Hookah
Elämäntapaintiaani
- Liittynyt
- 24.6.2008
- Viestit
- 4447
Entä jos Siwa myy pilaantunutta lihaa ja haluat heiltä korvauksia?Jos Siwa myy sulle makkaraa halvemmalla ku Sale niin 'maksaako' Siwa sillon sulle makkaran ostamisesta?
tongue
Entä jos Siwa myy pilaantunutta lihaa ja haluat heiltä korvauksia?Jos Siwa myy sulle makkaraa halvemmalla ku Sale niin 'maksaako' Siwa sillon sulle makkaran ostamisesta?
tongue
Jos sä saat työttömyyskorvausta X€ kuussa, houkuttelisikö työ mistä maksetaan 0.7X€ jos se merkitsee tuen menettämistä? Vai pitäisitkö tuen ja menisit mielenkiintoiseen työharjoitteluun?
Ferrari katkaisi Kimin sopimuksen ja siksi Kimi oli vahvoilla neuvotteluissa. Kimi sai x -summan korvaukseksi vuoden jäljelläolevasta kaudesta ja vielä x -summan päälle jos ei aja missään F1-tallissa tuona sopimusaikana. Ts Kimillä on sopimus Ferrarin kanssa edelleen, mutta saa korvausta siitä kun Ferrari rikkoo alkuperäistä sopimusta eikä tarjoa hänelle kilpailuja ja autoa. Ja lähteitähän tälle on lähinnä Kimin puheet ( toimittajien haastattelut siis ) ja toimittajien planttujen artikkelit. Eikä niitä kummempia lähteitä ole kenelläkään - paitsi asianomaisilla.Olisiko jotain linkkiä tähän kun faktana julistat? Tietääkseni tarkkoja sopimusehtoja ei hirveästi ole paljasteltu. Ainakin James Allen kirjoittaa aivan eri tavalla Räikkösen palkasta: http://www.jamesallenonf1.com/2010/08/how-much-does-an-f1-driver-earn/
Eiköhän Kimillä ole sen verran jo omaisuutta, että yhden vuoden olisi voinut ajaa vaikka ilmaiseksi, jotta olisi saanut tilaisuuden näyttää entiselle tallilleen. Mutta tarjottiinko edes tällaista diiliä, sitä ei voi tietää.Ei löytynyt sellaista tallia, joka olisi maksanut Kimille enemmän kuin Ferrari maksaa siitä, ettei aja. Kimi ei ruvennut tuossa tilanteessa 'maksamaan' ajamisesta.
Eiköhän Kimillä ole sen verran jo omaisuutta, että yhden vuoden olisi voinut ajaa vaikka ilmaiseksi, jotta olisi saanut tilaisuuden näyttää entiselle tallilleen. Mutta tarjottiinko edes tällaista diiliä, sitä ei voi tietää.
Se on niin suomijunttia.
Sä et kykene uskomaan edes Kimin sanaan asiasta?
Kimivihaaja hautaan saakka-asenne kuvottaa
Heikkivihaaja hautaan saakka -asenteellisen kaverin kirjoittamana tuo sai kyllä aikaa hörönaurun.Kimivihaaja hautaan saakka-asenne kuvottaa
Minä en ole Kimivihaaja, yleensä ottaen en vihaa ketään kuskia kuten eräät täällä. Mutta eihän Kimi edes ole kertonut mitään konkreettista mahdollisuuksistaaan jatkaa F1:ssä
Sä et kykene uskomaan edes Kimin sanaan asiasta?
Kimivihaaja hautaan saakka-asenne kuvottaa
Miksi ihmeessä Kimi olisi ilmaiseksi ajanut? Hänellä on ihan sama tilanne kuin muillakin työntekijöillä, joku tienaa hänen työstään varmasti, joten on parempi silloin ottaa omansa välistä. Kavereita ja sukulaisia voi auttaa ilmaiseksikin, mutta yrityksiltä työnantajina useimmat haluavat saada omasta panoksestaan korvauksen, oli sitä rahaa tilillä kymppi tai sata miljoonaa.Eiköhän Kimillä ole sen verran jo omaisuutta, että yhden vuoden olisi voinut ajaa vaikka ilmaiseksi, jotta olisi saanut tilaisuuden näyttää entiselle tallilleen. Mutta tarjottiinko edes tällaista diiliä, sitä ei voi tietää.
