KKWCS kausi 2011 - Tiimit

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
täh? haluat nimen kursiivissa ja väkäsen loppuun? :alppu:
Luetaan niitä tekstejä:frank::frank: JOS vauhti ei riitä, niin siinä tapauksessa tiiminimen aerodynamiikkaa parannetaan tuolla nuolella ja kursiivilla. Ei me nyt vielä olla antauduttu, vasta Jyväskylään matkatessa.
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Tiimien pistelaskusta...

Laskeskelin tiimipisteitä muutaman tiimin osalta ja jäi ihmetyttämään koko pistelaskutapa, mikäli olen ymmärtänyt säännöt oikein.

§11 Tiimisarjan säännöt:

11.1 Kaudella 2011 KKWCS tiimisarjaan voi ilmoittautua 2-6 kuljettajan tiimit.


11.2 Tiimi-ilmoittautumiset tulee tehdä 17.3. klo 21:00 mennessä, jonka jälkeen tiimikokoonpanoihin ei voi tehdä muutoksia.

Tällä halutaan estää tiiminvaihtorumba, koska tiimisarjan henki on kuitenkin erittäin leikkimielinen.


11.3 Tiimien ilmoittautumiselle perustetaan oma topic, johon tiimikokoonpanot ilmoitetaan. Tiimin kokoonpanot voi ilmoittaa yksi tiimin jäsen. Toivomus toki on, että tiimikokoonpanot olisi sovittu tiimin jäsenten kesken ennen tätä ilmoitusta sekaannusten välttämiseksi.


11.3.1 KKWCS-järjestäjät eivät siis valvo tiimien järjestäytymistä vaan ottaa vain kokoonpanoilmoitukset vastaan.

11.3.2 KKWCS-järjestäjät eivät myöskään aseta mitään tasorajoituksia tiimikokoonpanoille, mutta rehdin kilpailuhengen nimissä tietenkin toivomme ettei ns. supertiimejä (esim. WoPe, Nasty Boy, Haikki) syntyisi.


11.4 Tiimipisteet muodostuvat kisaan osallistuvien kuljettajien pistekeskiarvosta.

11.4.1 Koska tiimeillä on minimiosallistujaraja, on minimijakaja keskiarvolle kaksi. Eli mikäli johonkin kilpailuun osallistuu tiimin kuljettajista vain yksi, jaetaan tiimisarjassa hänen saavuttamansa pisteet minimiosallistujamäärällä eli kahdella.
Selkeä kilpailullinen epäkohta:

Suuret tiimit kärsivät pieniin verrattuna keskiarvolaskennassa - verrataan vaikka supertiimiä, joka saavuttaa kilpailussa kaikki kärkisijat:

Tiimissä kaksi kuskia - sijat 1-2: (100p+80p)/2 = 90 p
Tiimissä kolme kuskia - sijat 1-2-3: (100p+80p+65p)/3 = 81,66... p

Sama toistuu kaikilla mahdollisilla sijoitusyhdistelmillä, sillä väkisin joku "ylimääräisistä" kuskeista laskee pistekeskiarvoa, ja pahimmillaan johtaa eskaloituvassa "leikkimielisessä" tiimikisailuissa heikompien suorittajien poisjäänteihin / -jättämisiin.

Ehdotukseni tämän korjaamiseen nykyisillä tiimisäännöillä olisi laskea kahden parhaan tiimiläisen tulokset yhteen ja vaikka vain yhden tiimiläisen osallistuessa puolittaa tiimipisteet, mikä taas kannustaa osallistumaan useammalla jäsenellä.

Vielä ei ehkä olisi liian myöhäistä muuttaa pistelaskusääntöä?
 
Viimeksi muokattu:

Jonkki

Press Play ►
Liittynyt
16.1.2003
Viestit
4942
Sijainti
Suomi Fineland
Ehdotukseni tämän korjaamiseen nykyisillä tiimisäännöillä olisi laskea kahden parhaan tiimiläisen tulokset yhteen ja vaikka vain yhden tiimiläisen osallistuessa puolittaa tiimipisteet, mikä taas kannustaa osallistumaan useammalla jäsenellä.
Komppaan boldattua osuutta, mutta mielestäni ei ole tarpeen puolittaa yksinään edustavan kuskin pojoja.

