Kimin mahdolliset tallit 2007->

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
kristian.s sanoi:
Hieman ristiriitaista se kuitenkin on, että McLarenilta vielä kertovat, että Räikkönen on toivelistan ykköspaikalla jos Ferrari-sopimus on jo olemassa. Ehkä siinä tosiaan on jokin pykälä koskien Schumacherin jatkoa. Jos Schumi lopettaa, astuu Kimin sopimus voimaan ja jos taas ei, niin Kimi saa jatkaa McLarenilla tai siirtyä jonnekin ihan muualle (eli Renaultille). Kuinka todennäköistä tämä on, on asia erikseen. Käytännössä tuollainen kuitenkin tarkottaisi, että McLareninkin pitäisi olla valmis odottamaan myöhäissyksyyn lopullista päätöstä. Toisaalta McLarenilla on tähän totta kai"varaa", sillä Alonsoon on jo kiinnitys.
Tarviiko mäkkärin tietää mitään kimin mahdollisesta ferrari sopimuksesta??

Eikö mäkiltä ilmotettu, että he kertovat ens kauden kuskinsa jossain tossa kauden puolivälin tienoilla (muistaakseni ilmottivat jonkun kisan, mutta enhän mä nyt muista mikä kisa se oli... :p). Joten jos näin on niin eivätpä taida odotella sumin päätöstä eikä siten myöskään mahdollista sumi-kimi vaihdosta...
 

Godspeed

Well-known member
Liittynyt
8.2.2002
Viestit
103
Suosittelen venäläistä insinööritaitoa arvostelevien karistamaan suomut silmiltään tai vaihtoehtoisesti kasvattamaan itselleen ensiksi vaikkapa häpykarvoituksen. Maailma on ihmeellisempi kuin umpiossa kasvanut uskookaan.
 

Rapu-70

Well-known member
Liittynyt
26.8.2005
Viestit
544
Takaisin asiaan. Onko joku vielä sitä mieltä, että Ferrarille meno olisi Kimiltä suuri virhe? Tallinahan siellä on kehitytty eniten verrattuna viime kauteen. Mclarenin viimekauden loistosta ei ole jäljellä muutakuin arogantit kisataktiikat. Barcelonassa Kimi on ilmeisesti antanut palaa ihan kunnolla nykyisen kiesin vioista..

Rellu taitaa satsata kuitenkin Kovalaiseen, ja sitten sanotaan, että skotit ovat pihejä. Suomalaisten kannalta hyvä niin, saadaan toinenkin ajamalla paikkansa ansainnut kaveri ykkösiin. Heikkihän on varmaankin tähänastisista suomalaiskuskeista persoonallisin (yhdessä Keken kanssa). Nicohan on enemmänkin tuote vaikka kovaa ajaakin.
 

Mikkoz84

Schufosi
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
1197
Rapu-70 sanoi:
Takaisin asiaan. Onko joku vielä sitä mieltä, että Ferrarille meno olisi Kimiltä suuri virhe? Tallinahan siellä on kehitytty eniten verrattuna viime kauteen. Mclarenin viimekauden loistosta ei ole jäljellä muutakuin arogantit kisataktiikat. Barcelonassa Kimi on ilmeisesti antanut palaa ihan kunnolla nykyisen kiesin vioista..

Rellu taitaa satsata kuitenkin Kovalaiseen, ja sitten sanotaan, että skotit ovat pihejä. Suomalaisten kannalta hyvä niin, saadaan toinenkin ajamalla paikkansa ansainnut kaveri ykkösiin. Heikkihän on varmaankin tähänastisista suomalaiskuskeista persoonallisin (yhdessä Keken kanssa). Nicohan on enemmänkin tuote vaikka kovaa ajaakin.

Tällaiset keskustelut ei kuulu tämän toikin alle, moderaattorit, jotka toisista asioista ovat kovinkin tarkkoja voisivat avata oman toikin suomalais-venäläissuhteiden nykytilalle tai mitä muuta tämä sivujuonne nyt sitten heijasteleekin..
Kyllä jos kimi olisin niin ferrarille menisin. Ferrari on noussut ihan kyykystä jälleen pystyyn. Tiimi toimii, resursseja riittää, taktiikat toimii ja ennen kaikkea luotettava.

