KKWCS season 2009, round 8 / Forssa III GP

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Mulla oli Kaanaan jäljiltä vähän kyljet ja lonkat kosketusarkana vielä tiistaina, muttei enää tiistain Forssan jälkeen mitään. Ehkä Raketit on mulle kuin hierovia laiskanlinnoja :) Tosin ikinä ei mitään häiritsevää arkuutta ole kartingista tullut vaikken haalarin ja penkin välissä mitään pidäkään.

Örfil

Guest
Hieman anatomiaa tässä tunnustellen, niin eipä tuossa mitään treenattavia lihaksia juuri ole tuossa kyljessä, jotka suojaisivat.

Mutta tämä on henkilökohtainen asia: jos ei koskaan loukkaa kylkiään niin greit, jos taas menee kisan jälkeen 6 viikkoa petissä selällään maaten niin solution on 60 egen kylkiliivit.

DW

2009-2016
Jos väki innostuu, niin voin kokeilla jostain jotain liivikimppakauppaa järjestellä tuossa talvitauolla. Vaikka samaan syssyyn kun alan puuhailemaan haalarikauppoja porukalle.
Voisin lähteä mukaan kyllä. Itselle ei kylkien suhteen ei sietämätöntä kipua pahemmin ole tullut, vaikka mustelmilla usein onkin(karaistunut?). Joskus tosin tulee vielä tilanne, että saadaan isku 100lasissa suoraan sivulta ja silloin ei enää mustelmilla selvitä.

Williams-

Senior member
Sijainti
Hyvinkää
Jaaha, ois varmaan pitänyt pysyä hiljaa eikä kysyä yhtään mitään...
Minun mielipiteeni on se, että samoin kuin kypärä (montako kertaa sitä on oikeasti tarvittu?) niin muutkin suojavarusteet ovat perusjuttuja haalarin, ajokenkien ja hanskojen lisäksi. Harvoin niitä tarvitaan, mutta jos kyse on alta satasen hankinnasta ja jatkuvasta harrastuksesta niin miksi pihtailla?
Toi tummennettu kohta on suurin epävarmuustekijä. Kun kyseessä olisi kuitenkin merkittävä investointi, niin haluan olla varma että se kannattaa.. Mites sitten, jos innostus lopahtaa? Toki se on vain ainoastaan mun oma ongelma, ei teidän. :) Vähän kahden vaiheilla olen sen suhteen, että hankkiako vai eikö..

Kiitokset kaikista vastauksista, [olen lukenut ne, vaikka tämä viesti nyt myöhään tuleekin..] täytyy alkaa oikeasti miettiä mihin suuntaan edetä tämän asian kanssa (kuitenkin yllättäen kyse on ongelmasta, joka on vaivannut koko kauden ajan Kaanaata lukuunottamatta).

Örfil

Guest
Jaaha, mutta kysyvä ei radalla eksy! Vanha forssalainen sananlasku :ahem:

Yhtään väheksymättä kenenkään rahatilannetta, niin tuo suojavaruste maksaa apaut 50% pk-seudun kuukausilipun hinnasta.

Ja jos miettii jälleenmyyntihintaa, niin ainakin puolet saa hankintahinnasta takas. Eli tappio on "pahimmillaan" 30 e. Siis kolmekymmentä euroa.

Ja tarkemmin kun miettii: kukaan ei kyseenalaista kypärän käyttöä, tosin ne saa ilmaiseksi radalta, mutta kukaan ei ole ajanut ilman kypärää kisoissa ja silti kenelläkään ei ole yhdessäkään kisassa kopsahtanut päähän. Näin muodoin kypärän käyttö on liki hätävarjelun liioittelua ;)

Kylkien valittelua on kuulunut vähän yhdeltä sun toiselta ja kuitenkin liivejä läyttää vain marginaaliosasto kuskeista :confused:

Jokin ei täsmää?

Mutta tässä tuli yks idis näiden kimppaostojen osalta mieleen ja kun saan nää "sesonkikiiret" alta pois ja kun palaan taas kotomaahan, niin niistä sitten vähän enemmän.

Lisäksi Antin palautetta odottaen...

Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Ja tarkemmin kun miettii: kukaan ei kyseenalaista kypärän käyttöä, tosin ne saa ilmaiseksi radalta, mutta kukaan ei ole ajanut ilman kypärää kisoissa ja silti kenelläkään ei ole yhdessäkään kisassa kopsahtanut päähän. Näin muodoin kypärän käyttö on liki hätävarjelun liioittelua ;)
Mietipä miksi ei ole kyseenalaistanut.
Radalle ei ole yrittäjän toimesta mitään asiaa ilman kypärää, se on nimenomaan pakollinen varuste.
Ja osalle ulkoradoista ei pääse edes avopotan kanssa.

FO110K

Banned

Toi tummennettu kohta on suurin epävarmuustekijä. Kun kyseessä olisi kuitenkin merkittävä investointi, niin haluan olla varma että se kannattaa.. Mites sitten, jos innostus lopahtaa? Toki se on vain ainoastaan mun oma ongelma, ei teidän. :) Vähän kahden vaiheilla olen sen suhteen, että hankkiako vai eikö..

Kiitokset kaikista vastauksista, [olen lukenut ne, vaikka tämä viesti nyt myöhään tuleekin..] täytyy alkaa oikeasti miettiä mihin suuntaan edetä tämän asian kanssa (kuitenkin yllättäen kyse on ongelmasta, joka on vaivannut koko kauden ajan Kaanaata lukuunottamatta).
Ei kysyvä tieltä eksy, ainahan tuota kysyä saa. (ei se sun vika ole kuitenkaan jos joillakin on sukset ristissä)

FO110K

Banned
ja OT:n jälkeen takaisin itse aiheeseen.
Muistakaahan että ilmoittautumisaikaa on vielä ensi viikon Perjantaihin,
maksutiedot tulee privalla sitten heti Lauantaina...

Örfil

Guest
Mietipä miksi ei ole kyseenalaistanut.
...miettii..miettii.... :D

Nyt kun astumme hieman tämän näennäisen viitekehyksen ulkopuolelle ja asetamme sivuun yrittäjän asettamat säännöt ja "mietimme" että mitkä ovat oikeasti ne asiat, joka aiheuttavat vammoja kisoissa:

1. kylki
2. kylki
3. kylki
4. häviäminen kisassa muille
.
.
100. pää

60 egee ja kolme pahinta kisavammaa on hoidettu :wink:

Mulla on muuten tasan kerran mennyt pahasti sukset ristiin jonkun kanssa: se oli Åressä kultaisella -90 luvulla kun yks hurri oli mutkan takana laudan kanssa istumassa keskellä rinnettä ja sitä väistäessä meni sukset ristiin ja kaaduin suoraan eteen ja meni peukalo sijoiltaan. Loppuviikon hiihtelin käsi paketissa yhdellä sauvalla.:alppu:

FO110K

Banned
Edelliseen pieni vinkki, kokeilepa ajaa esim Hyvinkäällä tai Forssassa toisen imussa ilman kypärää, takaan ettet tule ilman vammoja yhdestäkään finaalista pois.
Sen verran siellä radalla lentää paskaa ja kiviä edellä menevien autoista että takuulla kopsahtaa ikävästi kupoliin jos ei suojaa ole käytössä.
(mullakin pari kertaa tullut visiiriin sormenpään kokonen kivi Forssassa kun joku on vieraillut ulkona, ei tee mieli kokeilla miltä tuntuu ilman kypärää)

Se ettei vakavia ulosajoja/kolareita ole tullut niin sehän on vain hyvä asia,
mutta jos kunnon kolari tulee niin se kypärä suojaa kuitenkin sitä tärkeintä ruumiinosaa, ei sen suojausta voi millään tavalla verrata kylkiliiveihin.

Niinkun totesin jo aiemmin, kylkilliivit on asiallinen varuste, ei siinä mitään.
Mutta ne on lisävarusteet, eivätkä pakollisia. Nimenomaan tästä syystä niiden hankintaa lykätään/mietitään.
Varsinkin jos ajaa sarjassa jossa oma tulevaisuus on hämärän peitossa niin varmasti mietityttää kannattaako laittaa edes sitä 60€ liiveihin
(toim.huom., liivit maksoi siellä 80-100€ välissä kun etsin noita hanskoja itselle, ei pahemmin tarjouksia näkynyt silloin missään)
Kimppatilauksella saattaa painua hinta alas jolloinka investointikynnys tulee pienemmäksi tietenkin...
(Hemetiä kannattaa kokeilla noiden tilausten suhteen, se kaverituntui ainakin kiinnostuneelta ko. sarjasta)

Örfil

Guest
Jotta asian saisi ratkaistua ilman jarnauksen jarnauksen jarnausta, lahjoitan nykyiset liivini Williamsille, koska ostan joka tapauksessa uudet liivit Turun kisaan. Vanhat jää käyttämättömiksi.

Toimitan liivit (pestynä) Askolle ensi viikolla, joka voi ne taasen antaa sitten wilzkulle Forssassa. Ne ovat ihan hyväkuntoiset Sparcon liivit, joten toivotan niille hyvää kisamenestystä uuteen kotiin!

Kaupan päälle saat Sparcon ajohanskat, jotka on liian pienet mulle ja pojille.
Ostettiin näet useammat hanskat Keskiseltä eikä huomattu että yhdet oli S- kokoa.

Ainoa ehto tälle on että et saa myydä niitä edelleen. Ainoastaan lahjoittaa.

Muistan kun ostin ekat ajokenkäni, niin VMKC:N kierrosenkkani parani heti neljä kymppää :D Toivottavasti liivien ja hanskojen myötä Williams saa lisänopeutta ainakin saman verran ;)

FO110K

Banned
edit.

eiköhän jarnata tämä(kin) asia Turun kisan yhteydessä ihan naamatusten.
niinkuin aina sanot, niin pitää pystyä puhumaan asiat kasvotusten, hoidellaan se sitten Turussa.

Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Noo kyllä tuollaisilla laseilla "voisi sattua Juhaa leukaan" Kummeli-termiä lainatakseni... Nuo kun suojaavat lähinä vain silmiä... Tai sitten ei kannata voittajanakaan laittaa JJ:n pepsodent-hymyä kun on hyttysiä hampaiden välit täynnä jne :)

Vain että kypärä on varmasti suojannut joltain tasan joka kilpailussa.

Örfil

Guest
Asia on harvinaisen ratkaistu: Wilzku saa mun vanhat liivit ja hanskat siihen päälle. Case closed.

Ens vuonna kisat järkätään mun, Matin & Tepon ja Jakkuesin toimesta joten karavaani jatkaa kulkuaan.

Ja jutellaan vaan Turussa, viimeksi taisi puhelin pätkähtää naamalle. Mistä en erityisemmin oikein tykkää.

Williams-

Senior member
Sijainti
Hyvinkää
Jotta asian saisi ratkaistua ilman jarnauksen jarnauksen jarnausta, lahjoitan nykyiset liivini Williamsille, koska ostan joka tapauksessa uudet liivit Turun kisaan. Vanhat jää käyttämättömiksi.

Toimitan liivit (pestynä) Askolle ensi viikolla, joka voi ne taasen antaa sitten wilzkulle Forssassa. Ne ovat ihan hyväkuntoiset Sparcon liivit, joten toivotan niille hyvää kisamenestystä uuteen kotiin!

Kaupan päälle saat Sparcon ajohanskat, jotka on liian pienet mulle ja pojille.
Ostettiin näet useammat hanskat Keskiseltä eikä huomattu että yhdet oli S- kokoa.

Ainoa ehto tälle on että et saa myydä niitä edelleen. Ainoastaan lahjoittaa.

Muistan kun ostin ekat ajokenkäni, niin VMKC:N kierrosenkkani parani heti neljä kymppää :D Toivottavasti liivien ja hanskojen myötä Williams saa lisänopeutta ainakin saman verran ;)
Totah, tää tuli nyt kyllä ihan puun takaa.. Mä en tiedä mitä sanoisin, muuta kuin että tuhannet kiitokset!

Joulu tuli etuajassa. :) Ehtoon sen verran vielä että okei. Asia selvä.