JPP
as Quo as possible
Liekö siitä epätoivoisesta peittelystä sitten kauheasti hyötyä hajonneella autollakaan :doubtful:. Tietysti jos se siinä sivussa entisellä etenemisnopeudella hoituu, niin eipä siitä haittaakaan peittelijälle ole.Lewisin kisa oli auton vian takia melkoista selviytymistaistelua. Normaalissa kisassa eri taktiikalla olevaa ei kannata liiaksi torpata jos siitä ei ole nähtävissä selkeää hyötyä, mutta melko kohtuutonta kritiikkiä on lähteä Hamiltonia tuosta suomimaan just tässä kisassa.
Sama homma oli mun silmiin näkyvinään myös, oliko se nyt Schumacherin tapauksessa. Kovasti peitteli Grosjeania ja samalla molemmilla hidastui eteneminen siihen malliin, että Hülkenberg(kö?) pääsi iskuetäisyydelle ja ohi molemmista. Jos ei olisi "väkisin" Schumi estellyt, niin olisi saattanut ehkä voida ainakin siirtää kahden sijan menetyksen hiukan myöhemmäksi, ehkä.
Yleensäkin ottaen luulisi tallien kannattavan informoida kuljettajiaan vaikka tyyliin: "Sulla menee nyt pari sekuntia kierroksella enemmän aikaa kun peittelet kuskia, joka tod. näk. kuitenkin ohittaa sinut. Ja takaa tulee lisää nopeampia, mutta jos päästät ton nyt ohi niin ne nopeammat eivät välttämättä saavuta sinua ennen lisan loppua!". Emmätiä, olen varmaan ihan hakoteillä nyt, mutta jotenkin loogiselta tollanen tuntuisi. Siis että jos onnistuu ajamaan kisan hiukan lyhyemmässä kokonaisajassa, niin sillä saattaisi olla sijoituksien suhteen positiivinen vaikutus. Hiukan tilanteesta riippuen siis ja taktikoiden tms. pitäisi siellä varikkomuurilla koittaa selvittää kulloinenkin tilanne.