Kimin talli kaudella 2005!

Missä Kimi ajaa

  • McLaren

    Äänet: 82 60,7%
  • Ferrari

    Äänet: 13 9,6%
  • Williams

    Äänet: 40 29,6%

  • Äänestäjiä yhteensä
    135

Finn75

Well-known member
Liittynyt
12.12.2001
Viestit
620
Sijainti
Jyväskylä
312T4 sanoi:
Aivan! Kun Mika ajoi McLarenia, niin minkähänmaalainen kuski ajoi kuitenkin kakkosautoa?

Ferrari voi Kimin pestata, kun sen ei tarvitse ajatella onneksi näitä markkinatalouden realiteetteja kuskivalintoja tehdessään!
Autotehtaiden tulon myötä formuloistakin on tullut osa kansaivälistä autokaupaa. Se on väistämätön fakta!
Kakkos autoa ajoi siis mc:llä joku kuski kansallisuutensa takia? hahahah

Miten niin ferrarin ei tarvitse miettiä markkinatalouden realiteetteja? luuletko että ferrari ei tee businesta formuloissa? Varmasti tekee. Eikä enzon ajatuksilla ja arvoilla ole enään mitään muuta merkitystä kuin historiallista. Esmes IBM:n pääjohtaja 60-luvulla sanoi että mailmassa on tilausta 4-5 tietokoneelle. Ovat tainnet niitä kuitenkin enemmän tehdä.. Ferrari voi aivan hyvin joskus vetäytyä formuloista jos se ei ole kannattavaa businesta. Näinhän tuskin käy, mutta jos markkinatalouden voimat niin sanelevat niin onhan se pakko.
 

312T4

Lehtori
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
14346
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Finn75 sanoi:
Kakkos autoa ajoi siis mc:llä joku kuski kansallisuutensa takia? hahahah

Miten niin ferrarin ei tarvitse miettiä markkinatalouden realiteetteja? luuletko että ferrari ei tee businesta formuloissa? Varmasti tekee. Eikä enzon ajatuksilla ja arvoilla ole enään mitään muuta merkitystä kuin historiallista. Esmes IBM:n pääjohtaja 60-luvulla sanoi että mailmassa on tilausta 4-5 tietokoneelle. Ovat tainnet niitä kuitenkin enemmän tehdä.. Ferrari voi aivan hyvin joskus vetäytyä formuloista jos se ei ole kannattavaa businesta. Näinhän tuskin käy, mutta jos markkinatalouden voimat niin sanelevat niin onhan se pakko.
Ei Ferrarin tarvitse tehdä bisnestä formuloissa, KUN SE ON KILPATALLIKSI PERUSTETTU. Ferrarin kilpatalli on edelleen oma yksikkönsä ja katuauto Ferrari omansa. Näin oli jo Enzon aikana, ja kun Enzo möi katuautot Fiatille, niin piti omanaan kilpatallin. Kun Enzo kuoli, kilpatallikin meni Fiiulle, mutta erillisenä! Eli Ferrari on puhdas kilpatalli BAR:n tapaan, toisin kuin McLaren, joka menetti itsenäisyytensä Mersukaupoissa. Nyt kun Ronikin on pistetty lankulle, niin voi voi!

Tietenkin katuautopuoli käyttää hyväkseen kilpatallin menestystä markkinoinnissa, muttei katuautopuoli mitenkään vaikuta kilpatallin toimiin, toisin kuin Mclarenilla, jossa Mersun miehet ovat jokapaikassa kyttäämässä!

Tämä on syy siihen,miksi monet haluavat Ferrarille(Kimikin); voi rauhassa keskittyä olennaiseen. Esimerkiksi sponsoritilaisuuksia on Ferrarilla paljon vähemmän kuin esim. McLarenilla, jolla on kaikenlaisia Mersun kissanristiäisiä tuskastumiseen asti, kuten Häkkinen aikanaan sanoi!

Eli toivokaamme Kimiäkin Ferrarille!
 
