KKWCS 2011, 2. kilpailu Jyväskylä

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Sijainti
Ypäjä
et sä nyt enää mitään peru!
Perun minä. Sisäratakilpaileminen ei niin kiehtovalta tunnu, että haluaisin matkustaa Jyväskylään asti. Meidän sarjassamme on monta kuljettajaa, jotka ovat treenanneet koko talven hulluna sisäradoilla, joten en usko että minulla on saumoja pärjätä. Perun siis ilmoittautumiseni.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Perun minä. Sisäratakilpaileminen ei niin kiehtovalta tunnu, että haluaisin matkustaa Jyväskylään asti. Meidän sarjassamme on monta kuljettajaa, jotka ovat treenanneet koko talven hulluna sisäradoilla, joten en usko että minulla on saumoja pärjätä. Perun siis ilmoittautumiseni.
Myllypurossa olit B-finaalin kärkipäässä vaikka oli kaikki huiput paikalla.. Jyväskylästä puolet heistä on poissa ja muutenkin koko porukasta vain muutama on treenannut kyseisellä radalla.. Sanoisin, että olisit aika varmasti A-finaalissa ainakin jos ei autotuuri pahasti sotke.

Toivon että perut perumisen!

FO110K

Banned
Myllypurossa olit B-finaalin kärkipäässä vaikka oli kaikki huiput paikalla.. Jyväskylästä puolet heistä on poissa ja muutenkin koko porukasta vain muutama on treenannut kyseisellä radalla.. Sanoisin, että olisit aika varmasti A-finaalissa ainakin jos ei autotuuri pahasti sotke.

Toivon että perut perumisen!
Jooh, boldattuun tekstiin yhdyn kyllä täysin, tuolla on paremmat sijotusmahdollisuudet kuin aikoihin monella....

Toki autotuuri voi ratkaista paljon (taas) ja lisäksi jos ei tykkää sisäradoista niin väliin jättäminen on aika ymmärrettävää, varsinkin kun säännöt kannustavat siihen ettei pahimpia kisoja kannata ajaa...
(samasta syystä jäänee multa Kaanaa ja/tai Turku ja Forssa II väliin)

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
... varsinkin kun säännöt kannustavat siihen ettei pahimpia kisoja kannata ajaa...
Puskat vaikka tuota haluat esille nostella välillä. Ei kaikki pääse kaikkiin ja kelitkin sotkee voimasuhteita x kertaa. Väliin jättäminen ei ikinä vaan ole mahdollisuuksien maksimointitaktikointia nettopisteisiin.

FO110K

Banned
Puskat vaikka tuota haluat esille nostella välillä. Ei kaikki pääse kaikkiin ja kelitkin sotkee voimasuhteita x kertaa. Väliin jättäminen ei ikinä vaan ole mahdollisuuksien maksimointitaktikointia nettopisteisiin.
Ei maksimointi niinkään, mutta todennäkösyydet on pahemmat kuin monessa muussa + kisan kulut pistää äkkiä helpommaksi vaihtoehdoksi jättää kisa väliin.
(ts. vaikka menis joku toinen kisa huonostikin, esim. Forssa, niin tuskin menee missään nimessä silti niin paljon huonommin kuin vaikka Kaanaa parhaimmillaan)
Lisäksi se fiilis mikä jää kisasta jossa "tappelet" sijasta 19-20 ja maksat 50€ siitä "ilosta" niin ei tee motivaatiolle kovinkaan ihmeellisiä asioita ja siksi melkein mukavampi jättää väliin kun ei pisteisiinkään vaikuta.

Mutta pointti sii siinä että mulla on samoja fiiliksiä kuin andylla (tosin eri kisoista) niin ymmärrän hyvin miksi kisoja jättää väliin.

Andy

Sijainti
Ypäjä
Ei maksimointi niinkään, mutta todennäkösyydet on pahemmat kuin monessa muussa + kisan kulut pistää äkkiä helpommaksi vaihtoehdoksi jättää kisa väliin.
(ts. vaikka menis joku toinen kisa huonostikin, esim. Forssa, niin tuskin menee missään nimessä silti niin paljon huonommin kuin vaikka Kaanaa parhaimmillaan)
Lisäksi se fiilis mikä jää kisasta jossa "tappelet" sijasta 19-20 ja maksat 50€ siitä "ilosta" niin ei tee motivaatiolle kovinkaan ihmeellisiä asioita ja siksi melkein mukavampi jättää väliin kun ei pisteisiinkään vaikuta.

