:frown: :frown: :nope: :nope: :jaska: :jaska:Matxi sanoi:Kimi - Alonso (aika-ajo/kisa) :
Bahrain 22/3 - 4/1 : 0-2
Malesia 6/K - 7/2 : 1-3
Australia 4/2 - 3/1 : 1-5
San Marino 8/5 - 5/2 : 1-7
Eurooppa 5/4 - 1/2 : 1-9
Espanja 9/5 - 1/1 : 1-11
Ei se kyllä hirveän hyvin toimi, jos jää Alonsosta 2 sekuntia/kierros ja Schumista sekunnin/kierros. Eikä tuosta luotettavuudesta ole mitään iloa, jos jää noin paljon. Kimin mukaan autohan ei ole pelkästään hidas, vaan myös vaikea ajaa.Toni_V sanoi:No, auto ja moottori sentään toimii hyvin - viimekauden haukuttu luotetavuus on korjaantunut. Harmi vain ettei auto ole niin nopea jotta sillä kisassa pärjäisi...
Joo, vaikka Kimillä olis loppukauden paras auto (mitä ei tule olemaan), mestaruus on jo mennyt.Karpow sanoi:Eiköhän tämäkin toikki voida arkistoida jo. Mestaruusmahdollisuudet menivät jo. :frown:
27 pojoa on eroa nyt Barcelonan jälkeen. :nope:formulastara sanoi:Ja paskapuhettahan se on, ettei Macin tämän vuoden auto olisi hyvä, paljon paljon parempi kuin edellisen vuoden auto. Sen näkee jo ajettujen kisojen perusteella. Tilanne vaan on sellainen, että Renault on ilmeisesti mennyt sitäkin enemmän eteenpäin. Samoin kuin suhteessa Ferrari, Williams jopa Honda.
Uskon ja toivon Alonsolle kerrankin epäonnea, jotta punnuksia saataisiin siltä osin tasan. Lisäksi toivon Macin löytävän punaisen langan, jolla ero olisikin Nurren jälkeen enää 8 pinnaa Alonsolle. Ei se nyt niin mahdottoman utopistista ole.
Moe Szyslak sanoi:27 pojoa on eroa nyt Barcelonan jälkeen. :nope:
Mihin sä perustat nuo väitteesi, että :formulastara sanoi:Silti tämän vuoden auto on parempi kuin viime kauden. Kyse on edelleen siitä, että muut ovat menneet enemmän eteenpäin.
Ongelma tässä taitaa nyt olla se, että auton potentiaalia ei saada esille, ja säädöissä on jo hyvän aikaa alettu menemään metsään. Veikkaan sen johtuvan Tombazisin ja kumppaneiden lähdöstä. Yllättäen Ferrari alkoi toimimaan, kun Tombazis pääsi autoon käsiksi. Aika ilmeiseltä vaikuttaa, että herra Dennis aliarvioi yksittäisten huippusuunnittelijoiden merkityksen auton kehittelyn suhteen.
Minusta kun tuntuu, että macissä on potentiaalia pyöreä nolla.formulastara sanoi:Ongelma tässä taitaa nyt olla se, että auton potentiaalia ei saada esille
Tosin sillä nyt ei ole juurikaan merkitystä. F1:set on yksi niitä lajeja, joissa hädin tuskin muita mitalisijoja edes tilastoidaan.Kemper sanoi:Tällä hetkellä näyttää siltä, että se mm- mitalikin alkaa olla Kimille tiukassa. Räikkösen takana taulukossa vaanivat Fisichella kolmen ja Massa seitsemän pisteen päässä. Kuskeina nämä kaksi ei välttämättä yli Kimin tasolle, mutta minkäs siinä tekee jos oma auto on sekuntia hitaampi kuin pahimmilla vastustajilla. No, tilanteethan voi muuttua ja onneksi esim. Fisi on eräänlainen 'vuoristoratakuski'. Hyvää suoritusta voi seurata aivan katastrofaalinen esitys.
En tiedä toimiko homma kuinka hyvin spassa, mutta kimi ajoi kyllä yhden parhaista kisoistaan tuona viikonloppuna. Mutta tämän vuoden auton ongelmia ei pysty mitenkään hanskalla paikkaamaan joten alankin odottelemaan jännittävää kautta 2007 :wink:Teemu-84 sanoi:Mitkä mestaruusmahdollisuudet? :nope:
On se ihme miten McLarenille on niin vaikeita nämä parilliset vuodet. 2004 oli uskomatonta rämpimistä, hyvä jos umpipaskat Jordanit taakse jäi. Sitten kun homma kerrankin toimi niin voitto tuli samantien (Belgia).
Matxi sanoi:Mihin sä perustat nuo väitteesi, että :
a) 2006 auto on parempi kuin 2005
b) autossa olisi potentiaalia
Olisi kiva tietää. Nimittäin ainoa osa-alue, jolla tämän vuoden pirssi taitaa olla parempi kuin viime vuotinen on luotettavuus. Nopeuden suhteen ollaan otettu aikalailla takapakkia suhteessa kärkitiimeihin...
Tombazisin suhteen ollaan samaa mieltä. Kyllä McLarenilla alkaa oikeasti se aivovuoto nyt näkymään. Kaksi tärkeintä miestä, Newey ja Tombazis, lähti pois lyhyen ajan sisään. Semmoista ei paikata noin vain.
Toivottavasti se Maranellon sopimus julkistetaan piakkoin. Alonsolle vain kivoja päiviä McLarenilla...
Väittelettekö nyt siitä että McLaren MP4-21 on nopeampi kuin viime vuotinen mäcci?formulastara sanoi:En voi millään uskoa, että vanha olisi nopeampi - varmasti jo tuulitunnelitulokset puhuvat omaa kieltään uuden PALJON pienemmän auton puolesta. Nyt kun tosiaan se perä saatiin huomattavasti kompaktimmaksi.
Eeehh.. tota noin niin.. En ole koskaan sanonut, etteikö tämän vuotinen auto olisi nykysäännöillä nopeampi kuin viime vuotinen auto nykysääntöihin väkisin muutettuna. Mutta se ei taasen tarkoita sitä, ettäkö tämän vuotinen auto olisi PAREMPI kuin viime vuotinen. Viime vuotinen auto oli loppujen lopuksi nopein auto melkein koko kauden ajan, joskaan ei luotettavin. Tämän vuotinen auto ei ole ollut nopein vielä kertaakaan. Ei sillä ole edes vakavasti otettuna ajettu voitosta vielä kertaakaan. Näin ollen tämän vuotinen auto ei ole parempi kuin viime vuotinen. Paremmuutta verrataan muihin autoihin. Onhan se nyt päivän selvää että V10 koneelle suunniteltu auto ei istu kunnolla V8-koneelle.formulastara sanoi:En voi millään uskoa, että vanha olisi nopeampi - varmasti jo tuulitunnelitulokset puhuvat omaa kieltään uuden PALJON pienemmän auton puolesta. Nyt kun tosiaan se perä saatiin huomattavasti kompaktimmaksi.