten ja veikkaan että kehitystäkin on tapahtunut hieman, joten ei räkä nyt voisikaan kovin paljon nopeampi olla. Sitä voidaan sitten arvuutella maailman tappiin asti, että onko kimi joutunut tekemään kompromisseja auton ajettavuuden suhteen massan takia jne. Ainut selvä asiahan on se, että jokin on muuttunut massan onnettommuden jälkeen.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Sillä välin kun Revolt selaa sanakirjoja...

Kimi ei varmasti harrasta suomen kielialueelle Revoltin esittämää harkittua imagonrakentamista siinä määrin, että joku ulkopuolinen kirjoittelisi Kimin saitille tahallaan kärjistettyä puhekieltä ja jopa kielioppivirheitä. Sitä paitsi tuon arviominen ei liity televisioon vaan tiedottamiseen ja markkinointiin - televisio on siinä yksi väline. Harkittuahan se toki on siinä mielessä, että sen annetaan olla sellaista kun on - mutta en millään usko, että se sellaiseksi keinotekoisesti muokattaisiin.

Sen sijaan Revolt jo paljasti, ettei tiedä asiasta alkuunkaan - saati Kimin markkinointikoneistosta - joka muuten samalla sanoen keskittyy hyvin paljon tuotemarkkinointiin ja tuotekuviin. Varsinainen henkilömarkkinointi on tullut ikään kuin Kimin persoonan kylkiäisenä. Ilman Robertsonien tai Ferrarin pyrkimyksiä - tai pitäisikö sanoa niistä huolimatta.
 
Viimeksi muokattu:

Timmyh

Formuloita vuodesta -98..
Liittynyt
23.2.2009
Viestit
2933
Sijainti
Tampere
Mielenkiintoisia nuo tilastot. Jännä pointti on tuo maaliinpäästyt kilpailut. Itse olen aina noita tilastoja katsoessani ottanut huomioon Kimin ajaneen vuoden ykkösiä enemmän kuin Alonso, mutta maaliinpäästyjä kilpailua katsoessa huomaan että Alonso on nähnyt ruutulipun kolme kertaa enemmän kuin Kimi. Veikkaan että tuo parikymmentä keskeytystä Kimiltä (Alonsoa enemmän) johtuu pitkälti teknisistä ongelmista. Joten lopputuloksena on se että tämän kaksikon tilastot ovat kuin ovatkin melko vertailukelpoisia tuolta kantilta.

(PS. Tiedän toki että Alonsokin on keskeyttänyt teknisiin vikoihin mutta silti veikkaan että omista virheistä johtuneet keskeytykset ovat aika tasoissa, voin toki olla väärässäkin.)

(PS2. Älkää osallistuko tuohon lapselliseen väittelyyn mitä tässä ketjussa on, odotellaan että modet tulevat hoitamaan homman)
 

zenit

Well-known member
Liittynyt
11.6.2008
Viestit
651
Sijainti
Lahti
Mikäs ihme nyt on kun tämä ketju laajenee suorastaan räjähdyksenomaisesti.

Piti vaan se huomio sanoa, että millä ilveellä saadaan Kimille vielä tälle kaudelle paalupaikka, että saa paalukaudet jatkoa? Nyt uhkaa katketa.

Mokasi sen Monacon mokoma!
Abu Dabissa Ferrari höyryillä vikaan aika-ajosessioon,hoituu sekin asia pois päiväjärjestyksestä. :ahem:
En tosin tiedä onko asialla niin merkitystä.
 

Timmyh

Formuloita vuodesta -98..
Liittynyt
23.2.2009
Viestit
2933
Sijainti
Tampere
Abu Dabissa Ferrari höyryillä vikaan aika-ajosessioon,hoituu sekin asia pois päiväjärjestyksestä. :ahem:
En tosin tiedä onko asialla niin merkitystä.
Mun mielestä ei olisi mitään järkeä lähteä hakemaan paalua kisataktiikan kustannuksella sen vuoksi ettei paalukausien jakso katkea. Mitä merkitystä sillä loppupeleissä on jos yhdellä kaudella ei ole saanut paalua. Tuskin se Kimiäkään haittaisi että tuollainen putki katkeaa (ja tarkoitan siis sitä että kyllähän Kimiä harmittaa varmaan jos paalua ei tule mahdollisuuksista huolimatta muttei tuollainen ketjun katkeaminen ajatuksena harmita.)