Viimeksi muokattu:

HÖYNÄ

Well-known member
Liittynyt
10.8.2003
Viestit
774
Sijainti
Bunkerland
Kimin mahdollisuudet Ferrarille tulevat vasta Schumin lopetettua, jos sittenkään. On yleinen tosiasia että Ferrari on kiinnostunut Alonsosta. Siinä on vain muttana raha, Briatore ei varmasti luovu kultakimpaleestaan halvalla.
No, jos kuitenkin spekuloidaan sillä että Kimi menisi Ferrarille Schumin jälkeen. Mitä olisi edessä? Kun Schumi lähtee, lähtee Ferkuta paljon muitakin, Todt, Brawn, ym, ym. Schumin menestys perustuu paljolti paitsi ajotaitoihin myös kykyyn VAATIA JA SAADA kaikki mahdollinen irti koko tiimiltä, siinä taidossa hän on ehdottomasti ykkönen! Usein arvostellaan sitä että Schumi vaatii ykköskuskin asemaa, mutta niin kuin sanotaan; "Tyhmä ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa."
Kysymys onkin onko Ferrarilla Schumin jälkeen yhtä hyvä tiimi ja motivaatio? Tai pystyykö esim. Kimi sellaista ylläpitämään saati luomaan? Sitä en ainakaan minä tiedä koska en Kimin kyvyistä kyseisellä saralla muutenkaan mitään tiedä. Vaikka eihän sitä tiedä vaikka Schumi jäisi Ferrarille konsultoimaan, ihan vain rakkaudesta formuloihin.
Että tämmöistä spekulointia.

"Ainut heikkouteni on ääretön nopeus":confused:
 

Mity

Registered: Patologinen
Liittynyt
25.9.2003
Viestit
1051
Sijainti
Jyväskylä
Kimi Ferrarille pois Häkkisen menestyksen rauniolta, McLaren on kuollut ja kuopattu.
 

sandman72

Asshole
Liittynyt
21.11.2000
Viestit
252
Sijainti
Arctic Roast Duck Society
patriot sanoi:
En nyt kyllä väittäisi, että Williams tekisi aina auton jolla voi voittaa! Ensinnäkään eipä tuo vielä Australiassa vakuuttanut tämän kauden mestaruutta ajatellen.

Williamsilla on ollut myös suuria vaikeuksia tehdä hyvää runkoa BMW aikana. Viime kaudellakin kesti puoli vuotta ennen kuin runko saatiin toimimaan. BMW on ollut tosin mestaruusluokan kone jo jonkin aikaa.

Ei viime vuosina Williams ole huomattavasti parempia autoja rakennellut kuin McLaren. Oikeastaa vähän heikompia jos ei nyt tätä vuotta ja viime vuoden loppua lasketa. Williams on hyötynyt valtavasti sarjan tehokkaimmasta koneesta.
No vertaapa huviksesi mäkkärin ja Williamsin tulosta Australiassa. Kumpi on potentiaalinen voittaja-auto?
Vaikka menestys johtuisikin BMW:stä, silti kokonaispaketti Williamsilla on merkittävästi vahvempi kuin McLarenilla: rungot ovat suunnilleen yhtä hyviä, Williamsin moottori on vahvempi ja luotettavampi ja toiminta kisoissa (varikkokäynnit ja kisataktiikat) ovat merkittävästi McLarenia edellä.
Ja silloinkin kun Williams räpi Supertecin koneiden kanssa, autot menestyivät suht tasaisesti. Koska Williamsilla on tullut 11 teknistä keskeytystä yhdelle autolle kauden aikana? Ei varmaan sitten ensimmäisten turbovuosien, tuskin silloinkaan noihin lukemiin päästiin. Tätä tarkoitan.
 

Pete

Well-known member
Liittynyt
28.11.1999
Viestit
1211
Sijainti
Oulu
312T4 sanoi:
Ei Ferrarin tarvitse tehdä bisnestä formuloissa, KUN SE ON KILPATALLIKSI PERUSTETTU. Ferrarin kilpatalli on edelleen oma yksikkönsä ja katuauto Ferrari omansa. Näin oli jo Enzon aikana, ja kun Enzo möi katuautot Fiatille, niin piti omanaan kilpatallin. Kun Enzo kuoli, kilpatallikin meni Fiiulle, mutta erillisenä! Eli Ferrari on puhdas kilpatalli BAR:n tapaan, toisin kuin McLaren, joka menetti itsenäisyytensä Mersukaupoissa. Nyt kun Ronikin on pistetty lankulle, niin voi voi!
Sen jälkeen kun Mersu tuli ykkösiin, on niillä joka vuosi pl '94 (joskin Lehto ajoi pari kisaa silloinkin Sauber-Mercedesillä) ollut tallissaan suomalainen kuljettaja. Saksalaista kuljettajaa Mersu tuskin tarvitsee niin kauan, kun kotimaan markkinoilla jää BMW & Audi taakse. Jos toista kuljettajaa pidettäisiin tallissa vain markkinarvon takia, olisi McLarenin toinen kuski joko japanilainen tai jenkki.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
En usko, että Bruce McLaren perusti tallinsa bisnestarkoituksessa - vaan kilvanajoa varten. :)
Sikäli tuo 312T4:n perustelu Ferrarin kilpailullisuudesta vs. muut tallit hiukan ontuu.

Ajat ovat muuttuneet, joten eiköhän se kaupallisuus ole jokaisessa tallissa totisinta totta. Mutta uskon silti, että kuljettajavalinnoissa taito, ei siis komea ulkonäkö tai hyvä ulosanti saatikka kansalaisuus, ratkaisee.
 

312T4

Lehtori
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
14346
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Pete sanoi:
Sen jälkeen kun Mersu tuli ykkösiin, on niillä joka vuosi pl '94 (joskin Lehto ajoi pari kisaa silloinkin Sauber-Mercedesillä) ollut tallissaan suomalainen kuljettaja. Saksalaista kuljettajaa Mersu tuskin tarvitsee niin kauan, kun kotimaan markkinoilla jää BMW & Audi taakse. Jos toista kuljettajaa pidettäisiin tallissa vain markkinarvon takia, olisi McLarenin toinen kuski joko japanilainen tai jenkki.
Viime vuonna Baijerin ylpeys meni Saksassa Mersun ohi eka kerran!!! Jokohan McLarenilla etsitään kiiruusti saksalaista kuskia?
heh heh:thumbup:
 

312T4

Lehtori
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
14346
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Formulanomi sanoi:
En usko, että Bruce McLaren perusti tallinsa bisnestarkoituksessa - vaan kilvanajoa varten. :)
Sikäli tuo 312T4:n perustelu Ferrarin kilpailullisuudesta vs. muut tallit hiukan ontuu.

Ajat ovat muuttuneet, joten eiköhän se kaupallisuus ole jokaisessa tallissa totisinta totta. Mutta uskon silti, että kuljettajavalinnoissa taito, ei siis komea ulkonäkö tai hyvä ulosanti saatikka kansalaisuus, ratkaisee.
En usko minäkään. Mutta kyllä Brucen talli kuitenkin oli hieman eri asia, kuin nykyinen Ronin talli!
 

Finn75

Well-known member
Liittynyt
12.12.2001
Viestit
620
Sijainti
Jyväskylä
312T4 sanoi:
Ei Ferrarin tarvitse tehdä bisnestä formuloissa, KUN SE ON KILPATALLIKSI PERUSTETTU. Ferrarin kilpatalli on edelleen oma yksikkönsä ja katuauto Ferrari omansa. Näin oli jo Enzon aikana, ja kun Enzo möi katuautot Fiatille, niin piti omanaan kilpatallin. Kun Enzo kuoli, kilpatallikin meni Fiiulle, mutta erillisenä! Eli Ferrari on puhdas kilpatalli BAR:n tapaan, toisin kuin McLaren, joka menetti itsenäisyytensä Mersukaupoissa. Nyt kun Ronikin on pistetty lankulle, niin voi voi!

Tietenkin katuautopuoli käyttää hyväkseen kilpatallin menestystä markkinoinnissa, muttei katuautopuoli mitenkään vaikuta kilpatallin toimiin, toisin kuin Mclarenilla, jossa Mersun miehet ovat jokapaikassa kyttäämässä!

Tämä on syy siihen,miksi monet haluavat Ferrarille(Kimikin); voi rauhassa keskittyä olennaiseen. Esimerkiksi sponsoritilaisuuksia on Ferrarilla paljon vähemmän kuin esim. McLarenilla, jolla on kaikenlaisia Mersun kissanristiäisiä tuskastumiseen asti, kuten Häkkinen aikanaan sanoi!

Eli toivokaamme Kimiäkin Ferrarille!
Kiitokset korjauksista! Mutta jopa minardin ja jordanin pitää tehdä businesta F1:ssä. Businesta se on sekin että saadaan edes omat pois. Ei Eddie Jordan ilmaiseksi rakkaudesta lajiin omaa talliaan pyöritä.