Millä tavalla Heikki on persoonallisin? En ole mitään mullistavaa huomannut, jäänyt vaan sellanen jees jees hymypoika tyyppimieleen.

Joo eihän nuo venäjä hommelit kuulu tänne, mutta oli ihan pakko vastata.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Rapu-70 sanoi:
Onko joku vielä sitä mieltä, että Ferrarille meno olisi Kimiltä suuri virhe?
En nyt tuosta suuresta virheestä tiedä, mutta Kiminä en menisi Ferrarille, mikäli Schumi jatkaa, vaan pysyisin McLarenilla. Päälimmäisenä syynä se, kenen ympärille uutta autoa suunnitellaan. Ensi kauden autohan on jo vähintään piirustuspöydällä, ja sen suunnittelussa on käytetty dataa nykyisistä kuskeista. Sekä Schumilla että Alonsolla kerrotaan olevan hyvin erikoiset toiveet autonsa säätöjen/käyttäytymisen suhteen, joten Kimin kannattaisi olla tallissa, jonka autoa rakennetaan hänen toiveidensa perusteella. Alonsohan ei asioihin voi McLarenilla vaikuttaa ennen kuin on tallissa. (Olkoonkin, että Kimin sanotaan olevan hyvä sopeutumaan erilaisiin autoihin.)

Toinen pointti on tietenkin se, että mikäli Schumi jatkaa, on aikamoisen utopistista kuvitella, että tallin henkilöstön sisällä yhtäkkiä unohdettaisiin 10 vuoden yhteistyö ja 5 (6?) maailmanmestaruutta ja kohdeltaisiin molempia kuskeja täsmälleen samalla tavalla.

Ferrari saattaa olla paras talli 2007, mutta epävarmaa sekin on. Ylläolevat huomioonottaen en ottaisi riskiä. Ja tässä siis ajattelen puhtaasti mestaruusmahdollisuuksia, en rahaa. Enkä myöskään tallifanitusta, sillä en ole mikään McLaren-fani. Mikäli Kimi tietää, että Schumi lopettaa, tilanne on tietenkin täysin toinen.

Mclarenin viimekauden loistosta ei ole jäljellä muutakuin arogantit kisataktiikat.
Hitaalla autolla jokseenkin ainoat kilpailukykyiset. En usko McLarenin millään muulla taktiikalla pystyneen parempiin tuloksiin.

Rellu taitaa satsata kuitenkin Kovalaiseen, ja sitten sanotaan, että skotit ovat pihejä.
Skotit? Ovathan laihialaisetkin pihejä, mutta ei se tarkoita, etteikö yksittäiset ihmiset mistä tahansa kansallisuudesta ymmärtäisi rahan arvon.

Heikkihän on varmaankin tähänastisista suomalaiskuskeista persoonallisin (yhdessä Keken kanssa). Nicohan on enemmänkin tuote vaikka kovaa ajaakin.
Nico ja Heikki ovat mediavalmiita. Molemmat puhuvat ehkä hieman enemmän kuin mitä tallin tiedotteessa sanotaan, mutta Heikkihän ei mikään kisakuski edes vielä ole, joten tiedä häntä muuttuvatko puheet. Onhan Kimikin persoona, muttei samalla tavalla "mediavalmis". Kuinka moni muu F1-kuski tarjoaa samanlaisia juttuja yksityiselämästään? Eivätkö nekin ole persoonallisuutta? Enkä minä kyllä Saloakaan minään persoonattomana pitäisi. Enkä Häkkistä tai Järvilehtoakaan. Mikä nyt sitten kenenkin mielestä on sitä persoonallisuutta.
 

tommii

Well-known member
Liittynyt
1.6.2004
Viestit
773
Tämänpäiväisessä Hesarissa S.Robertson sanoi keskustelut Briatoren kanssa Nürburgringillä pitäneen paikkansa. Renault'n Pat Symonds puolestaan oli sitä mieltä, että Schumacher ei halua Kimiä Ferrarille.

E: Äh, luin vain otsikon, mutta tämä ei taida avausviestin aiheeseen liittyä :dunno:
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Tommi_1992 sanoi:
Tämänpäiväisessä Hesarissa S.Robertson sanoi keskustelut Briatoren kanssa Nürburgringillä pitäneen paikkansa. Renault'n Pat Symonds puolestaan oli sitä mieltä, että Schumacher ei halua Kimiä Ferrarille.