Kimi on sanonut, että olisi voinut jatkaa ja tarjouksia oli useammassakin tallissa. Samoin rallissa ollessaan on antanut ymmärtää ykkösistä tulleen tarjouksia. Sanoi aikanaan, että olisi voinut jatkaa Ferrarillakin sopimuksen loppuun mikä tietenkin käytännössä ei ollut järkevää jos talli haluaa toisin. Mutta kait sää tiedät paremmin - mitäpä Kimi asioistaan ymmärtää.Minä en ole Kimivihaaja, yleensä ottaen en vihaa ketään kuskia kuten eräät täällä. Mutta eihän Kimi edes ole kertonut mitään konkreettista mahdollisuuksistaaan jatkaa F1:ssä
Raha määrittelee myös kuskin statusta tallissa. Pienistä eroista ei ole väliä, mutta kyllä talli tiedostaa kallispalkkaisen kuskinsa ja investoinnista pidetään huolta. Etenkin, kun Kimi olisi asettunut vain kovaan seuraan ilman mitään ykköskuskivaatimuksia. Kimi on myös jo formulahuipulla ollut - ei silloin hirveästi kiinnosta käydä tikapuita uudelleen kiipeämään - varsinkin kun ykkösten julkisuus on mitä on eikä tulokset ole aina miehestä kiinni. Siinä rinnalla wrc -gran turismo -vuosi on varmasti tuntunut rentouttavalta vaihtoehdolta kun rahapuolikin on siten hyvällä mallilla. Saahan Kimi nyt palkan niin Ferrarilta, Red Bullilta ja jotain pientä vielä Citikalta ja sponsseilta.Eiköhän Kimillä ole sen verran jo omaisuutta, että yhden vuoden olisi voinut ajaa vaikka ilmaiseksi, jotta olisi saanut tilaisuuden näyttää entiselle tallilleen. Mutta tarjottiinko edes tällaista diiliä, sitä ei voi tietää.
Edelleenkin meillä on vain lähteenä vain Kimin puheet. Ihan varmaan monikin talli hänet haluaisi, mutta onko joukossa yhtään huipputallia?Kimi on sanonut, että olisi voinut jatkaa ja tarjouksia oli useammassakin tallissa. Samoin rallissa ollessaan on antanut ymmärtää ykkösistä tulleen tarjouksia. Sanoi aikanaan, että olisi voinut jatkaa Ferrarillakin sopimuksen loppuun mikä tietenkin käytännössä ei ollut järkevää jos talli haluaa toisin. Mutta kait sää tiedät paremmin - mitäpä Kimi asioistaan ymmärtää.
Tämä onkin juuri tosi ammattilaisen kommentti Puolet tarinasta on faktoiltaan täysin hukassa ja toinen puoli niin selkeää omaa mielipidettä kyseisestä henkilöstä.Mielenkiintoista on myös nähdä kuinka kauan Citroen Kimiä ajattaa. Veikkaisin, että ensi kaudelle vielä ainakin paikka tallista löytyy, mutta sen jälkeen jatko edellyttää jo sitä, että kunnollisia tuloksia alkaa syntymään. Eihän Kimi Citroenilla suinkaan ajotaitojensa takia tällä hetkellä aja, vaan lähinnä korkean markkina-arvonsa ansiosta ja tuo markkina-arvo tulee koko ajan hiipumaan ellei Kimi ala esittää jonkinlaisia ihmetekoja ralliauton ratissa. Toinen keino on tietenkin ajaa näyttäviä kolareita, joilla aina saadaan median huomio vangittua.
Toinen "ammattilaiskommentti", ei helvetti mitä juttuja :jaska:Onks ralli joku kuninkuusluokka?
Muutenkin toi ajattelutapa on niin suomijunttia kun vaan voi olla. WRC-rallia kun ei pahemmin nykyään seurata muualla kuin Suomessa niin vähän paha sanoa lajia kuninkuusluokaksi tai mestaruutta kovaksi suoritukseksi.
Yeah, maailmanluokan laji :thumbup:Tuosta Webslaven kommentista tuli mieleen yksi toinenkin kuninkuusluokka. Laji on meidän itse keksimä sukkapallo - jossa pyritään heittämään tennissukista kyhätty pallo urheilukentän tietyltä radalta korkeushyppytelineiden väliin ja jota maalivahti patjalla yrittää torjua - niin koska tälle lajille ei tietääkseni ole alaluokkia olemassa, lienee kyseessä lajin kuninkuusluokka.
McLaren halusi kovasti - muistelepa Whitmarsin lausunnot. Mersu myöhästyi vaikka sheikit olivat jo keränneet tarvittavat rahat - Kimi oli jo rallineuvotteluissa loppusuoralla. Nyt tulevasta kaudesta ei osaa sanoa mitään - meistä kukaan. Schumista ei tiedä - jolloin Mersulla varmasti 1. vaihtoehto on Kimi. Red Bullilla Webber jatkaa - jolloin paikkaa ei 2011 ole. Jos jatkaa ( nykyinen kurssi on hieman törmäilyherkkä ). Macillä kaikki hyvin näin? Ferrarilla johto vaihtuu. Renault panostaa lisää. Toisin sanoen yhtä yllättäviä voi tapahtua kuin tähänkin asti on tapahtunut. Kimi on ( tai siihen asti kun on markkinoilla ) kuitenkin ihan ykkösnimiä pörssissä edelleen. Vielä ainakin vuoteen 2012 alkuun asti.Edelleenkin meillä on vain lähteenä vain Kimin puheet. Ihan varmaan monikin talli hänet haluaisi, mutta onko joukossa yhtään huipputallia?
