Kokemuksia nettikaupoista.

sooda

Alan Parsa
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
Millaisia kokemuksia teillä on nettikaupoista? Itse olen ostanut n. parikymmentä kertaa ja kokemukset ovat pelkästään positiivisia. Nyt kuitenkin Ostaisin eräästä tsekkiläisestä kaupasta sellaisia pienoismalleja joita ei Suomesta saa. Oli hiukan hämärä vastaus kyselyihini ja rahat käskettiin lähettämään kirjekuoressa mustaan paperiin taitettuna ja hinta on kuitenkin suht. kova koska ne ovat käsityötä. Saksasta olen tilannut pienoismalleja ja kaikki toimi loistavasti.

Muistan että netissä olisi rekisteri jossa olisi lueteltu epärehellisiä nettikauppiaita. En kuitenkaan tähän hätään löytänyt sellaista. Muistaako joku sen?

Jkalliom

Kerran VeVe aina VeVe
Sijainti
Espoo
Mulla takana varmaan 30-40 ostoa ja yhteenkään ei ole tarvinnut miettiä että onko kauppias rehellinen vai ei. Keväällä 1997 aloitin Tilaamalla Karlstadista Suomeen Färjestads BK:n paidan kun Ketterer pelasi Ruotsin mestaruuden Färjestadille. Sitten 1998 keväällä tuli ostettua Ilveksen paita, vaikka vuodesta 1985 tuo Kissapetoa oli polttanut huomattavasti. Harmittaa vielä tänäkin päivänä etten aikanaan pyydellyt tarpeeksi ostamaan Ilves-paitaa jossa oli painettuna 13 Jalo. Piti tyytyä numeroon 41 ja Helmiseen ottaa vieläkin päähän.

Viimeisin oli kevään kaksi Werder Bremenin vihreä-oranssia paitaa jotka tilasin suoraan SV Werder Bremeniltä, siinä olikin selvittämistä kylliksi kun IBAN:nin avulla piti siirtää rahat Saksanmaalle kaikki kuitenkin onnistui. Kun vaan tietää ettei kauppias vedä välistä niin siihen pystyy luottamaan

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
sooda sanoi:
Millaisia kokemuksia teillä on nettikaupoista? Itse olen ostanut n. parikymmentä kertaa ja kokemukset ovat pelkästään positiivisia. Nyt kuitenkin Ostaisin eräästä tsekkiläisestä kaupasta sellaisia pienoismalleja joita ei Suomesta saa. Oli hiukan hämärä vastaus kyselyihini ja rahat käskettiin lähettämään kirjekuoressa mustaan paperiin taitettuna ja hinta on kuitenkin suht. kova koska ne ovat käsityötä. Saksasta olen tilannut pienoismalleja ja kaikki toimi loistavasti.

Muistan että netissä olisi rekisteri jossa olisi lueteltu epärehellisiä nettikauppiaita. En kuitenkaan tähän hätään löytänyt sellaista. Muistaako joku sen?
Hyviä kokemuksia.

Mutta se mitä kerrot tosta tsekkiläisestä firmasta herättää epäilyksiä.

Jos kyseinen paikka kuuluisi siihen eurooppalaiseen järjestöön, joka takaa rahat / ostokset nettikaupoista niin silloin ehkä ostaisin...muuten en.

eli se järjestö on tämä: http://www.trustedshops.com/en/home/ en tiedä onko niitä muitakin....

Archie

Well-known member
Eipä mullakaan ole huonoja kokemuksia. Yksi erityisen hyvä sen sijaan on. Tuossa vuosi sitten ostin kaksi Kasparovin kirjoittamaa shakkikirjaa briteistä. Hinnaksi tuli kotiintuotuna n. 100 euroa, eli suunnilleen sama summa kuin jos olisi hkistä tilannut. Näissä kuitenkin oli maailmanmestarin signeeraus! Maksoin ostoksen visalla.. jota ei koskaan peritty tililtä.

Jr-

Maximum Attack
Sijainti
Saviseutu
Huuto.netistä on yksi negatiivinen muisto, noh muuten on ollu pelkkää positiivistä. Kamerakin tuli Saksasta hienosti perille 52 tunnissa ja postikuluilla hintaa 14e :eek!:

312T4

Lehtori
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Positiiviset ovat kokemukset varsinkin Yhdysvaltain , Saksan ja Englannin nettikaupoista! Ei mitään ongelmia ole koskaan ollut!

markoj

Custom User
Siispä kaikki Yhdysvaltain , Saksan ja Englannin nettikaupat on turvallisia vaihtoehtoja. Nyt pitäs vielä saada yksikin kokemus tsekkiläisestä nettikaupasta.

Törni

Well-known member
Itse olen käyttänyt pääsääntöisesti Venäläisiä nettikauppoja. Kokemukset ovat huonoja. Tavaraa ei ole koskaan tullut mutta rahaa on kyllä veloitettu luottokortin numerolla. Useinmiten vielä moninverroin ostoksen arvoon nähden.

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
Vain Suomesta.
Kasvintaimeja, kuntopyörä, DVD levyjä & kuoria, kuntokeskus jne.
Aina toiminut todella loistavasti!
Ja sitten :mad_old: Verkkokauppa.com :mad_old: 2 tilausta 3:sta sössitty.