E: Äh, luin vain otsikon, mutta tämä ei taida avausviestin aiheeseen liittyä :dunno:
Eiköhän liity! Kyse on kuitenkin Kimin mahdollisista talleista! :)
 

Rapu-70

Well-known member
Liittynyt
26.8.2005
Viestit
544
WebSlave sanoi:
En nyt tuosta suuresta virheestä tiedä, mutta Kiminä en menisi Ferrarille, mikäli Schumi jatkaa, vaan pysyisin McLarenilla. Päälimmäisenä syynä se, kenen ympärille uutta autoa suunnitellaan. Ensi kauden autohan on jo vähintään piirustuspöydällä, ja sen suunnittelussa on käytetty dataa nykyisistä kuskeista. Sekä Schumilla että Alonsolla kerrotaan olevan hyvin erikoiset toiveet autonsa säätöjen/käyttäytymisen suhteen, joten Kimin kannattaisi olla tallissa, jonka autoa rakennetaan hänen toiveidensa perusteella. Alonsohan ei asioihin voi McLarenilla vaikuttaa ennen kuin on tallissa. (Olkoonkin, että Kimin sanotaan olevan hyvä sopeutumaan erilaisiin autoihin.)
Kimi ei tiedä ennen päätöstään jatkaako Schumi vai ei ja ymmärtääkseni Kimi on ollut jo muutaman vuoden tallissa, jossa auto on suunniteltu häntä silmällä pitäen? Kyllähän tässä ennen kaikkea on kyse tallien välisestä kilpailukyvystä, eikä siitä tehdäänkö joku auto jonkun kuskin mieliväriseksi.

WebSlave sanoi:
Toinen pointti on tietenkin se, että mikäli Schumi jatkaa, on aikamoisen utopistista kuvitella, että tallin henkilöstön sisällä yhtäkkiä unohdettaisiin 10 vuoden yhteistyö ja 5 (6?) maailmanmestaruutta ja kohdeltaisiin molempia kuskeja täsmälleen samalla tavalla.
Se jengi joka tekee Schumin kanssa töitä nyt eli kisainssit yms. ei tulisi tekemään töitä Kimin kanssa Schumin jatkaessa. Jäädessäänkin Mäcille Kimi joutuu kovaan kilpailutilanteeseen tallin resursseista, mikä tietysti on tilanne Ferrarillakin, mutta ei Renaultilla. Pitää muistaa, että Mäcillä Kimillä voi olla ensi kaudella kaverina tuore tuplamestari.

Sivumennen sanoen luettuani Dennisin suhteellisen omituiset kommentit Kimistä alan olla vakuuttunut, että Kimin siirtyminen joko Renaultille tai Ferrarille julkaistaan lähiaikoina.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Rapu-70 sanoi:
Kimi ei tiedä ennen päätöstään jatkaako Schumi vai ei ja ymmärtääkseni Kimi on ollut jo muutaman vuoden tallissa, jossa auto on suunniteltu häntä silmällä pitäen?
No, Kimi onkin ollut tallikaveriaan nopeampi, eikö? Olisiko näin tallissa, jonka autoa ei ole suunniteltu hänen testaamanaan, ja tallikaverina on maailmanmestari? (Rellulla vastassa tietenkään ei olisi maailmanmestaria.)
Se jengi joka tekee Schumin kanssa töitä nyt eli kisainssit yms. ei tulisi tekemään töitä Kimin kanssa Schumin jatkaessa.
Eli Ferrarin osaavin henkilöstö olisi Kiminkin aikana Schumin auton kimpussa? Eiköhän tämä tue sitä mitä minä juuri kirjoitin?
Pitää muistaa, että Mäcillä Kimillä voi olla ensi kaudella kaverina tuore tuplamestari.
Yhtä lailla se tuore mestari voi olla vastassa Ferrarillakin. Eikä vain tuplamestari.
 

