PuoliPöhkö
Well-known member
:doubtful: :thumbup:Ai, et vai? Minä kuitenkin olen vähintään puolipöhkö.
:doubtful: :thumbup:Ai, et vai? Minä kuitenkin olen vähintään puolipöhkö.
No niin tunnut olevan kun muiden postauksiin vastailet :ahem: :thumbup:Ai, et vai? Minä kuitenkin olen vähintään puolipöhkö.
Juu, Regina on mun lajini. Monta vuosikertaa on arkistoitu ja niitä kertailen, jos ei uutta ole saatavilla. :ahem:No niin tunnut olevan kun muiden postauksiin vastailet :ahem: :thumbup:
Uppoaako siellä Regina vai ihan joku kovakantinen :doubtful:
...on Remekset ja Mankelit luettu Mitä sitten - kauhea tyhjä aukko jää...
Palkinnot, Seppo Jokinen :
-Olga ja Vilho Linnamon Säätiön tunnustuspalkinto 1998
Juu. Annettiin tunnustusta! :ahem:Sun täytynee siirtyä "Komisario Koskinen Tampereelta" - sarjan kimppuun :alppu:
Edit: Olga! :doubtful:
Totta. Toisaalta aihekin siinä Remeksen kirjoista kiinnostavin. Pedon syleily kannattaa myös lukea. Aihe myös mielenkiintoinen, ja Remes kuljettaa taitavasti lukijan kirjan tapahtuma-ajan, 30-luvun lopun ja 40-luvun alun tunnelmaan.Kaikki nuo on luettu, ja hyviä ovat. Menoa ja meininkiä ainakin riittää. Pääkallokehrääjää suosittelen kaikille, edelleen paras Remeksen kirjoista mielestäni :thumbup:
Kannattaa tutustua myös Jari Tervon Myyrään (2004) ja Ohranaan (2006).Kohta pitäisi alkaa keksimään sopivaa lomalukemista.
Remeksen, Soininvaaran,Koonztin kirjat ja sitten Knoukkarin maitsema "Tykit, taudit ja teräs, Jared Diamond" saattaisi kiinnostaa.
Noista klassikoista olen "melkein samaa" mieltä. Useimmat ovat pelkkää kuraa. Mutta esim. Waltarin Sinuhe "Epyktiläinen" oli helvetin hyvä....
Minullakin on tuo kuvan versio kirjahyllyssäni. Lukenut olen tosin jonkun varhaisemman käännöksen. Hieno teos. Nythän tuosta olisi tarjolla uusi Olli Kuukasjärven käsialaa oleva suomennos. Täytyy tässä samalla tunnustaa, että ainoastaan kolme muuta Dostojevskiä olen lukenut.Dostojevski: Rikos ja rangaistus
Keväällä oli projektina lukea tuo klassikko, mutta pääsin Rikokseen asti - sitten vaan tökkäsi eka muun kiireen vuoksi ja sitten ei enää vaan jaksanut palata teoksen pariin. Jonain päivänä pitäisi kai sitten lukea loppuun..Minullakin on tuo kuvan versio kirjahyllyssäni. Lukenut olen tosin jonkun varhaisemman käännöksen. Hieno teos. Nythän tuosta olisi tarjolla uusi Olli Kuukasjärven käsialaa oleva suomennos. Täytyy tässä samalla tunnustaa, että ainoastaan kolme muuta Dostojevskiä olen lukenut.
Kaikki suomennetut Harry Holet luettu. Ihan loistavia kesälomakirjoja. :ahem:Jo Nesbø: Marekors, 2003 (Veritimantit)
Tämä sattui mukaan Gardermoenista heräteostoksena lomalle lähtiessä.
Kulunut sarjamurhaajateema on osaajan käsissä jalostunut mainioksi viihteeksi jossa erityisesti ilahduttaa Nesbøn ihmissilmä ja fantastisen hienosti tarinaan sulautettu tietämys vaikkapa Oslon Grünelokan rakennuskannasta. Kiinnostavuutta ei tietenkään vähentänyt seikka että jokseekin kaikki kirjan tapahtumapaikat ovat omaa lähimiljöötä.
Siis olisiko suora käännös suunnilleen painajaisen risti?Jo Nesbø: Marekors, 2003 (Veritimantit)
Täältä löytyvän lukunäytteen perusteella suomennoskin näyttää olevan melko laadukas, tosin "Veritimantit" kirjan nimenä tuntuu hieman lattealta.