Mielummin minä näen Kimiltä hyviä kisoja jatkossa kuin jatkuvaa paalun hakemista.
 

zenit

Well-known member
Liittynyt
11.6.2008
Viestit
651
Sijainti
Lahti
Mun mielestä ei olisi mitään järkeä lähteä hakemaan paalua kisataktiikan kustannuksella sen vuoksi ettei paalukausien jakso katkea. Mitä merkitystä sillä loppupeleissä on jos yhdellä kaudella ei ole saanut paalua. Tuskin se Kimiäkään haittaisi että tuollainen putki katkeaa (ja tarkoitan siis sitä että kyllähän Kimiä harmittaa varmaan jos paalua ei tule mahdollisuuksista huolimatta muttei tuollainen ketjun katkeaminen ajatuksena harmita.)

Mielummin minä näen Kimiltä hyviä kisoja jatkossa kuin jatkuvaa paalun hakemista.
Kyllä,sen takia asialla ei olekaan juuri merkitystä.Sitäpaitsi jos Kimi lähtee vähän kärjen takaa,lähdössä voi kuitata useampia kuskeja Belgian tyyliin.
 

Sam

Muumipappa
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
34097
Sijainti
Muumilaakso
Nimenomaan. Kuinka moni teistä vaivautuisi kirjoittamaan jatkuvasti jonnekin omalle kotisivulleen jos olisitte erittäin hyvin tienaava ammattikoulun muistaakseni kesken jättänyt maailmanmestari, eli ei mikään virtuoosi "kynän" kanssa. Aika helposti joku muu ne kirjoittaisi, ehkä joidenkin kommenttien pohjalta.
Noh, joitain kiinnostaa tuoda itseään jatkuvasti esille, oli mammonaa miten paljon tahansa. Jotkut taas ymmärtävät kokonaisuuden ja velvollisuuksien päälle. Myös täysin välinpitämättömiä on - ei pidä yleistää noin.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1022
Sijainti
Helsinki
Noh, joitain kiinnostaa tuoda itseään jatkuvasti esille, oli mammonaa miten paljon tahansa. Jotkut taas ymmärtävät kokonaisuuden ja velvollisuuksien päälle. Myös täysin välinpitämättömiä on - ei pidä yleistää noin.
Totta, mutta nyt puhutaan Kimistä. Ei vaikuta sellaisella tyypiltä.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Nimenomaan. Kuinka moni teistä vaivautuisi kirjoittamaan jatkuvasti jonnekin omalle kotisivulleen jos olisitte erittäin hyvin tienaava ammattikoulun muistaakseni kesken jättänyt maailmanmestari, eli ei mikään virtuoosi "kynän" kanssa. Aika helposti joku muu ne kirjoittaisi, ehkä joidenkin kommenttien pohjalta.

Ei tässä kukaan sanonutkaan Kimin niitä fyysisesti itse kirjoittavansa = puheposti, sanelu, vastaaja jne.. Kyse oli siitä, tekeekö joku niistä tahallaan ns katukieltä, lisää niihin markkinointimielessä kielioppivirheitä ja muokkaa lauseiden rakenteita vääriksi jotta tulisi vaikutelma tuon amispojan itsensä ne kirjoittaneen. Minä väitin, että ei - Kimi sanelee ne itse. Ja kömpelöhkö katukieli on ok - he tuumaavat. Siis ne muutama, jotka ko koneistossa suomea taitavat. Varsinainen fyysinen kirjoittaja voi olla vaikka Kimin isä - kuka tietää. Samalla, stilisoinnin puuttuessa vältytään niiden vaikutuksilta sisältöön ja niiden hyväksyttämiseltä.
 
Viimeksi muokattu:

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Uskokaa vain. Tiedottajat ja juristit valvoo, mitä kuskien suusta kirjoitetaan tulleen. Siihen hommaan ei mitään amiskavereita lasketa. Sen sijaan, jos kuski itse vastaa sanoistaan, se käy = kirjoittaa itse. Itse kirjoittamiseksi toki lasketaa tapa jolla kuski sen käytännössä hoitaa, kuten sanelu tai oikoluenta. Mutta, että joku tietoisest muokkaisi kieliasua luodakseen tuotteitusta Kimistä, vaatisi jo tosi paljon merkkejä kaulukseen, jotta se onnistuisi. Tämä ei siis ole kannanotto yksittäiseen rakkaus - sanaan.
 
