Kimi Räikkönen - Aikansa paras?

• Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

WebSlave

Trackman
Luku-/kirjoitustaidottomuuteen se kuuluu - vielä kun sen tahattomasti tuottaa.
:eek:

Käyttäjät määrittelevät kielen. Jos sanaa käytetään (ja Googlella voi todeta, että käytetään), niin se kuuluu suomen kieleen, vaikkei Nykysuomen sanakirjaan olisikaan (vielä) tietään löytänyt. Jos sana yleistyy, se epäilemättä sinne päätyy.

Joppe_001

Well-known member
Sijainti
Tois pual jokkee
:eek:

Käyttäjät määrittelevät kielen. Jos sanaa käytetään (ja Googlella voi todeta, että käytetään), niin se kuuluu suomen kieleen, vaikkei Nykysuomen sanakirjaan olisikaan (vielä) tietään löytänyt. Jos sana yleistyy, se epäilemättä sinne päätyy.
Elä ny selitä siellä kun kielipoliisit on asialla. :p

Misa1

Flying finns
Sijainti
Helsinki
Niinno, muistakaa te Kimi-fanitkin, että Massan paremmuutta Kimiä kohtaan on turha jossitella. Tai sitä turha jossitella, että suosittiinko jotain. :thumbup:

Mielestäni Massa kumminkin vei 2 ja ½ kaudesta 1 ja ½ kautta nimiinsä. Tämän takia en oikein usko Kimin parhauteen, vaikka hyvä kuski hyvänä päivänä olikin (ehkä olisi vieläkin).
Erinäisistä syistä tilanteet meni miten meni, niin Schumilla, Häkällä, Kimillä, Massalla ja asioista voi kovasti halutessaan jossitella. Kimi on kuitenkin mestari ja tehnyt jotain mitä edes Schumi ei kyennyt tekemään, vieläpä kärryllä joka ei ollut hänelle sopiva :eek:

Jos taustat on tiedossa, niin jossitteluilla on jotain pohjaa joissakin tapauksissa. Mut turhaapa se sinänsä on ja siksi en tarttuisi ihan täysin tähän "parhaus" juttuun.

Mun mielestä topicin nimi esittää kysymyksen ja minun vastaus on siihen yksiselitteinen johon kenelläkään ei löydy mitään argumenttiä millä kumota tätä faktaa: Kimi Matias Räikkönen on yksi aikansa parhaista F1-kuljettajista.

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Sijainti
Helsinki
Erinäisistä syistä tilanteet meni miten meni, niin Schumilla, Häkällä, Kimillä, Massalla ja asioista voi kovasti halutessaan jossitella. Kimi on kuitenkin mestari ja tehnyt jotain mitä edes Schumi ei kyennyt tekemään, vieläpä kärryllä joka ei ollut hänelle sopiva :eek:

Jos taustat on tiedossa, niin jossitteluilla on jotain pohjaa joissakin tapauksissa. Mut turhaapa se sinänsä on ja siksi en tarttuisi ihan täysin tähän "parhaus" juttuun.

Mun mielestä topicin nimi esittää kysymyksen ja minun vastaus on siihen yksiselitteinen johon kenelläkään ei löydy mitään argumenttiä millä kumota tätä faktaa: Kimi Matias Räikkönen on yksi aikansa parhaista F1-kuljettajista.
Olen samaa mieltä, mutta missään nimessä ei aikansa paras. Kimi oli täysin oman tiensä kulkija joka vähät välitti muista ja se todennäköisesti vei häneltä mahdollisuudet vielä parempaan menestykseen, ainakin Ferrarilla. Nythän Alonso vetää vaikka kakkoskuskin kylkeen varmistaakseen että se on hän joka siellä määrää...Kimiä ei Massan touhut ja tallipäällikön kanssa veljeilyt kiinnostaneet ja hän jäikin sitten sivuraiteille...

mikæl

Well-known member
Sijainti
Tampere
Olen samaa mieltä, mutta missään nimessä ei aikansa paras. Kimi oli täysin oman tiensä kulkija joka vähät välitti muista ja se todennäköisesti vei häneltä mahdollisuudet vielä parempaan menestykseen, ainakin Ferrarilla. Nythän Alonso vetää vaikka kakkoskuskin kylkeen varmistaakseen että se on hän joka siellä määrää...Kimiä ei Massan touhut ja tallipäällikön kanssa veljeilyt kiinnostaneet ja hän jäikin sitten sivuraiteille...
No enpä tiedä jäikö Kimi sivuraiteelle. Arvot ja mentaali vain ovat toiset ja Kimi valitsi tämän toisen raiteen. Silläkin uhalla että määränpää on toinen - mutta matkustaminen kuitenkin mukavampaa. Kyllä hän varmasti vaihteiden paikat tunnisti, mutta valitsi itse tiensä.