Lisäksihän tehdään välillisesti businesta eli sponsoreille pitää tarjota mahdollisuus tehdä businesta. Esim. pieni finlandia vodka tarrahan oli läpilyöntijuttu ko brändille. Nykyään jakelevat saman jakelurännin kautta vodkaa kuin mc. saksalainen kaljasponsori.

F1 on showta jonka kulisseissa tehdään raakasti businesta. Montezelemokin on rikastunut budjetin ylijäämästä jaetuilla menestys bonuksilla.

Jos F1 ei olisi bisnestä, niin F1 olisi samalla tasolla kuin Kartingin mm. sarja, jossa muuten sielläkin tehdään kovaa businesta.
 

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Liittynyt
22.2.2000
Viestit
3059
Sijainti
Maranello
No nyt se valkeni.

Nimittäin se miksi McLarenin "vauhti" ja "luotettavuus" olivat niin mahtavia ennen todellisia koitoksia.

Kimi saatiin tekemään jatkosopimus McLarenin kanssa kun tuli korviin että muitakin talleja on ollut Kimyllä kiikarissa. Ronzo hujasi Kimyä tyyliin: "tässä on kuule semmonen kiesi että voittoja tulee liukuhihnalta". Laitahan nimi papruun niin homma selvä.

Oonkohan väärässä ja haenkohan kaukaa ?:wink:
 
Viimeksi muokattu:

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Finn75 sanoi:
Lisäksihän tehdään välillisesti businesta eli sponsoreille pitää tarjota mahdollisuus tehdä businesta. Esim. pieni finlandia vodka tarrahan oli läpilyöntijuttu ko brändille. Nykyään jakelevat saman jakelurännin kautta vodkaa kuin mc. saksalainen kaljasponsori.
NO oho! Ekaa kertaa kuulen tuon jutun olleen menestys! Toki sillä kontakteja saatiin, mutta sen summan mitä siihen uhrattiin arvosta.

En jaksa uskoa. Kuitenkin Vodkan päämarkkina-alue on USA, mitäköhän Cartissa ois tehty tolla rahalla?
Ett silleen!!!!!!!!
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
MaranelloRed sanoi:
No nyt se valkeni.

Nimittäin se miksi McLarenin "vauhti" ja "luotettavuus" olivat niin mahtavia ennen todellisia koitoksia.

Kimi saatiin tekemään jatkosopimus McLarenin kanssa kun tuli korviin että muitakin talleja on ollut Kimyllä kiikarissa. Ronzo hujasi Kimyä tyyliin: "tässä on kuule semmonen kiesi että voittoja tulee liukuhihnalta". Laitahan nimi papruun niin homma selvä.

Oonkohan väärässä ja haenkohan kaukaa ?:wink:
Luultavasti olet väärässä ainakin siinä että Kimillä ei vielä ole allekirjoitettua sopparia, tästähän on huhuttu varmana tietona että Kimi & Monty siellä ens vuonna ajaa, mutta Montoyan sopimus on ainoa allekirjoitettu vasta...

Toinen missä olet väärässä, niin siinä ettei sitä luotettavuutta ollut silloin syksylläkään, jos muistat niin niiden stintit ei olleet pitkiä silloin testeissäkään.

Joka tapauksessa uskon Kimin silti jatkavan McLarenilla ensi kaudella, Renaultille en usko sen menevän, Williamsille ei varmaankaan kannata kun eivät nekään ole saanu tälle kaudelle nopeata autoa aikaseksi (tänäänkin olivat yllättävän hitaita).
Ferrarilla jatkanevat Möykkäel ja Rubinho ensi kaudellakin, joten huipputallien paikat alkaa oleen siinä...
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
312T4 sanoi:
Ei Ferrarin tarvitse tehdä bisnestä formuloissa, KUN SE ON KILPATALLIKSI PERUSTETTU. Ferrarin kilpatalli on edelleen oma yksikkönsä ja katuauto Ferrari omansa. Näin oli jo Enzon aikana, ja kun Enzo möi katuautot Fiatille, niin piti omanaan kilpatallin. Kun Enzo kuoli, kilpatallikin meni Fiiulle, mutta erillisenä! Eli Ferrari on puhdas kilpatalli BAR:n tapaan, toisin kuin McLaren, joka menetti itsenäisyytensä Mersukaupoissa. Nyt kun Ronikin on pistetty lankulle, niin voi voi!