Viimeksi muokattu:

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1022
Sijainti
Helsinki
Ei tässä kukaan sanonutkaan Kimin niitä fyysisesti itse kirjoittavansa = puheposti, sanelu, vastaaja jne.. Kyse oli siitä, tekeekö joku niistä tahallaan ns katukieltä, lisää niihin markkinointimielessä kielioppivirheitä ja muokkaa lauseiden rakenteita vääriksi jotta tulisi vaikutelma tuon amispojan itsensä ne kirjoittaneen. Minä väitin, että ei - Kimi sanelee ne itse. Ja kömpelöhkö katukieli on ok - he tuumaavat. Siis ne muutama, jotka ko koneistossa suomea taitavat. Varsinainen fyysinen kirjoittaja voi olla vaikka Kimin isä - kuka tietää. Samalla, stilisoinnin puuttuessa vältytään niiden vaikutuksilta sisältöön ja niiden hyväksyttämiseltä.
Kokemuksen perusteella kun suomalaisen miehen suuhun laitetaan tollaisessa yhteydessä sana "rakkaus" on usein kyseessä anglismi. No mene ja tiedä.
 

Nicole

Well-known member
Liittynyt
15.6.2008
Viestit
744
Nyt kyllä Mikael laitot aika lahjakkaasti sanoja suuhuni kun tuossa aiemmin kuvailit "minun versioni" asiasta. En ole tuollaista koskaan väittänyt. Se, mitä minä väitän on, että nuo Kimin nettisivujen tekstit sun muut "mä rakastan teitä kaikkia ihan oikeesti"-lausunnot on kirjoittanut alusta loppuun joku muu kuin Kimi. En ymmärrä, miten päädyit laatimaan "minun versiokseni" jonkun käsittämättömän kuvion, jossa tekstiä käännetään ja väännetään kielestä ja tyylistä toiseen. Nuo suomenkieliset tekstit vääntää aika suurella todennäköisyydellä joku assistentti (esim. Kuvaja) Kimin isolle medialle antamia lausuntoja löyhästi myötäillen ja Kimin rentoa tyyliä mukaillen. Siinä ei Ferrarin mediaväellä ole osaa eikä arpaa. Toki Kuvaja ne varmasti Kimille saattaa vilauttaa mutta Kimi tuskin tuollaisia jaksaa tarkistella vaan luottaa Kuvajan ammattitaitoon ja näkemykseen.

Ja huomaa Mikael (miksei muutkin): minä en sano, että asia varmasti on näin, vaan epäilen sen omaan kokemuuspohjaani perustuen olevan suurella todennäköisyydellä mainitsemallani tavalla. Sinä sen sijaan julistit juuri olevasi varmasti tässä asiassa oikeassa. Siinä on aika iso ero kun kuitenkaan kummallakaan meistä ei ole varmaa tietoa. Ja kyllä, myönnän, että saatoin keskustelun aiemmassa vaiheessa puhua liian ehdottomasti mutta tässä on nyt harkitusti ilmaistuna näkemykseni asiasta. Kiitos ja anteeksi.
Tuon perusteella täytyy olla joku joka on todella perillä Kimin asioista...

Japanin kolumni:
'Jo mikroissa kakarana opeteltiin jarrupaikat. Luulisi, että tällä tasolla ne ainakin muistaa. En tiedä mihin Hamiltonin faija on tehnyt sen kanssa mutta ainaskin Masa laittoi meille Bembölessä tikut siihen paikkaan missä piti jarruttaa. Sillai ne jarrutuskohdat oppi sitten hakee joka paikkaan.'

Hyvin on uponnut Revoltiin mediasta välitetty kuva Kimi Räikkösestä.

Kandee muistaa että kaikkiin se ei uppoa.

On se nyt ihme jos alkaa itku jostakin rakkaus-sanasta???

Maailmanmestaruus Ferrarilla - ei tunteita, Jäämies on Jäämies ja niinkuin Heikki Kulta sanoi, se on pelkkä rooli.

Itse olen täysi bimbo kun puhun ihmisten kanssa mutta saan jostakin syystä ajatukset laitettua paperille ja siksi tiedän että ihmisillä on eri tapoja ilmaista itseään enkä yhtään epäile etteikö Kimi olisi itse joko sanellut tai kirjoittanut jutut.

