312T4 sanoi:
Ei Ferrarin tarvitse tehdä bisnestä formuloissa, KUN SE ON KILPATALLIKSI PERUSTETTU. Ferrarin kilpatalli on edelleen oma yksikkönsä ja katuauto Ferrari omansa. Näin oli jo Enzon aikana, ja kun Enzo möi katuautot Fiatille, niin piti omanaan kilpatallin. Kun Enzo kuoli, kilpatallikin meni Fiiulle, mutta erillisenä! Eli Ferrari on puhdas kilpatalli BAR:n tapaan, toisin kuin McLaren, joka menetti itsenäisyytensä Mersukaupoissa. Nyt kun Ronikin on pistetty lankulle, niin voi voi!
Tietenkin katuautopuoli käyttää hyväkseen kilpatallin menestystä markkinoinnissa, muttei katuautopuoli mitenkään vaikuta kilpatallin toimiin, toisin kuin Mclarenilla, jossa Mersun miehet ovat jokapaikassa kyttäämässä!
Tämä on syy siihen,miksi monet haluavat Ferrarille(Kimikin); voi rauhassa keskittyä olennaiseen. Esimerkiksi sponsoritilaisuuksia on Ferrarilla paljon vähemmän kuin esim. McLarenilla, jolla on kaikenlaisia Mersun kissanristiäisiä tuskastumiseen asti, kuten Häkkinen aikanaan sanoi!
Eli toivokaamme Kimiäkin Ferrarille!
Tota, kyllä siellä Maikkelikin joutuu paiskimaan edustushommia kohtuu tarpeeksi... vähemmän niitä on kuin McLarenin väellä, mutta ei paljoa.
Samoissa näyttelyissä ne joutuu kiertämään yhtälailla (muistakaapa kuka toimii Fiatin mannekiinina esmes viimeks Genevessä
), + monessa muussa sponssi tilaisuudessa josta täällä Suomessa ei tulosruuduissa yms mainita koska heidän kuskit eivät suomalaisia ole...
Mercedes omistaa edelleen vähemmistöosuuden McLarenista, joten ei siellä Ronin jakkara vielä heilu, asia tietenkin muuttuu mikäli Dennis myy Mersulle enemmän osaikkeitaan...
McLaren itsessään tekee bisnestä formuloilla, mm. monen auton sähköjärjestelmät tulee mäciltä (kaikki TAG järjestelmät tulee TAG-McLarenilta).
Mercedeksen katuauto puolestaan on oma projektinsa, täysin erillään kilpatallista niinkuin oli aikanaan F1 katuautokin (eikä paljon haitannut silti 88-91 MM vuosia)...
Totta on että siellä järjestys on eri kuin Ferrarilla, mutta eise Maranellossakaan helppoa ole, juurihan Fiatilla on ilmoitettu että siellä suunnitellaan Ferrarin viemistä pörssiin, asia jota suunniteltiin koko Ferrarin johtajan Montezemolon selän takana... (kuka päättää ja mistä häh?
) Tuohan sai kyllä Lucan hieman närkästymään....
Loppuun todettuna, moni kilpatalli joutuu tekemään bisnestä formuloilla, Ferrari ei. Niille riittää kyllä uusia sponsseja lisää, legendaarisen maineenkin takia jo...
Mutta Ferrari onkin liki ainoa, Minardia en tuohon joukkoon laske kun ei niil paljon sponsoreitakaan ole ni ei varmaan sponssitilaisuuksiakaan