Mutta pointti sii siinä että mulla on samoja fiiliksiä kuin andylla (tosin eri kisoista) niin ymmärrän hyvin miksi kisoja jättää väliin.
Mulla myös se väliinjättämisen syynä, että viikolla saa olla muutenkin tarpeeksi poissa kotoa, ja Jyväskylän reissuun menee helposti koko päivä, ja se aika on sitten perheen kanssa olemsesta pois. Ulkoratakisa, tai sitten kisa + möötte olisi riittävän hyvä syy olla poissa, mutta ei välttis pelkkä sisäkisa.

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Juu onhan se menestyminen tietty kivaa kyllä. Ja toinen puoli se, että esim. Andyn poisjäänti antaa lisäsansseja joillekin olla korkeammalla. Kuten WoPen ja Nastynkin poisjäänti Ranskan kartingreissun vuoksi. Itse etukäteen "pelkään" sateisimpia omia aika-ajovuorojani ja siksikin "tarvii" paljon kisoja. Ja ihan henk. koht. pidän kaikista kisoista ajamisen osalta melkolailla samanverran, niin Kaanaastakin vaikka siellä keskipainoisena kuskina vähiten pystyn hanskalla paikkaamaan. Ellei sitten sada. Saisi kyllä jo tänä vuonna olla sade-Kaanaan vuoro... :rolleyes:

Jacques

Sijainti
Helsinki
Mulla myös se väliinjättämisen syynä, että viikolla saa olla muutenkin tarpeeksi poissa kotoa, ja Jyväskylän reissuun menee helposti koko päivä, ja se aika on sitten perheen kanssa olemsesta pois. Ulkoratakisa, tai sitten kisa + möötte olisi riittävän hyvä syy olla poissa, mutta ei välttis pelkkä sisäkisa.
Joo, kieltämättä ymmärrän kyllä tuon perustelun..

Jacques

Sijainti
Helsinki
Jooh, boldattuun tekstiin yhdyn kyllä täysin, tuolla on paremmat sijotusmahdollisuudet kuin aikoihin monella....

Toki autotuuri voi ratkaista paljon (taas) ja lisäksi jos ei tykkää sisäradoista niin väliin jättäminen on aika ymmärrettävää, varsinkin kun säännöt kannustavat siihen ettei pahimpia kisoja kannata ajaa...
Minunkaan mielestäni säännöt eivät kannusta kisojen väliinjättämista vaan mahdollistaa sen. Käsittääkseni suurin osa aktiiveista kuitenkin ajaisi jokaisen kisan, mikäli vaan ei ole muita menoja samaan aikaan.

Itse en ainakaan jätä ainuttakaan kisaa väliin sen takia etteikö rata sopisi mulle.. Itseasiassa tällä hetkellä väliin olisi jäämässä rata, joka sopii mulle kaikkein parhaiten (Kaanaa).. Tosin mietin vielä josko peruisin sen toisen suhteellisen tärkeän menon (triathlon-kisa), joka on samana päivänä.. Siis siitäkin huolimatta, että on pistekompensaatiosysteemit..

FO110K

Banned
Minunkaan mielestäni säännöt eivät kannusta kisojen väliinjättämista vaan mahdollistaa sen. Käsittääkseni suurin osa aktiiveista kuitenkin ajaisi jokaisen kisan, mikäli vaan ei ole muita menoja samaan aikaan.
Noh, jokainen lukee ne haluamallaan tavalla.
Mulla olis mahdollista ajaa kaikki kisat (rahallisesti & ajallisesti) mutta haluanko ajaa kisoja jotka mulle ei sovi ja maksaa niistä suht pljon varsinkin nyt kun rahat on hieman tiukassa...

Siinä mielessä se on kannustin että pisteisiin ei vaikuta ja rahaakin säästyy.
Toisilla taas on sittne perhe-elämä yms. syynä, niille se toki on mahdollisuus enempi kuin kannustin.
Itse en ainakaan jätä ainuttakaan kisaa väliin sen takia etteikö rata sopisi mulle.. Itseasiassa tällä hetkellä väliin olisi jäämässä rata, joka sopii mulle kaikkein parhaiten (Kaanaa).. Tosin mietin vielä josko peruisin sen toisen suhteellisen tärkeän menon (triathlon-kisa), joka on samana päivänä.. Siis siitäkin huolimatta, että on pistekompensaatiosysteemit..
Nojoo, mulla taas on enempikin kyse siitä että keksin sille 50€ enempi käyttöä kuin vitutuksen hankkiminen radalla muiden mennessä ohi.
(viime vuoden radoista tykkäsin eniten Kaanaasta, mutta isoimman vitutuksen sain sieltä tuliaisiksi kuitenkin :D)
Eniten juuri Kaanaan kohdalla tuntuu itsestä että sinänsä opittavaa ei ole enempää ennen kuin paino on siellä 70kg tuntumassa, ja tällä vauhdilla se ei sitä tule olemaan kisapäivänä...

Hyvinkäällä yms. ulkoradoilla taas opittavaa on vielä niin paljon jarrupaikkojen, ajotyylien ym suhteen että mieluummin sitten keskitän kisoja niihin, ja vaikka niissä osuis alle huonokin auto, ei tulos voi ainakaan älyttömän paljon huonompi olla kuin Kaanaassa hyvälläkään autolla :D

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Nyt sain puhelimitse kiinni Jyväskylän hepun. Tasataan 90ään, no problem kun keskenämme katsomme minkä verran otetaan kukin. Sitä unohdin kysyä, mutta oletan että ilman muuta siellä on sitten kuskivaakakin :)

FO110K

Banned
Nyt sain puhelimitse kiinni Jyväskylän hepun. Tasataan 90ään, no problem kun keskenämme katsomme minkä verran otetaan kukin. Sitä unohdin kysyä, mutta oletan että ilman muuta siellä on sitten kuskivaakakin :)
:thumbup:

Jacques

Sijainti
Helsinki
Pitääpä kysyä kotiinjäävältä tiimikaverilta viimehetken tankkausvinkkejä.. tai sitten ei. :D

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Cmoney;1688881-- Ei kaikki pääse kaikkiin ja kelitkin sotkee voimasuhteita x kertaa. Väliin jättäminen ei ikinä vaan ole mahdollisuuksien maksimointitaktikointia nettopisteisiin.--[/QUOTE sanoi:
Itse ajan kaikki kisat koska kisaaminen tässä porukassa on hemmetin hauskaa! vaikka KIC:lta ei mitään huipputulosta itelle tod. näk. tule, silti juuri noista edellä mainitusta syistä kannatta ajaa kaikki kisat esim. viime vuonna forssa 3:sta sain erinäisistä syistä heikommat pisteet mukaan kuin KIC:lta vaikka etukäteen ois voinu veikata päinvastoin...

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Harmi homma.. harkitsisit vielä. monille täysin uusi rata ja uudet autot, ikinä ei voi tietää miten menee, ties jos ois ollu sulle tosi sopiva rata ja loistotulos kisasta... No, forssassa sitten ootkin vauhdissa.

Andy

Sijainti
Ypäjä
Pitääpä kysyä kotiinjäävältä tiimikaverilta viimehetken tankkausvinkkejä..
Joo kaksi puolentoista litran pullollista vettä menee ihan hyvin parilla huikalla. Siitä saa kivasti lisäpainoa punnitukseen. Ja lisäpainovedet kerkeää hyvin kusta pois ennen aika-ajoja.

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Paikalla oleva hallitusjäsenistö eli Cmoney ja Jacques pyrkivät katsomaan että kaikki menee reilusti. Ja mikroautojumalat rankaisevat autotuurilla jos joku vilppiä yrittää.
T: allekirjoittanut Myllikän #2lla :D

(ja voi harkoissa ajaa millä haluaa, jos punnitaan aika-ajoon mennessä se virallinen punnitus esim...)

Viimeksi muokattu:

Jacques

Sijainti
Helsinki
Paikalla oleva hallitusjäsenistö eli Cmoney ja Jacques pyrkivät katsomaan että kaikki menee reilusti. Ja mikroautojumalat rankaisevat autotuurilla jos joku vilppiä yrittää.
T: allekirjoittanut Myllikän #2lla :D

(ja voi harkoissa ajaa millä haluaa, jos punnitaan aika-ajoon mennessä se virallinen punnitus esim...)
Toi onkin paha, jos vetää harjoitukset limiitillä, niin paino ehtii pudota ennen aika-ajoa. :D