Koirajuttuja

• Viestiketjun aloittaja Ria
  • Aloituspäivämäärä

Captain Howdy

Well-known member
Nyt ei ole enää Iikkaa. Varmaan se sille itselle oli parempi, että meni ilosena ja köhää lukuunottamatta hyväkuntosena, mutta mulle se oli kyllä vaikeempaa.

Toivottavasti Olga on edes saanu lääkärireissulta hyviä tai ei kauhean huonoja uutisia?
Otan osaa menetykseesi.

FO110K

Banned
Nyt ei ole enää Iikkaa. Varmaan se sille itselle oli parempi, että meni ilosena ja köhää lukuunottamatta hyväkuntosena, mutta mulle se oli kyllä vaikeempaa.

Toivottavasti Olga on edes saanu lääkärireissulta hyviä tai ei kauhean huonoja uutisia?
:(
Osanotot täältäkin ...

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
:frown:

Pojan hoitopaikan koira sai viimeisen piikin viime viikolla. Hoitotäti itkeskeli päiväkausia, enkä ihmettele yhtään.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa

On se kyllä vaikeaa. Tuli myötätuntokyyneleet. :frown:

Meillä oli parempi päivä. Käynti kesti noin tunnin verran. Sydänääniä ja keuhkoja kuunneltiin, lämpöjä mitattiin, verikokeita otettiin, kuuloa testattiin, välillä kynnetkin leikattiin, rokotettiin... Ei voinut kuvata, kun ei olisi kestänyt rauhoittamista. Lääkkeitä tuli sydämen vajaatoimintaan ja nesteenpoistoon. Kuulo on mennyttä - ei reagoinut mitenkään testiääniin. Korvat olivat kuitenkin muuten terveet ja siistit.

Apteekin kautta tultiin kotiin ja otettiin helpottuneina päiväunet.
Kahden kuukauden kuluttua katsotaan, mikä on tilanne sitten.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
On se kyllä vaikeaa. Tuli myötätuntokyyneleet. :frown:

Meillä oli parempi päivä. Käynti kesti noin tunnin verran. Sydänääniä ja keuhkoja kuunneltiin, lämpöjä mitattiin, verikokeita otettiin, kuuloa testattiin, välillä kynnetkin leikattiin, rokotettiin... Ei voinut kuvata, kun ei olisi kestänyt rauhoittamista. Lääkkeitä tuli sydämen vajaatoimintaan ja nesteenpoistoon. Kuulo on mennyttä - ei reagoinut mitenkään testiääniin. Korvat olivat kuitenkin muuten terveet ja siistit.

Apteekin kautta tultiin kotiin ja otettiin helpottuneina päiväunet.
Kahden kuukauden kuluttua katsotaan, mikä on tilanne sitten.
Toi on paha. Vettä keuhkoissa.:frown:

markoj

Custom User
:( Rialle

Muistanko ihan väärin, että Olgan koira ei olis vielä kovin vanha?

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Minun koirani ei suostu esiintymään muuten kuin alkuperäisasussa. Kerran sovitin sille pakkastossuja, mutta ensimmäinen lensi pois muutamassa sekunnissa. Se siitä sitten.

Nyt lääkkeitä tarjoillessani olen huomannut kaverin tosi ovelaksi. Olen piilottanut pillerit sen ruokaan - 'herkkupalojen' sisälle. Kun se menee syömään, se nostelee ne pillerilliset jutut ensin pois ja syö muun ruoan. Miten se löytääkin ne sattumat heti. Lopuksi se nöyrästi vetelee ne lääkenökkösetkin. :eek:

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Nyt lääkkeitä tarjoillessani olen huomannut kaverin tosi ovelaksi. Olen piilottanut pillerit sen ruokaan - 'herkkupalojen' sisälle. Kun se menee syömään, se nostelee ne pillerilliset jutut ensin pois ja syö muun ruoan. Miten se löytääkin ne sattumat heti. Lopuksi se nöyrästi vetelee ne lääkenökkösetkin. :eek:
Piilota ne tarvittaessa pienenettynä lihapullan, juustopalan, makkaran tms. sisälle ja heitä sillä tavalla otukselle, että ottaa lennosta kopin ja hotkaisee sen.

Örfil

Guest
Koiran hajuaistia ei voi huijata.

Ps. ihan Mossea ajattelinkin kun vetäistiin "pioneeriasut" kävelylle päälle ;)

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Vihoviimeisiä konsteja on kaksi. Toinen on liuottaa pilleri veteen ja suihkaista ruiskulla (ilman neulaa) kurkkuun ja pitää samalla koiran päätä kuono ylhäällä. Toinen taas on heittää pilleri kurkkuun ja sitten pitää toisella kädellä kuono kiinni ja toisella tukkia sieraimet, parin kolmen nielaisun jälkeen se pillerikin on mennyt.

Tuo jälkimmäinen tapa muistuttaa ison koiran kanssa rodeota

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Vihoviimeisiä konsteja on kaksi. Toinen on liuottaa pilleri veteen ja suihkaista ruiskulla (ilman neulaa) kurkkuun ja pitää samalla koiran päätä kuono ylhäällä. Toinen taas on heittää pilleri kurkkuun ja sitten pitää toisella kädellä kuono kiinni ja toisella tukkia sieraimet, parin kolmen nielaisun jälkeen se pillerikin on mennyt.

Tuo jälkimmäinen tapa muistuttaa ison koiran kanssa rodeota
Tota jälkimmäistä tapaa on tullu muutaman kerran kokeiltua, toimii. Tosin muistaakseni ei kyllä tukittu edes sieraimia.