Rapu-70

Well-known member
Liittynyt
26.8.2005
Viestit
544
Niin, yritin siis epäselvään tapaani tuoda esille sen, että ei se Mäcille jääminen ole sen auvoisempi vaihtoehto kuin nämä muutkaan. Minusta olisi vaan kiva, että suomalaiset huippukuskit ajaisivat muussakin tallissa kuin tässä, josta moottoritoimittajan edustaja toteaa seuraavaa kauden tässä vaiheessa:

Norbert Haug has admitted that this year's silver McLaren-Mercedes is not as quick as its F1 rivals.

The German, Mercedes' competition chief, told 'Premiere' that while its predecessor was the class of the 2005 field, the MP4-21 is missing up to four tenths.

''We are still missing that little bit of time,'' Haug admitted, ''that two, three, four tenths of a second per lap.''

In the conclusive practice session in Barcelona on Friday, however, the quickest McLaren runner - Kimi Raikkonen - was more than a second off the pace.

But Haug hinted that the silver crew saved tyres and V8 engine revs.


Tällä mentaliteetilla ei vaan ajeta ensi vuonnakaan mestaruudesta. Sitä yritin myöskin sanoa. Tallien väliset voimasuhteet eivät oikein puhu Mclarenille jäämisen puolesta. Renault on tehnyt määrätietoisesti ja konsistentisti tulosta nyt jo monta vuotta ja Ferrari on tämän kauden toiminnallaan osoittanut, että se pystyy nousemaan nopeasti aallonpohjasta.
 

kessel

Well-known member
Liittynyt
13.1.2001
Viestit
1575
Sijainti
Tampere
Rapu-70 sanoi:
Se jengi joka tekee Schumin kanssa töitä nyt eli kisainssit yms. ei tulisi tekemään töitä Kimin kanssa Schumin jatkaessa. Jäädessäänkin Mäcille Kimi joutuu kovaan kilpailutilanteeseen tallin resursseista, mikä tietysti on tilanne Ferrarillakin, mutta ei Renaultilla. Pitää muistaa, että Mäcillä Kimillä voi olla ensi kaudella kaverina tuore tuplamestari.

Sivumennen sanoen luettuani Dennisin suhteellisen omituiset kommentit Kimistä alan olla vakuuttunut, että Kimin siirtyminen joko Renaultille tai Ferrarille julkaistaan lähiaikoina.
Kai Kimillä nytkin kohtaa kilpailua myös tallin sisältä, toisekseen se että ensi vuonna tallikaverina olisi 2xmaailmanmestari luultavasti saisi Kimin huolehtimaan siitä että on ainakin tallikaveriaan parempi... Tuskinpa sillä kuitenkaan jänis kömpisi pöksyihin.

Ja mitä outoa kommentointia se on jos sanoo että haluaa pitää jonkun tallissaan?
 

Henkka

Madministrator
Liittynyt
21.10.1999
Viestit
9286
Sijainti
Tampester
Kyllähän tämänpäiväisten aika-ajojen jälkeen voi sanoa, että Kimillä ei ole mitään syytä jäädä McLarenille. Talli on taantumassa selkeästi. Alkukaudesta pysyivät vielä kärjen mukana, mutta nyt omalla bravuuriradalla takkiin tuli pahemmin mitä Nyrrellä. Alonso on varmasti tyytyväinen ensi kauden tallivalintaan.

Ensi kauden paras talli on lähes varmuudella Ferrari. Muiden kärkipään Michelin-tallien siirtyminen Bridgestoneihin aiheuttaa kaikille näistä ylimäärisiä vaikeuksia, mutta ei luonnollisesti Ferrarille, joka on jo nyt kärjessä aivan Renaultin tuntumassa.

Se on sitten ihan sama ajaako tallissa Schumia vai, kun kyseessä on pääseminen sarjan parhaimpaan kalustoon. Lisäksi tarjolla olisi Schumin voittamisen haaste, jolla Kimi tekisi itsestään kertalaakista ykkösten suurimman tähden.
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
Henkka sanoi:
Lisäksi tarjolla olisi Schumin voittamisen haaste, jolla Kimi tekisi itsestään kertalaakista ykkösten suurimman tähden.
Toisaalta panos on toiseenkin suuntaan suuri, Kimi voi menettää maineensa kuten Montoya.
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
azai sanoi:
Toisaalta panos on toiseenkin suuntaan suuri, Kimi voi menettää maineensa kuten Montoya.
En tiedä tuosta "vanhan" miehen peittoamisesta. Tulevaisuuden päävastus lienee kuitenkin Alonso.
 