Viimeksi muokattu:

Irwin

Well-known member
Jos viittat Kimin mestaruuteen 2007, niin voisitko kertoa jotain faktoja väittämäsi pohjalle.

Täytyy kumminkin muistaa että kun Kimiä verrataan Schumiin, niin Kimi jää lähes kaikissa saavutuksissa kauaksi Schumista. Syitä on turha jossitella, mutta seitsemän mestaruutta on eria asia kuin yksi mestaruus.

Kyllä varmasti on yksi aikansa parhaista, itse en ainakaan ole muuta väittänyt. Kimin aikaisista kuskeista kumminkin nostaisin hänen ylitseen Schumin, Alonson ja Hamiltonin. Kaikki ovat tehneet jotain mihin Kimi ei ole kyennyt.

Niin ja sanaan "parhauteen", jos joku äidinkielen opettaja täällä saa ko. sanomisesta noin paljon itselleen päänvaivaa, niin sanahan melkein forumin sanakirjaan pitäisi lisätä. :D

Joni

Well-known member
Kyllä varmasti on yksi aikansa parhaista, itse en ainakaan ole muuta väittänyt. Kimin aikaisista kuskeista kumminkin nostaisin hänen ylitseen Schumin, Alonson ja Hamiltonin. Kaikki ovat tehneet jotain mihin Kimi ei ole kyennyt.
Esim mitä? :doubtful:

Misa1

Flying finns
Sijainti
Helsinki
Jos viittat Kimin mestaruuteen 2007, niin voisitko kertoa jotain faktoja väittämäsi pohjalle.

Täytyy kumminkin muistaa että kun Kimiä verrataan Schumiin, niin Kimi jää lähes kaikissa saavutuksissa kauaksi Schumista. Syitä on turha jossitella, mutta seitsemän mestaruutta on eria asia kuin yksi mestaruus.

Kimi voitti heti ensimmäisen Ferrari kisansa sekä heti ensimmäisellä kaudella mestaruuden.

Mitä tulee noihin edelle nostamiisi kuljettajiin, niin enpä nostaisi ketään heistä sen enempää Kimin edelle. Tilastoja tuijottamalla voit toki näin tehdä mutta minun mielestä, kuten varmasti usean muunkin, jopa alan asiantuntijan mielestä nämä mainitsemasi kuljettajat sekä Kimi ovat aikalailla samalla viivalla mitä tulee itse ajamiseen. Toki Kimillä puuttensa on, kuten muillakin. Ehkä siksi Kimiä ei täysin voi kiistatta sanoa aikansa parhaaksi mutta todellakin yhdeksi heistä, nostamatta ketään sen kummemmin toisen edelle. Ja turha oikeastaan vetää Schumin tilastoja tähän, ku kaikki tietää miten niistä suuri osa on hankittu. Eikä siitä sen enempää, sekin on eräänlainen vahvuus.

Tarkennatko hieman mitä nämä herrat ovat sellaista tehneet mihin Kimi ei ole kyennyt?

Pecca

Well-known member
Sijainti
Suomi
No enpä tiedä jäikö Kimi sivuraiteelle. Arvot ja mentaali vain ovat toiset ja Kimi valitsi tämän toisen raiteen. Silläkin uhalla että määränpää on toinen - mutta matkustaminen kuitenkin mukavampaa. Kyllä hän varmasti vaihteiden paikat tunnisti, mutta valitsi itse tiensä.
Kimistä on hyvää matkaa tulossa legendaarisen F1-kuljettaja ikinä. Katselin tuossa yhtä ulkolaista streamia harjoituksista, ja melkein koko ajan oli näkyvissä jotain heittelyä Kimin suuntaan, eikä suinkaan negatiivista. (Ehkä sen takia, että joukossa ei tainnut juuri suomalaisia olla.) Alonsoakaan ei moni tuntunut ylistävän vaikka ykkösenä listalla keikkuikin.