Tietenkin katuautopuoli käyttää hyväkseen kilpatallin menestystä markkinoinnissa, muttei katuautopuoli mitenkään vaikuta kilpatallin toimiin, toisin kuin Mclarenilla, jossa Mersun miehet ovat jokapaikassa kyttäämässä!

Tämä on syy siihen,miksi monet haluavat Ferrarille(Kimikin); voi rauhassa keskittyä olennaiseen. Esimerkiksi sponsoritilaisuuksia on Ferrarilla paljon vähemmän kuin esim. McLarenilla, jolla on kaikenlaisia Mersun kissanristiäisiä tuskastumiseen asti, kuten Häkkinen aikanaan sanoi!

Eli toivokaamme Kimiäkin Ferrarille!
Tota, kyllä siellä Maikkelikin joutuu paiskimaan edustushommia kohtuu tarpeeksi... vähemmän niitä on kuin McLarenin väellä, mutta ei paljoa.
Samoissa näyttelyissä ne joutuu kiertämään yhtälailla (muistakaapa kuka toimii Fiatin mannekiinina esmes viimeks Genevessä :D), + monessa muussa sponssi tilaisuudessa josta täällä Suomessa ei tulosruuduissa yms mainita koska heidän kuskit eivät suomalaisia ole...

Mercedes omistaa edelleen vähemmistöosuuden McLarenista, joten ei siellä Ronin jakkara vielä heilu, asia tietenkin muuttuu mikäli Dennis myy Mersulle enemmän osaikkeitaan...
McLaren itsessään tekee bisnestä formuloilla, mm. monen auton sähköjärjestelmät tulee mäciltä (kaikki TAG järjestelmät tulee TAG-McLarenilta).

Mercedeksen katuauto puolestaan on oma projektinsa, täysin erillään kilpatallista niinkuin oli aikanaan F1 katuautokin (eikä paljon haitannut silti 88-91 MM vuosia)...
Totta on että siellä järjestys on eri kuin Ferrarilla, mutta eise Maranellossakaan helppoa ole, juurihan Fiatilla on ilmoitettu että siellä suunnitellaan Ferrarin viemistä pörssiin, asia jota suunniteltiin koko Ferrarin johtajan Montezemolon selän takana... (kuka päättää ja mistä häh? ;) ) Tuohan sai kyllä Lucan hieman närkästymään.... :D

Loppuun todettuna, moni kilpatalli joutuu tekemään bisnestä formuloilla, Ferrari ei. Niille riittää kyllä uusia sponsseja lisää, legendaarisen maineenkin takia jo...
Mutta Ferrari onkin liki ainoa, Minardia en tuohon joukkoon laske kun ei niil paljon sponsoreitakaan ole ni ei varmaan sponssitilaisuuksiakaan :D
 

Aanrii

Well-known member
Liittynyt
25.2.2004
Viestit
1205
Sijainti
Täällä
Williams.

McLaren taas sukeltaa, ja Ferrarilla vaihtuvat avainhenkilöt ja sielläkin myös taso heikkenee jossain määrin Schumin lähdön jälkeen. Williams näyttää vakaimmalta tallilta lähiaikoina.
 

Aiwinar

Well-known member
Liittynyt
23.9.2001
Viestit
564
Sijainti
Jyväskylä
Jos Kimi hakkaa ensi vuonna Montoyan Mclarenilla niin arvostus Kimiä kohtaan nousee. Siinä kaksi kovaa kuljettajaa ottaa mittaa toisistaan. Menemällä Williamssille arvostus ei ole niin kova. Ellei sitten Ralffi pese Montoyaa loppukauden kisoissa. 2 ekaa on mennyt Montoyan nimiin.
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Harrison sanoi:
Jos Kimi hakkaa ensi vuonna Montoyan Mclarenilla niin arvostus Kimiä kohtaan nousee. Siinä kaksi kovaa kuljettajaa ottaa mittaa toisistaan. Menemällä Williamssille arvostus ei ole niin kova. Ellei sitten Ralffi pese Montoyaa loppukauden kisoissa. 2 ekaa on mennyt Montoyan nimiin.
Ennustin viime vuonna tai noin, että Kimin kypsyys ei riitä vastoinkäymisten sattuessa ja nyt ennustan lisäksi, että Kimi ja Monty olisivat huono pari, joka ei kykenisi auton kehittämisen kannalta välttämättömään yhteistyöhön. Mika ja David elelivät Keken mukaan varsin sopuisasti ja Ferrarillakin vallinnee tällä hetkellä suhteellisen rauhallinen konsensus, mutta niin Kimi kuin Montykin ovat sieluiltaan puhdasverisiä taistelijoita ja kehäkukkoja, joiden työskentely samassa tallissa ei ole mielestäni ajatuksena kantava. En usko että tallikaverusten välinen kiivas keskinäinen röyhistely parantaa kokonaisuutta ajatellen kummankaan suorituskykyä. Stressi ja liian kova kilpailu pikemminkin tuppaa heikentämään suoritusta.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
En usko että tallikaverusten välinen kiivas keskinäinen röyhistely parantaa kokonaisuutta ajatellen kummankaan suorituskykyä. Stressi ja liian kova kilpailu pikemminkin tuppaa heikentämään suoritusta.
Itse olen eri mieltä. Aikanaan Senna ja Prost mahtoivat antaa toisilleen niin kovan vastuksen, että siinä oli pakko pärjätä. Sama homma oli Williamsilla Montoyan debyytti kaudella, jolloin Ralfin täytyi pistää kaikki peliin ja ajoi ensimmäiseen voittoonsa kuten Montoyakin.