Meillä on sentään aika hyvä ja rehellinen lähde näin ollen. Vrt vaikka Alonson tai Massan puheet.Edelleenkin meillä on vain lähteenä vain Kimin puheet.
Martin Witmarsh on sanonut ja pahoitellut sitä, että silloin kun Kimille tarjottiin sopimusta McLarenilla hänen kiinnostuksensa oli jo jossain muualla eli rallissa. Red Bull ja Citikka olivat jo tarjouksensa tehneet. Sen julkisen höykytyksen ja Ferrarin todella törkeän jopa kaikkien EU:n eläinsuojeludirektiivien vastaisen kohtelun jälkeen ei liene ihme ettei F1 ollut Kimillä päällimmäisenä mielessä. Viime kädessä tästä oli kyse. Toki rahalla on varmasti myös merkitystä. Witmarsh olisi halunnut Kimin (nyt en jaksa penkoa arkistoista tähän faktaa mutta sitä kyllä löytyy).Palkan pienentäminen ei todellakaan tarkoita samaa kuin maksumieheksi joutuminen. Buttonin palkaksi on arvioitu noin $8 miljoonaa McLarenilla, Räikköselle oletettavasti olisi maksettu ainakin saman verran. 8 miljoonaa huipputallin paikasta jolla olisi taisteltu maailmanmestaruudesta ei kuulosta kovin pahalta, mutta sopimus jäi allekirjoittamatta. Oliko Räikkösen McLaren-pesti siis kiinni vain rahasta? Ross Brawn ainakin kuittaili kovasti palkkavaatimuksista. Jos ainoa motivaattori Formuloissa pysymiseen, jopa huipputallissa, oli järjetön palkkapussi, ei Kimi sinne todellakaan edes kuulu.
Muistelen että Ayrton Senna - aikansa paras - tarjoutui ajamaan Williamsilla vaikka ilmaiseksi...
Eli kaiken kaikkiaan nopeutta on mutta kokemusta ei. Jonka jokainen vähänkään autourheilusta tietävä voi toki päätellä itsekkin.– Ainoa vertailukohta on siinä, ettei Sebastien ollut ensimmäisellä WRC-kaudellaan yhtä kaukana kärjestä kuin Kimi. Hän oli viime kauden alussa kilometrivauhdissa keskimäärin 1,2-1,3 sekuntia kärjestä, kun Kimi on kaiken mennessä hyvin jäänyt suurin piirtein saman verran.
Niin väitetään, mutta onko tästä oikeasti muuta "faktaa" kuin median mielikuvitusjutut ja asian jauhaminen foorumeilla, jolloin asia muuttuu todeksi kun sitä toistetaan riittävän monta kertaa? Meinaan vaan että aika outoa olisi jos Ferrari pystyisi purkamaan Kimin sopimuksen, joka oli voimassa vuodelle 2010, ilman korvausta vain sillä verukkeella että Kimi ajaisi toisen F1-tallin riveissä. Itse pidän tätä potaskana. Ferrari maksoi normaalin sopimusrikkeen mukaan, eli luultavasti täyden palkan 2010 vuodesta ja that's it, Kimi tekee mitä lystää sen jälkeen. Ferrarin toinen vaihtoehto olisi ollut pitää mies riveissään sopimuksen mukaisesti, ja huippukuskeilla on ainakin sellaiset sopimukset että pakko antaa F1-auto ja ajattaa F1-kisoissa, joten eihän se olisi tullut kyseeseen Sontanderin kanssa. Mahdollista on tietysti että Ferrari tarjosi jotain bonusta siitä että Kimi ei aja F1:ssä lainkaan, mutta tuskin olisivat selvinneet ilman yllä mainittua korvausta vaikka olisikin ajanut. Eli en todellakaan usko väittämää että Kimi ei olisi saanut Ferrarilta korvausta 2010 lainkaan jos olisi ajanut vaikkapa McLarenilla tänä vuonna. Mahdollisesti olisi saanut vähän vähemmän rahaa, mutta mitä todennäköisimmin normaalin vuoden liksan kuitenkin. Lähinnä pois olisi jäänyt menestysbonukset kun ei kerran olisi tuonut Ferrarille pisteitä, podiumeja, jne.Olisi toki, mutta silloin ei olisi Ferrarilta tullut palkkaa.
Itse juuri "syyllistyt" siihen pyörittelyyn, josta muita parjaat.Niin väitetään, mutta onko tästä oikeasti muuta "faktaa" kuin median mielikuvitusjutut ja asian jauhaminen foorumeilla, jolloin asia muuttuu todeksi kun sitä toistetaan riittävän monta kertaa?