Tässä toikissa.Eipä vaan saanut 2 vuoden aikana Rellusta kehitettyä mitään. Ja siihen kun lisätään Alonson OMA kommentti "rellu on gridin huonoin auto" eli tavallaan lyttää omat autonkehitystaitonsa.
Oletko Alonso-fani?Alonso fanit ei näemmä osaa edes otsikkoa lukee. Kimi Räikkönen kaudella 2010 - yksi teoria Alonsosta voitte tehdä omat teorianne jonnekki muualle..
PS. "Alonson autonkehitys -opas" ,sen saa varmaan kohta kaupoista.
Paitsi on kusiainen radalla (nyt hieman parantanut otteitaan) ja valehtelija (kenties tälläkin saralla oppinut jotain). Eli ei siellä päinkään, siis täydellisyyden suhteen. Ja tietysti pitää olla joku vertailu kohta, mulla se on luonnollisesti Kimi.Täydellistä F1 kuskia tuskin on olemassa. Hamilton taitaa olla lähimpänä: Erittäin nopea, ja hoitaa PR:n loistavasti (tulipas tästä nuoleskelua...).
Niin no ennen Alonsoa pidettiin hyvänä auton kehittäjänä koska oli "kehittänyt" rellun jolla voitto kaksi mmää. Seuraavaksi mies istui MClarenin rattiin ja "kehitti" siitä voittaja kaaran. Nyt mies on istunut pari kautta rellun ratissa ja ei ole kyllä saanut mitään aikaan. Kyllä ne puheet miehen auton kehitys taidoista ovat niin täyttä paskaa kun vain voivat. Ajolahjoja miehellä on mutta ei se mikään 3d-mallin pyörittelijä ole vaikka media niin antaa ymmärtää. Ihmeen hiljaa on oltu pari kautta vaikka renault on korkeintaan kehittynyt taakse päin sen jälkeen kun Alonso palasi rattiin.No testikielto rajoittaa auton kehitystyötä todella paljon, joten eipä Alfonso ole autoa kehittämään päässyt. Vaikka en pidä hänestä, niin täytyy silti kaveria vähän puolustaa...
No on sekin parempi kun Kimi ei taida päästä ensi kaudeksi mihinkään.Eipä ole tiedossa miten olisi tai voisi. Ehkä Alonso pääsi Ferrarille vasta Santanderin myötäjäisillä, Macille ei niilläkään kuin myös ei RedBullille tai Brawnille.
On tainnut lukija antaa itsensä ymmärtää. Mediassa en muista tuollaisia väitetyn (tai edes "annetun ymmärtää").Ajolahjoja miehellä on mutta ei se mikään 3d-mallin pyörittelijä ole vaikka media niin antaa ymmärtää.
Näin ajatteli ainakin aamu-tvn haastattelun perusteella vuonna 2000 ja tuntuu myös edelleen ajattelevanMutta Brawn ja Red Bull vasta juuri nousseet huipulle. Ferrarille Alonso nimenomaan hinkui. Toivottavasti silti Kimi Macille olisi askel ylöspäin vaikka Alonso koittaa provota hokiessaan Ferrarilta lähdön olevan aina askel alaspäin. Itse en näe niin, vaan auton hyvyys ratkaisee. Samoin ajattelee uskoakseni Kimikin.
Hyvää juttua, en ollut aiemmin jaksanut katsoa kokonaan mutta Kimi siis suorituskyvyn perusteella pelkästään arvostaa autoja. Oikein!Näin ajatteli ainakin aamu-tvn haastattelun perusteella vuonna 2000 ja tuntuu myös edelleen ajattelevanMuutenkin hauska katsoa sitä haastattelua ja huomata kuinka samanlaisena Kimi on pysynyt.
Tästä siis kyse:
http://www.youtube.com/watch?v=ccgYY1fP3ao
Joopo joo taas! sun pitää tuntea voimas F1 ykkösissä..... jos jotain haluut saavuttaa. kimi ois kyl unelma pari redbullin kans ja salettiin tarjous on lyöty pöytään! ei kukaan oo niin hullu et ottas webberin kimin sijast!Hyvää juttua, en ollut aiemmin jaksanut katsoa kokonaan mutta Kimi siis suorituskyvyn perusteella pelkästään arvostaa autoja. Oikein!
Olipas hauska katsoa pitkästä aikaa. Poikkeuksellinen lahjakkuus..:ahem:Näin ajatteli ainakin aamu-tvn haastattelun perusteella vuonna 2000 ja tuntuu myös edelleen ajattelevanMuutenkin hauska katsoa sitä haastattelua ja huomata kuinka samanlaisena Kimi on pysynyt.
Tästä siis kyse:
http://www.youtube.com/watch?v=ccgYY1fP3ao
Juu ja KimiFaniTässä toikissa.
Oletko Alonso-fani?
En ota kantaa Alonson kehitystaitoihin, mutta Renault kehittyi viime kaudella eniten ja oli kauden lopussa auto jolla pystyi taistelemaan podiumeista tasapäin, kun alkukaudesta ei meinannut päästä kympin joukkoon. Tämä kausi on ollut surkea, totta.Niin no ennen Alonsoa pidettiin hyvänä auton kehittäjänä koska oli "kehittänyt" rellun jolla voitto kaksi mmää. Seuraavaksi mies istui MClarenin rattiin ja "kehitti" siitä voittaja kaaran. Nyt mies on istunut pari kautta rellun ratissa ja ei ole kyllä saanut mitään aikaan. Kyllä ne puheet miehen auton kehitys taidoista ovat niin täyttä paskaa kun vain voivat. Ajolahjoja miehellä on mutta ei se mikään 3d-mallin pyörittelijä ole vaikka media niin antaa ymmärtää. Ihmeen hiljaa on oltu pari kautta vaikka renault on korkeintaan kehittynyt taakse päin sen jälkeen kun Alonso palasi rattiin.
