sama.Mä kirjotan fiiliksen mukaan tai tehokeinona miten milloinkin.
Tässä onkin hyvä kuitata kaikki kielipoliisiasiat samalla. Jos multa puuttuu välimerkkejä tai isoja kirjaimia tai lauseenjäseniä tai sanat on väärin tai kieli ei ole kieliopin mukaista, se on sitä tarkoituksella. Samoin silloin, kun se on kieliopillisesti oikein. Se on sitä tarkoituksella.
Että turha tulla huuteleen yhtään.
Ei se väliinpitämättömyyttä ole, vaan itsensänostamista asemaan johon säännöt eivät kuulu tai ei ainakaan koske häntä. Haluaa olla toisten yläpuolella. Näin ainakin psykologin mielestä.Kun teksti on suht'koht kieliopillisesti oikein ja oikeinkirjoitettua, se on huomattavasti helppolukuisempaa ja ymmärrettävämpää. Yhdyssanavirheiden tyypillisin syy taitaa olla osaamattomuus, pienissä alkukirjaimissa välinpitämättömyys.
Kun kirjoittaa äidinkielen aineessa isoilla alkukirjaimilla, niin se on oman egon pönkittämistä?mun mielestä isojen alkukirjaimien viljely on oman egon pönkittämistä ja omien mielipiteiden nostamista jalustalle. lähin vertailukohta lienee ns. peniksenpidennysauto.
oli muuten hyvää kanakeittoa. luulin olevani formulafoorumilla, enkä äidinkielentunnilla. en ole vielä ehtinyt ehdottaa kielitoimistolle isoista alkukirjaimista luopumista, yritän ensin saada teidät foorumilaiset valaistumaan ja ymmärtämään isojen alkukirjainten tarpeettomuuden.Kun kirjoittaa äidinkielen aineessa isoilla alkukirjaimilla, niin se on oman egon pönkittämistä?
Ei olisi pitänyt tarttua tähän provoon, mutta ruokitaan nyt, kun on kerta lounas-aika.
Mulla on asly iggessä, joten olisi hyvä jos et quottaisi sen säälittäviä jorinoita tänne.Kun kirjoittaa äidinkielen aineessa isoilla alkukirjaimilla, niin se on oman egon pönkittämistä?
Ei olisi pitänyt tarttua tähän provoon, mutta ruokitaan nyt, kun on kerta lounas-aika.
N01n 517ä p17ääk1n k1rj07744.mUa ärsy77ää se,että jotkut krijottaa näin eikä huomioi yhdys sana vihreitä .Ja sekin että edellisen lauseen plikku tai piste on heti sueraavan virkkeen ekassasnassa kiinni.
Tulee ihan pelkkää puuroa viestistä eikä sitä jaksa lukea. Sori vaan kaikille.
41 n11npä 71373nk1n p17ää.N01n 517ä p17ääk1n k1rj07744.
Ainakin otsikossa on jo kirjoitusvirhe
Sorry. Otin vapauden käyttää vähän rennompaa tekstiä ja käyttää sanaa toikki, ettei kaikki pelästy
Ei ole.Olen vähän pohdiskellut, että olisiko yleisessä (enemmän onneksi muualla kuin tällä foorumilla) "emmä jaxa välitää oikein krijotuksesta intternetissä" -asenteessa kyse jonkinlaisesta itsekorostuksesta.
Peesaan.Ei ole.