Luulen, että Kimillä on itsensä suhteen pullat tosi hyvin uunissa, kuten noista mainoksistakin voi päätellä. Ei sellaisia tekisi noin vapautuneen näköisesti jos vain ahistus olisi päällä. Saa nähdä mitä iloa Kimi vielä extreme-urheilun ystäville tuottaakaan.:ahem:

Sen verran pitää vielä tuohon parhauteen ottaa kantaa, että sehän on ns. teinikieltä käsittääkseni, joka on varsin yleinen sanamuoto siinä joukossa.

Irwin

Well-known member
Tarkennatko hieman mitä nämä herrat ovat sellaista tehneet mihin Kimi ei ole kyennyt?
Schumi: 6 mestaruutta enemmän

Alonso: 1 mestaruus enemmän

Hamilton: mestaruustaistossa heti rookie-kaudellaan, ja mestaruus toisella kaudella

Niin ja tuo teidän hehkuttama fraasi "Kimi voitti heti Ferrarilla"; niin vastataan siihen että niin voitti Alonsokin, ja voi ihan hyvin voittaa vielä mestaruudenkin.

Niin, ja ´96 Ferrari oli oikeasti paljon huonompi kuin ´07 Ferrari. Siitä ei pääse yli eikä ympäri.

Joni

Well-known member
Hamilton: mestaruustaistossa heti rookie-kaudellaan, ja mestaruus toisella kaudella
Ja tottakai muistetaan että Hämiksellä oli huippuauto(ja luotettava) heti käytössä verrattuna Kimiin. Ei verrannollinen kuskien paremmuudesta puhuessa. :alppu:

Irwin

Well-known member
Ja tottakai muistetaan että Kimillä oli huippuauto(ja luotettava) heti käytössä verrattuna Schumiin, kun puhutaan Ferrarille siirtymisestä. Ei verrannollinen kuskien paremmuudesta puhuessa. :alppu::alppu:

mikæl

Well-known member
Sijainti
Tampere
Sitäpaitsi Kimillä on pitempi tukka ja enemmän tatskoja kuin yhdelläkään noista mainituista. Ja kuppiakin Kimi ottaa. Ja syö jäätelöä. Eikä ole puusilmä vaikka valitsisi juhla-asukseen gorillapuvun.

Joda^

Well-known member
Hamilton: mestaruustaistossa heti rookie-kaudellaan
Kun vertailu käy Kimiin, ja perustelet Hamiltonin paremmuutta tuolla tavalla, niin sinun mielestä Kimin olisi Sauberilla pitänyt olla mestaruustaistossa rookie-kaudellaan? :D

Misa1

Flying finns
Sijainti
Helsinki
Schumi: 6 mestaruutta enemmän

Alonso: 1 mestaruus enemmän

Niin ja tuo teidän hehkuttama fraasi "Kimi voitti heti Ferrarilla"; niin vastataan siihen että niin voitti Alonsokin, ja voi ihan hyvin voittaa vielä mestaruudenkin.

Niin, ja ´96 Ferrari oli oikeasti paljon huonompi kuin ´07 Ferrari. Siitä ei pääse yli eikä ympäri.
Yli puolet tullu Schumin mestaruuksista vilunkipelillä, samoin Alonson. Tietäähän sen kuka molempien herrojen takana hääri, nyttemmin kenkää saanut herra :rolleyes: Lisäksi rookien suorituksia ei voi alkuunkaan verrata. Hieman eri asia päästä suoraan sarjan parhaaseen autoon ja yhden sarjan parhaista kuljettajista oppiin ku keskikastin takana olevaan talliin :rolleyes:

Kuka on väittänyt, että -07 auto olisi samalla tasolla -96 auton kanssa? Tosin toiseksi molemmat sarjassa pisteiden valossa tulivat. Lisäksi -96 auto oli rakennettu täysin Schumille. Päinvastoin kuin Kimin aikana koskaan.

Huvittava tässä on, että lähes jokaisella on jotain millä kumota toisen argumentti. Turhanpäiväistä vääntämistä, joten lopetanpa tähän. Kimi, yksi aikansa parhaista ja selkeästi nopeimmista sekä monipuolisimmista kuljettajista kautta aikojen :thumbup: Vääräuskoiset pysykää harhojenne tiellä :D:tongue:

Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.