Näinhän se menee.. Ei siis että olet vanha pieru, vaan ylläoleva. Itsekään en muista syytä miksi Mika kokeili 97 oikean jalan jarrua, mutta muistan Keken puhuneen juuri siitä ettei ymmärrä miksi Mika vaihtoi jarrutusta ja kun palasi takaisin vasemman jalan jarrutukseen alkoi ajo sujua. Tuosta voisi joku fiksumpi kertoa lisää, mutta muistan Keken sanoneen että mika olisi peräti tuonut tuon tyylin ykkösiin.formulastara sanoi:Muistaakseni Häkkinen käytti vasemman jalan jarrutusta myös ennen kautta -97. Eli kyllä ne käsikytkimet oli jo aiemmin käytössä. Jostain syystä(auton takia?) Häkä pisteli kuitenkin menemään oikealla jalalla ennen tuota Silverstonen kisaa. Häkkinen oli myös säännönmukaisesti tallitovereitaan nopeampi kun vasemman jalan jarrutus oli käytössä, tajusivat varmaan, että oli virhe lähteä sooloilemaan toisella tyylillä.
edit. Tässähän tuntee olevansa vanha pieru jo...
Näinpä. Toivottavasti laittaisivat molemmille bensaa öbaut yhtä paljon. Eikä mitään Barcelonatyyliin, että Kimille paljon enemmän. Näyttää nykyään olevan tuo eturivi ainoa mahku voittotaistoon.Mediaprofeetta sanoi:Kimin vauhti suhteessa Massaan on kahdessa edellisessä kisassa jäänyt piiloon. Harmi että Kanadassa Massa joutuu myöntämään Kimin paremmakseen.
Olihan Schumacher(kin) Häkkistä nopeampi, eikä '97 Ferrari McLarenia nopeampi ollut. Korkeintaan luotettavampi.de rong sanoi:Häkkinen oli auton tehoihin nähden loppukauden 97 selvästi nopein kuljettaja. Williams oli vaan selvästi nopeampi kuin McLaren ja siksi Villeneuvet ja Frentzenit oli nopeampia.
Joo tän kauden nopein kuski on ollut Button, mutta Ferrari, Laren, BMW, Williams, Renault, Red Bull ym.. ovat vain selvästi nopeampiade rong sanoi:Häkkinen oli auton tehoihin nähden loppukauden 97 selvästi nopein kuljettaja. Williams oli vaan selvästi nopeampi kuin McLaren ja siksi Villeneuvet ja Frentzenit oli nopeampia.
Eikö McLaren käyttänyt 98 kauden alussa jotain ekstra jarrupoljinta jotta pystyi jarruttamaan mutkassa vain toisen puolen taka pyörää? Voiko sillä jutulla olla jotain tekemistä tolla oikealla jalalla jarruttamisella, harjoitteli seuraavaa kautta varten tai kehitteli sitä jarru juttua tai jotain ihan muuta.E. Tuhero sanoi:Näinhän se menee.. Ei siis että olet vanha pieru, vaan ylläoleva. Itsekään en muista syytä miksi Mika kokeili 97 oikean jalan jarrua, mutta muistan Keken puhuneen juuri siitä ettei ymmärrä miksi Mika vaihtoi jarrutusta ja kun palasi takaisin vasemman jalan jarrutukseen alkoi ajo sujua. Tuosta voisi joku fiksumpi kertoa lisää, mutta muistan Keken sanoneen että mika olisi peräti tuonut tuon tyylin ykkösiin.
Mittarisi ovat jämähtäneet Malesiaan ja Bahrainiin. Kimi vie ja Filip vikisee :thumbup:Matxi sanoi:Kaikkien mittarien mukaan on todennäköisempää että Massa voittaa Kimin kuin toisinpäin.
Lisäisin tuohon vielä barcelonan.Milkman sanoi:Mittarisi ovat jämähtäneet Malesiaan ja Bahrainiin. Kimi vie ja Filip vikisee :thumbup:
Juurikin näin. Sama laulu koko loppukauden. Kimble for teh championchip. :ahem:Milkman sanoi:Mittarisi ovat jämähtäneet Malesiaan ja Bahrainiin. Kimi vie ja Filip vikisee :thumbup:
Joku tuollainen systeemihän niillä oli. "Manuaalinen luistonesto" tai vastaava, muistelen. Tirinähän siitä tuli kun macit oli liian ylivoimaisia. Ei tainnut avauskisassa kukaan ehtiä hopeanuolien kanssa samalla kierrkoksella maalin.Black Jack sanoi:Eikö McLaren käyttänyt 98 kauden alussa jotain ekstra jarrupoljinta jotta pystyi jarruttamaan mutkassa vain toisen puolen taka pyörää? Voiko sillä jutulla olla jotain tekemistä tolla oikealla jalalla jarruttamisella, harjoitteli seuraavaa kautta varten tai kehitteli sitä jarru juttua tai jotain ihan muuta.
