Kimin talli kaudella 2005!

Missä Kimi ajaa

  • McLaren

    Äänet: 82 60,7%
  • Ferrari

    Äänet: 13 9,6%
  • Williams

    Äänet: 40 29,6%

  • Äänestäjiä yhteensä
    135

JT

Well-known member
Liittynyt
24.11.2003
Viestit
386
Alonso on mielestäni ainoa nykykuljettajista, jolla on todellisia edellytyksiä Schumin manttelinperijäksi formula ykkösten hallitsijana. Uskon että tämän tietää Ferrarikin, eikä espanjalaisen pestaaminen tule olemaan rahasta kiinni. Ja Ferrarin putoamista huipulta saatte todellakin odotella, tässä vaiheessa olisi syytä olla huolissaan parin muun tallin puolesta.
 

Spam

Well-known member
Liittynyt
7.6.2003
Viestit
638
Re: Re: Re: BREAKING NEWS -varmaa tietoa-

Finn75 sanoi:
Voi kun fisi voittaa loputkisat.. ;)
Ei voi siltikään. Mestaruus varmistuu kuitenkin vasta myöhemmässä kisassa.

Fisi voittoon!
 

AMS82

Well-known member
Liittynyt
13.12.2002
Viestit
1641
Sijainti
Turku
MaranelloRed sanoi:
AMS ym. muut. Älkäähän ennustelko täällä mitään Ferrarin tippumista ja taantumista kauden 2006 jälkeen. Ei siellä niin tyhmiä olla etteikö tulevaisuutta tultaisi turvaamaan ja suoritustaso säilyttämään. Sen tulette vielä näkemään. Ikuisesti ei voi voittaa mutta kärkikahinoissa pysytään vielä ja pitkään.

Samaahan olette ennustelleet tapahtuvaksi jo useamman kauden ajan ja varsinkin nyt kaudelle 2004. Vai joko sunnuntain kisa unohtui ??

Moni on ennustanut jo pitemmän aikaa M. Schumacherin lopettavan tai motivaation katoavan ja tähän liittyen myös Ferrarin mestaruuttomasta kaudesta. Tästä spekuloinnista itse henkilökohtaisesti olen jo sanoutunut irti. Itseasiassa uskon, että Ferrari tulee voittamaan mestaruuden tänä vuonna ja ensi vuonna ja myös kaudella 2006, jos M. Schumacher jatkaa. Jos ei jatka uskon jonkun toisen tallin vievän mestaruuden 2006. Se kuljettaja, joka saa kunnian olla ensimmäinen ykköskuljettajana sitten vuoden x, joka ei voita mestaruutta Ferrarilla saa pysyvän tahran kilpeensä, enkä toivo tämän kuljettajan olevan Räikkönen. Sillä, että Ferrari epäilemättä on pysyvästi voittojatallien joukossa ei ole juurikaan merkitystä, jos kuljettajan visiitti tallissa jää juuri siihen yhteen vuoteen, jona mestaruutta ei voiteta.

Räikkönen ja Alonso nostettiin Ferraripomon viimeisimmässä lausunnossa molemmat kiinnostavien kuljettajien joukkoon. Näin ollen on virheellistä sanoa, että Ferrarin puolella oltaisiin siinä näkemyksessä, että M. Schumacherille olisi vain yksi mahdollinen seuraaja. Alonsoa pidän todennäköisempänä, sillä hän on selvästi ilmaisut Ferrarin ykköskuljettajan aseman kiinnostavan häntä erityisesti. Räikköselle Ferrari ei ole samalla tavalla ääneenlausuttu unelma.

Jos M. Schumacher päättäisikin yhtäkkiä lopettaa uransa tähän kauteen, uskon Barrichellon olevan mestari kaudella 2005. Hänelle riittää se, että hän pystyy ottamaan voitot 2005 kauden ensimmäisissä osakilpailuissa, kun uusi tulokas vielä hakee tuntumaa autoon. Ferrari aivan varmasti tukee sitä kuljettajaa joka on alussa nopeampi ja Ferrarilta samansa kokemuksen avulla Barrichello on nopeampi, kuin kuka tahansa uusi tulokas ratkaisevissa kilpailuissa. Tahra jonka kuljettaja saa Barrichellon kakkoskuljettajaksi juuttumisesta on vielä pahempi kuin se tahra joka syntyy mestaruuttomasta kaudesta. Karmeaa kenelle nuorelle lupaukselle tahansa, on juuttua tähän asemaan useammaksi kuin yhdeksi kaudeksi. Henkilökohtaisesti pidän kuitenkin Barrichellon mestaruutta epätodennäköisenä vaihtoehtona, sillä M. Schumacher jatkaa vielä uraansa ja häntä ei ole voittaminen myöskään 2005.

Todelliseksi huippukuljettajaksi nuorista lupauksista nousee se, joka voittaa mestaruuden M. Schumacherin jälkeen. Tänä vuonna ei mahdollisuutta uuden mestarin esiinmarssille ole, eikä todennäköisesti myöskään ensi kaudella. Kausi 2006 on suunnilleen se ajankohta, jona Mercedes Formula Team on saanut koottua itsensä ja jos kausi on samalla myös ensimmäinen Schumiton kausi on Räikkösellä erittäin hyvät mahdollisuudet mestaruuteen Mercedeksen leivissä. Nuorista lupauksista Montoyan Kimi lyö kaudella 2005 ja Alonso on todennäköisesti se tähti, joka laskee Räikkösen mestaruuden myötä kaudella 2006. Tämä edellyttää kuitenkin sitä, että Räikkönen pystyy kokoamaan itsensä ja taistelemaan raivokkaasti jäännöspisteistä kilpailukyvyttömälläkin autolla tämän kauden.
 
Viimeksi muokattu:

Kiertokanki

Well-known member
Liittynyt
23.4.2002
Viestit
579
Sijainti
Männän alapuolella
McLaren tallistahan lähetään siinä vaiheessa kun on aika eläkkeen tai mennä muuten vaan ajamaan rataa sijoista 5-loput :ahem:
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Jos Kimi McLarenilta lähtee, näkisin Kimin mielelläni BARilla kepittämässä sitä nuorempaa brittilupausta, Buttonia :D
 

Finn75

Well-known member
Liittynyt
12.12.2001
Viestit
620
Sijainti
Jyväskylä
Re: Re: Re: Re: BREAKING NEWS -varmaa tietoa-

Spam sanoi:
Ei voi siltikään. Mestaruus varmistuu kuitenkin vasta myöhemmässä kisassa.

Fisi voittoon!
Totta... Ehkä schumille pitää sitten tapahtua joku haaveri joka pysäyttää miettimään elämän tarkoitusta.
 

Fisico

Well-known member
Liittynyt
5.1.2003
Viestit
85
En usko, että Kimi Ferrarille tai Renaultille menee/pääsee. McLaren/Williams on tulevaisuudessakin työpaikka.
 
Viimeksi muokattu:

McMike

Guest
JOS siis tällä kaudella McLarenilla ei tulla taistelemaan kärkisijoituksista ja Kimi menettää mestaruutensa juuri auton teknisten ongelmien takia, on selvää, että Kimin motivaatio kärsii ja tallinvaihtokysymys nousee pintaan.

Kimille saattaisi aueta kuskin paikka Williamsilla ja se olisi varmasti varteenotettavin vaihtoehto. Myös Williamsilla oltaisiin valmiita vastaanottamaan Kimi kaudelle 2005.
Kimin luonteelle ominaista on olla suurten joukossa ja Kimi ei halua olla tallissa jossa menestymisen mahdollisuuksien esteenä on auton tekniikka. Näin ollen Williams tarjoaisi menestyksen avaimet tekniikankin puolesta ja Kimin ajolahjat pääsisivät kunnolla oikeuksiinsa.

Tällaisten spekulaatioiden valossa McLarenille voisi olla mahdollisuuksia päästä vaikkapa Keken poika Nico, tai sitten Kovalainen Montoyan pariksi ensi kaudelle.

No joo, nämä ovat vain ajatuksia tässä vaiheessa kun vasta yksi kisa on ajettu. Toivottavasti McLaren saadaan iskuun mahdollisimman pian ja sellaisen lentoon, että mestaruuteen autonkin puolesta olisi mahdollisuuksia jo tänä vuonna.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Äänestin Williamsia. Veikkaisin että Räikkönen ei katsele Mäkin touhuja enää ainakaan jos ei suorituskyky selvästi parane. Ferrarille ei koska en usko Schumin lopettavan. Ferrari olisi toki loistava talli Kimille, olisi hienoa nähdä suomalainen Ferrarin vakituisena kisakuskina vaikka tallin touhut ovatkin viime vuosina olleet sitä mitä ne nyt ovat olleet :). Alonso jatkanee Renaultilla, joten tallin toinen paikka olisi auki eikä tuokaan siirto mikään täysin mahdoton olisi.
 

312T4

Lehtori
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
14346
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Ollaampa nyt Suomi-pojat taas realisteja. Kun McLarenista tulee SAKSALAINEN talli(mikä onkaan viimeisin saksalainen talli, taitaa löytyä 1980-luvulta;ATS???), niin ne antavat pienen Suomen Kimille kenkää jo markkina-alueellisista syistä. Eihän Suomeen osteta kuin vajaa sata kunnon Mersua vuodessa loppujen ollessa 200 dieseleitä! Saksalaisen Mersun rattiin pitää saada kotimaan mies, vaikkapa Ralf, Nick tai Nico. Toinen vaihtoehto on hankkia Montoyan kakkoseksi joku outo suuren markkina-alueen lahjakkuus, vaikkapa joku kiinalainen. Bisnestä ne mersunmiehet ajattelee; Montoya ykkönen ja joku muu kakkonen - ja Montoya ajamaan mestaruudesta ja siivittämään Mersujen myynti huimaan kasvuun uudella mantereella!!!:eek!:

Kimi sitten tietysti Ferrarille, niin saadaan Kekelle ja Mikalle seuraaja:thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

sandman72

Asshole
Liittynyt
21.11.2000
Viestit
252
Sijainti
Arctic Roast Duck Society
Williams, jos yhtään järkeä käyttävät managerinsa kanssa. Vaikka pienemmällä palkalla. Se talli tekee aina auton, jolla voi voittaa.
Mäkärillä ei ole luvassa muuta kuin epävarmuutta.
Luulenpa silti, että siellä jatketaan. Valitettavasti. :jaska:
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
sandman72 sanoi:
Williams, jos yhtään järkeä käyttävät managerinsa kanssa. Vaikka pienemmällä palkalla. Se talli tekee aina auton, jolla voi voittaa.
Mäkärillä ei ole luvassa muuta kuin epävarmuutta.
Luulenpa silti, että siellä jatketaan. Valitettavasti. :jaska:
En nyt kyllä väittäisi, että Williams tekisi aina auton jolla voi voittaa! Ensinnäkään eipä tuo vielä Australiassa vakuuttanut tämän kauden mestaruutta ajatellen.

Williamsilla on ollut myös suuria vaikeuksia tehdä hyvää runkoa BMW aikana. Viime kaudellakin kesti puoli vuotta ennen kuin runko saatiin toimimaan. BMW on ollut tosin mestaruusluokan kone jo jonkin aikaa.

Ei viime vuosina Williams ole huomattavasti parempia autoja rakennellut kuin McLaren. Oikeastaa vähän heikompia jos ei nyt tätä vuotta ja viime vuoden loppua lasketa. Williams on hyötynyt valtavasti sarjan tehokkaimmasta koneesta.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
312T4 sanoi:
Ollaampa nyt Suomi-pojat taas realisteja. Kun McLarenista tulee SAKSALAINEN talli(mikä onkaan viimeisin saksalainen talli, taitaa löytyä 1980-luvulta;ATS???), niin ne antavat pienen Suomen Kimille kenkää jo markkina-alueellisista syistä. Eihän Suomeen osteta kuin vajaa sata kunnon Mersua vuodessa loppujen ollessa 200 dieseleitä! Saksalaisen Mersun rattiin pitää saada kotimaan mies, vaikkapa Ralf, Nick tai Nico. Toinen vaihtoehto on hankkia Montoyan kakkoseksi joku outo suuren markkina-alueen lahjakkuus, vaikkapa joku kiinalainen. Bisnestä ne mersunmiehet ajattelee; Montoya ykkönen ja joku muu kakkonen - ja Montoya ajamaan mestaruudesta ja siivittämään Mersujen myynti huimaan kasvuun uudella mantereella!!!:eek!:

Kimi sitten tietysti Ferrarille, niin saadaan Kekelle ja Mikalle seuraaja:thumbup:
Lehtori! Sinun logiikkasi taitaa ontua pahemman kerran.

