Kirjahyllypolli

Onkos teillä kirjahyllyä kotona?

• Äänestäjiä yhteensä
    53

elle

-------
Mikä siinä kirjahyllyssä on niin nou-nou?
Jaa-a. Varmaan vain se ajatus perinteisestä sohva-sohvapöytä-kirjahylly ryppäästä.. tai bulkkihyllystä vitriinielementteineen, lastulevystä, mdf-levystä ja viilusta. Tykkään hulluna kerätä kirjoja. Kierrän divareita ja ryöstän lomavierailta matkalukemiset. Ja vaikka ne kansineen ovat kirjavaa esillelaitettavaa, koen itse kirjat pienemmäksi "pahaksi".

Omat kirjat ovat antiikkipuisessa vanhassa kaapissa.. mutta kellarissa.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Kierrän divareita ja ryöstän lomavierailta matkalukemiset. Ja vaikka ne kansineen ovat kirjavaa esillelaitettavaa, koen itse kirjat pienemmäksi "pahaksi".

Omat kirjat on kellarissa turvassa, vierailta varastetut olohuoneen hyllyssä?

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Mikä siinä kirjahyllyssä on niin nou-nou? Eihän ne kaikki oo tollasia hirvityksiä. Mulla on ainaskin niin paljon kirjoja, että ei ne kaappeihin mahdu. Niissä kun on niin paljon muuta tavaraa. Mikä tietysti johtuu siitä, että asun tällaisessa surkeassa vuokrakaksiossa. Mutta siis, oonko ihan juntti, kun mulla on kirjat hyllyssä? Toivon Moelta vastausta myös.
Mun mielestä ne on aika vanhanaikaisia ja todellakin juntin näköisiä. Onhan kirjahyllyjen myyntikin laskenut aika tavalla. Ei enää ole olemassa mitään koodia, että olohuoneessa on sohva, sohvapöytä, nojatuolit ja kirjahylly, kuten ennen. Päinvastoin jos nykysisustuksia seuraa, niin aika harvoin niistä kirjahylly löytyy.:thumbup:

Sitten jos asunnossa on erikseen 'kirjasto' tai 'kirjastohuone' niin sinnehän se sopii kuin dedä däähän.:ahem:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Jaa-a. Varmaan vain se ajatus perinteisestä sohva-sohvapöytä-kirjahylly ryppäästä.. tai bulkkihyllystä vitriinielementteineen, lastulevystä, mdf-levystä ja viilusta.

Jaahas, tuli luettua ellendaalenin vastaus oman postauksen jälkeen.

Peesaan!

Knoukka

Well-known member
Pari vanhaa senkkiä, yksi kotitekoinen lankkuhylly ja siellä täällä kirjapinoja.

WebSlave

Trackman
Onhan kirjahyllyjen myyntikin laskenut aika tavalla. Ei enää ole olemassa mitään koodia, että olohuoneessa on sohva, sohvapöytä, nojatuolit ja kirjahylly, kuten ennen.
Kirjojen arvostuskin on laskenut, eikä riitä aikaa eikä viitseliäisyyttä lukemiseen. Saati kiinnostusta laittaa rahaa kiinni niinkin (käytännössä) kertakäyttöiseen hyödykkeeseen.

"Koodi" taitaa olla nykyään taulutelevisio?

Melinda

Sponsored by Sam
Sijainti
Melko kaukana
Mun mielestä ne on aika vanhanaikaisia ja todellakin juntin näköisiä. Onhan kirjahyllyjen myyntikin laskenut aika tavalla. Ei enää ole olemassa mitään koodia, että olohuoneessa on sohva, sohvapöytä, nojatuolit ja kirjahylly, kuten ennen. Päinvastoin jos nykysisustuksia seuraa, niin aika harvoin niistä kirjahylly löytyy.:thumbup:

Sitten jos asunnossa on erikseen 'kirjasto' tai 'kirjastohuone' niin sinnehän se sopii kuin dedä däähän.:ahem:
Tää oli mulle ihan uutta faktaa. :eek!: Olenpa tipahtanut pahasti kehityksen rattailta. Mulla on kirjahylly/kaappi tasan siksi että kirjoja on ihan hitosti ja se on niille kaikkein kätevin säilytystapa. Sohvaa, sohvapöytiä, taulutelevisiota tai olohuonetta sen sijaan ei löydy.

Olen epätrendikäs. :(

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
on mulla tollainen ikeasta ostettu peruskirjahylly.. eihän siinä paljoa kirjoja ole, mutta muutama..

burb

.
Tää oli mulle ihan uutta faktaa. :eek!: Olenpa tipahtanut pahasti kehityksen rattailta. Mulla on kirjahylly/kaappi tasan siksi että kirjoja on ihan hitosti ja se on niille kaikkein kätevin säilytystapa. Sohvaa, sohvapöytiä, taulutelevisiota tai olohuonetta sen sijaan ei löydy.

