KKWCS Season 2010, round 10, Turku Karting

Timanfaya

Group Speed Devils
Liittynyt
15.5.2010
Viestit
1589
Tervetuloa vain kisaamaan! Niin uudet kuin harvemmin nähdyt henkilöt! :thumbup:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Ennakkoa

Viime vuonna ennakoin-arvailin top4:en voivan olla missä tahansa järjestyksessä. Nasty ja WoPe sitten kumminkin taidoillaan pääsivät nopeasti sinuiksi autoihin ja rataan. Tammikuinen rata olikin vähän haastavampi. Nyt 2010 ennakkoa: Todennäköisimmin podiumistit löytyvät seuraavista neljästä: DickW on varmaan nyt nopeampi kuin vuosi sitten (jolloin joku taantumakausi). Silloin olimme 17kg erosta huolimatta aika tasoissa. Nyt hiukan pienemmällä erolla jäbä menee kymmenyksen edellä, enkä mielestäni olisi voinut asialle mitään eilisessä treenissä. Haikki tullee myös menemään lujaa. Lentää suorilla ja on hyvä ajamaan. Nasty Boy mielestäni ehkä vähän sopeutuvampi sisäradoille, kuin edellinen, mutta 8-10kg ero tasaa taas puntit hyvin jänniksi. WoPe on WoPe. Antaa vähän tasoitusta "suoratehoissa" edellisille mutta vahva voittajaehdokas.
Sitten myöskin enempi ulkoratamiehiä, 4stroke, vähän veljeään painavampana mutta mahdollisuudet podiumille lienee kyllä olemassa. Cmoney, eli minä, tuhansia kierroksia tässä hallissa ajaneena niin jotain mahdollisuuksia lienee. Ehkä kuitenkin rata "liian helppo" oppia nopeasti myös aiemmin mainituille. Painoero vähän kaventunut vuoden takaisesta esim. NB ja WP pari kiloa saaneet lisää kun itse olen senverran kevyempi (keväällä/kesällä olin enempikin). Siinä uskoakseni varmimmat a-finalistit.
Pari paikkaa kumminkin lisää jaossa a:han. Andy oli siellä viime vuonna, ja tämä mesta ajettavuudeltaan enempi ulkoratatyylinen kuin KIC oli. Eikä lisäpainojakaan. Voi olla että on hukassa tai sitten kulkee. Jussin voittaminen vuosi sitten aika-ajossa oli hyvin. Dominic on ajanut paljon täällä, ja pahin seinä aahan pääsyyn on paino. Ajamisesta ei ole kotiradalla kiinni. Ehkä, ehkä... Nipsuhuuli oli viime vuoden yllättäjä ja ajo näytti hyvältä. Vähän epätasaisuutta toisinaan mutta täysin a-fin -ehdokas. PeePee taistelee vielä sarjan nelossijasta mutta ennakko-odotukset ovat vastaan turkulaisten kotiluolassa. En silti ylläty jos top8ssa vaikka vissiin ensimmäistä kertaa täällä. Powered by BMW viime vuonna juuri a-finaaliin. Nyt kuitenkin leveämpi kärki. Ehkä top10iin, eikä siitä periaatteessa paljoa matkaa pari sijaa eteenpäinkään.
Lisää kuskeja \o/ : Asko S. oli kesällä täällä ajelemassa ja aika iso realistinen sijoitushaarukka hänelle. FO110K tunnetusti yleensä parempi sisäradoilla. B-fin voisi olla todennäköisin. Ottaa tasoisiaan kilpakavereita kiinni mutkissa sen mitä jää suorilla. Jacques luultavasti myös siellä keskikastin tiukoissa mittelöissä. Sen verran tuli täällä kokeneemmalta Dompparilta turppiin muutama viikko sitten. lfb taistelee tiimimestaruudesta ja tiukimmassa tilanteessa voi olla tärkeää saada keskikastin kärkipään pisteitä riippuen miten WP ja turkulaiset sijoittuvat. Lienee liian painava a-finaaliin. Totke otti kanssa näihin autoihin tuntumaa jokin aika sitten: Ulkoradalla mutta siellä opittiin vain menemään kovempaa.
Albert Oil oli mukiinmenevä viime vuonna radalla. Mutu että ajellut liian harvakseltaan. Antti osaa myös ainakin sisärataperusajon. Jonkki vielä aika uusi kuski näissä suuren maailman karkeloissa mutta saattaa hyvinkin sijoittua tätä ennakkoa korkeammalle. kouvotsvoni varmaan näille main, ihan loppupään edelle selkeästi ainakin. tmoi oli kuulemma vain reilun sekunnin Dompparia hitaampi treenissä joku aika sitten. Se voi olla silti 10 sijaa. Williams-:n voisi rankata jo tänne. Niin paljon kehittynyt. Mielenkiintoista katsoa, miten sujuu Turun kalustolla&radalla. Varmaan aika hyvin kun ajettavuus on mielestäni hyvä.
FW08 saatetaan nähdä c-finaalissa. Erot lienevät pienet. sataja jäi minulle viimeksi 1,7 sekkaa kun pitkän tauon jälkeen kävi ajamassa. Tuskin on ihan hitain radalla mutta pari kertaa taidetaan käydä vielä treenaamassa. Sue_me:lle hyvää tavoitetta napata jokunen päänahka.
Canukki ei vissiin ennen ajanut kartingia, jos oikein muistan. Voi olla että pysyy jossain vauhdissa tai sitten ei. Joillekin laji voi olla heti aika helppoa vaikkei se tietenkään tarkoita kärjessä menoa. Mutta esim. sijoja 20-25. Otto Hokkanen: Painaa niin perkuleesti yrittäen pysyä kyydissä. Rintarinnan taisteluissa voi olla vahvoilla jos vähän kylkikosketusta.