Jos McLaren on todella huonossa jamassa 2005 auton suorituskyvyn suhteen, silloin voi ilmetä ongelmia, kuten mainitsit.

Mutta kuljettajien todella kova keskinäinen kilpailu kannustaa myös tallin väkeä hurjaan työhön.
 

Aiwinar

Well-known member
Liittynyt
23.9.2001
Viestit
564
Sijainti
Jyväskylä
Hurmurisija sanoi:
Ennustin viime vuonna tai noin, että Kimin kypsyys ei riitä vastoinkäymisten sattuessa ja nyt ennustan lisäksi, että Kimi ja Monty olisivat huono pari, joka ei kykenisi auton kehittämisen kannalta välttämättömään yhteistyöhön. Mika ja David elelivät Keken mukaan varsin sopuisasti ja Ferrarillakin vallinnee tällä hetkellä suhteellisen rauhallinen konsensus, mutta niin Kimi kuin Montykin ovat sieluiltaan puhdasverisiä taistelijoita ja kehäkukkoja, joiden työskentely samassa tallissa ei ole mielestäni ajatuksena kantava. En usko että tallikaverusten välinen kiivas keskinäinen röyhistely parantaa kokonaisuutta ajatellen kummankaan suorituskykyä. Stressi ja liian kova kilpailu pikemminkin tuppaa heikentämään suoritusta.
Mielestäni taas Kimin eka vuosi Mclarenilla opetti Kimille myös kestämään vastoinkäymisiä. Coulthard oli nopeampi joissakin kisoissa. Myöskin oikutteleva auto kasvatti luonnetta. Myöskin niukka tappio viime vuonna ja jo nyt alkukauden keskeytykset ovat vain karaistaneet häntä. Nälkä vain kasvaa joka vuonna.

Autonkehitys voi olla pienoinen ongelma. Monty ja Kimi ovat varmasti kehittyneet paljonkin. Kimi seurannut Davidin autonkehitystä. Voisin väittää kuitenkin, että Kimin valtti on kyky ajaa useita kierroksia kovaa. Sellainen Schumimainen tasaisuus. Se on valttia autoa kehitettäessä. Myöskin palaute insseille on ollut tietääkseni hyvää jo Saubertesteistä lähtien.

Tilanne voi olla jopa parempi kuin Kimin ja Davidin kesken, kun Davidilla on kuitenkin suuntaus mieluiten aliohjaavaan kuin yliohjaavaan autoon. Kimi ja Montoya ovat ehkä samanlaisia tässä asiassa.

Veikkaan myöskin, että Montoya oppi Ralffin kanssa sellasta nöyryyttä, että mielummin kannattaa niellä ja kestää ylpeys kuin tapella ja pimittää asioita tallikaveriltaan. Toisaalta lievästi niskan päällä oleva Montoya on tilanteessa jossa kukkoilua ja puheita ei tarvitse. Nopeus puhuu puolestaan.

Kimi tuskin lähtee sanasotaan mediassa. Siitä olen aika varma. Kimin ei ole tarvinnut tehdä sitä tähänkään mennessä enkä usko, että Kimi on siinä edes kovin hyvä.
 
Ylös