Itse tulen luultavasti olemaan joka kisassa oman tiimini keskiarvon laskija, joka tuntuu vähän ikävältä, olkoonkin miten leikkimielinen tiimikilpailu tahansa. Toisaalta se luo painetta suoriutua hyvin :).
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Itse näen tiimi"kilpailun" jo enemmän muuna, kuin kilpailuna. Henk. koht. pistetaulukko asia erikseen. Nyt Haikin&4stroken tiimillä ei ole mitään jännitettävää, toisin kuin nuo moni muu tiimi on vielä vaikeampaa arvioida järjestykseen. Mukava vain tsempata ja kannustaa oman "porukan" kavereita.
Mutta mie en puutu päätöksiin tiimisarjassa... :)
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Komppaan boldattua osuutta, mutta mielestäni ei ole tarpeen puolittaa yksinään edustavan kuskin pojoja.
Ajatuksena oli tietenkin, että jos keskiarvoja halutaan laskea niin kaksi parasta yhteen ja puolitus. Hyvin korjattu. Tokihan keskiarvojen laskeminen ei ole mitenkään tarpeen tällä uudistuksella.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Kahden parhaan laskeminen aiheuttaa automaattisesti sen, että tiimien heikommat kuskit eivät pääse ollenkaan tai pääsevät hyvin vähän vaikuttamaan tiimin tulokseen, näin nakertaen tiimihenkiajattelua.

Omana mielipiteenäni, tiimisarja on hengennostattaja ja "tiimiytymistä" edistävä pistetaulukko, jota ei pitäisi liian vakavasti ottaa.

Ja kun tässä ilmeisesti Haikin-4stroke-tiimiä pelätään, niin heidän riveihin on nimetty myös Timanfaya, joka osaltaa tuo omaa superia tiimin elämään.

Summa-summarum: Let's have fun and relax!

PS. Mielipiteeni ei edusta automaattisesti KKWCS-organisaation virallista kantaa, joka varmaan selvinnee tässä tiimellyksessä vielä.

EDIT-Lisäys: Ylipäätään pistetaulukoihin mun mielestä kosketaan vain kausien välissä, ei aikana.
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Itse näen tiimi"kilpailun" jo enemmän muuna, kuin kilpailuna. Henk. koht. pistetaulukko asia erikseen. Nyt Haikin&4stroken tiimillä ei ole mitään jännitettävää, toisin kuin nuo moni muu tiimi on vielä vaikeampaa arvioida järjestykseen. Mukava vain tsempata ja kannustaa oman "porukan" kavereita.
Mutta mie en puutu päätöksiin tiimisarjassa... :)
Mitä se toki onkin, mutta kun kilpailuhenkinen porukka on kyseessä ja tiimeillä voi olla ja on keskinäisiä "haasteita", niin pistelaskun olisi syytä olla tasapuolinen, ettei esimerkiksi poisjääntejä satu huonosti valittujen pistelaskutapojen takia. Huoleni on ihan aito.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Tässä taas nähdään, että näitä sääntöjä ei saisi mennä selvinpäin suunnittelemaan.

Totken huoli on kyllä varmaankin ihan aiheellinen, kuten itse totesi, mutta ei kai kukaan nyt pois toista kisasta sen takia jätätä, että laskee pistekeskiarvoa.

Tai sitten jaetaan kauden päätteeksi "mestaruus" myös tallille, joka on ottanut eniten erävoittoja. Siinä kisassahan on suurilukuisella tallilla etu...
 