Miehessä on sentään vähän enemmän kuin mediassa välitetty kuva yrittää myydä eikä se ole aina edes totuudenmukainen ;)
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Mun mielestä nuo kimin kolumnit on aika samanlaisia kuin esimerkiksi nuo Heikki Kullan pitkät haastattelut Kimin kanssa, aika samanlaista kieltä niissä käytetään ja samanlaisia ajatuksia.
 

Nicole

Well-known member
Liittynyt
15.6.2008
Viestit
744
Mun mielestä nuo kimin kolumnit on aika samanlaisia kuin esimerkiksi nuo Heikki Kullan pitkät haastattelut Kimin kanssa, aika samanlaista kieltä niissä käytetään ja samanlaisia ajatuksia.
Hmmm... ehkä nekin haastattelut on tekaistuja ;)
 

Juzb€

Well-known member
Liittynyt
18.10.2008
Viestit
112
Hmmm... ehkä nekin haastattelut on tekaistuja ;)
Niinpä, Heikki Kulta puhuu itsekseen ja kirjottaa kaiken ylös.:D

Eiköhän olis ihan hyvä aika lopettaa tää pään aukominen mikaelin ja Revoltin välillä. Kummiltakin ihan turhaa provoa. Ehkä Kimi kirjottaa bloginsa tai sitten ei, mitä v***un väliä. Kimi on kanssa pirun kova kuski, jonka kaikki varmaan myöntää, toki joidenkin mielestä on parempiakin ja se on ihan ok. Sori tällanen wnb-modeilu, muta rupee ärsyttämään kun tänne tulee joku 3 sivua paskaa päivässä.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8256
Sijainti
Helsinki
Täytyy kyllä sen verran kompata Revoltia, että aika harvoin nämä isommat starpat kirjoittelee faneilleen tai omille sivuilleen tai mihinkään blogeihin varsinaisesti itse.

Se mitä niihin kirjoitetaan on erikseen sovittuja juttuja, samoin kuin ulkoasu ja tyyli noin muutenkin. Luultavasti Kimi kertoo pari ns. avain sanaa, joista tarinat väännetään jonkun muun toimesta sen näköiseksi ja kuuloiseksi mitä on sovittu. Eli Kimin näköiseksi.

Se on vaan ärsyttävää, että tuo teksti ei varsinaisesti kuulostaa yhtään Kimiltä mitä esim. Kimin sivuilla on. Ei Kimi puhu tuollasella "jätkä" tyylillä. Ennemminkin sellaisella ujon pojan rauhallisen asiallisella tyylillä. Vastaukset voivat olla(ja aika usein ovat) töksähteleviä ja lyhyitä. Se on oletettavasti aikalailla samanlaista myös kirjoitettuna. Ei se ajatuksenvirta muutu jotenkin täysin erilaiseksi kirjoitettaessa, ellei ole "kirjailija" luonneta mukana. Ja se paistaisi kyllä jollain tavalla Kimistä ulos tai olisi ainakin tullut jossain vaiheessa esille jos Kimi olisi kirjailija tyyppiä.

Perustan tuon lähinnä siihen minkälainen itse ole. Olen tietyllä tapaa ujo, vaikkakin työssäni esimiesasemassa ja lisäksi vielä harrastuksen kautta pakosti joudun esiintymään. Olisin kuitenkin taatusti latinoiden mielestä "sulkeutunut" mutta ehkä osaisin kuitenkin, jopa heidän mielestä, hommani. En ole kirjailija tyyppiä, vaikka haluaisin(ihailen sellaisia jotka osaavat kirjoittaa asiallisesti ja viihdyttävästi(tietty tähän vaaditaan myös tietynlaista päätä, mikä minulta selkeästi uupuu mutta tiedostan puutokseni, enkä anna sen pilata elämääni)). Ainut millä tavalla "avaudun" tai kirjoittelen enemmän kuin normaalisti on pikku känni(tai iso(sillon tulee enemmän typoja)). Väitän ettei kirjoitukseni kuitenkaan muutu edes silloin juurikaan siitä mitä se normaalisti on tai mitä se on kun juttelen muuten vaan tuntemattomien tai tuntemieni ihmisten seurassa.