Törni

Well-known member
Törni sanoi:
Itse olen käyttänyt pääsääntöisesti Venäläisiä nettikauppoja. Kokemukset ovat huonoja. Tavaraa ei ole koskaan tullut mutta rahaa on kyllä veloitettu luottokortin numerolla. Useinmiten vielä moninverroin ostoksen arvoon nähden.
Mutta täältä on tullut kullanarvoisia vihjeitä. Panostan jatkossa USA:n, Englannin ja Saksan putiikkeihin :thumbup:

Jarto

Senior Member, VIP
Sijainti
Vaasa
sooda: Pyydä sitä tsekkikauppaa lähettämään tavarat postiennakolla elleivät he hyväksy luottokortteja. Ei kannata lähettää käteistä. Pankkisiirtokin kannattaa tehdä vain jos on aivan varma firman luotettavuudesta.

sooda

Alan Parsa
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
Voisi kokeillakin. Saakohan paketin avata postissa ja todeta sisältö oikeaksi eli samaksi mitä on tilannut? Voi tulla kalliiksi jos sisällä onkin vain tsekkiläinen tiilikivi. Kyllä epärehellisiä toimijoita vastaan on keinot vähissä.

Jarto

Senior Member, VIP
Sijainti
Vaasa
sooda sanoi:
Voisi kokeillakin. Saakohan paketin avata postissa ja todeta sisältö oikeaksi eli samaksi mitä on tilannut? Voi tulla kalliiksi jos sisällä onkin vain tsekkiläinen tiilikivi. Kyllä epärehellisiä toimijoita vastaan on keinot vähissä.
Useimmiten huijarit eivät vaivaudu lähettämään mitään postiennakolla. Lähettäminen maksaa heille itselleen sekä aikaa, vaivaa että rahaa. Eikä huijari voi myöskään olla varma, voiko toisessa maassa tarkistaa lähetyksen sisällön jolloin huijaus paljastuisi. Mutta siitä huolimatta tilaaminen on riski.

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Hirveen lajan kirjoja ja DVD:ta. Kokemukset vain hyvia.
Myos lentolippuja olen viimeaikoina netista hoitanut.

Kerran myos Sonyn CD-vaihtajan autoon (FM modulaattorilla) jostain pienesta Floridalaisesta firmasta. Se meni myos nappiin.

Pelkkaa hyvaa on kokemus.

Myllis

Lounke-Pelle
Sijainti
Lounke
Myllis sanoi:

Kerran myos Sonyn CD-vaihtajan autoon (FM modulaattorilla) jostain pienesta Floridalaisesta firmasta. Se meni myos nappiin.
Tuolta

(on hieman nakojaan kasvanut se firma siita. Oli ainoa kun suostui lahettamaan Eurooppaan tuollaisen....)

Hurmurisija

Well-known member
Tilasin objektiivin Saksasta. Sähköposti-ilmoituksessa kerrottiin, että paketti tulee muutamassa päivässä, sen jälkeen ilmoitettiin, että paketti on lähtenyt matkaan, mutta kun sitä ei alkanut kuulua ja kyselin tuotetta, firma ilmoitti, että heillä on toimitusvaikeuksia. Noin puolen vuoden päästä Saksasta soitettiin ja kysyttiin, että pistetäänkö paketti vielä tulemaan. Sanoin että pistetään - ja tulihan se.

Digikameran tilaaminen samasta firmasta onnistui nopeasti.

GPS tuli Englannista muutamassa päivässä. Palvelu oli todella nopeaa, mutta sinne piti maksaa luottokortilla, mikä vähän arvelutti. Kameratarpeet ostin postiennakolla.

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Mutku sanoi:

Ja sitten :mad_old: Verkkokauppa.com :mad_old: 2 tilausta 3:sta sössitty.
Joko sulla käy huono tuuri tai sitten mulla tosi hyvä, olisinko kymmenisen kertaa tuota käyttänyt, eikä kertaakaan ole ollut valittamista. Varsinkin kun postitus toimii huomattavasti nopeammin kuin suurimmassa osassa vastaavia palveluja.

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
Bobakki sanoi:
Joko sulla käy huono tuuri tai sitten mulla tosi hyvä, olisinko kymmenisen kertaa tuota käyttänyt, eikä kertaakaan ole ollut valittamista. Varsinkin kun postitus toimii huomattavasti nopeammin kuin suurimmassa osassa vastaavia palveluja.
Ekalla kerralla möivät edullista tuotetta, jota ei ollutkaan vaikka tilaushetkellä näytti olevan. Kehoittivat vain odottamaan ja sitten tulikin email-ilmoitus, että kuukausi on kulunut ja tilaus peruuntuu automaattisesti. Kohta oli sama tuote saatavilla, mutta kalliimmalla. Haiskahti kyllä vedätykseltä... Helppohan sitä on myydä "halvalla" eioota... Ostin kodinkoneliikkeestä mieluummin. Tietysti harmittaa, että meni puolitoista kuukautta "hukkaan". :mad_old: