Ennakkoa
Viime vuonna ennakoin-arvailin top4:en voivan olla missä tahansa järjestyksessä. Nasty ja WoPe sitten kumminkin taidoillaan pääsivät nopeasti sinuiksi autoihin ja rataan. Tammikuinen rata olikin vähän haastavampi. Nyt 2010 ennakkoa: Todennäköisimmin podiumistit löytyvät seuraavista neljästä:
DickW on varmaan nyt nopeampi kuin vuosi sitten (jolloin joku taantumakausi). Silloin olimme 17kg erosta huolimatta aika tasoissa. Nyt hiukan pienemmällä erolla jäbä menee kymmenyksen edellä, enkä mielestäni olisi voinut asialle mitään eilisessä treenissä.
Haikki tullee myös menemään lujaa. Lentää suorilla ja on hyvä ajamaan.
Nasty Boy mielestäni ehkä vähän sopeutuvampi sisäradoille, kuin edellinen, mutta 8-10kg ero tasaa taas puntit hyvin jänniksi.
WoPe on WoPe. Antaa vähän tasoitusta "suoratehoissa" edellisille mutta vahva voittajaehdokas.
Sitten myöskin enempi ulkoratamiehiä,
4stroke, vähän veljeään painavampana mutta mahdollisuudet podiumille lienee kyllä olemassa.
Cmoney, eli minä, tuhansia kierroksia tässä hallissa ajaneena niin jotain mahdollisuuksia lienee. Ehkä kuitenkin rata "liian helppo" oppia nopeasti myös aiemmin mainituille. Painoero vähän kaventunut vuoden takaisesta esim. NB ja WP pari kiloa saaneet lisää kun itse olen senverran kevyempi (keväällä/kesällä olin enempikin). Siinä uskoakseni varmimmat a-finalistit.
Pari paikkaa kumminkin lisää jaossa a:han.
Andy oli siellä viime vuonna, ja tämä mesta ajettavuudeltaan enempi ulkoratatyylinen kuin KIC oli. Eikä lisäpainojakaan. Voi olla että on hukassa tai sitten kulkee. Jussin voittaminen vuosi sitten aika-ajossa oli hyvin.
Dominic on ajanut paljon täällä, ja pahin seinä aahan pääsyyn on paino. Ajamisesta ei ole kotiradalla kiinni. Ehkä, ehkä...
Nipsuhuuli oli viime vuoden yllättäjä ja ajo näytti hyvältä. Vähän epätasaisuutta toisinaan mutta täysin a-fin -ehdokas.
PeePee taistelee vielä sarjan nelossijasta mutta ennakko-odotukset ovat vastaan turkulaisten kotiluolassa. En silti ylläty jos top8ssa vaikka vissiin ensimmäistä kertaa täällä.
Powered by BMW viime vuonna juuri a-finaaliin. Nyt kuitenkin leveämpi kärki. Ehkä top10iin, eikä siitä periaatteessa paljoa matkaa pari sijaa eteenpäinkään.
Lisää kuskeja \o/ :
Asko S. oli kesällä täällä ajelemassa ja aika iso realistinen sijoitushaarukka hänelle.
FO110K tunnetusti yleensä parempi sisäradoilla. B-fin voisi olla todennäköisin. Ottaa tasoisiaan kilpakavereita kiinni mutkissa sen mitä jää suorilla.
Jacques luultavasti myös siellä keskikastin tiukoissa mittelöissä. Sen verran tuli täällä kokeneemmalta Dompparilta turppiin muutama viikko sitten.
lfb taistelee tiimimestaruudesta ja tiukimmassa tilanteessa voi olla tärkeää saada keskikastin kärkipään pisteitä riippuen miten WP ja turkulaiset sijoittuvat. Lienee liian painava a-finaaliin.
Totke otti kanssa näihin autoihin tuntumaa jokin aika sitten: Ulkoradalla mutta siellä opittiin vain menemään kovempaa.
Albert Oil oli mukiinmenevä viime vuonna radalla. Mutu että ajellut liian harvakseltaan.
Antti osaa myös ainakin sisärataperusajon.
Jonkki vielä aika uusi kuski näissä suuren maailman karkeloissa mutta saattaa hyvinkin sijoittua tätä ennakkoa korkeammalle.
kouvotsvoni varmaan näille main, ihan loppupään edelle selkeästi ainakin.
tmoi oli kuulemma vain reilun sekunnin Dompparia hitaampi treenissä joku aika sitten. Se voi olla silti 10 sijaa.
Williams-:n voisi rankata jo tänne. Niin paljon kehittynyt. Mielenkiintoista katsoa, miten sujuu Turun kalustolla&radalla. Varmaan aika hyvin kun ajettavuus on mielestäni hyvä.
FW08 saatetaan nähdä c-finaalissa. Erot lienevät pienet.
sataja jäi minulle viimeksi 1,7 sekkaa kun pitkän tauon jälkeen kävi ajamassa. Tuskin on ihan hitain radalla mutta pari kertaa taidetaan käydä vielä treenaamassa.
Sue_me:lle hyvää tavoitetta napata jokunen päänahka.
Canukki ei vissiin ennen ajanut kartingia, jos oikein muistan. Voi olla että pysyy jossain vauhdissa tai sitten ei. Joillekin laji voi olla heti aika helppoa vaikkei se tietenkään tarkoita kärjessä menoa. Mutta esim. sijoja 20-25.
Otto Hokkanen: Painaa niin perkuleesti yrittäen pysyä kyydissä. Rintarinnan taisteluissa voi olla vahvoilla jos vähän kylkikosketusta.
Että tämmöistä ajatusta
Nämä ei taaskaan tietenkään tarkoita välttämättä mitään, saadaan ihan itse ajaa tuloksemme ja katsotaan sitten miten kävi. Autoeroja lienee 1,5-2 kymppää. Toivotaan ettei enempää vaikka sekin jo vaikuttaa merkittävästi esim. top6ssa.
Autoarvonnat menee niin että joku heittää kanssani vaikka kolikkoa tms. fifty-fifty -arvontaa... Sen suhteen, hyppääkö joka aika-ajoerään aakkosissa ekana oleva (ajoryhmälapulla nimet aakkosjärjestyksessä) pienimpään vai isoimpaan autonumeroon. Siitä sitten ajoryhmälapun mukaisessa (aakkos)järjestyksessä seuraavat nimimerkit seuraaviin autonumeroihin. Sama juttu kisalähtöihin, joka toiseen finaaliin paalulla isoin autonumero, joka toiseen pienin. Jos sekavaa, koitan selventää