Formulanomi
Seksikäs rumä kääpiö
Pötyä.tmoi sanoi:Eihän se sitä tarkoita että kun haluaa saunaan, niin menee sinne ja nostaa kannnen ylös ja alkaa viskomaan raivona vettä kiukaaseen.
Pötyä.tmoi sanoi:Eihän se sitä tarkoita että kun haluaa saunaan, niin menee sinne ja nostaa kannnen ylös ja alkaa viskomaan raivona vettä kiukaaseen.
Ei. Siellä on ainoastaan joku tietty pohjalämpötila, esim 40-50 astetta.Formulanomi sanoi:Pötyä.Eikö Heti-valmis ole muka heti valmis ?! :doubtful:
Juuh, tommonen pieni on mun vanhemmillakin. 220v sekin on, mutta se vaatii mun mielestä 25a:n sulakkeet ja tietty sähkärin kiuasta kytkemään. En haluais mitään kiinteetä rakentaa, mullon käynnyt mielessä asuntovaunu- tai puutarhamökki-sauna. Pitäis jotain koittaa kehitellä.OoPee sanoi:Löytyy toki. Mm. Helo Junior on 230 Voltin kiuas.
Vaihde se sulake viiden tuuman rautanaulaan, niin kyä toimii! :ahem: :ahem: :ahem:Palkopoika sanoi:Juuh, tommonen pieni on mun vanhemmillakin. 220v sekin on, mutta se vaatii mun mielestä 25a:n sulakkeet ja tietty sähkärin kiuasta kytkemään. En haluais mitään kiinteetä rakentaa, mullon käynnyt mielessä asuntovaunu- tai puutarhamökki-sauna. Pitäis jotain koittaa kehitellä.
Sanoo miäs jolla toimii poranterä katkaisimena.OoPee sanoi:Vaihde se sulake viiden tuuman rautanaulaan, niin kyä toimii! :ahem: :ahem: :ahem:
Itse kanssa ensin meinasin ostaa harvian peltitoosan mökille mutta rupesin jossain vaiheessa miettimään että onkohan sitä mökilläkin pakko saunoa samalla tyylillä kuin kaupungissa: "niskanahka palaa, varpaat silti hileessä".Jr- sanoi:Noh tota sen verran alkoi tää Iki-kiuas vaihtoehto kiinnostamaan, että kävin tänään rautakaupassa ja peruin ton tilaukseni.Katotaan nyt sitten että mikä tulee sitten ostettua.
En ole ikillä koskaan saunonut enkä tietysti kiellä etteikö sillä pirun hyviä löylyjä saa mutta täytyy sen verran korjata että on saunanlämmittäjässä vikaa jos ei saa hyviä löylyjä ihan perinteisestä Harviastakin.Eliel sanoi:Jos pitää leppoisasta 50-60 asteen "kosteikkolöylyttelystä" päästä varpaisiin niin sitten tämä iki puolustaa paikkaansa. Jos taas sata-asteinen kuivakka löylyräväyttely on paremminkin oma juttu niin sitten mieluummin tollanen peltikiuas. Makuasia.
Näin juuri. On kuitenkin syytä muistaa jopa pienessä hönössä laittaa läppä luukulle löylyteltyä, ettei käy kuumasti.tmoi sanoi:Ei. Siellä on ainoastaan joku tietty pohjalämpötila, esim 40-50 astetta.
Kun kiuas laitetaan "oikeasti" päälle, se lämpeää huomattavasti nopeammin normaaliin lämpötilaan, kuin jos se olisi huoneen lämpöinen.
Myös sähkön kulutus on silloin pienempi, kun kiuasta ei tarvitse laittaa täysille esim kolmeksi vartiksi.
Tuo "heti" valmiin etu tulee silloin, jos saunoo esimerkiksi monta kertaa viikossa. Jos saunoo vaikka joka toinen viikko, ei sitä kiuasta varmaan ole taloudellista pitää ns. "herätelämmössä"
Peesaan. Tosin täytyy myöntää, että itselläni meni tuo iki-kiuas hyvin vakavaan harkintaan. Ainakin toiseen saunaan :ahem:Matxi sanoi:En ole ikillä koskaan saunonut enkä tietysti kiellä etteikö sillä pirun hyviä löylyjä saa mutta täytyy sen verran korjata että on saunanlämmittäjässä vikaa jos ei saa hyviä löylyjä ihan perinteisestä Harviastakin.
Siis nimenomaan tuollaisia reilu 60-asteisia ja mukavan kosteita.
Mikään vitun poranterä, se oli "taltta"!Moe Szyslak sanoi:Sanoo miäs jolla toimii poranterä katkaisimena.![]()
Juu, ja mulla on ollut yhdessä auton akun starttiinkin soveltuvassa laturissa rautanaula sulakkeena. Diesel-volvoa, kun yritettiin käynnistää, niin naula hehkui punaisenaOoPee sanoi:Mikään vitun poranterä, se oli "taltta"!![]()
![]()
![]()
No haitko?:doubtful:jaska sanoi:Meillä on mökillä iki-kiuas ja parempaa kiuasta saa hakea :ahem:
Ilmeisesti, koska paremmalle oli tarvetta.Moe Szyslak sanoi:No haitko?:doubtful:
Niinpä!AJ sanoi:Ilmeisesti, koska paremmalle oli tarvetta.
Hienoa!!! :thumbup: Odottelen mielenkiinnolla kommentteja ensilöylyistä!Jr- sanoi:Noniin saunasta tulee sellainen 12m3 ja kiukaaksi tuli sitten valittua Iki original+. Tänään hain ensinmäisen satsin kiviä (140kg) ja vielä jäi uupumaan.
http://www.juuso.1g.fi/kuvat/Rakennusrojekti/2007.8.15-iki.jpg
No niitä saat kyllä odotella jokusen viikon koska pitäs alkaa naulaamaan ulkovuorta paikalleen, sauna saakoon odottaa kun sen voi tehdä sateellakin.KnowHow sanoi:Hienoa!!! :thumbup: Odottelen mielenkiinnolla kommentteja ensilöylyistä!
Jr- sanoi:Noniin saunasta tulee sellainen 12m3 ja kiukaaksi tuli sitten valittua Iki original+. Tänään hain ensinmäisen satsin kiviä (140kg) ja vielä jäi uupumaan.
http://www.juuso.1g.fi/kuvat/Rakennusrojekti/2007.8.15-iki.jpg