Noh, tämän perusteella sit voi varmaan monet päätellä minkälainen väitän omien puheideni mukaan olevani myös livenä :D

Lisätään nyt vielä se, että voin todellakin olla väärässä ja voi hyvinkin olla, että Kimi kirjoittaa täysin eri tavalla tarinoita omille sivuilleen menneestä kisasta mitä hän antaa itsestään ulos noin muuten.

Sellanen pitää vielä todeta, että kielillä höpöttäessä jopa ujolle äijälle rakkaudentunnustus kuulostaa ihan normaalille verrattuna tähän suomi tönkkökieleen. Ajatelkaa nyt sanojen rakkaus ja love eroa.

ps. Saatto mennä ihan vähä off topiciks :D Kaikki formulastarat on parsoja(samoin irwin) :thumbup:
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24275
Sijainti
lappeen Ranta
Jos ne syyt, miksi Räkä hävisi Massalle viime kaudella ovat selvät, niin mitkä ovat ne syyt, miksi Massa hävisi Räkälle toissakaudella? Ovatko ne kenties samat syyt?
Ihan samat syyt juu! :ahem: Katsoivat Ferrarilla, että kun Kimi voittaa maailmanmestaruuden autolla, joka ei hänelle ihan täysin sovi niin jospa se tekis saman tempun vielä hiukan huonommin sopivalla autolla (mistä siis huonompi menestys Massaan verrattuna). Ja olis ehkä tehnytkin, mutku ei oikein pakoputket pysyneet kiinni ja muutakin pikku kränää taisi auton kestävyyden kanssa olla.

Tällä kaudella sitten ajattelivat kokeilla miten kuskit pärjää täysin onnettoman ritsan kanssa ja toistaiseksi Kimi on vetänyt kivan podium-putken mikä ei lupaa kovin hyvää ensi vuodeksi. Mitä lie keksivät makaroonit tulevalla kaudella kokeilla.

Tää viesti ei ole ihan täysin tosissaan kirjoitettu eli älkää suotta objektiiviset F1-fanit joka pilkun paikkaan tarttuko, että "Ähäkutti!"
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1022
Sijainti
Helsinki
Mitä lie keksivät makaroonit tulevalla kaudella kokeilla.

Tää viesti ei ole ihan täysin tosissaan kirjoitettu eli älkää suotta objektiiviset F1-fanit joka pilkun paikkaan tarttuko, että "Ähäkutti!"
Niin ensi vuonna voi Ferrari olla ihan mitä vaan koska uusi auto perustuu "uuteen konseptiin". Aina ne uudet konseptit ei oikein onnistu (muistellaanpa Ferrarin tuplapohjaa 92).
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Niin ensi vuonna voi Ferrari olla ihan mitä vaan koska uusi auto perustuu "uuteen konseptiin". Aina ne uudet konseptit ei oikein onnistu (muistellaanpa Ferrarin tuplapohjaa 92).
Toisaalta isot tallit yleensä sukeltavat joko suurten sääntömuutosten (2009) jälkeen, tai sitten käydään tosi syvällä, kun yritetään oikaista notkahdusta tekemällä jotain todella radikaalia. 1992 auton tuplapohja on esimerkki juuri tuosta jälkimmäisestä. Nyt tuskin turvaudutaan mihinkään noin radikaaliin, koska Ferrarin laskusuhdanne on saatu jo taittumaan.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1022
Sijainti
Helsinki
Toisaalta isot tallit yleensä sukeltavat joko suurten sääntömuutosten (2009) jälkeen, tai sitten käydään tosi syvällä, kun yritetään oikaista notkahdusta tekemällä jotain todella radikaalia. 1992 auton tuplapohja on esimerkki juuri tuosta jälkimmäisestä. Nyt tuskin turvaudutaan mihinkään noin radikaaliin, koska Ferrarin laskusuhdanne on saatu jo taittumaan.
Totta, on kuitenkin mielenkiintoista miten eri tavalla Mclaren ja Ferrari autonkehitykseen suhtautuvat, aerodynamiikan säännöthän pysyvät ennallaan. Ferrarilla ollaan lopetettu kehitys ja panostetaan uuteen autoon, Mäkki taas näkee että nykyisen auton kehittäminen hyödyttää myös ensi vuoden autoa joka ei varmasti ole tyystin erilainen. Mäkiltähän tulee vielä tässä vaiheessa kautta kehitysversio, mikä on ehkä hieman yllättävää.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös