Kimi Räikkönen kaudella 2010 - yksi teoria

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

MS12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2005
Viestit
630
Robertson & Kimi sanoi, ettei kyse ole rahasta. Jos ne Buttonin ottaa, kyse saattoi olla kuskien tasavertaisesta asemasta.
Tai siitä, että Hamilton ajaa mestaruudesta ja Button hoitaa PR-hommat ja tuo siinä sivussa pisteitä tallimestaruutta varten.
 

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Liittynyt
21.6.2006
Viestit
3348
Sijainti
J:vi
Jos ne Buttonin ottaa, kyse saattoi olla kuskien tasavertaisesta asemasta.
Millä tavalla? Eikös Kimi ja Button ole molemmat halunneet tasavertaista kohtelua? Vai onko Button lupautunut tyytymään kakkoskuskiksi Hamiltonille?
 

de rong

Banned
Liittynyt
17.1.2005
Viestit
3194
Tais Räikkösen ura loppua ainakin toistaseks. MTV3:sen mukaan Button on jo tehnyt sopimuksen Mäcille.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Millä tavalla? Eikös Kimi ja Button ole molemmat halunneet tasavertaista kohtelua? Vai onko Button lupautunut tyytymään kakkoskuskiksi Hamiltonille?
Voi kuvitella, että Kimi on vaatinut selkeämpiä ja vaikeammin toteutettavia pykäliä tasa-arvoisuuden takaamiseksi. Uudet osat yhtäaikaisesti tai vuoron perään, taktiikanvalintaoikeudet, datan ja säätöjen lainaus tai tiimin sisällä pito jne
 

Rälle

Well-known member
Liittynyt
24.5.2000
Viestit
397
Tais Räikkösen ura loppua ainakin toistaseks. MTV3:sen mukaan Button on jo tehnyt sopimuksen Mäcille.
Ei sellaista käsitettä ole Kimi Räikkösellä kuin "toistaseks". Jos Kimi ei nyt aja Mäkillä, niin se ei enää ikinä aja millään muullakaan F1-autolla. Se on förbi sitten.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Ei sellaista käsitettä ole Kimi Räikkösellä kuin "toistaseks". Jos Kimi ei nyt aja Mäkillä, niin se ei enää ikinä aja millään muullakaan F1-autolla. Se on förbi sitten.
Eipä sullä Rälle taida olla mahdollisuutta vaikuttaa asiaan, jos Kimi vaikka vuoden päästä päättää palata.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Vai että mulkku-Dennis on taas lyömässä puukon Räikkösen selkään kahvaa myöten. Uskomatonta skeidaa taas kerran, jos asiat näin menevät. Kimi - joka antoi uransa parhaat vuoden Ronin tallille käyttöönsä - on jäämässä nokkimisjärjestyksessä Buttonin taakse parin paperinpalasen takia. Olisiko tehnyt Häkkiselle saman jos olisi tehnyt paluuta sapattivuoden jälkeen? Ei koskaan. Ilmeisesti ne numerot ovat miehelle kaikki kaikessa. Liehitelkää vähän sponsoreita ja ajakaa täysbrittiläisellä kokoonpanolla, ei kiinnosta pätkääkään.

Mutta on tässä Robertsonkin lyömässä kätensä paskaan jos Mercedesin kanssa ei olla tosissaan edes neuvoteltu. Toisaalta, jos suomalaisvihaa uhkuva Ross Brawn saa oikeasti päättää kuskivalinnoista niin ei niissä neuvotteluissa kai olisi ollutkaan järkeä. Nick Fryn mukaan Putelle ei maksettaisi enempää vaikka Mercedes tuli ja osti tallin.

Kyllä tässä alkaa toivomaan sitä, että Vettel tai Barrichello olisi mestaruuden voittanut. Rubens oli joka tapauksessa menossa Williamsille, Vettel pysynyt Red Bullilla ja Button ilman mestaruustitteliä ei olisi kiinnostanut ketään. Nyt tässä jäi musta pekka Räikkösen käteen.

Ensi kaudella on taas pari inhokkitallia ja -kuskia enemmän haukuttavana.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8255
Sijainti
Helsinki
No kumpaan uskot, Auto Motor und Sportiin vai The Guardianiin?

Kyllä minä pitäisin luotettavampana lähteena AMS:ää ku brittien pellelehteä, joka nyt väkisin haluaisi omat ylpeydenaiheensa samaan pakettiin.

Tää on tätä peliä mitä ne pelaa puolin ja toisin :D

Edelleen Santander on hoitanut kuviot ja ei Kimistä luovuta. Kimi on edelleen yksi sarjan valopilkku myös monien muiden kuin suomalaisten mielestä. Mitä mestareita ne muut olis, jos ne eivät saisi taistella yhtä aikansa parasta vastaan :thumbup:
 
Liittynyt
28.3.2007
Viestit
847
Miksihän Kimi on noin varmaksi ilmaissut ettei Mersulla aja. Minä en kauaa miettis missä tallissa tällä hetkellä haluaisin ajaa. Taustalla Mercedes ja Ross Brawn.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1022
Sijainti
Helsinki
Vai että mulkku-Dennis on taas lyömässä puukon Räikkösen selkään kahvaa myöten. Uskomatonta skeidaa taas kerran, jos asiat näin menevät. Kimi - joka antoi uransa parhaat vuoden Ronin tallille käyttöönsä - on jäämässä nokkimisjärjestyksessä Buttonin taakse parin paperinpalasen takia. Olisiko tehnyt Häkkiselle saman jos olisi tehnyt paluuta sapattivuoden jälkeen? Ei koskaan. Ilmeisesti ne numerot ovat miehelle kaikki kaikessa. Liehitelkää vähän sponsoreita ja ajakaa täysbrittiläisellä kokoonpanolla, ei kiinnosta pätkääkään.
Koskas Ron on viimeksi lyönyt Kimille puukon selkään? Silloin kuin yritti hillitä Kimin suomalaiskansallista juomatapaa? MItenkäs itse olisit tallipäällikkönä tehnyt? Aika pitkälle viety johtopäätös uutisiin perustuen että Ron olisi nyt yhtäkkiä se kaikkein pahin, oikea pahiksien pahis. Mihinkäs se Montezemolo oikein jäi? Kohta sataa taas sitä itseään mun päälle mutta tämmönen fanitus on kyllä inhottavaa....

Miksihän Kimi on noin varmaksi ilmaissut ettei Mersulla aja. Minä en kauaa miettis missä tallissa tällä hetkellä haluaisin ajaa. Taustalla Mercedes ja Ross Brawn.
No tuolla tallilla on kyllä semmoinen historia että auton kilpailukyky ensi vuonna voi olla pieni arvoitus, BAR/Honda teki välillä nopeita autoja ja välillä ei, ja periaatteessa samat suunnittelijat siellä on, tietysti Ross Brawn organisoimassa tallia. Kyllä se yhä todennäköisempää on että Mäkillä se auto natsaa.
 
Viimeksi muokattu:

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Koskas Ron on viimeksi lyönyt Kimille puukon selkään? Silloin kuin yritti hillitä Kimin suomalaiskansallista juomatapaa? MItenkäs itse olisit tallipäällikkönä tehnyt? Aika pitkälle viety johtopäätös uutisiin perustuen että Ron olisi nyt yhtäkkiä se kaikkein pahin, oikea pahiksien pahis. Mihinkäs se Montezemolo oikein jäi? Kohta sataa taas sitä itseään mun päälle mutta tämmönen fanitus on kyllä inhottavaa....
Dex lukee Aittoniemen palstaa ja moittii kun Kimille löytyy ymmärrystä, myötämieltä tai kuin edellä - myös huumoria.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1022
Sijainti
Helsinki
Dex lukee Aittoniemen palstaa ja moittii kun Kimille löytyy ymmärrystä, myötämieltä tai kuin edellä - myös huumoria.
Itse asiassa tässä on kyse Dennisistä, jotkut palstalaisista ovat median kautta omaksuneet sangen ylinegatiivisen käsityksen miehestä.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8255
Sijainti
Helsinki
Niin no. Onko Kimi varsinaisesti jossain siis oikeesti sanonut, ettei aja Mersulla?

Minä olen saanut sen käsityksen, että se toitottaminen on edelleen ollut tätä samaa.

mtv3.fi sanoi:
- Kimi on tehnyt selväksi, että hän haluaa talliin, jossa voi voittaa kisoja ja mestaruuksia. McLaren on siis hänen mielestään ainoa vaihtoehto, jos hän haluaa jatkaa formula ykkösissä, Robertson kertoi.

Robertson vahvisti, ettei hän ole käynyt neuvotteluita muiden tallien kanssa - eikä aio käydäkään.

- McLaren on ollut ainoa vaihtoehto jo jonkin aikaa. Suunnitelmana on, että Kimi jatkaa formula ykkösissä McLarenilla. Jos näin ei käy, hän ei aja formula ykkösissä, Robertson ilmoitti.
Tuo siis 12.11 kun olivat vierailleet McLarenilla. Tuota ennenhän kukaan ei tietty saanut hihkuakkaan Mersun ja Macin erosta(virallisesti). Oli vaan näitä Martin saa kenkää ku Ron on vihanen juttuja.

Seuraavalla viikolla Maikkari kommentoi Robertsonin sanoneen näin:

MTV3.fi kysyi viime viikolla Räikkösen managerilta Steve Robertsonilta, voisiko odotettu omistajanvaihdos tehdä Brawnista houkuttelevan tallivaihtoehdon Räikköselle.

- McLaren on ollut ainoa vaihtoehto jo jonkin aikaa. Suunnitelmana on, että Kimi jatkaa formula ykkösissä McLarenilla. Jos näin ei käy, hän ei aja formula ykkösissä, Robertson vakuutti.
Yllättäen sama uutinen kääntyi kysymyksen kera hieman erilaiseen muotoon. Varsinaisesti uutta kysymystä ei ole esitetty. Onko siis alunperin kysytty tuossa muodossa vai kuin?

Uskon kyllä silti, että McLaren on se Kimin seuraava talli mut hieman ärsyttää kuitenkin tuonkin asian uutisointi.
 

GFarina

Well-known member
Liittynyt
14.9.2009
Viestit
153
Miksihän Kimi on noin varmaksi ilmaissut ettei Mersulla aja. Minä en kauaa miettis missä tallissa tällä hetkellä haluaisin ajaa. Taustalla Mercedes ja Ross Brawn.
Näyttääkö Ross Brawn mielestäsi leppoisalta ja mukavalta työkaverilta:



:tongue:
 

keke-82

Well-known member
Liittynyt
31.3.2009
Viestit
188
Sijainti
Espoo
No kumpaan uskot, Auto Motor und Sportiin vai The Guardianiin?

Kyllä minä pitäisin luotettavampana lähteena AMS:ää ku brittien pellelehteä, joka nyt väkisin haluaisi omat ylpeydenaiheensa samaan pakettiin.

:
pellelehti jo vuodesta 1821:thumbup:
 

Rälle

Well-known member
Liittynyt
24.5.2000
Viestit
397
Eipä sullä Rälle taida olla mahdollisuutta vaikuttaa asiaan, jos Kimi vaikka vuoden päästä päättää palata.
Ei mulla olekaan mitään vaikutusmahdollisuuksia. Mutta en ajatellut itseäni, vaan sitä tosiasiaa, että jos mietitään näitä "välivuoden pitäjiä" (esim. Häkkinen) tai muita "comebäkkiläisiä" F1-maailmassa, niin eihän niitä onnistujia käytännössä ole nykyformuloissa.

Ymmärtääkseni Kimi ei ole luonteeltaan sellainen, joka jäisi kakkosvaihtoehtona jollekin tallille vain odottelemaan seuraavan kauden sopimusneuvotteluja voittaja-autoon. Kimi haluaa ajaa voittaja-autolla, eikä niitä nyt niin montaa ole F1-luokassa. Oikeesti. Minusta Kimi on moneen muuhun kuskiin verrattuna harvinaisen rehellinen sanoessaan suoraan, että se on "McLaren tai ei mitään." Silloin Kimin mielessä McLaren on voittajatalli, mutta jos Kimi ei nyt saa kuskin paikkaa sieltä, niin EI KUUNA, PÄIVÄNÄ tule koputtelemaan tallin ovelle enää ensi kauden tai sitä seuraavan kauden neuvotteluissa. Todennäköisesti siellä on jo jokin kuski monivuotisella sopimuksella sillä paikalla ajamassa.

Eikö tää kuvio oo harvinaisen selkeä :confused:
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Itse asiassa tässä on kyse Dennisistä, jotkut palstalaisista ovat median kautta omaksuneet sangen ylinegatiivisen käsityksen miehestä.
No itseasiassa ei minullakaan ole Dennisistä huonoa kuvaa mitä kuskeihin tulee ja etenkin suomalaisiin joten sikäli sparraan.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös