Onnittelut hyvästä päätöksestä :thumbup:Matxi sanoi:Asia on ratkennut. Harvia Sound Jazz.
Eikä tullut mulle edes ylimäärästä hintaa.![]()
Kiitos.Sam sanoi:Onnittelut hyvästä päätöksestä :thumbup:
Ja paremmat löylyt tulee vielä, jos ne kivet on yleensä laskeutuneet.Micael sanoi:Kivimäärällä on merkitystä löylyn kannalta -> suuri kivimäärä -> paremmat löylyt.
Olisi käyttöä, mutta välimatka on turhan pitkä.Matxi sanoi:Kiitos.
Tuli pieni virhearviointi. Nyt on tervaleppä laudepuuta hieman reilu 30 metriä käyttämättömänä.3300 pitkää lautaa.
![]()
Lautojen väli olisi hyvä olla 150-300 mm, siinä ei kannata tehdä 150-300 km:n välejä.Sam sanoi:Olisi käyttöä, mutta välimatka on turhan pitkä.
Tuo Vuolux on aika tarkka, mihin asentoon laittaa termostaatin ja kuinka kauan pitää kiuasta päällä. Semmoinen tunti talvisaikaan on aika passeli, jos "unohtuu" pariksi tunniksi, on jo sauna liian lämmin.( ja löylyt liian kuivat) Siis lauteet ja seinät ( johtunee tervalepästä??) . Jos termostaattia pienentää liikaa , niin sitten on löylyt liian miedot ja kiukaasta loppuu "puhti" nopeasti. Ja löylyt "turkkilaiset"Micael sanoi:Kivimäärällä on merkitystä löylyn kannalta -> suuri kivimäärä -> paremmat löylyt. Kannattais harkita sen HetiValmis kiukaan hankkimista jos hinta ei ole este.
Noista vaihtoehdoista ehkä Harvia, noista vuolukivikiukaista en ole kuullut juuri kehuja mutta ne on kai makuasioita.
Kyllä nykypäivän sähkökiukaat on melko hyviä jo.. Ja löylyihin vaikuttaa myös saunan ilmanvaihto jne.Juhis sanoi:Eikös se Matxi ole rakentamassa paritaloa, johon ilmeisesti kiuas tulee? Puulla lämmitettävän saunan mä ainakin pyrkisin siihen rakennuttamaan, jos ei ole täysin mahdotonta.
Itselläkin on käytössä sähkösauna kämpillä, ja ei siellä hirveän useasti viitti istuskella. Puusaunoissa taas mielellään viettää vaikka iltaa!
Sam sanoi:Täällä jotkut kehtaavat vängätä saunomisesta Matxia ja minua vastaan![]()
![]()
Minulla on pikkaisen sellainen kutina, että viikonloppuna voisi nauttia ulkosaunan asiallisista löylyistäMicael sanoi:![]()
Pitänee männä mökille viikonloppuna ja lämmittää rantasaunan aito kivikiuas ja nauttia kevään ensimmäisistä kunnon löylyistä.
Olipa tanne tullut jo linkki ennenkuin itse ehdin laittaa.Thunder sanoi:En löytänyt postaustasi vai lähetitkö sen Seiskaan?
Muuten erittäin mielenkiintoinen, uudenlainen kiuastyyli, en ole koskaan nähnyt tuollaista.
Löytyy puukiukaitakin.:thumbup:
http://www.ikikiuas.com
Rantasaunan kivikiuas antoi jälleen samettisen pehmeät löylyt. Uimaankin olisi päässyt vaan en vielä uskaltautunut talviturkkia heittämään.Sam sanoi:Hyvää viikonloppua Micaelille ja rentouttavia löylyhetkiä!