Miksi Ferrari palkkaisi pieneltä markkina-alueelta tulevan kuljettajan. Tuskinpa niitä Ferrarejakaan menee kovin paljon suomessa kaupaksi. :jaska:

Uskoisin, että tärkein kriteeri kuljettajien palkkaamisessa on yhä edelleen näiden taidot. Kuljettajien muut ominaisuudet toki huomioidaan, mutta eivät ole päällimmäisiä kriteereitä.
 

the flying finn

Well-known member
Liittynyt
28.7.1999
Viestit
944
Sijainti
The Bay
Formulanomi sanoi:
Lehtori! Sinun logiikkasi taitaa ontua pahemman kerran.

Miksi Ferrari palkkaisi pieneltä markkina-alueelta tulevan kuljettajan. Tuskinpa niitä Ferrarejakaan menee kovin paljon suomessa kaupaksi. :jaska:

Uskoisin, että tärkein kriteeri kuljettajien palkkaamisessa on yhä edelleen näiden taidot. Kuljettajien muut ominaisuudet toki huomioidaan, mutta eivät ole päällimmäisiä kriteereitä.
Näinhän se on, perätään talleja lukuunottamatta, joissa ehkä raha nousee tärkeimmäksi kriteeriksi kuskeja valittaessa (tosin ilman jonkinlaisia ajotaitoja nekään eivät olisi F1:ssä). Muutenhan Ferrarin olisi aika palkata kiinalainen F1-kuski :D

Luulenpa että jos Schumin perässä lähtee Brownit ym, niin siitä alkaa väistämättä Ferrarin alamäki. Ei tuollaista tieto-taidon, kokemuksen ja yhteistyön yhdistelmää korvata ihan heti. Ei siis Kimille oikea paikka.
Williams voisi taas olla oikea osoite, BMW ei varmaan jätä F1:a ennenkuin mestaruuksia tulee ja nyt ykköskuskin paikka olisi tarjolla.
Toisaalta Mclaren on vielä varteenotettava vaihtoehto, kyllä tästä pienestä taantumasta varmasti noustaan ja kun talli on tuttu, on se turvallinen paikka olla. Nyt on vaan aika, jolloin Kimin pitäisi ottaa rooli tallissa, ja potkia väki liikkeelle ja lähteä kehittämään autoa yhdessä !
 

Apa_02

Well-known member
Liittynyt
24.4.2001
Viestit
623
Finn75 sanoi:
Jos half lähtee niin onhan sitä taas massia mitä käyttää.
Mutta se ei ole ollut tyyli williamsilla. Joskus sanottiin, että Frank ja Patrick ottaa vaikka linja-autokuskin autoa ajamaan, jos se vain on nopein. Esimerkkinä juuri Ralf, joka ei siirtymisen aikaan ollut mikään supermies, mutta hoiti homman ja ei ollut kallis.
 

Balthazar

Luonnollisesti.
Liittynyt
10.11.2000
Viestit
13560
Sijainti
Boogie Street
McLaren. Nythän sitä miestä vasta mitataan, kun McLarenin käyrä näyttää alaspäin. Kimin hommana on nyt nostaa moraalia oman väen keskuudessa sillä tavalla, minkä hän parhaiten osaa: ajamalla sitä autoaan kovempaa kuin kukaan koskaan milloinkaan.
 

Flying Spin

Well-known member
Liittynyt
15.2.2004
Viestit
260
On se sitten hyvä tai huono vaihtoehto Kimin kannalta, niin McLaren-fanina olen sitä mieltä että tallin suomalaiskiintiö pitää säilyttää. :thumbup:
 

Finn75

Well-known member
Liittynyt
12.12.2001
Viestit
620
Sijainti
Jyväskylä
312T4 sanoi:
Ollaampa nyt Suomi-pojat taas realisteja. Kun McLarenista tulee SAKSALAINEN talli(mikä onkaan viimeisin saksalainen talli, taitaa löytyä 1980-luvulta;ATS???), niin ne antavat pienen Suomen Kimille kenkää jo markkina-alueellisista syistä. Eihän Suomeen osteta kuin vajaa sata kunnon Mersua vuodessa loppujen ollessa 200 dieseleitä! Saksalaisen Mersun rattiin pitää saada kotimaan mies, vaikkapa Ralf, Nick tai Nico. Toinen vaihtoehto on hankkia Montoyan kakkoseksi joku outo suuren markkina-alueen lahjakkuus, vaikkapa joku kiinalainen. Bisnestä ne mersunmiehet ajattelee; Montoya ykkönen ja joku muu kakkonen - ja Montoya ajamaan mestaruudesta ja siivittämään Mersujen myynti huimaan kasvuun uudella mantereella!!!:eek!:

Kimi sitten tietysti Ferrarille, niin saadaan Kekelle ja Mikalle seuraaja:thumbup:
Vähän mättää toi sun logiikkasi. Kuinkas monta ferraria tänne suomeen ostetaan? Tolla logiikalla Suomesta ei pitäisi alunperinkään tulla yhtään F1 tai ralli kuskia MM-sarjaan. Jos on nopeampi kuin muut niin kuljettajan kansallisuuden tuomalla markkinaalueella ei ole mitään merkitystä. Sitäpaitsi väittäisin että auto merkille on etua jostain suomesta. Suomalainen on hyvä kompromissi kaikille markkina-alueille. Meitä aika harva kansa vihaa historiallisista syistä...
 

312T4

Lehtori
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
14346
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Formulanomi sanoi:
Lehtori! Sinun logiikkasi taitaa ontua pahemman kerran.

Miksi Ferrari palkkaisi pieneltä markkina-alueelta tulevan kuljettajan. Tuskinpa niitä Ferrarejakaan menee kovin paljon suomessa kaupaksi. :jaska:

Uskoisin, että tärkein kriteeri kuljettajien palkkaamisessa on yhä edelleen näiden taidot. Kuljettajien muut ominaisuudet toki huomioidaan, mutta eivät ole päällimmäisiä kriteereitä.

Aivan!!! Mutta Ferrari ei ajattelekkaan autojen myyntilukuja formulabisnestä tehdessään vaan kilvanajoa; muistattehan varmaan, että Enzo perusti tallinsa kilvanajoa varten ja hankki rahat kilpa-autoihin tekemällä katuautoja. Ferrarit menevät aina kaupaksi, niitä ei tarvitse mainostaa.

Mersulla koko formuloihin tulo perustuu siihen, että niiden kautta saadaan näkyvyyttä ja kunniaa, joita sitten käytetään hyväksi tavallisia dieseleitä ja muita mesejä myytäessä(samoin kuin Renaultilla). Huomatkaa tämä Mersun ja Ferrarin erilainen perusideologia suhtautumisessa ykkösiin. Jos Ferrari haluaisi hyötyä autojen myynnin osalta ykkösistä, niin sen nimi olisi jo 1980-luvulla vaihdettu Fiatiksi!

Ei Mercedes ole ykkösissä vain kilpaa ajamassa, vaan autokauppaa tekemässä samoin kuin Renault ja muut autotehtaat!!! Ferrarin tilanne ei ole onneksi niin synkkä, kun autot ovat aina menneet kaupaksi ilman sen suurempaa mainostamista, myös 1980-1990 luvuilla!

Kyllä Mersu ja muut autotehtaat ajattelevat kuskivalintoja tehdessään myös markkina-alueitaan; tyhmää olisi jättää tämä optio tarkastelematta! Eikö se McLaren vai Williams ole jo katsastanut jotain kiinalaista kuskilupausta. Sepä olisikin oiva veto automyynnin kannalta!

:p :p :p
 

312T4

Lehtori
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
14346
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Finn75 sanoi:
Vähän mättää toi sun logiikkasi. Kuinkas monta ferraria tänne suomeen ostetaan? Tolla logiikalla Suomesta ei pitäisi alunperinkään tulla yhtään F1 tai ralli kuskia MM-sarjaan. Jos on nopeampi kuin muut niin kuljettajan kansallisuuden tuomalla markkinaalueella ei ole mitään merkitystä. Sitäpaitsi väittäisin että auto merkille on etua jostain suomesta. Suomalainen on hyvä kompromissi kaikille markkina-alueille. Meitä aika harva kansa vihaa historiallisista syistä...
Aivan! Kun Mika ajoi McLarenia, niin minkähänmaalainen kuski ajoi kuitenkin kakkosautoa?

Ferrari voi Kimin pestata, kun sen ei tarvitse ajatella onneksi näitä markkinatalouden realiteetteja kuskivalintoja tehdessään!
Autotehtaiden tulon myötä formuloistakin on tullut osa kansaivälistä autokaupaa. Se on väistämätön fakta!
 
Ylös