KKWCS season 2009, round 4 / Toijala GP

  • Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Pikapostaus tuloksista (sen mitä ulkoa muistan, korjatkaa jos meni väärin, epävarmojen perässä kyssärimerkki)

1. Andy
2. BMW
3. Racer X
4. Mike Milk
5. PeePee
6. Nasty
7. FO110K
8. jari5 (?)
9. Jacques (?)
10. lfb (?)
11. öö ruz (?)
12. Asko S. (?)
13. Williams

edit. valitan etten muista kaikkien sijotuksia, meni niiden paperien kanssa pläräämiseen niin paljon aikaa että osa sijotuksista hämärän peitossa ...
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Hyvä ja onnittelut Andy, PbBMW, ja RX podiumpaikoista! Autoeroja, oliko niitä?
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Autoeroja, oliko niitä?
Oli, ja isoja. Täytyy tehdä tarkempi rapo järkkärin näkökulmasta, ongelmia ja säätämistä riitti taas enemmän kuin tarpeeksi, toiv. kenelläkään ei menny käämit mun kanssa :)
Sen verran voitaneen paljastaa että tämän kisan perusteella Vuoden 2009 Herrasmieskuski-pokaali taitaa mennä aika selkeesti tiettyyn osoitteeseen :rolleyes:

edit. rankan aamun jälkeen maistuu nyt olut, raporttia sitten huomenissa :)
(RX postannee täydelliset tulokset jo aiemminkin)
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Autoista sen verran että 2 oli hajalla, 1 auttamattoman hidas (#3) ja toinen melkein yhtä hidas (#7)...
2 oli aika tasasen nopeaa (#4 ja #6) sitten #1 ja #8 tasiasia, mutta kahdesta edeltävästä hieman jäljessä kuitenkin...
(esimerkkinä mainittakoon allekirjoittanut joka ajoi harkoissa #3:lla ajaksi 50.990, aika-ajossa #1:llä 48.980...
ja toi ykkönen ei ollut edes nopein auto :rolleyes:)
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Kisaraportti / FO110K

Oonko tosiaan ainoa joka kirjottelee vielä tässä vaiheessa? :D

Noh, jatketaan...

Pre-Race
Itsellä ei paljoa ajatuksia ollut ennen kisaa, pääpaino oli öö ruz:n kanssa kisaamisessa kun ollaan suurinpiirtein samalla viivalla painon kanssa...
Tästä sitten tulikin ajatus että haluampa B-joukkioon ajamaan harkoissa koska kovinkaan paljoa ei ollut toiveita tuloksesta täällä Toijalan kimurantilla radalla...

Practise
Autoksi osui arvonnassa #3 ja liikkeelle lähdettiin... äkkiä kävi tunne persiissä että auto ei oikein kulje suorilla, tai sitte mies muistaa väärin ed. vuodelta...
Noh autoissa onneksi on ajanottolaitteisto (joka toimi enempi tai vähempi paremmin riippuen autosta) joka kertoi lahjomatta että ajat on ihan syvältä
(51-52sek/kierr)...
Tästä viisastuneena odottelin harkan lopulla öö ruzia hieman jonka päästin edelle helpottamaan vertailua = korutonta kertomaa, pääsuoralla tuli takkiin useita metrejä suoravauhdin kanssa, ja kellon mukaan hävisin parhaallani (50.990) öö ruz:lle jopa 1.8sek :eek:

Harjotuksen jälkeen fiilis olikin että autossa on jotain vialla, koskaan aiemmin en ole tuolla ajanut noin huonoa aikaa....
= valitus ratahenkilökunnalle joka sitten tarkistinkin auton rengaspaineet ensitöikseen...

Qualifying
Autoksi aika-ajoon (jota oli typistetty aika-ongelman vuoksi 10min -> 5min) osui auto #1 josta olikin paremmat fiilikset siinä katsellessa harjoituksen tuloksia jossa sillä oli tasaseen ajettu alle 49 aikoja...
Aika-ajo ei ollut kovin kummonen, joitakin nopeita kierroksia, paras aika 48.980 joka oikeutti hurmiota herättävään B-finaalin jaettuun kolmosruutuun!
(oli tismalleen sama aika jari5:n kanssa, mutta parempi lähtöruutu ratkesi mulle toiseksi parhaan kierroksen ansiosta :ahem:)

note: aika-ajon jälkeen auto #3 otettiin ruudukosta pois vauhdin puutteen takia, järkkäritkin huomasi että se on ihan susi, eli en ihan väärässä ollut nytkään!

B-finaali
B-finaaliin siis kolmosruutu ja autoksi arvonnassa #4...
Lähtö oli hieman outo, kaveri heilautti lippua jotenkin hämärästi, puolet kuskeista "nukahti" ruutuihinsa (kuulemma sama toistui muissakin starteissa) ja mustakin meni auto ohi heti heittämällä (Jacques autolla #7)...
Noh, pääsin "lusikkamutkaan" ihan Jakkuesin perään ja annoinkin pienen pusun konttiin heti mutkassa... Oli selvää että Jakun auto ei ollut kovinkaan nopea, niin heti seuraavaan mutkaan mentiin rinnalle ja ohi, joskin myönnettävä on että hieman kyljet siinä "hieroi" toisiaan
(ei oikein voi tuolla välttää kontaktia ohituksissa kun autot menee kokoajan täysillä ja ohittaminen on pirun vaikeaa)
Tuon jälkeen ei sitten ollutkaan ihmeempää kerrottavaa, yritin saada PeePeetä ja Mikeä kiinni, huonoin tuloksin tosin. Ei ne nyt karkuun päässeet pahast, mutta pieni ero oli kokoajan olemassa...
Kisassa ajat heilui siinä 48.4-48.5 tasolla kunnes loppupuolella perä alkoi lipsumaan enempi ja aikoihin tuli 0.2-0.4sek lisää...
Takaa tullut jari5 otti kiinni lopussa jonkun verran, juurikin tuon kierrosten tippumisen vuoksi veikkaan...

Muuten ei kisasta kerrottavaa ole, olin ensimmäinen ei A-finaaliin noussut, sijana kohtuullinen seitsemäs ottaen huomioon kuskin painon ja vaikeaksi tiedetty rata muutenkin oli kyseessä...

Järjestelyistä
Kisa oli paljon viime vuoden kaltainen, epätasaisuutta autoissa, osa hajalla kuten viime vuonna ja avain hyvään tulokseen oli tälläkin kertaa hyvä arpaonni autoissa ja kuljettajan paino.
(tuskin kukaan kiistää tämä päivän jälkeen etteikö tuolla painosta saa aivan älyttömän edun verrattuna muihin, niin tehottomia ne autot on että ajolinjoilla ei ihmeemmin eroja tule)
Moni kuski tokaisi että rasittavaa kun koko rata mennään lämä tiskissä, ohitukset oli vaikeita, kilkkauksia nähtiin useita ja kevyet kuskit meni menojaan jos osui hyvä auto alle...
(esimerkkinä Jacques joka olis ollut ruudussa 3 harkka-aikansa perusteella, mutta huono onni auton kanssa aika-ajossa pudotti miehen kylmästi kauas kärjestä -> C-finaalin voitto tulikin sitten ylivoimaisesti kun osui taas parempi auto alle)

Hyvänä puolena mainittakoon jälleen kerran pakan sekoittanut kisa, tapahtumia riitti eikä päivää voi tylsäksi sanoa :)
Onneksi saavat pikapuoliin tehokkaammat moottorit autoihin, muuttuu sitten tuon tapahtuman luonne kertaheitolla parempaan suuntaan :thumbup:

Negatiivisena puolena luonnollisesti kalusto-ongelmat... osa autoista oli hajalla ja osa vaan ei kulkenut mihinkään...
Osassa toimi kierrosaikamittarit, osassa ei, osassa taisivat näyttää puuta heinää...
Loppupeleissä jouduttiin säätämään kisan aikana todella paljon, Aika-Ajo & kisa ajettiin kolmella lähdöllä kalustopuutteen vuoksi joka meinasi taas syödä kisapituutta kun ei aika tahtonut riittäää kolmen setin läpivientiin...
Plussana mainittakoon suht hyvin paniikissa klaarattu korvaava järjestys (kiits PeePeelle avusta :)) ja järjestäjien avoimuus asiakasta kohtaan
(antoivat meidän itse hoitaa touhu parhaaksi koetulla tavalla, virkistävä poikkeus ja homma toimikin hyvin :thumbup:)
Järjestäjät antoivat myöskin sekoilun ansiosta pienen bonuksen kaikille kuskeille, Racer kertokoon siitä privalla enempi... :)

Loppumainintana kerrottakoon että vuoden Herrasmiespalkinto on löytänyt osoitteensa.
NastyBoy vapaaehtoisesti suostui ottamaan A-finaaliin auton #3 joka tiedettiin sudeksi
(näin ollen saatiin yksi mies lisää ajamaan A-finaaliin vaikka paluumies ottikin tietoisen riskin auton kanssa)
Auto #3 ei kulkenu edes Nastyn käsissä mihinkään, vaan koko A-finaalin jengi tuli pikkuhiljaa ohitse kisan edetessä...
Kisan jälkeen pidetty pikamiittinki päätti että A-finaalin nopeimman kierroksen piste annetaan ilman muuta Nastylle, sen verran reilu teko kyseessä oli.
:thumbup:

Raporttini päättyy tällä kertaa tähän, kiitokset kaikille mukana olleille ja Hyvinkäällä nähdään sitten seuraavaksi! :)
 

Powered by BMW

Well-known member
Liittynyt
9.10.2004
Viestit
860
Kisan jälkeen pidetty pikamiittinki päätti että A-finaalin nopeimman kierroksen piste annetaan ilman muuta Nastylle, sen verran reilu teko kyseessä oli.
:thumbup:
Varmasti ansainnut pisteensä Nastykin, mutta mielestäni on väärin ottaa pois se Andylta! Andy ajoi hienosti ja siitä pitäisi piste kyllä ansaita. Sääntöjen tulisi pitää mahdollisimman monessa eri tilanteissa. Voisikohan tässä tapauksessa antaa pisteen molemmille?
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Varmasti ansainnut pisteensä Nastykin, mutta mielestäni on väärin ottaa pois se Andylta! Andy ajoi hienosti ja siitä pitäisi piste kyllä ansaita. Sääntöjen tulisi pitää mahdollisimman monessa eri tilanteissa. Voisikohan tässä tapauksessa antaa pisteen molemmille?
No meinattiin ensin antaa se extrapisteenä, mutta Andy oli tuossa mukana ja oli itse sitä mieltä että nimenomaan se nopeimman kierroksen piste menee Nastylle kun se kierroaikakin on vähän hukassa puuttuvien papereiden takia :rolleyes:

edit. ideahan lähti siis siitä että jokin tunnustus pitäisi Nastylle laittaa, ja tuo nopeimman kierroksen piste oli loogisin valinta,
eikä siis alunperin kahden pisteen jaosta puhuttu mitään, sori muistin väärin...
 

Örfil

Guest
Stop - seis - ei postauksia enää tähän toikkiin. Jatketaan juttua lehdistötilaisuus toikissa.
 
Ylös