Theundead on taas kääntänyt Leo Turrinin blogeja :thumbup:
http://club.quotidianonet.ilsole24ore.com/turrini/se_io_fossi_alonso_direi
Jos minä olisin Alonso niin minä sanoisin...
Published by Leo Turrini Fri, 02/10/2009 - 14:04
Kun F1 on nyt menossa Japanin osakilpailuun sillä masentavalla mahdollisuudella että Buttonista (Buttonista!!!!) tulee maailmanmestari niin samanaikaisesti elää monta harhakuvitelmaa pienen Nandon punaisesta tulevaisuudesta. Jos minä olisin Alonso niin minä sanoisin tämän, ilman niitä mainosmaisia taruja joita hänelle ystävällismieliset tahot raportoivat. Oletteko valmiita? Mennään sitten.
1) Rakkaat ferraristi (tifoso) ystävät, koska aiomme elää yhdessä pidemmän ajan niin lopettakaa nostalgia saksalaisesta. Kiina unohti Maon, Venäjä poisti Stalinin, jopa amerikkalaiset ovat lakanneet puhumasta Kennedystä. Mitä nopeammin heräätte, sen parempi. Sekä teille mutta myös minulle.
2) Lopetetaan tämä valhe siitä että Ferrari on kuin perhe. Ne ovat vitsejä ja tiedän sen siitä kun kasvoin Briatoren varjossa. Uskotteko vakavissanne että Suuri Michael olisi ollut niin intohimoinen Ferrarista ilman päätähuimaavaa palkkaa?
3) Antakaa minulle rahaa ja minä maksan teille takaisin koska kukaan ei osaa ajaa kuten minä. Myönnän etten ole parempi kuin Hamilton mutta jos pistätte minut Massan tasolle niin silloin suutun. Siinä Kimi oli oikeassa.
4) Todellinen ongelma, rakkaat Maranellon johtajat, on se että F1 on muuttunut ettekä te ole vielä ymmärtäneet sitä. Tarkoitan: niin kauan kun testaaminen oli sallittua Ferrari pystyi saamaan etua Mugellon ja Fioranon radoista ja saamaan siitä parhaan irti jne. Nyt säännöt ovat muuttunet ja koska ne muuttuivat niin ette voi pitää palloa hallussanne (jalkapallo termi mikä tarkoittaa että huono pelaaja ei pysty pitämään palloa hallussaan). Joten se on vielä pahempaa kuin 'ette voita' koska se tarkoittaa sitä että muut ajavat kilpaa ja Ferrari katsoo vierestä.
5) Antakaa minun työskennellä ja me olemme onnellisia. Kuunnelkaa minua älkääkä tehkö samaa minulle minkä teitte Räikköselle joka mestaruuden voitettuaan (koska minä riitelin Dennisin ja Hamiltonin kanssa) huomasikin olevansa vähemmän tärkeä tiimin hierarkiassa kuin brassi. Olen tehnyt tämän hyvin selväksi Montezemelolle.
6) Älkää odottako että voitan heti. Teidän viimeisin autonne on ollut paska ja jos me emme aio käyttää KERSiä 2010 niin... toivon teidän ymmärtävän että ilman KERSiä te olette, tarkoitan siis me olemme, yhtä nopeita kuin Toro Rosso. Tajuattehan tämän?
7) En aio olla tapaamatta isoa flaviota. Mitä minä olisin ilman häntä? Joten tulen aina puhumaan hänen kanssaan ja kuuntelemaan hänen neuvojaan.
8 ) Makeeta jos Todtista tulee FIA'n presidentti, hän voisi armahtaa Briatoren, anteeksi vain mutta minulla olisi vielä yksi nimi lisättävänä teidän kauppalistaanne jo ehdottamieni inssien lisäksi.
9) Jos minä huomaan että lähetätte tiettyjä meilejä vain Massalle niin silloin minusta tulee peto. Kuten tiedätte vakoiluskandaalista niin minä olen internetin taikuri enkä unohda tai tuhoa mitään. Koskaan. Pidän kaiken tietokoneellani.
10) Vuonna 2010 Kimistä tulee maailmanmestari, kaikki tietävät sen, mutta sen jälkeen minä aion voittaa ainakin 3 maailmanmestaruutta peräjälkeen. Ellette sitten saa päähänne ajatusta laittaa Schumi toiseen autoon...