Metanolman

Well-known member
Liittynyt
12.10.2005
Viestit
548
Sijainti
Lappeenranta
Ei enää sekunniksikaan Mäkille auta Kimin jäädä, paitsi nyt kun on vielä sopparia jäljelä!!
Kerätäänkö forumilaisilta Kimille rahat lentolippuun Maranelloon ja ostetaan uusi kuulakärkikynä jolla voi allekirjoittaa sopimuksen Lucan kanssa! (Ja se kynä ei saa mitenkään liittyä McLareniin tai jää sopparit kirjoittamatta)

PS. Pääsee nauramaan ensi kaudella Oviedon ihmisa****lle :thumbup:
 

SuperKimi

Well-known member
Liittynyt
17.1.2006
Viestit
175
azai sanoi:
Toisaalta panos on toiseenkin suuntaan suuri, Kimi voi menettää maineensa kuten Montoya.
Massa on kyllä hyvää vauhtia pitänyt Ferrarilla ja varmasti Schumikin on hieman varuillaan Massan suhteen. Kimi kyllä on parempi kuski kuin Massa, joten uskaltaako/kannattaako Schumin ottaa edes riskiä Kimin suhteen.

Kummankohan Ferrari mielluummin ottaisi, Schumin vai Kimin? En kyllä usko, että Schumi uskaltaa ottaa haastetta...
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
SuperKimi sanoi:
Kummankohan Ferrari mielluummin ottaisi, Schumin vai Kimin? En kyllä usko, että Schumi uskaltaa ottaa haastetta...
Toisaalta foorumilaiset ovat hyvin isänmaallisia/Kimi-faneja ettei täältä oikein sitä puolueetonta arviota voi saada. Ei Ferrari voi hylätä Schumin 10 vuoden yhteistyötä suoraan romukoppaan ja keskittyä täysin Räikköseen, jos Schumi jatkaa tallissa. Sen takia Kimin kannattaa odottaa siihen asti Ferrari sopimuksen tekoa, kunnes Schumin liikkeet ovat tiedossa, ehkäpä tässä Schumi pelasikin vähän omaan pussiin ja sanoi että tekee päätöksensä vasta kauden lopussa, johon asti Räikkönen ei voi odottaa. Oman uskomuksen mukaan sopimusta ei ole tehty, ja kaikki onkin kiinni Schumista, kuten muunnoin Ecclestone sanoi. Jotakin voidaan päätellä että Schumi haluaa jatkaa tallissa, muttei Räikkösen kanssa, tervetuliaispuheista huolimatta.
 

SuperKimi

Well-known member
Liittynyt
17.1.2006
Viestit
175
azai sanoi:
Ei Ferrari voi hylätä Schumin 10 vuoden yhteistyötä suoraan romukoppaan ja keskittyä täysin Räikköseen.
Kyllä Häkkinenkin sai lähteä Kimin tieltä.
 

azai

Pornokeisari
Liittynyt
15.10.2004
Viestit
1448
Sijainti
Affalterbach
SuperKimi sanoi:
Kyllä Häkkinenkin sai lähteä Kimin tieltä.
Joko selitin sen huonosti tai sinä ymmärsit sen väärin, mutta jos Schumi on tallissa Kimin kanssa yhtäaikaa niin silloin se 10 vuoden yhteistyö on Schumille erittäin kova etu. Kimi ei tule saamaan niitä samoja insinöörejä mitä Schumilla on nyt, jos Schumi jatkaa vielä F1-sirkuksessa Ferrarilla kuljettajana.

Häkkinenhän lähti käytännössä omasta halusta pois tallista, sillä Häkkinen käytännössä saavutti kaiken mitä Häkkinen halusi, ei Häkällä ollut samanlaista motiivia rikkoa ennätyksiä kuin Schumilla.
 
Viimeksi muokattu:

SuperKimi

Well-known member
Liittynyt
17.1.2006
Viestit
175
azai sanoi:
Joko selitin sen huonosti tai sinä ymmärsit sen väärin.
Joo ehkä ymmärsin väärin. On tuossa 10 vuoden yhteistyössä etunsa, mutta kun katsoo Massan vauhtia niin hyvin hän on sinne sopeutunut ja vauhti on kovaa.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös