Sääli kun Alonso ei ole target nro 1.Jokseenkin noin. Aika samoissa lukemissa muuten pysyi Kimin kirittävä pistemäärä per kisa suhteessa Alonsoon. Laskin että ennen tätä kisaa oli 7,5 pistettä ja kisan jälkeen 7,4 pistettä.
Tosta kuvasta on aika hankala (ainakin mun) tajuta, että mitä siitä etusiivestä oikein irtosi. Ja aika jännästi menee tekstit siellä. Vasemmassa pystypalassa lukee "TOA(L)" :doubtful: ja oikealla puolella on T-kirjain "väärällä" puolella pystylevyä .Kyllä tollasen palasen irtoamisen on pakko vaikuttaa.
Niinpä. Tai, siis, oikeastaan mua ei sinänsä haittaa yhtään vaikka Alonso ei vahvimmalta mestariehdokkaalta vaikutakaan. Mutta Kimin ja Lotuksen on kyllä todennäköisesti vaikeampi tavoittaa Vetteliä Red Bulleineen. Ja joka tapauksessa kirittävää per jäljellä oleva kisa tuli lisää taisteluparilla Kimi vs. Vettel.Sääli kun Alonso ei ole target nro 1.
Tämähän se juuri niin sääli onkin, Kaveri ajanut aivan uskomattoman kauden 2v tauon jälkeen ja nyt kotisohvalla ei kelpaa muu kuin voitto ja mestaruus.Niinpä. Tai, siis, oikeastaan mua ei sinänsä haittaa yhtään vaikka Alonso ei vahvimmalta mestariehdokkaalta vaikutakaan. Mutta Kimin ja Lotuksen on kyllä todennäköisesti vaikeampi tavoittaa Vetteliä Red Bulleineen. Ja joka tapauksessa kirittävää per jäljellä oleva kisa tuli lisää taisteluparilla Kimi vs. Vettel.
Mutta kaiken kaikkiaan Kimin kausi on mennyt vielä aika paljon paremmin kuin ennen kauden alkua uskalsin toivoa!
Tämähän johtuu ihan siitä, kun auto oli reilusti yli puolet kaudesta ihan nopeimpien joukossa ja joillakin radoilla se nopein. Silloin niitä voittoja ei saatu otettua ja lähtöruudut tekivät kilpailuista usein haastavia. Silloin vauhti riitti kevyesti nousemaan useita sijoja kilpailuissa ihan ajamalla, mutta nyt tuntuu että sijoitus nousee ainoastaan muiden keskeyttämisillä edestä.Tämähän se juuri niin sääli onkin, Kaveri ajanut aivan uskomattoman kauden 2v tauon jälkeen ja nyt kotisohvalla ei kelpaa muu kuin voitto ja mestaruus.
Tsot tsot, ei näin saa sanoa täällä.Tämähän johtuu ihan siitä, kun auto oli reilusti yli puolet kaudesta ihan nopeimpien joukossa ja joillakin radoilla se nopein.
Miksei saa...? Minusta tämä on hyvä palsta, jossa ei ole mitään virallista totuutta päinvastoin kuin esim. eräillä Ferrarin fani-palstoilla, joissa virallisten totuuksien kyseenalaistamisesta tulee bannia .Tsot tsot, ei näin saa sanoa täällä.
Belgiasta alkaen ollut kylmempi keli?Niin onhan se totta, että Lotus ollut kisassa nopein jollain radoilla, mutta kompastuskivenä ollut aika-ajot. Missasivat omat tähtihetket tällä kaudella. Belgiassa jo kisavauhdissa ottivat kuokkaan, koska kerranki Räikkönen lähti hyvistä asetelmista, mutta itse kisassa ei vauhdillisesti ollut nopein saati edes toiseksi nopein. Siitä eteenpäin pelkkää alamäkeä.
No, nyt on ilmeisesti käsite "torjuntavoitto" hieman joillain hämärtynyt tai sitten me vain muuten määritellään se eritavalla. Minusta torjuntavoitto on sellainen, jossa tulee takkiin (siis ei missään nimessä voittoa) mutta täydellinen katasfrofi pystytään tavalla tai toisella välttämään - ehkä myös onnen avulla. Minusta Kimin kolme viimeistä kisaa ovat täyttäneet tämän määritelmän. Tulokset eivät ole olleet niin hyviä kuin ennen kesätaukoa olisi voinut odottaa mutta osin Kimin hienojen ajosuoritusten ja osin onnen avustuksella Kimi on vielä pysynyt edes jotenkin mukana MM-taistossa.Minun mielestäni nämä eivät ole enää torjuntavoittoja, tämähän olisi ilmeisesti jo 6 torjuntavoitto putkeen. Ei voi olla.
Lotuksen auton suorituskyky on tätä tasoa, eikä nämä voittoja ole. Alonson ja Ferrarin suorituskyky on myös vaihdellut ja osittain onnen myötä Kimi ei ole keskeyttänyt ja Alonso on.
Ei 6 sija ole minkään valtakunnan torjuntavoitto. Toki pisteissä Alonson kiinniottaminen on hyvä asia, mutta lähinnä onnea se on.
Tai jos Bahrainissa olisikin ollut sisäpuolella ja jos ja jos...Tässä alkaa jo miettiä, että olisihan se ollut hyvä, jos Kiinastakin olisi tullut muutama piste..
RedBull meinaa, että heidän toimiva DDRS toi lisävauhtia Suzukassa.Ja jos Rellusta löytyis puhtia enemmän. Tai no, nyt nuo Red Bullit näyttä taas kulkevan samalla masinalla.
:doubtful:RedBull meinaa, että heidän toimiva DDRS toi lisävauhtia Suzukassa.
On siitä. Autoa tehdään sen perusteella, mitä Kimi on tämän kauden autosta sanonut. Tällä kaudellahan pohjana on ollut viime kauden kuskien tietopohja eli auto ei välttämättä ihan Kimin hanskaan sovi.Mahtaakohan siitä olla mitään iloa, että Kimi on mukana ensi kauden auton kehityksessä. Jos auton ohjausasiat menisiviät sitä kautta nappiin (ei Buttonin kuitenkaan). Kimi-laseilla kun vielä tarkastelee heikkoja aika-ajoja, niin ehkä uusien osien testaus on tosiaan sotkenut säätötyötä, jota Grosjean ei sitten ole joutunut tai halunnut omalle kontolleen.