No makuja ja ihmisiä on monenlaisia. Itsekin joskus 70-luvun lopulla hieman hämmästelin, kun eräs tuttu mökiltä oli nylkenyt koiransa taljan ja ripustanut sen seinälle. Tiedän, että koiraa oli kohdeltu erittäin hyvin sen eläessä ja koira oli lopetettu kun tuli liian vanhaksi (yli 14 v.) ja rahnaiseksi.Black Leopard sanoi:Eurooppa tuo sivistyksen kehto...vai miten se olikaan....
Kuinka h....ssä kukaan voi ilman omantunnontuskia käyttää kissojen tai koirien turkkeja päällään!?
150 euroa on vähän; rotukoiraa ei muuten saa edes alle 600 euron juurikaan!Olga sanoi:Täkäläisessä käräjäoikeudessa oli tänään tuomittu naisystävänsä koiran laittomalla tavalla tappanut mies 25 päiväsakkoon, rahana 150 €. Koira oli oksentanut tämän miehen jalalle, josta kaikki alkoi. Kuulin sivusta, että tämä mies oli ilmeisesti lyönyt (hakannut) koiraa pullolla yms. ja koira ei ollut kuollut vielä kun se oli pantu jätesäkkiin ja roskikseen. Lieventävänä tekijänä oli kuulemma se, että koira oli muutenkin aiottu tappaa, aika oli lääkärille jo varattu. :doubtful:
Monet vastaantulijat eivät todellakaan ymmärrä mitään koirista - ja aina kauhistelevat sitä murinaa, jos koira nyt joskus harvoin sattuu murisemaan vastaantulijalle! Kait koira saa joskus murista??? Se ilmaisee sillä aina jotain, yleensä omistamista/reviiriä muille "koirille" :doubtful:samsii sanoi:Omistan tällä hetkellä kaks koiraa. Molemmat Bulldogeja. Toinen enkku ja toinen franssmanni. Molemmista sanoo vastaantulijat et onpa ne vihasii ku ne murisee. Koita ny selittää et ne vaa henkittää!!! Koirat on ihania ötököitä. En vois edes kuvitella tulevani toimeen ilman heitä!!!!!![]()
Missä sitä KOIRANJALOSTUTEOLLISUUTTA ONOff-Topic sanoi:Eläinrääkkäystä jalostaa koiria sellasiks, ettei niillä edes henki kulje. Itseasiassa, eläinrääkkäystä koko koiranjalostusteollisuus ja kaikki vain ihmisen turhamaisuuden takia.
Eihän tuolla sakolla ole MITÄÄN tekemistä koiran ostohinnan kanssa eikä myös saa olla! :nope: :thumbdown sakon vähyyttä voi perustella vain teon törkeydellä. Kyseisen koiran 'markkina-arvokin' oli varmasti olematon, koska aika lopetuspiikille oli jo varattu. :thumbfh:312T4 sanoi:150 euroa on vähän; rotukoiraa ei muuten saa edes alle 600 euron juurikaan!
Se on kuule niin että kun koira murisee niin sekunnin murto-osa niin on sääressä kiinni. Nimim. kokemusta on.312T4 sanoi:Monet vastaantulijat eivät todellakaan ymmärrä mitään koirista - ja aina kauhistelevat sitä murinaa, jos koira nyt joskus harvoin sattuu murisemaan vastaantulijalle! Kait koira saa joskus murista??? Se ilmaisee sillä aina jotain, yleensä omistamista/reviiriä muille "koirille" :doubtful:
J.Heldenview sanoi:Se on kuule niin että kun koira murisee niin sekunnin murto-osa niin on sääressä kiinni. Nimim. kokemusta on.
Kertaakaan ei ole rattijuoppo ajanut päälle :ahem:312T4 sanoi:Kertaakaan eivät ole ottaneet minusta kiinni, vaikka ovat mulle murisseet satoja kertoja :ahem:
Harvemmin koira johtajaansa puree ...312T4 sanoi:Kertaakaan eivät ole ottaneet minusta kiinni, vaikka ovat mulle murisseet satoja kertoja :ahem:
Ruotsissa on kohuttu syksyn aikana koirista tehdyistä turkiksista. Takavuosina myös Pohjois-Suomessa kasvatettiin suiomenpystykorvia rukkaskäyttöön.312T4 sanoi:Missä sitä KOIRANJALOSTUTEOLLISUUTTA ONKenneltoimintaa on toki ja rodunjalostamistakin! Valitettavasti jotkut rodut on jalostettu terveydeltään pilalle ulkomuotovaatimusten takia, mikä on valitettavaa ja surullista! Siksi Kenneltoimintaa harrastavan pitäisi toimia järkevästi ja rodun terveyttä aina ajatellen!
Riippuu teosta...Kaikkea ei voi, eikä pidäkkään unohtaa. Se on totta, että eiköhän Mäki oo rangaistuksensa kärsinyt.Off-Topic sanoi:Mitä Mäki oli silloin vanha kun ton teki, alle parikymppinen? Eli täys pentu. En mä tiedä mitä pyhimyksiä tälle palstalle on siunaantunut, mutta kyllä mä ainakin oon tehnyt vähän helvetin tyhmiä ja rumia juttuja "urani" varrella, ja teen vieläkin. Vaikkei musta eläinrääkkääjäks, saati sitten eläinten ystäväksi oo koskaan ollutkaan. Siitä huolimatta, kohtuutonta yhdestä teosta sakottaa koko loppuikää.
Tuo on tullut itsellekin joskus vahvasti mieleen pohtiessa ratkaisua kyseiseen ilmiöön.Niin humanisti kuin olenkin.....Jone sanoi:Eläirääkkäys on kyllä niin julmaa hommaa, että miun puolesta noita rääkkäjiä voitaisiin rääkätä samoin kuin ovat itse tehneet...
Mulla on ratkaisu tähänkin ongelmaa, linnaan rääkkääjät. Vuosi tai kaksi kiven sisässä, siinä ehtii miettiä tekosiaan.Black Leopard sanoi:Tuo on tullut itsellekin joskus vahvasti mieleen pohtiessa ratkaisua kyseiseen ilmiöön.Niin humanisti kuin olenkin.....