Että tämmöistä ajatusta :) Nämä ei taaskaan tietenkään tarkoita välttämättä mitään, saadaan ihan itse ajaa tuloksemme ja katsotaan sitten miten kävi. Autoeroja lienee 1,5-2 kymppää. Toivotaan ettei enempää vaikka sekin jo vaikuttaa merkittävästi esim. top6ssa.

Autoarvonnat menee niin että joku heittää kanssani vaikka kolikkoa tms. fifty-fifty -arvontaa... Sen suhteen, hyppääkö joka aika-ajoerään aakkosissa ekana oleva (ajoryhmälapulla nimet aakkosjärjestyksessä) pienimpään vai isoimpaan autonumeroon. Siitä sitten ajoryhmälapun mukaisessa (aakkos)järjestyksessä seuraavat nimimerkit seuraaviin autonumeroihin. Sama juttu kisalähtöihin, joka toiseen finaaliin paalulla isoin autonumero, joka toiseen pienin. Jos sekavaa, koitan selventää :rolleyes:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Jacques luultavasti myös siellä keskikastin tiukoissa mittelöissä. Sen verran tuli täällä kokeneemmalta Dompparilta turppiin muutama viikko sitten.
Oliko 3 kymmenystä eroa? Samoilla autoilla 1 kymmenys... Joo, kieltämättä pahasti tuli turpiin.. :D

Sellainen huomio, että mielestäni toi Eestin rata oli profiililtaan ehkä vähän samankaltainen, vaikka rata olikin melkein puolet pidempi ja suorat oli pidempiä. Siellä Oltiin Dompparin kanssa aika tasainen kärkikaksikko, Asko S. nakutti nopeimmat kierrokset ja Andy taisteli hyvin.. Senkin perusteella voisin edelleen todeta, että A-finaalissa on ne vakiot 5-6 'superkuskia' ja sen lisäksi sitten melkeinpä kuka tahansa ns. keskikastiin luokitelluista.. Riippuu ihan siitä kuka onnistuu parhaiten lentävässä kierroksessaan..
Painoeroille en laskisi Turussa suurtakaan merkitystä (koska autoissa on kuitenkin sen verran jytyä ettei ne lysähdä kiihdytyksissä).
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Oliko 3 kymmenystä eroa? Samoilla autoilla 1 kymmenys... Joo, kieltämättä pahasti tuli turpiin.. :D

Sellainen huomio, että mielestäni toi Eestin rata oli profiililtaan ehkä vähän samankaltainen, vaikka rata olikin melkein puolet pidempi ja suorat oli pidempiä. Siellä Oltiin Dompparin kanssa aika tasainen kärkikaksikko, Asko S. nakutti nopeimmat kierrokset ja Andy taisteli hyvin.. Senkin perusteella voisin edelleen todeta, että A-finaalissa on ne vakiot 5-6 'superkuskia' ja sen lisäksi sitten melkeinpä kuka tahansa ns. keskikastiin luokitelluista.. Riippuu ihan siitä kuka onnistuu parhaiten lentävässä kierroksessaan..
Painoeroille en laskisi Turussa suurtakaan merkitystä (koska autoissa on kuitenkin sen verran jytyä ettei ne lysähdä kiihdytyksissä).
10kg / 0.1 sec / sisäkierr.
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Mun taistelutahto lisääntyi huomattavasti KIC:n kisan jälkeen, jossa en ollut ollenkaan tyytyväinen omaan ajamiseen. :eek: Viime vuonna Turun kisa meni multa loistavasti, joten ainakin autojen ja radan olettaisi sopivan mulle. KIC:n jälkeen eräs kuski dissasi mua suunnilleen näillä sanoilla: "Sä oot vähän niinku Button, eli aika löysä kuski". Nyt pitää sitten näyttää myös, että munaa löytyy ja em. kuskin löylyttäminen radalla olisi hienoa, erityisesti jos voitto hänestä tulisi ohittamalla kisassa. :ahem: Tässä käy vielä silleen, että löydetään molemmat itsemme seinästä :-D
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Oliko 3 kymmenystä eroa? Samoilla autoilla 1 kymmenys... Joo, kieltämättä pahasti tuli turpiin.. :D
Turussa tänään:
(nimet aakkosjärjestyksessä vaan)
Cmoney 1. erä #7 21,35 ja 2. erä #3 21,03
Dominic 1. erä #11 21,64 ja 2. erä #7 21,47
Jacques 1. erä #9 22,51 ja 2. erä #11 21,73

Eka erä oli täynnä ohiteltavia meille kolmelle.
Toka erä ajettiin radalla kolmestaan eli tilaa oli.
Ja tavallisesti rata nopeutuu hiukan jälkimmäiseen erään. Mutta katsellaan miten menee.

Painoeroille en laskisi Turussa suurtakaan merkitystä (koska autoissa on kuitenkin sen verran jytyä ettei ne lysähdä kiihdytyksissä).
On sillä siellä missä pienet erot. Nää autot on paljon sodeja kevyempiä, siksi kiihtyvät, mutta näissä on silti vain 9hv. Luultavasti esim. Nasty&Haikki ovat nopeasti hiukan mua edellä ainakin tuolla profiililla. Kuminauhaefekti näkyy 2009 kisan videollakin takasuoralla.
 
Viimeksi muokattu:

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Eli siis 2.5 kymmenystä oli vain se massiivinen ero. :)
Tuskin kukaan olettikaan, että kukaan tuolla keskikastikaan olisi yli sekuntia kärkeä perässä.

0.1-0.2 noin lyhyellä radalla on yllättävän paljon. 0.3, minkä mä oon C$ perässä on jo valovuosia. Kaverit vaan katoo saatana horisonttiin.

Mutta heti kuuden kärjen takana kaikki on mahdollista.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
0.1-0.2 noin lyhyellä radalla on yllättävän paljon. 0.3, minkä mä oon C$ perässä on jo valovuosia. Kaverit vaan katoo saatana horisonttiin.
Jooh sama mielikuva jäi mulle taannoin NB:n kutsukisassa....
Oltiin Dickiä ja Nastya perässä joku 0,4-0,5sek ja kaverit meni ihan lentämällä ohi tuolla... :dunno:
(muistasin että jossain kohtaa Dick veti 19,6 niin mulla ja askolla ajat oli 20,0-21,0)

Noh, toisaalta kiva päästä kokeileen että kuin paljon ne sisävälitykset tekee tuolla
(viimeks ajettiin siis ulkovälityksillä) kun paikalliset kehui että sen pitäs tasottaa hieman kiihdytyksiä :eek:
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Jooh sama mielikuva jäi mulle taannoin NB:n kutsukisassa....
Oltiin Dickiä ja Nastya perässä joku 0,4-0,5sek ja kaverit meni ihan lentämällä ohi tuolla... :dunno:
(muistasin että jossain kohtaa Dick veti 19,6 niin mulla ja askolla ajat oli 20,0-21,0)

Noh, toisaalta kiva päästä kokeileen että kuin paljon ne sisävälitykset tekee tuolla
(viimeks ajettiin siis ulkovälityksillä) kun paikalliset kehui että sen pitäs tasottaa hieman kiihdytyksiä :eek:
Kyl sisävälitykset helpottaa tilannetta meille läskeille.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Kyl sisävälitykset helpottaa tilannetta meille läskeille.
Saiskohan ens vuodeksi kaks pistesysteemiä, läskit- ja kukkakepit-kategoriat? :D
(joka tiimissä pitää olla 1 molempia vakinaisesti keräämäs pisteitä :D)


hmmm, väärä topicci :p
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Tuskin kukaan olettikaan, että kukaan tuolla keskikastikaan olisi yli sekuntia kärkeä perässä.

0.1-0.2 noin lyhyellä radalla on yllättävän paljon. 0.3, minkä mä oon C$ perässä on jo valovuosia. Kaverit vaan katoo saatana horisonttiin.
Jep. Vuosia täällä ajelleena (osaan siis ajaa täällä) ja ajoja katselleena itselläni on varmaan aika selkeä ja realistinen kuva kärjen voimasuhteista vrt itseeni. Jos ennakoimani top5 saisi kaikki +15kg niin näkisin täydet mahkut voittoon. Nyt ennakoin olevani sen 1,5-2 kymppää aivan nopeimmista. Lähellä siis, mutta vain lähellä. Katsoo vielä, miten autojaot sekoittavat pakkaa. Mukava ja mielenkiintoinen kisa silti varmaan tulossa.
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1127
Varsin realistinen ennakko. Itsellä kyllä ehkä hiukan kivisempi tie podiumille kuin sulla mutta jos totun nopeasti rataan niin katellaan. Aika-ajoissa pitää kyl nyt saada megakierros jos meinaa pärjätä. Jokatapauksessa Mielenkiintoinen kisa taas tulossa!
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Varsin realistinen ennakko.
Minustakin. Tosin, esim. Jcq:lle nykyrata voi olla sopivampi kuin kuukauden takainen, ja Domppari olisikin ahtaammalla siltä suunnalta. Katsotaan. Radalla 2 sellaista merkittävää täysilläluukutuspätkää joissa ohituspaikat kunhan suorakulku on kunnossa.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Minustakin. Tosin, esim. Jcq:lle nykyrata voi olla sopivampi kuin kuukauden takainen, ja Domppari olisikin ahtaammalla siltä suunnalta. Katsotaan. Radalla 2 sellaista merkittävää täysilläluukutuspätkää joissa ohituspaikat kunhan suorakulku on kunnossa.
Ai se siis on nyt erilainen kuin sillon kun kävin siellä?
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Eilen kun käytiin radalla, niin saatiin A4 lapuilla hallin pohjapiirroksia ja pyydettiin suunnittelemaan rata.....jee.

Nyt tuskailtu tunnin verran ja tultu siihen tulokseen, ettei ääliöille voi tehdä kunnon rataa tälle alálle. Joka kerta jouduin kahvionkin piirtämään parkkipaikalle, kun turvallisuuden maksimointia haettiin--> rengasvallit vievät puolet hallitilasta. Jos saisin "omalle" porukalle tai ammattilaisille radan suunnitella, niin rupeaisi kunnon profiilejakin saamaan aikaan. Nyt ei pysty....liian vaarallisia ovat täysin kädettömille suunnitelmat. Nostan kädet pystyyn. Sori Sokke:(

Edit. Eikös siellä yhdessä kulmassa ollut parkkeerattuna se Mini myös?
 
Viimeksi muokattu:
Ylös