Jonkki

Press Play ►
Liittynyt
16.1.2003
Viestit
4942
Sijainti
Suomi Fineland
Kahden parhaan laskeminen aiheuttaa automaattisesti sen, että tiimien heikommat kuskit eivät pääse ollenkaan tai pääsevät hyvin vähän vaikuttamaan tiimin tulokseen, näin nakertaen tiimihenkiajattelua.
Niin, tällä hetkellä heikoimmat kuskit pelkästään haittaavat tiimin pisteiden kerryttämistä :D. Tokihan nykysääntö tsemppaa parempia kuskeja kannustamaan oman tiiminsä hitaampia, jotta heikentäisivät pistesaldoa mahdollisimman vähän ;P.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Niin, tällä hetkellä heikoimmat kuskit pelkästään haittaavat tiimin pisteiden kerryttämistä :D. Tokihan nykysääntö tsemppaa parempia kuskeja kannustamaan oman tiiminsä hitaampia, jotta heikentäisivät pistesaldoa mahdollisimman vähän ;P.
Meilläkin oli koko matka eilen ihan silkkaa mantraa: "älä ole ihan paska, älä ole ihan paska, älä ole ihan paska..." Positiivisessa hengessä mennään. :thumbup:
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
--Omana mielipiteenäni, tiimisarja on hengennostattaja ja "tiimiytymistä" edistävä pistetaulukko, jota ei pitäisi liian vakavasti ottaa.

Ja kun tässä ilmeisesti Haikin-4stroke-tiimiä pelätään, niin heidän riveihin on nimetty myös Timanfaya, joka osaltaa tuo omaa superia tiimin elämään.

Summa-summarum: Let's have fun and relax!--
Näin juuri. Ja meidän tiimin puolesta hallitus voi esim. vaihtaa minut johonkin toiseen kuskiin/tiimiin tai puolittaa meidän pisteet. Ei tällä nyt mulle niin väliä :) 4stroke ja Haikki lupaavat jokatapauksessa että viime kisan mielenhäiriössä saavutettu eturivi aika-ajossa sisäradalla on varmasti ensimmäinen ja viimeinen kerta:D
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Niin, tällä hetkellä heikoimmat kuskit pelkästään haittaavat tiimin pisteiden kerryttämistä :D. Tokihan nykysääntö tsemppaa parempia kuskeja kannustamaan oman tiiminsä hitaampia, jotta heikentäisivät pistesaldoa mahdollisimman vähän ;P.
Näinpä. Lasin voi joko nähdä puoliks täynnä, puoliksi tyhjänä, täynnä, tyhjänä tai sitten lasia ei ole laisinkaan, on vain vesi.
 

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Kahden parhaan laskeminen aiheuttaa automaattisesti sen, että tiimien heikommat kuskit eivät pääse ollenkaan tai pääsevät hyvin vähän vaikuttamaan tiimin tulokseen, näin nakertaen tiimihenkiajattelua.
Tosin ne heikommatkin kuskit voivat olla nakertamassa pois toisen tiimin kavereiden pisteitä.

EDIT-Lisäys: Ylipäätään pistetaulukoihin mun mielestä kosketaan vain kausien välissä, ei aikana.
Säännöt kuitenkin mahdollistavat muutoksen (riippuen toki lasketaanko pistelaskentatapa mokaksi):

13.4 Hallituksella on oikeus tarkistaa sääntöjä kesken kauden, mikäli havaitsee niissä virheitä. Sääntöjen linjausta ei kuitenkaan saa muuttaa kesken kauden
 

KKWCS

Well-known member
Liittynyt
12.2.2011
Viestit
347
Tiimipisteiden laskentasääntöä on päätetty muuttaa siten, että tiimien pisteisiin lasketaan tiimiin kuuluvien kuljettajien kokonaispisteet.

Tästä johtuen sallimme myös tiimikokoonpanojen muutoksen kesken kauden. Muutosilmoitukset voi laittaa tähän topiciin tai privalla nimimerkille Jacques. Muutos astuvat voimaan aina muutosta seuraavaan kisaan.

Tiimien maksimikoko muutetaan myös neljään. Eli tiimissä voi olla 2-4 kuljettajaa.
 
Viimeksi muokattu:

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
859
Tiimipisteiden laskentasääntöä on päätetty muuttaa siten, että tiimien pisteisiin lasketaan tiimiin kuuluvien kuljettajien kokonaispisteet.

Tästä johtuen sallimme myös tiimikokoonpanojen muutoksen kesken kauden. Muutosilmoitukset voi laittaa tähän topiciin tai privalla nimimerkille Jacques. Muutos astuvat voimaan aina muutosta seuraavaan kisaan.
Mitenkäs jos on 2/3 kuljettajaa tiimissä? Sitten saa luonnollisesti vähemmän pisteitä tiimille?
 
Ylös