No jos Kimi ei jatka, niin se on kyllä hyvin surullista. Mies riippumatta pidetäänkö hänestä - kiistatta lisää sarjan kiinnostavuutta. Varsinkin McLarenilla. Jos näin kävisi - niin joko Kimi & asiamiehet epäonnistuivat jossakin neuvottelujen käänteessä tai McLaren ei sitten kauniista puheista huolimatta ollutkaan tosissaan, tai vähän molempia. Tosin koskaan emme saisi tietää.No on sekin parempi kun Kimi ei taida päästä ensi kaudeksi mihinkään.Mutta sittenhän voit hyvin mielin ajatella ettei mikään talli ollut Kimin arvoinen vai mitä Mikkaelli?!
Tämmöistä käsitystä toimittajat toki viljelevät. Itse en vain ole lukenut näiden varikon gurujen kirjoittamia artikkeleja tai jutellut heidän kanssaan, enkä niin paljoa luota toimittajiin kuin useimmat muut näyttävät luottavan.Paitsi että niitä pro-alonso kärpäsiä on enemmistö varikon sisäpiiristä, joilla on ehkä hiukka enemmän faktaa näkemyksensä tueksi kuin meillä.
Pistikö miettimään kun Kimi ja Montoya olivat molemmat McLarenille enemmän haluttavia kuin Alonso, joka sai paikan vasta näiden poistuttua? Ja sama juttu Ferrarilla, tarjosivat Kimille ensin pestiä, ei Lonsolle, jolle paikka avautui vasta kun Kimi lähti ja Santander toi rahaa talliin.Pistää miettimään. Kimille potkut ja Alonso tilalle (huippupalkalla?), ja Kimin tarjous omasta arvostaan ajajamarkiknoilla kun ei millään tahdo löytää ostajaa, pistää miettimään
Kimi on nyt neuvotellut McLarenin kanssa jo useamman viikon ajan, kyllä siellä joku nyt hiertää pahemman kerran, ei mitään pikkujuttuja enää säädeltäisi, mikäli alustavaan sopimukseen olisi päästy jo esim. viikko sitten. Mutta tämän voi ajatella myös niin, että Kimi on Mclarenin selkeä ykkösvaihtoehto ja että Kimikin kovasti haluaa ykkösissä jatkaa, kun näin pitkään asioista neuvotellaan. Mikäli osapuolet olisivat niin kaukana toisistaan, kuin jotkut lehdet ovat antaneet ymmärtää, niin neuvottelut olisi varmaan jo lopetettu tuloksettomina.Mutta jos Kimi ja Mac edelleen todella neuvottelevat niin jotain ongelmaa on ilmaantunut. Toisaalta tilanne voi olla lähes selvä - pykälien läpikäyntiä ja allekirjoittelua, mutta media vain tässä monen Matti & Matt -meikäläisen ohella hermostuksissaan luonnollisesti spekuloi.
En minä näistä Alonso -hypetystä viljelevistä toimittajista enemmistöä laskisi. On siellä toki hieman fanaattinen joukko, joka kaipaa elämäänsä jotakin Schumin jättämään aukkoon ja tähän Alonsoa sovitellaan.Tämmöistä käsitystä toimittajat toki viljelevät. Itse en vain ole lukenut näiden varikon gurujen kirjoittamia artikkeleja tai jutellut heidän kanssaan, enkä niin paljoa luota toimittajiin kuin useimmat muut näyttävät luottavan.
En minä ihmettelisi vaikka kaikki olisi jo lähtökohtaisesti selvää. Kimin tapauksessa taitaa vain olla niin, että sidosryhmiä on tolkuton määrä. On edustuksia ja sponsoreita, on Kimin harrastuksia ja vakuutuskiemuroita, on bonuspykäliä, irtisanomispykäliä, ja vielä Mersukin saattaa olla kuvioissa markkinointimielessä ( mahtavan mainoksen saavat kun Kimi ja Jenni vaihtaa Fiatin Mersuun ), sitten vielä varmasti nämä kaukoidän markkinat ovat melko kuumat jonne Kimi lienee se kuumin mannekiini mutta myös haluttomin näihin menekinedistämispuuhiin. No monen näidenkin allekirjoitusoikeuden haltija tapaa vastapuolen edustajat ja papereita kirjoittelevat - luonnollisesti pitkä rupeama kaikkinensa.Kimi on nyt neuvotellut McLarenin kanssa jo useamman viikon ajan, kyllä siellä joku nyt hiertää pahemman kerran, ei mitään pikkujuttuja enää säädeltäisi, mikäli alustavaan sopimukseen olisi päästy jo esim. viikko sitten. Mutta tämän voi ajatella myös niin, että Kimi on Mclarenin selkeä ykkösvaihtoehto ja että Kimikin kovasti haluaa ykkösissä jatkaa, kun näin pitkään asioista neuvotellaan. Mikäli osapuolet olisivat niin kaukana toisistaan, kuin jotkut lehdet ovat antaneet ymmärtää, niin neuvottelut olisi varmaan jo lopetettu tuloksettomina.
Tarkoitin tällä lähinnä sitä että jutut Alonson auton kehitys taidoista ovat liioiteltuja. Väritin lausetta tuolla 3d-hommalla huumori mielessä.On tainnut lukija antaa itsensä ymmärtää. Mediassa en muista tuollaisia väitetyn (tai edes "annetun ymmärtää").