KKWCS season 2009, round 8 / Forssa III GP

Totke

Psyykeenmurskaaja
Sijainti
Hämeenlinna
Voisin olla kiinnostunut Tamperelaisten kyytiin hyppäämisestä, mikäli aiotte tulla Hämeenlinnanväylää ja siitä kymppitielle? Tokihan mulla pösökin kulkee, mikäli teillä oli muut reitit mielessä.

E: Taitaakin koukata teillä 40km lyhimpään verrattuna. Ehkä mä tulen sitte pösöllä.

Viimeksi muokattu:

Totke

Psyykeenmurskaaja
Sijainti
Hämeenlinna
E: Perskuta, väärä nappi, tätähän ei vissiin voi itse poistaa?

Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Joo ei voi itse poistella, kouvolle privaa niin saa apuja (tosin eipä tuo yks haittaa mitn)

Joo se HML väylä on meille vähän ongelma, tuolta tulee Turun tieltä niin suora baana siihen radalle ettei kannata koukata HML:n kautta :dunno:

Örfil

Guest
Treelta ajetaan Urjalan kautta, Hlinnan kautta tulee melkoinen mutka.

Totke

Psyykeenmurskaaja
Sijainti
Hämeenlinna
Jees, katselin just kartasta, aika hyvä koukkaus kyllä olis muuten :D
Juu, mielessä tuntu luonnolliseltä että ensin ajelisitte vähän "etelään" ja sitte vetäsitte suoraa kymppitietä Forssaan... kunnes vilkasin karttaa.

FO110K

Banned
Juu, mielessä tuntu luonnolliseltä että ensin ajelisitte vähän "etelään" ja sitte vetäsitte suoraa kymppitietä Forssaan... kunnes vilkasin karttaa.
Salosta itseasiassa tullutkin itse pari kertaa Forssa -> HML kautta Tampereelle, tuntui kanssa jäkevämmältä noin ajatuksena ensin...
(ei ollut karttaa autossa niin ajelin sieltä mistä oli selkein :D)
Tosin sitten kun alkoi kaivella karttaa kotona että mistä pääsis suorinta tietä niin... :D

Örfil

Guest
Ja hyvät uutiset myös tänne: Jouni ja Ville jatkavat radan toimintaa ensi vuonnakin. Vähän lisätietoja Forssa-toikissa.

Williams-

Senior member
Sijainti
Hyvinkää
utelias ja hieman tietämätön kyselee..

Ei varsinaisesti liity Forssan kisaan, mutta kyselisin hieman ko. kisaa silmällä pitäen.. Eli siis, asiani liittyy ajamisen jälkeisiin kylkikipuihin :)o) ja niiden ennaltaehkäisyyn. Kai siihen on muitakin keinoja kuin ne Jussin kovasti mainostamat kylkiliivit?

Ja joojoo, tiedetään että ne on pikkujuttuja ja kuuluu asiaan, (noi on parantuneet mulla 3-4 päivässä) mutta jos vain suinkin tuosta "ongelmasta" on mahdollisuus päästä yli niin ottaisin mielelläni vinkkejä vastaan..

terveisin nimim. alan kyllästyä jatkuvaan vatsalla nukkumiseen

Niin, ja hieno homma että Forssassa jatkuu vuokra-autotoiminta. :)

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Ei varsinaisesti liity Forssan kisaan, mutta kyselisin hieman ko. kisaa silmällä pitäen.. Eli siis, asiani liittyy ajamisen jälkeisiin kylkikipuihin :)o) ja niiden ennaltaehkäisyyn. Kai siihen on muitakin keinoja kuin ne Jussin kovasti mainostamat kylkiliivit?

Ja joojoo, tiedetään että ne on pikkujuttuja ja kuuluu asiaan, (noi on parantuneet mulla 3-4 päivässä) mutta jos vain suinkin tuosta "ongelmasta" on mahdollisuus päästä yli niin ottaisin mielelläni vinkkejä vastaan..

terveisin nimim. alan kyllästyä jatkuvaan vatsalla nukkumiseen

Niin, ja hieno homma että Forssassa jatkuu vuokra-autotoiminta. :)
No niistä pehmusteista voi olla apua, mutta niitä muistaakseni oletkin käyttänyt ainakin Forssassa..

Mä olen itse ehkä sitten sen verran romuluinen kun ei ole kyljet pahemmin vielä kipeytyneet.. Ja sitten koputellaan puuta. Forssassa menee mulla varmaan kyljet paskaksi etenkin kun on se maraton parin päivän päästä siitä eikä olis varaa kipeyttää paikkojaan.

Mike Milk

Well-known member
Sijainti
Milkyland
Forssassa on ainakin semmosia pehmikemuoveja ja penkkiin asennettavia "pehmustepenkkejä". Niitä kannattaa hyödyntää. Testasin sellaista pehmustepenkkiä kun olin ajamassa Forssassa ekaa kertaa kun rataukko suositteli, mutta se nostaa ainakin meikäläisen tarpeettoman korkealle. Eipä kai noihin kylkikipuihin varsinaisesti auta kuin ne kylkiliivit ja lihaskuntotreenit.

Örfil

Guest
Vaikka mulla oli viimeksi Forssassa kylkiliivit, niin siellä hakkautuu lantio mustelmille. Taas on lantion molemmilla puolilla pienen teelautasen kokoiset mustelmat :yuck: Siihen ei auta kuin pehmuste persuksen/lantion ja penkin väliin.

Mutta taas vaan suosittelen niitä liivejä: jos on hoikempaa sorttia, kuten wilzku, ja ajaa nojaavalla tai agressiivisella tyylillä niin liivit on must.
Ja joskus voi tulla ihan lipeämisiä, ulosajoja jne. joissa voi tulla kipiää kylkiin.
Ja jos puuttuu "kylkiliivit" omasta takaa eli penkin ja kylkiluiden välissä on vain pari milliä kangasta ja saman verran ihmiskudosta, niin siinä saa luukalvot väkisinkin kyytiä.

Ostin omat liivit joskus 5 vuotta sitten (Sparco), maksoi Keskisen kaupassa n-50-60 egee eli kulua on tullut tähän mennessä kympin per vuosi ja kuinkahan monet tuskat nekin on jo säästäneet.

Jos väki innostuu, niin voin kokeilla jostain jotain liivikimppakauppaa järjestellä tuossa talvitauolla. Vaikka samaan syssyyn kun alan puuhailemaan haalarikauppoja porukalle.

Ps. niissä vaahtomuovin palasissa kylkiliivien sijaisena on se paha puoli että ne vois joskus nousta kainaloon kisan tiimellyksessä ja haitata ajamista. Kerran kävi nimittäin niin, että pehmuste lipes selän takaa ja heitin sen pois, kun se oli tiellä koko ajan, ja se osuikin takana ajavaan :D

Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Kisatilanteessa ei aina ehdi olla viisas ja järkevä ja ajatella nojata optimaalisesti + että koskaan ei voi olla varma että tekeekö itse ajovirheen tai ajaako joku kylkeen.

Mitä on muuten väärä nojaaminen?

Hyvänä esimerkkinä siskonmies, joka viime viikolla hipas hiukan Forssassa kanttariin, auto heitti 180 astetta tulosuuntaan ja pamautti kyynärpään niin että että homma jäi aika-ajoon. Kyynärpääsuojia ei ole (tai onhan niitäkin), mutta esimerkkinä että mitä tahansa voi sattua. Pelkkä haalarikaan ei suojaa kuin asfaltti-ihottumalta n. sekunnin > 60 km/h nopeuksissa. Jos sitäkään.

Minun mielipiteeni on se, että samoin kuin kypärä (montako kertaa sitä on oikeasti tarvittu?) niin muutkin suojavarusteet ovat perusjuttuja haalarin, ajokenkien ja hanskojen lisäksi. Harvoin niitä tarvitaan, mutta jos kyse on alta satasen hankinnasta ja jatkuvasta harrastuksesta niin miksi pihtailla?

Tuossa moottoripyörämaailmassa jo jonkun aikaa rymyttyäni olen kantapään kautta oppinut että koskaan ei ole liikaa suojavarusteita yllä. Liika on liikaa, muta joku perussetti on hyvä olla olemassa. Ja voi keskittyä olennaiseen eli ajamiseen, eikä unettomiin öihin kylkivammojen vuoksi.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Tässäkin (kuten niin monessa muussakin lajissa) ne tärkeät keskivartalon lihakset on avainasemassa. Ihan mutulla toki heitän, mutta veikkaisin siitä olevan hyötyä jos on hyvät vatsa ja selkälihakset ja erityisesti siis ne syvät lihakset. Paitsi että pystyy paremmin pitämään itsensä paikallaan, niin luulisin, että lihakset toimii myös tavallaan suojana? En tiedä.. ihan täyttä mutua heitän nyt.