Sama.

EdHunter

Uuden Englannin Nahkamies
Sijainti
Brave New World
Kirjojen arvostuskin on laskenut, eikä riitä aikaa eikä viitseliäisyyttä lukemiseen. Saati kiinnostusta laittaa rahaa kiinni niinkin (käytännössä) kertakäyttöiseen hyödykkeeseen.
Jos kirjahyllyn sisältö ei nyt täysin koostu jostain hertta-sarjasta ja jerry cottoneista, niin kyllähän tommoset isot kirjahyllyrivistöt täynnä venäläisiä klassikoita ja muita kaunokirjallisia merkkiteoksia antaa omistajastaan melko intellektuellin kuvan.

Ja toisaalta kirjat ovat siinä mielessä ajattomia, että niiden pariin voi palata vielä vuosikymmenienkin päästä - toisin kuin esim. kasari-VHS:ien, jos videonauhuri on viety kaatopaikalle jo aikapäiviä sitten..

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö

Melkein sama. Mutta en mäkään sellasta lastu-/huonekalulevy-hirvitystä itselleni haluis. Siis sellasta tiiätte mitä tarkotan! Mutta mulla löytyy kyl olkkari, ja siellä on kirjahyllyn lisäksi kaksi sohvaa ja kaksi pöytääkin. Toisesta sohvasta olen kyllä aikeissa luopua. Mutta siis joo, näillä säilytystiloilla kirjahyllylle ei juuri ole vaihtoehtoja, enkä kyllä niitä kaipaisikaan. Tykkään mun kirjahyllystä. Avioerossa aivoa materia, mistä olin valmis tappelemaan, oli kirjahylly :D (Onneks ei tarvinnu.) Tosin Knoukkarin mainitsemia kirjapinoja tuntuu tähänkin kämppään muodostuvan itsekseen erinäisille pöydänkulmille jonkin salaperäisen luonnonvoiman kasaamina. Kaappitilaa kirjoille ei edes olisi, ei sillä, että haluaisin tunkea ne piiloon. Ei kyllä tulis mieleenkään viedä rakkaita kirjojani tuonne naapuritalon verkkokellariin :nope:

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Hyllyt ja muut simmoset avonaiset säilytystilat on miun mielestä semmosille tavaroille joita tarviaa usein tai joiden haluaa olla esillä (koriste-esineet). Jos mie yhden kirjan vuodessa luen niin saavat mokomat lojua pahvilaatikossa jossakin piilossa.

Nih.

elle

-------
Ei enää ole olemassa mitään koodia, että olohuoneessa on sohva, sohvapöytä, nojatuolit ja kirjahylly, kuten ennen. Päinvastoin jos nykysisustuksia seuraa, niin aika harvoin niistä kirjahylly löytyy.:thumbup:
Sotien jälkeen huoltoministeriö määräsi kalusteiden valmistajia tekemään tietyn mallisia ja hintaisia tuotteita nuorille perheille. Siitäkö se kansallinen olkkarikoodi on syntynyt? Täälläpäin sisustetaan himpusti erilailla. En väitä, että välttämättä paremmalla maulla.
Peesaan.

elle

-------
Ei kyllä tulis mieleenkään viedä rakkaita kirjojani tuonne naapuritalon verkkokellariin :nope:
Eipä tietenkään kanahäkki ole kirjalle arvoinen paikka. Oma kirjakellarini on siis ihan lämpöistä ja ikkunallista asuintilaa.

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
Melkein sama. Mutta en mäkään sellasta lastu-/huonekalulevy-hirvitystä itselleni haluis. Siis sellasta tiiätte mitä tarkotan!
Me taas ostettiin kohta jo 10 vuotta sitten valkoisia Ikean Billyjä ja pidän edelleenkin niitä fiksuina ja kauniina tuotteina. Designkin on säilyttimeksi sopiva: anonyymi ja huomaamaton. Jos (melamiini- tai viilupintainen) lastulevy on jossain optimaalinen materiaali, niin huoneilmassa pidettävässä kirjahyllyssä.

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Lundiaa kahdella seinällä, viinat ovat keittiön kaapissa.

Kirjahylly on pääosin kirjoja täynnä, yksi hylly tosin omistettu levyjen erikoispainoksille.

Muuten levyt ovat niitä varten rakentamassani hyllykössä. Siis cd:t, vinyyleille on olemassa oma hyllykkönsä.

DVD:t ovat niille tekemässäni kaapissa.

Lähitulevaisuudessa Lundiaa tulee yksi pätkä lisää ja vinyylit muuttavat siihen.