Se jarru systeemi kiellettiin muistaakseni 2 tai 3 kisan jälkeen.
Taisi olla jo kauden 97 lopussa käytössä. Siinä mielessä ajoitus sopisi tuohon mikan tyylimuutokseen, mutta ymmärtääkseni tuon ekstra jarrun hyöty tuli yhteiskäytöstä kaasun kanssa mutkan keski ja loppuvaiheessa joten sen käyttö ei ollut este vasemman jalan jarrutukselle. Mutta mene ja tiedä, joku syyhän mikalla täytyi olla.Black Jack sanoi:Eikö McLaren käyttänyt 98 kauden alussa jotain ekstra jarrupoljinta jotta pystyi jarruttamaan mutkassa vain toisen puolen taka pyörää? Voiko sillä jutulla olla jotain tekemistä tolla oikealla jalalla jarruttamisella, harjoitteli seuraavaa kautta varten tai kehitteli sitä jarru juttua tai jotain ihan muuta.
Se jarru systeemi kiellettiin muistaakseni 2 tai 3 kisan jälkeen.
Luulisin että kaikki vaihtavat alas juuri niin korkealla kierrosluvulla kuin automatiikka vain sallii. Ei taida tänä päivänä kuulua enää kuljettajalle juurikaan tuon kontrollointi.Kiertokanki sanoi:vaihtamaan pienemmälle korkeilla kierrosluvuilla
Poljin kiellettiin Brasiliaan mennessä, mutta eipä se pahemmin McLarenien vauhtia hidastanut. Ainut samalla kierroksella maaliin tullut oli siellä Schumacher, joka hänkin jäi liki kierroksen.Hevimies sanoi:Joku tuollainen systeemihän niillä oli. "Manuaalinen luistonesto" tai vastaava, muistelen. Tirinähän siitä tuli kun macit oli liian ylivoimaisia. Ei tainnut avauskisassa kukaan ehtiä hopeanuolien kanssa samalla kierrkoksella maalin.
Niin Button on tosiaan ollut keskimääräiseltä sijoitukseltaan paras aika-ajoissa kuluvalla kaudella kuten Häkkinen oli kaudella 97 Silverstonesta kauden loppuun.Mikkoz84 sanoi:Joo tän kauden nopein kuski on ollut Button, mutta Ferrari, Laren, BMW, Williams, Renault, Red Bull ym.. ovat vain selvästi nopeampia
No oli siinä vielä Barcelonakin.Milkman sanoi:Mittarisi ovat jämähtäneet Malesiaan ja Bahrainiin. Kimi vie ja Filip vikisee :thumbup:
Kiertokanki sanoi:Kyllä se Kimi alkaa pärjäämään kunhan oppii ensin uuden ajotyylin. Eli jarruttamaan mahdollisimman myöhään, vaihtamaan pienemmälle korkeilla kierrosluvuilla, ja kääntämään mutkaan "runttaamalla" niin samalla säilyy bridgestonen renkaissa (takana) lämpötilat tarpeeks korkeella.
Lähde: AutoMotorUndSport
Käsittääkseni Michelineillä pystyi kääntämään mutkaan ilman luistatteluja, mutta Bridgestone vaatii enemmän sivuluisuun nojaamista parhaan pidon saavuttamiseksi. Jotain tälläistä ovat kuskit sanoneet.formulastara sanoi:Mielestäni loistava esimerkki tähän on siinä, kun katsoo Sumin Incar-kameran kuvaa 2006 Brasiliasta, kun hän on lähestymässä Kimiä. Kimi linjat ovat erittäin huomattavasti jyrkemmät kuin Sumin. Ilmeisesti Bridget eivät tuota samanlaista sivuttaispitoa kuin Misukat, vaan paras pito tulee vetopito-jarrutus -akselilla. Tästä voisi johtua myös se, että apex-nopeuksissa Ferrarit olivat viime kaudella jopa porukan hännillä, silti kierrosajat olivat kovia.