Kokemuksia huijareista?

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Troy

Well-known member
Sijainti
Very Good.
Huh huh, muistan ajan kun parilla markalla olisi hotellilta ajanut täydellä taksilla rannalle (ei kaukana muutenkaan, mutta kuitenkin) parilla markalla. :D
Juu, Volgalla. Ja vinyylimuovipäällystepenkeillä. Nostalgista. En tosin tiedä mitä markka-aikaa tarkoitat tuossa, oliko jo kapitalistista hapatusta Bulgariassa silloin?

80-luvun loppupuolella, olin silloin pikkunappula, sain ihan näytöksen ja opetuksen huijareista. Paikallisethan silloin himoitsivat taaloja ja demejä. Rahanvaihto kaduilla kukoisti eri hintaan kuin virallisesti. Kurssit oli turistille hiton paljon paremmat.

Isäukko otti mukaan rahanvaihtotilanteeseen ja sanoi et nyt näet miten hävitään rahaa. Suuresta summasta ei ollut tietenkään kyse. Rahanvaihtaja laski molempia nippuja moneen kertaan vauhdilla koko ajan puhuen ja luetellen numeroita. Homma kävi nopeasti ja lopputulos tiedettiin.

Ihan pätevä opetus elämään oli tuo. Ei ole ns. osunut omalle kohdalle.

Mangelo

Well-known member
Kyllä muistan 5v sitten 2004 sovin suomi24 chatin palstalla treffeistä yhen muijan kanssa mutta häntä ei koskaan ilmestynyt sinne minne sovittiin. :nope:
Sori, en ilmestynyt kun en ole muija.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Pietari ja Dominic kun jatkaa vähän aikaa tota rataa, niin modet antaa mulle bannin.:rolleyes:

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Pietari ja Dominic kun jatkaa vähän aikaa tota rataa, niin modet antaa mulle bannin.:rolleyes:
Olet niin lepponen savolainen, että olet helppo sijaiskärsijän rooliin astutettavaksi

Pietari kestää hyvin itseensä kohdistuvan kettuilun, mutta esim Moeta saa itse läpsiä kuin märkää rättiä.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Olet niin lepponen savolainen, että olet helppo sijaiskärsijän rooliin astutettavaksi

Pietari kestää hyvin itseensä kohdistuvan kettuilun, mutta esim Moeta saa itse läpsiä kuin märkää rättiä.
Viikon päästä mä lyön sun pään mäsäksi.:ahem:

(Tai tarjoon kahveet)

Mangelo

Well-known member
Olen ruvennut käyttämään tuota homotakkia. Menee kiinni jos ei ole paksua paitaa alla.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Oletko tullut huijatuksi suomessa tai ulkomailla?
En, yrittäjiä on kyllä kohdalle osunut.

Nahkatakki - muotivaatejuttu on itsellekin tuttu, tosin hieman toisessa esitysmuodossa.
Ranskalainen muotivaate-edustaja ilmoitti huoltoaseman pihassa olevansa menossa parastaikaa messuilta lentokentälle. Ja takakontissa parin tonnin edestä esittelyvaatteita, joista pitäisi päästä eroon, koska ei saa niitä kulkemaan lentskarissa kotimaahan.
100 euroa oli pyyynti parin tonnin miesten vaatteista. Tilaisuutesi on once in the lifetime. Tässä ja nyt!
Olin kuullut tämän huijauksen jo 90 luvulla ja tiesin kieltäytyä. Sanoin, että myy ukko rättisi jollekin muulle. Mulla on jo vaatteita kaapit täynnä.

Tasan sama tarina työkalujen kanssa.
Saksalaisten laatukoneiden ja työkalujen edustaja oli tulossa messuilta ja menossa kentälle. Sattuipahan osumaan mun omakotityömaalle täällä sivussa kaikilta suomen pääreiteiltä. :D
Takakontti täynnä huippukoneita joita ei saa vietyä mukanaan saksaan lentokoneella.
Arvelen, että kiinalaiseen kompressoriin, naulapyssyyn, sirkkeliin ja akkuporakoneisiin oli liimattu uudet tarrat joissa luki PROPOWER Made in Germany.
Kamaa kuulemma yli 5000 edestä ja nyt on kiire kentälle. Neljällä sadalla koko roska tässä ja nyt.
Pidä koneesi. Mulla on jo kaikki tarvittava.

Sama ukkopaha kävi puolenvuoden kuluttua uudelleen. Ei todennäköisesti muistanut, että oli käynyt jo aiemmin. Sanoin, että sullahan messuja pukkaa taajaan täällä suomessa. Myy koneesi muualle.

Mustalaiset yrittivät myydä mulle joskus kymmentä Rolexia tuhannella markalla. Kieltäydyin.
Sanoivat, että tässä on vielä mahdollisuuksia. Tarvitsevat kipeästi nimiä ja osoitteita adressiin, joka menisi sairaan sukulaisen puolesta kansanedustajalle.
Että jos laittat nimesi ja henkilötietosi alle tähän (blankoon paperiin), niin saat ne kellot vaikka satasella! Että täti on nyt tosi sairas, eikä yhteiskunta suostu hoitamaan. Hähhää! ääliöt, luulivat että pistän tyhjään velkakirjaan nimeni alle.
Kauhea rutina ja lässytys päälle kun kieltäydyin varsin suorin sanakääntein. :D

.

Viimeksi muokattu:

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
kyllähän meilläkin on jo huijaavia pimeitä takseja. Ei kilpailun vapauttaminen liittyisi tähän mitenkään...
Todennäköisempää törmätä pimeisiin ja tyhmiä turisteja huijaaviin takseihin noissa vapaan taksoittelun maissa, jos minulta kysytään.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.